Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6267 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

CAR PC - מארז, ספק, ותכנה לקרוסאובר ופרוססור זמנים.

 

יש בתכנון CAR PC שיריץ מערכת 3 WAY.

החומרה טרם נבחרה. כרטיס הקול, המארז והספק - אשמח לשמוע המלצות.

כמוכן אשמח לשמוע המלצות על תוכנות קרוסאובר אקטיבי ופרוססינג (TIME DELAY, PARAMETRIC EQ).

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

חסרים משתנים בשאלה שלך.

 

1. תקציב.

2. מיקום מיועד. (מתחת לכסא או בתא המטען)

3. צרכים מעבר לעיבוד סאונד.

4. כרטיס קול חיצוני / פנימי.

...CASKA for life

פורסם

מה שאר נתוני מערכת המחשב והאודיו? המארז והספק כמובן בהתאם

3way + סאב או 2way + סאב?

כמה בנדים פרמטרי?

יש dac/פרוססור חיצוני? או שכל העיבוד על המחשב?

 

נתת מעט מאוד פרטים ביחס לשאלות

HeadUnit : Car-Pc | Processor : JBL MS-8 | Front Stage : Woofer - Mpyre 65M , Mid - Dayton RS100-4 , Tweeter - Tang-Band Ceramic 25-1719S | Subwoofer : Hertz HX250D | Amplifiers : A/D/S PQ10 , Hifonics Olympus XI , SPL AB03445 | Wiring : KnuKonceptz , Sommer , Neutrik |

פורסם

המערכת: 3 WAY וסאב. הכל רכיבי היי-אנד (סקאן ספיק, לינאר פאוור, ערוץ מגבר לכל אלמנט).

הרצון הוא להימנע מ DAC חיצוני ו פרוססור חיצוני ולהשתמש במחשב ובכרטיס קול היי אנד לשימוש הזה.

פרמטרי בעל לפחות 5 ערוצים לכל אלמנט.

אם הייתי משתמש בפרוססור חיצוני הייתי משתמש ב DCX2496 של ברינגר (ביתי שיותאם לשימוש ברכב) ככה שמטרה למצוא משהו שייתן לפחות ברמה הזו.

יש לי ניסיון רב עם מחשבים ביתיים, ככה שכמובן אנחנו מדברים על מוצר שיורכב לבד.

פורסם

אז יש לך בעצם בסופו של דבר 4WAY

:D

HU: CarPC 3 In Progress [00%] AMP: Twister III F4-600

Woofer: Helon 165 (2 ohm) Tweeter: HX 165 PHASE SUBS: (X-ion 10" 350rms) X 2

Mitsubishi king

פורסם

1. תקציב: עוד לא תקצבתי במיוחד אבל עם הכרות עם מחשבים הכיוון הוא לרכיבים היותר יקרים שקיימים (לא בהגזמה שלא תיתן כלום כמובן).

2. מיקום מיועד: אפשרי מתחת לכיסא אבל נראה לי שבתא המטען עדיף.

3. צרכים: GPS, סאונד. וידאו בשביל הכיף.

4. כרטיס קול - עדיף פנימי אבל יותר חשוב שייתן סאונד מדהים. חשבתי בכיוון של הASUS החדשים שנראים לי טובים.

 

חסרים משתנים בשאלה שלך.

 

1. תקציב.

2. מיקום מיועד. (מתחת לכסא או בתא המטען)

3. צרכים מעבר לעיבוד סאונד.

4. כרטיס קול חיצוני / פנימי.

פורסם
1. תקציב: עוד לא תקצבתי במיוחד אבל עם הכרות עם מחשבים הכיוון הוא לרכיבים היותר יקרים שקיימים (לא בהגזמה שלא תיתן כלום כמובן).

2. מיקום מיועד: אפשרי מתחת לכיסא אבל נראה לי שבתא המטען עדיף.

3. צרכים: GPS, סאונד. וידאו בשביל הכיף.

4. כרטיס קול - עדיף פנימי אבל יותר חשוב שייתן סאונד מדהים. חשבתי בכיוון של הASUS החדשים שנראים לי טובים.

