Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דו"ח על נסיעה בנתיב השמאלי


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6320 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

 

 

אתה מתעצבן מהאנשים שנתקעים בשמאלי, אבל אתה לא רחוק מהם, למעשה אפילו ממש קרוב.

מדבריך ניתן להבין שאתה חש איזשהי תחושת בעלות על הכביש, אתה מתאר אנשים שנוסעים מהר או שרוצים לעקוף אותך כבבונים, מסיבה מסוימת.

 

אם כך הובנתי אני מתנצל, ואין לי תחושת בעלות על הכביש. אין לי בעיה עם זה שעוקפים אותי.

בבונים בעיני הם מי שמקללים, צופרים באגרסיביות, מהבהבים באורות כאילו אין מחר ומחפשים כל דרך אפשרית כדי להעיף את זה שלפניהם בנתיב.

 

אתה לא יודע שיש אנשים שממהרים לפעמים, או שסתם בא להם ליסוע מהר, ובעיניך הם בבונים.

 

מי שממהר שיצא 10 דקות לפני הזמן. אף אחד לא צריך לסבול מזה.

אם למישהו "סתם בא לנסוע מהר", אז לי סתם מתחשק להתקע בנתיב השמאלי (שיהיה, ברור, אני לא עושה את זה, זה רק לצורך דוגמת ה"סתם מתחשק").

 

מי אתה שתחליט באיזה מהירות אנשים יסעו, אם זה ה100 קמ"ש שלך, או 150 של זה שמאחוריך.

אולי כי יש לך חלק מהבעלות בכביש, מאפשר לך להחליט זאת.

 

אני לא מחליט באיזו מהירות יש לנסוע, לשם זה יש חוק.

ותעשה טובה ואל תגיד לי שגם אני עבריין כי אני נוסע על 100 קמ"ש. מעניין שאף אחד עוד לא פתח שירשור בפורום כללי בנושא "נסעתי 100 בכביש שמותר בו 90, עצר אותי שוטר. כמה נקודות /קנס אני אקבל?"

 

תסע בנתיב הימני, וכאשר אתה עושה עקיפות, תנסה להגדיל ראש, מה שלא אופיני לנהג הישראלי.

כלומר אם אתה רוצה לעקוף רכב , שאתה יודע שהעקיפה תיקח זמן מה, תסתכל האם זה יפריע לנהגים מאחוריך, והאם הנהג מאחוריך נוסע במהירות גבוהה משמעותית ממך.

 

מסכים, וזה מה שאני עושה. ואם תוך כדי העקיפה, גם אם היא נמשכה חצי דקה, מגיע מרחוק רכב שהחליט שמותר לו לנסוע 150 קמ"ש והוא חושב שאני מעכב אותו, שיחכה בסבלנות לסיום העקיפה שלי. אח"כ שימשיך לטוס.

הרי גם לו אין בעלות מיוחדת על הכביש, לא?

תבין, אחד יסע על 120 ויחליט שאני (או כל אחד אחר) מעכב אותו, אחד יסע על 150, ואחד יסע על 180 ויחליט שאני מעכב אותו. זה נשמע לך הגיוני?

 

שמירה על תרבות נהיגה , והתחשבות בנהגים האחרים בכביש היא המפתח להורדת מספר התאונות, חבל שאף אחד לא מבין את זה.

 

מסכים. אבל התחשבות זה דבר הדדי בכל נהג, לא רק בנהגים המהירים.

 

 

תגובתי באדום 8)

  • תגובות 101
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
עזוב רגע את החוק, מאחר ובמקרה הזה שניכם עבריינים.

העובדה היא שאתה נוהג תוך חוסר התחשבות בנהגים האחרים, ומגביל את החופש של נהגים אחרים כי כך נראה לך.

זה חוסר תרבות נהיגה, זלזול בחבריך הנהגים, וזריקת זין על הגינות חברתית.

מי אתה שתקבע בשביל נהג אחר באיזה מהירות טוב לו לנסוע?

 

אם אותו אחד שנוסע 90 היה מתמקם בנתיב השמאלי כשאתה רוצה לעקוף אותו על 100, והיית מחכה עכשיו כמה דקות עד שהוא יגמור לעקוף משאית שנוסעת 89 קמ"ש - איך אתה היית מרגיש?

בטח מזמן כבר היית מקלל אותו, מהבהב לו באורות ומחפש כל דרך אפשרית להעיף אותו מהנתיב שלך.

 

עכשיו תשים את עצמך בכסא השני, תחשוב שוב איך אתה מתנהג, ואני מקווה שאתה תבין שאתה הסוציומט כאן.

 

תסע שבוע שבועיים בכבישי אירופה, תראה איך אנשים נוהגים שם מתוך כבוד והתחשבות בנהגים האחרים. אחרי שתראה איך זה יכול להיות אחרת, אתה לא תבין איך עד עכשיו התנהגת כמו שאתה מתאר.

