Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6317 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי,

ראיתי שהמנוע שלי מתחמם מאוד, וגיליתי שהייתה לי בעיה של נזילת מים,

המנוע גמגם ונכבה ככה שלא יכלתי לנסוע, והבאתי את הרכב למוסך עם גרר.

במוסך החליפו לי משאבת מים (זו הייתה הבעיה של הנזילה), והסתבר שהיה צריך להחליף גם רצועת טיימינג ו 4 פלגים.

נסעתי עם הרכב חזרה הבייתה, ויום למחרת אי אפשר היה כבר להתניע, המנוע שוב מגמגם כמו קודם, ונכבה תוך רגע.

ממה זה יכול להיגרם (ולמה בדרך חזרה מהמוסך הוא נסע בסדר)?

 

תודה!

פורסם

אמרת למוסך שטיפל בך שהרכב התחמם מאוד?

 

לפי דעתי ויכול להיות שאני טועה כנראה שתצטרך לבצע שיפוץ ראש זאת בגלל גמגום וכיבוי אגב לא רשמת אם הצלחת להניע ואם האוטו מעשן.

פורסם
היי,

ראיתי שהמנוע שלי מתחמם מאוד, וגיליתי שהייתה לי בעיה של נזילת מים,

המנוע גמגם ונכבה ככה שלא יכלתי לנסוע, והבאתי את הרכב למוסך עם גרר.

במוסך החליפו לי משאבת מים (זו הייתה הבעיה של הנזילה), והסתבר שהיה צריך להחליף גם רצועת טיימינג ו 4 פלגים.

נסעתי עם הרכב חזרה הבייתה, ויום למחרת אי אפשר היה כבר להתניע, המנוע שוב מגמגם כמו קודם, ונכבה תוך רגע.

ממה זה יכול להיגרם (ולמה בדרך חזרה מהמוסך הוא נסע בסדר)?

 

תודה!

שלום רב וברוך בואך לפורום !

ישנם נספר אפשרויות , אני אתחיל ברשותך, באפשרות ההגיונית , בהסתמך על הנתונים שפרסמת בלבד, והאבחנה היא בערבון מוגבל בלבד:

המנוע לא גמגם מחוסר מים, אלא מחדירת מים לצילנדר בכלל התחממות יתר, שנבעה מחוסר מים בגלל משאבה נוזלת.

החלפת המשאבה פתרה את בעיית הנזילה, אך לא פתרה את בעיית הנזק , שנגרם והוא כנראה אטם ראש שרוף ו/או סדק בראש מנוע.

קיימת אפשרות שהנזילה פסקה, אך ממשיך לחזור מים לצילנדרים, והפלגים רטובים במי קירור.

אבחנה ראשונה, בדוק מפלס מי קירור ברדיאטור ובמיכל העבוי.

במקרה שנוצר מחסור רציני, אין טעם שתוסיף מי קירור, ואל תנסה להניע שוב, כדי למנוע נעילה הדרוסטטית, עלה את הרכב על גרר, וגרור אותו למוסך.

ההמלצה לגרור את הרכב למוסך ולא להניע בעינה עומדת.

נא חזור לפורום לעדכון.

בשורות טובות.

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

תודה על התגובות,

לדני - כן אמרתי למוסך שהרכב התחמם.

מה המשמעויות של שיפוץ ראש מנוע?

אני מצליח להניע אם אתה מתכוון לסטארטר, אבל המנוע פשוט מגמגם ונכבה,

אם אני לוחץ על הגז תוך כדי ההנעה, המנוע ממשיך לפעול תוך כדי גמגמום, ונכבה כשאני מפסיק ללחוץ על הגז,

לא ניסיתי להחזיק את המנוע ככה יותר מ 10 שניות כי זה נראה לי לא בריא לרכב...

לא שמתי לב אם יוצא עשן, אולי אני אבדוק עם עוד מישהו אם זה יעזור, אם הוא מעשן תוך כדי שאני לוחץ גז, מה זה אומר?

 

לצביקה -

אני לא בטוח שהבנתי, אם הייתה התחממות יתר, איך זה ההתחממות כשלעצמה גרמה לחדירת מים לצילינדר?

מהיכן יכולים לחדור המים לצילינדרים? החליפו לי פלגים כמו שציינתי, אתה מתכוון שעדיין איכשהו חודרים מים והם הרטיבו גם את הפלגים החדשים?