 

אז בוא נתחיל..

 

שלא כמו מחשב ביתי, אין טעם בלהרכיב את המעבד הכי חזק, הכי גדול והכי יקר כי לשימושים של מחשב רכב אין כל כך טעם בזה. מה שכן, אתה צריך מעבד עם צריכת חשמל נמוכה יחסית ובמחירים של היום עשיף יהיה מחשב בעל ליבה כפולה (אני משתמש בAMD 5050E ומבדיקה שלי הוא מספיק מעל ומעבר ובעיבוד סאונד 4WAY עם GPS ו FLAC הוא מנצל 35% מהיכולת שלו..)

חוץ מכך, יהיה זה חכם לבחור זכרונות לא מהירים מדי (800 מקס') ומקוררים פאסיבית (גופי הקירור עולים בנפרד 15 ש"ח..) שכן, מדובר בסביבה די עוינת למחשב בימי קיץ חמים.

 

לוח אם - כאן יש לך אופציה ללכת על לוח ITX קטנטן (17X17) שמאפשר לך ללכת על מארז קטן יחסית. חשוב לדעת שמניסיון שערכתי, לוחות ה ATOM החדשים (גם כפול הליבה 330) לא מצליחים לעמוד בקצב העיבוד הנדרש ע"י CONSOLE בהרצת 4WAY עם כרטיסים של אוזנטק ואסוס.

אתה יכול גם לבחור בלוח מסוג MATX שהוא לא הרבה יותר גדול (25X25) ושבתקציב נמוך סביר שיהיה טוב יותר מה ITX אבל הוא יאתגר אותך במציאת מארז מתאים ומכאן כל היצירות המוזרות מעץ או מאולומיניום של חברי הפורום השונים כולל אני..

 

כונן קשיח - אפשר SSD אבל מיותר. דיסק 2.5 יעשה את העבודה טוב מאוד ללא בעיות כלשהן.

 

ספק כח - יש כמה וכמה אופציות כשהמומלץ מביניהם הוא ה M4-ATX המוכר והיקר (יחסית) אבל הוא עושה את העבודה באמינות.

 

כרטיס קול - אתה יכול ללכת עם ה"זרם" ולהשתמש בכרטיס קול של SB AUDIGY שמגיע לתוצאות טובות יחד עם תוכנה בשם KX PROJECT שהותאמה כמעט במיוחד בשבילו. היתרונות בפתרון הזה הוא שהכל מוכר, אין בעיות. החסרונות - אין הרבה אבל יש כרטיסים איכותיים ממנו וחיבורי ה PL 3.5MM סטריאו שלא ממש עוזרים..

יש אפשרות ללכת על כרטיס קול אולפניים חיצוניים כדוגמת ה M-AUDIO 410 שהלכתי עליו בהתחלה, ה ESI וה RME שהם "קצת" איכותיים יותר, יש להם חיבורי PL 1/4 מונו שמאפשרים הפרדת ערוצים טובה יותר. חוץ מכך, העובדה שהם חיצוניים מאפשרת למקם את המחשב תחת הכיסא ואת הכרטיס קול ממש ליד המגברים במינימום הרצה של כבלים. היתרונות - ברורים, רמת סאונד מצויינת, צריכה אפסית של כח עיבוד, תמיכה מושלמת ב ASIO (פרוטוקל ל CONSOLE) ועוד.. החסרונות - דורשים FIREWIRE במקרה שלי, פחות איכותיים מהכרטיסים הבאים.

האסוס- סדרת ה XONAR המעולה, כרטיסים שנבנו על בסיס הטכנולוגיה של האוזנטק מרידיאן (אסוס קנו את C-MEDIA יצרנית הצ'יפים..) נותנים יחס אות לרעש דימיוני ובכרטיסים היותר יקרים מאפשרים גם החלפת רכיבי ה OPAMP בכניסה וביציאה לשליטה על אופי הצליל..

יש עוד כמו ה XFI, וה WAVIO שהם מעולים אבל לא היה לי ניסיון איתם.