 

מצטער ג'רמי, אבל פה אתה ממש לא צודק!

 

אם מישהו מבצע עקיפה בשמאלי (אפילו אם הפרש המהירות הוא 5 קמ"ש), מי שמגיע מאחורייו צריך להמתין בסבלנות עד סיום העקיפה. כמה פעמים יוצא לי לנסוע בכביש החוף ולראות משאית עוקפת משאית? אחת על 80 והשניה על 90. זה אומנם קצת מרגיז אבל מובן לגמרי ואפילו חוקי לגמרי - נראה לך שהמשאית צריכה לנסוע לאט יותר כל הדרך ולא לעקוף כי יש אנשים שרוצים לעקוף במהירות גבוהה יותר? ואם המשאית מקדימה תסע 60 בעליות? היא גם צריכה להמתין כיוון שיש נהגים שרוצים לעקוף ב 120???

 

זה נכון שאם אתה נוסע בימני ורואה נהג מהיר מתקרב - אסור לעבור לשמאלי ולעכב אותו. אבל אם אתה כבר במהלך העקיפה - המהיר ימתין - ורצוי בסבלנות...

 

 

ובאופן כללי - אני מאוד מאוד בעד עקיפת החוק הזה. מניסיון של מעל שנה בנסיעות ראשון לציון יוקנעם - אני יודע כמה זה מבאס שהישראלי המצוי מתפשט על שני הנתיבים של כביש החוף ונוסע על 100 (כן - שאתה צריך לנסוע 200 ק"מ כל יום אתה מעדיף לנסוע קצת יותר מהר מ 100...)

פעם אפילו נתקעתי אחרי נהג מונית ב 90 - כשמאחורי מימין הייתה משטרה ככה שלא יכולתי לעקוף מימין. שהמשטרה עברה אותי - הצבעתי על הנהג מונית ועשיתי פרצוף - הנהג מונית נעצר על ידי המשטרה :-)

פורסם

מי שלא צודק כאן הוא דווקא אתה.

אם הערכת הנהג העוקף היא שהפרש המהירויות (5 קמ"ש ?) ייגרום להפרעה בתנועה אסור לו לצאת.

לצערנו התיאור שלך של 2 משאיות שכולם נסחבים אחריהן כבר התקבל בישראל כלגיטימי. הוא לא.

נהגי המשאיות לא עושים את זה כשניידת רחוק בראי.

ראה במדינות מתוקנות שם אכיפה נושכת. אין תופעת זלזול באלה שאחריך. גם אם אתה עוקף משאית שנוסעת 100 ואתה על 200 ,העקיפה לוקחת שניה ואין אף אחד בראי אתה נכנס ימינה מיד. זאת תרבות נהיגה.הזרים שלא עושים כך מקבלים הבהובי אורות נזעמים מקילומטר מאחורה מאיזה פורשה / למבו...

פורסם
מי שממהר שיצא 10 דקות לפני הזמן. אף אחד לא צריך לסבול מזה.

 

אחת התגובות המרגיזות תמיד!

 

ממש מעצבן אותי כשאנשים אומרים דברים כאלו, כי הם לא יודעים מה קרה לפני כן.

 

פעם אחת הגעתי למפגש שעה וחצי מאוחר וכעסו עלי, אז אמרו לי לצאת לפני הזמן, בלי להתחשב בעובדה שיצאתי שעה לפני הזמן שהייתי צריך, אבל עמדתי כמו אידיוט בכביש החוף בגלל תאונה שהייתה שם.

 

זה פשוט מרתיח כשאומרים את המשפט האידיוטי הזה.

 

 

ועכשיו לעניינינו:

 

אנשים שנוסעים רק בשמאלי צריכים לקבל דוחות רציניים ואפילו שלילה אחרי 3 פעמים שתופסים אותם. זוהי אחת הסיבות לעצבנות של נהגים אחרים כי חלק גדול מאותם נהגים שעושים זאת לא שמים לב למה שקורה מסביבם וגם לא יהיה להם אכפת לצאת לעקיפה אפילו אם כבר יש שם רכב והוא צריך לבלום כדי לא להתנגש בהם.

 

האנשים האלו מצפצפים על כל הנהגים בכביש וחושבים שהכביש הוא של אבא שלהם.

 

מרתיח אותי כשהערס שלידי עושה את זה או אפילו כשאבא שלי עושה את זה (ואני אומר לו את זה)

פורסם
בחייך, תסביר לי למה התכוונת כי לפי מה שאני מבין ממך, כל עם ישראל צריך לנהוג באופן קבוע בימני ולהשאיר 2 נתיבים פנויים לחלוטין?

כי אני נוהג קבוע בנתיב המרכזי (לא מספיק איטי למשאיות מימין, לא חוקי בשמאלי) ואשמח להבין איפה לדעתך אני שוגה.