אני אבדוק שוב את מפלס המים, אבל אני די בטוח שהוא תקין כי מלכתחילה הגעתי בתחילת השבוע למוסך כדי לוודא שאין בעיה של נזילה, והם לכאורה תיקנו אותה.

 

האם נראה לך הגיוני (אני לא מבין בזה) שבמוסך מורשה שידע שהמנוע התחמם, לא הצליחו לאבחן שישנו אטם ראש שרוף או סדק בראש מנוע (אם אכן יש כפי שאתה מציע), במהלך הטיפול?

 

אגב אמרו לי במוסך שכשהגעתי עם האוטו מגמגם, שהוא עובד רק על שלושה צילינדרים (וגם את זה הם תיקנו)

אז אני מניח שהם סידרו גם את ובדקו שגם הצילינדרים בסדר בסופו של דבר.

 

תודה!

פורסם

שלום רב !

להבדיל מאחרים, אני שונא לנחש, ואני איש של פרטים רבים ככל שניתן לספק.

ספק לי פרטים, על מפלס מי הקירור כעת, ברדיאטור ובמיכל העבוי.

ספק לי פרטים באם המנוע כאשר הוא מתניע, ואפילו לשניות ספורות, האם צינור הפליטה פולט עשן לבן?!

לפי התשובות נוכל להמשיך הלאה.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

אוקיי,

בדקתי שוב את האוטו,

במיכל העיבוי מפלס המים בסדר גמור,

ברדיאטור עצמו היו חסרים קצת מים, אבל לא משהו רציני, אז הוספתי עוד, ובדקתי ולא איתרתי נזילה כלשהי.

וכשאני מתניע - אכן יוצא עשן לבן.

 

מה זה אומר?

 

תודה!

פורסם

שלום רב !

התחממות הרכב, בגלל נסיעה ללא מי קירור בגלל משאבת מים נוזלת, גרמה לשריפת אטם ראש במקרה הטוב, ו/או לסדק בראש מנוע במקרה הגרוע, בשני המקרים הדבר מחייב פירוק ראש מנוע, בגלל חדירה איטית אך מתמשכת של מי קירור לצילנדר, הפיכתם לקיטור ופליטתם דרך הצינור פליטה, בצורת עשן לבן.

למוסך ומיד, רצוי ומומלץ בגרר, כדי לא להחמיר את הנזק.

יותר ברור מזה אני לא מסוגל להיות.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

תודה,

יש לי עוד כמה שאלות כדי לסדר את הדברים בראש, וגם לידע כללי:

 

אם יוצא עשן לבן בהתנעה, זה בהכרח מעיד על חדירה של מים לצילינדרים?

מה בפועל גורם לגמגום של המנוע וכיבויו - האם אלו המים שחדרו לצילנדרים?

אם כן, האם זה אומר שגם צריך "לפתוח" את הצילינדרים ו"לייבש" אותם? אם כן, כיצד עושים זאת?

 

וחדירת המים עצמה נגרמה כתוצאה מבלאי של האטם ראש מנוע (שאמור לחצוץ בין הראש מנוע לצילנדרים),

או מסדק בראש המנוע עצמו, שאת שניהם ניתן לתקן רק מחוץ למוסך ע"י חרט?

 

אז למעשה יש צורך בשתי פעולות, גם ייבוש של הצילנדרים כדי שהמנוע יפעל, וגם תיקון של האטם/סדק כדי שהמים לא יחדרו שוב? איך מתקנים כל אחת מהבעיות הנ"ל? תיקון אטם זו השחזה בלבד, ותיקון סדק זה מילוי באיזשהו חומר?

 

אגב, האם כאשר יש בלאי של האטם או סדק בראש המנוע, נוצר גם מצב בו השמן והמים מתערבבים?

אם כן, מדוע זה לא קורה במקרה שלי?

 

כשהגעתי למוסך עוד בפעם הראשונה, גם יצא עשן לבן בהתנעה, ובמוסך ראו את זה ובכל זאת רק החליפו לי את משאבת המים, את רצועות הטיימינג (ומותחן) ו 4 פלאגים.

ולפי מה שהבנתי עד עכשיו, כל אלה כלל לא קשורים לעשן הלבן שיצא, ולכן היה צריך לבדוק גם אם יש בלאי של האטם או סדק באותה הזדמנות שפירקו את ראש המנוע, כדי להחליף את הפלאגים ורצועת הטיימינג, לא כך? מה דעתכם?

 

תודה!

×
×
  • תוכן חדש...