אישית - אני החלפתי את ה M-AUDIO שלי ב XONAR HDAV DELUXE חדש (מהסדרה החדשה REV 1.25 הפחות בעייתית) שכן בנוסף לכל הוא נותן גם 8 יציאות RCA אנלוגיות שמתאימות יותר לסטאפ שלי.

 

התוכנות - מלבד ה FRONTEND התוכנות שאתה צריך הם תוכנות מבוססות ASIO שמפעילות פלאגינים שונים מסוג VST לכל פרוסס שאתה רוצה להפעיל על האות (כמו דיליי, קרוס, EQ, פאזות ועוד) ככל שתוסיף עוד ועוד פרוססינג אתה תאריך את זמן העיבוד של הכרטיס ותגדיל את צריכת העיבוד של המעבד כך שלא מדובר בפרוססינג אינסופי כמו שאפשרי עם כרטיסים אולפניים.

התוכנות המומלצות הן CONSOLE ו AUDIOMULCH - תמצא אותן ברשת.

 

עד כאן בינתיים, נהיה מאוחר..

 

עוד מידע על עיבוד אודיו תוכל/תוכלו למצוא כאן:

 

http://www.mp3car.com/wiki/index.php/Audio_Tuning_via_Software

 

עם החסרתי משהו או שמישהו חושב אחרת ממני, בבקשה, אני תמיד מוכן ללמוד.

...CASKA for life

פורסם

וואו. תימצות מעולה.

הכנסת אותי ישר ומהר לעניינים.

יש לי מחשב AMD כזה מוכן ומזומן. מה שחסר זה ספק, כ.קול (כנראה שה ASUS), ומסך מגע.

שאלה: אם משתמשים ב ASUS המדובר וב M4-ATX, בעיבוד 4-WAY, האם רמת העיבוד והסאונד (נקיון) מגיעים לרמה של פרוססורים לרכב? או לפחות לרמה של הברינגר DCX2496?

הרעיון הוא לחסוך את העלות של CD ושל מעבד ופשוט לקבל יותר.

 

כמובן שיש גם דברים קטנים:

איזו תכנה משמשת אתכם כדיבורית לסלולרי?

האם יש שלט שניתן להלבישו על ההגה (בדומה לזה של פיוניר)?

פורסם
וואו. תימצות מעולה.

הכנסת אותי ישר ומהר לעניינים.

יש לי מחשב AMD כזה מוכן ומזומן. מה שחסר זה ספק, כ.קול (כנראה שה ASUS), ומסך מגע.

שאלה: אם משתמשים ב ASUS המדובר וב M4-ATX, בעיבוד 4-WAY, האם רמת העיבוד והסאונד (נקיון) מגיעים לרמה של פרוססורים לרכב? או לפחות לרמה של הברינגר DCX2496?

הרעיון הוא לחסוך את העלות של CD ושל מעבד ופשוט לקבל יותר.

 

כמובן שיש גם דברים קטנים:

איזו תכנה משמשת אתכם כדיבורית לסלולרי?

האם יש שלט שניתן להלבישו על ההגה (בדומה לזה של פיוניר)?

 

לא שיש לי אישית הרבה ניסיון עם אלפיין סטאטוס אבל ב MP3CAR (אתר הבית לחובבי ה CARPC) אומרים שה HDAV לא נופל מה H900 ואפילו מתעלה עליו במספר הפיצ'רים והפרוססינג שניתן לערוך עליו (מה שבטוח, שברמות האלה סביר שלא תרגיש בהבדלים ביניהם). לגבי הברינגר - אתה תהיה רמה אחת מעליו.

 

לכל תוכנות הפרונטאנד המוכרות יש פיתרון לדיבורית BT וגם העברת קבצים (כך שלא תצטרך חס וחלילה לחבר DISKONKEY ותוכל להעביר אלחוטית בבית ואלחוטית ברכב.

 

לגבי שלט - אני בטוח שכבר יש פתרונות אבל לא יצא לי להגיע אליהם.. (קודם כל שיעבוד..) אבל עקרונית, אם בלוח שתבחר תהיה אופציה לחיבור IRDA (תקן אינפרא אדום) תוכל לחבר עינית, להריץ תוכנה מתאימה (יש בשפע) ברקע כדי ללמד את הפונקציות השונות ואז תרכיב שלט הגה גנרי לומד כמו זה:

http://cgi.ebay.com/UNIVERSAL-STEERING-WHEEL-REMOTE-CONTROL-TS-99_W0QQitemZ250412047159QQcmdZViewItemQQptZAU_Car_Parts_Accessories?hash=item250412047159&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1205%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318%7C301%3A1%7C293%3A1%7C294%3A50

 

עשיתי לפני שבע או שמונה שנים פרוייקט דומה בבית (כשחושבים על זה, אני בניתי HTPC כשלכולם היה 486..)

 

מקווה שעזרתי, חגי.

...CASKA for life

פורסם

אממ לגבי איכות הסאונד היא טובה , עד כמה היא טובה? אי אפשר להגיד

יש כאלה שאומרים שכן ויש שלא..

סתכל בmp3car יש על זה כמה דיונים ארוכים

בנוסף יש אנשים שם שמתחרים בתחרויות sq עם מערכות מחשב

 

לדעתי ( עדיין לא התקנתי את הcarpc ברכב אז אני מדבר באופן תיאורטי ) זה תלוי בבן אדם

אם תשקיע בהוצאת אות איכותי מהמחשב , כיוונים , בהתקנות נכונות , בבידוד רעשים ובכלל באיך שסאונד אמור להשמע - יכולה לצאת לך מערכת מהשורה הראשונה פה בארץ..

אם אתה מתכוון לזרוק את הרכיבים פנימה ולשמוע אין ספק שישמעו כמו שהשקעת

לכוון מערכת בסגנון הזה בלי rta זה כמו לשפר רכב מכנית בלי להריץ אותו על dyno..

 

בנוגע לדיבורית יש כמה תוכנות וזה גם תלוי בפלאפון שלך

לrr יש את freefone , rrmobile , .net bluetooth mobilephone

לcf יש את התמיכה הכי טובה עקרונית והיא בילט אין בתוכנה

 

שלט?

יש 1001 שלטים וקונטרולרים יעודיים למחשב וכל אחד מהם יעבוד

אבל לדעתי אין צורך בשלט בגלל המסך מגע

מקס' כפתור בסגנון griffin powermate לשליטה מהירה על הווליום ועל הדפדוף..

 

 

רק תיקון קל nimikipod

הm4 ממש לא הכי טוב והכי יקר , יש ספקים כמו opus וdsatx שהם בכמה רמות מעל הm2/3/4 הפשוטים..

אם הם שווים את הכסף? לא יודע אני אישית לא הרגשתי שזה משתלם לתקציב שלי

אולי הוא כן כי נראה שהוא מכוון למערכת איכותית..

HeadUnit : Car-Pc | Processor : JBL MS-8 | Front Stage : Woofer - Mpyre 65M , Mid - Dayton RS100-4 , Tweeter - Tang-Band Ceramic 25-1719S | Subwoofer : Hertz HX250D | Amplifiers : A/D/S PQ10 , Hifonics Olympus XI , SPL AB03445 | Wiring : KnuKonceptz , Sommer , Neutrik |

פורסם

בכל ספק כח למחשב, במחשב רכב ובמיוחד כזה המיועד לסטריאו ברמה גבוהה, הפקטור החשוב ביותר הוא כמה הזרם מיוצב. בבדיקה שנערכה ב MP3CAR נמצא שאומנם ה OPUS חזק טיפה יותר אבל היו לו סטיות של 0.2V במאמץ (בבדיקה בתנאי מעבדה, שלא נדבר על רכב עם סאבים של 1000W RMS..) בעוד של M4-ATX לא היו סטיות מתח מדידות בכלל !!

 

מבחינתי פה נגמרה ההשוואה. נכון, ה M4 לא בדיוק חף מבעיות ולאופוס יש פתרונות הדלקה וכיבוי טובים יותר, אבל ה M4 עובד לאורך שנים (כך לפחות אומרים) באמינות רבה והכי חשוב מיוצב.

...CASKA for life

פורסם
לא שיש לי אישית הרבה ניסיון עם אלפיין סטאטוס אבל ב MP3CAR (אתר הבית לחובבי ה CARPC) אומרים שה HDAV לא נופל מה H900 ואפילו מתעלה עליו במספר הפיצ'רים והפרוססינג שניתן לערוך עליו (מה שבטוח, שברמות האלה סביר שלא תרגיש בהבדלים ביניהם). לגבי הברינגר - אתה תהיה רמה אחת מעליו.

 

עזרת, תודה :)

טוב זה ברור (בכל זאת PC). גם הנתונים היבשים מראים שהHDAV ברמה גבוהה אבל אין חכם כבעל נסיון, גם אם זה ידע מאנשים שבדקו בחו"ל ולאו דווקא שלך אישית. הלינקים לתוכנות המתאימות מאד עזרו.

אגב, יש לי 7990 במגרה (ללא ה H900) וגם 9887 שנמצאים ללא שימוש כרגע.

הייתי בדרך ל DCX2496 אבל נראה לי שה CARPUTER מתאים יותר.

השאלה אם המחשב יכניס רעש חזק לסאונד מבעיות שנובעות מהספק שלו (?) - ואני רוצה לחסוך מעצמי את הבדיקה הזו אלא לדעת שאם משתמשים בכרטיס קול יקר כמו ה HDAV זה אומר שאכן יש טעם ל"נקיון" הצליל שלו והספק לא מכניס רעשים.

 

לגבי השלט, אין לי בעיה ליצור קנפוגים כאלו. פשוט רציתי לדעת אם יש פתרון גנרי מוכן.

 

עדיין אין לי פתרון לאיזה מסך והכי חשוב איפה למקם (אין מיקום טבעי, יש מערכת מקורית של הרכב שלא תפורק!).

יכול להיות שיהיו שני מסכים, אחד קטן מול הנהג/במגן שמש ואחד נשלף. בגלל זה השלט חשוב לי.

פורסם

האם יש לכם המלצות על אילו Vst plugins להשתמש?

1. 4 way xover



 

2. time delay

 

3. Parametric equalizer - fully adjustable (3-6 per channel.

 





פורסם

אני הייתי ממליץ במקרה הזה להוסיף פרוססור חיצוני עם כניסה אופטית ולהביא כרטיס קול חיצוני שכול להוציא

digital direct stream באמצעות ASIO, כך תוכל להנות מהאיכות המירבית מהמחשב ללא כל החסרונות.

 

עוד דבר שצריך לזכור הוא ש"עיבוד" של סאונד יכול להעשות במחשב אך השאלה אם אתה מחפש תוצאות ברמה גבוה וכאן בד"כ

מוצרים שמבצעים "עיבוד" ברמת החומרה יגיעו לתוצאות גבוהות.

 

אנחנו מדברים כאן בביצועים ברמת הסאונד ולא רק ברמת ה features.

 

גם אסור לשכוח שכל נושא ה pre amp גם נכנס כאן לפעולה.

ישנם כרטיסי קול, לאר בים אמנם, בעלי יציאות טובות אך לרוב במתח נמוך - 2vrms.

 

מה שבטוח זה שעבודה בצד הדיגטלי של העניין באמצעות המחשב תאפשר לך להשיג את המקסימום מהמחשב

בצד האנאלוגי יכול להיות שיהיו פערים.

Sound Monitor DTA-500X + CDT-450X

Audison THESIS HV VENTI @ High-End Custom X-over

Audison THESIS THX3 @ Audison THESIS Sax & Voce & Violino

Audison THESIS Uno @ 2X Audison THESIS Basso

פורסם

למה אתה חושב שצריך יותר מ2 וולט PRE OUT ?

 

אני מציע שתבדוק קצת לעומק, תגלה שF1 סטטוס, כן כן הפרוססור המדהים שנושא את המספר דגם 990 מוציא 4 וולט בפיק, ו1 וחצי וולט מיוצב.

 

אם אלפיין בספינת הדגל שלהם לא חושבים שצריך יותר מ1.5 וולט - למה אתה כן ?


×
×
  • תוכן חדש...