אתה ועוד הרבה שוגים, בכך שחושבים שאם יש כמה נתיבים לאותו כיוון אפשר לנסוע איפה שבא להם.

לצערי נראה שאנשים שוכחים את כל מה שלמדו ברגע שעוברים טסט ועולים לכביש.

אז הנה אני מזכיר: לפי החוק אסורה הנסיעה שלא בימין הדרך אלא לצורך עקיפה. גם אם יש 10 נתיבים. עוקפים, חוזרים לימין.

 

גם הרבה פעמים יש נתיב ימני שמתפקד כנתיב תחבורה ציבורית כשעתיים ביום, בשאר הזמן הוא נתיב ימני לכל דבר וחובה לנסוע בו! הרבה אנשים אינם מודעים לזה.

 

להזכירכם אסור לרכב מעל 4 טון לעקוף רכב עוקף, כלומר אסור לנסוע בנתיב שלישי ויותר. ולא חסרים רכבים מעל 4 טון שיותר מהירים מהרכב הפרטי שלי ושל עוד אנשים פה, שאם לא ירצו להסתכן בקנס יסיימו את יום העבודה שלהם שעתיים יותר מאוחר בגלל אנשים שמזלזלים בחוק ובשאר הנהגים בכביש.

 

אני מאד בעד הגברת המודעות לחוק הזה, גם אם זה בצורת אכיפה. חבל שאין גם על זה תשדירים אלא בעיקר על מהירות ואלכוהול (חשוב לא פחות).

פורסם

בדיוק בגלל אנשים כמוך וכנראה כמו אביך, קורות תאונות, הנסיעה מותרת בנתיב הימני בלבד, הנתיב השמאלי משמש לעקיפה בלבד!!! , אלא אם כן הכביש מלא(פקק) וצריך לסוע בשני הנתיבים בכדיי לדללו.

 

החוק מציין שעקיפה מימין אסורה, משמע כשאתה נוסע בנתיב השמאלי אתה גורם לאדם אחר:

1.להתעצבן

2.לקלל אותך עד עמקי נשמתך!

3.לעבור על החוק:evil::evil::evil:

 

קח את זה כביקורת בונה.

 

ועצה לעתיד: אל תסע בנתיב הימני, אלא לצורך עקיפה(עקפת, חזרת!)

ושנית אני חושב שמהמילים שלך ברור מאוד, שספציפית במקרה הזה, לאהמדינה מטומטמת, אלא אתה!!!:evil:.

 

בברכה,

ויקטור.

 

נ.ב

כל השיחה הזאת מוכיחה שיותר מדי קל לקבל רשיון במדינה שלנו(וזה הדבר היחיד שיכול להפוך אותה באיזשהו הקשר למטומטמת).

פורסם

+1 לזה שמעלי,

אבל ויקטור ביחיית, תנשום, תשתה כוס מים.

זה לא שווה את העצבים.

לנשום!:-)

הפאביה נמכרה.:-(

 

פורסם
אחת התגובות המרגיזות תמיד!

 

ממש מעצבן אותי כשאנשים אומרים דברים כאלו, כי הם לא יודעים מה קרה לפני כן.

.

.

.

זה פשוט מרתיח כשאומרים את המשפט האידיוטי הזה.

 

 

סבלנות, סבלנות.

אנשים פה מתעצבנים מהר מידי :?.

 

גם לי יוצא לאחר לפעמים, בגלל סיבות כאלה ואחרות. אני מעדיף לאחר ולא למהר על הכביש.

ואם יש לי משהו חד פעמי שאליו ממש אסור לי/אני לא רוצה לאחר, אני יוצא גם שעה לפני שאני צריך.

פורסם

 

פעם אפילו נתקעתי אחרי נהג מונית ב 90 - כשמאחורי מימין הייתה משטרה ככה שלא יכולתי לעקוף מימין. שהמשטרה עברה אותי - הצבעתי על הנהג מונית ועשיתי פרצוף - הנהג מונית נעצר על ידי המשטרה :-)

 

 

מלשן

 

:-P

Back to the original - NC again.

פורסם

אם אתה מתכנן עקיפה אסור בהחלט לגרום לרכב אחר להאט, יש לתת זכות קדימה לרכב הבא בשמאלי, גם אם הוא על 150.

אתה לא שוטר ומי שנתן דוגמא למשאית שעוקפת משאית ממש לא צודק!

השמאלי נועד לעקיפה, אל תתנחל בו ואם אין לכם מספיק כוח מנוע לצאת ולחזור תוך שאינכם מעקבים אותי אל תתפלא שיש מאחוריך לאון כחולה ועצבנית שמהבהבת לך באורות גבוהים ואם אין ברירה גם צופרת (ולא, אני לא בבון).

Para comer bien hay que saber manejar

"Dona Rosa"

פורסם

תסעו פעם באיילון בשעות הצהריים, ותשימו לב מה קורה. כל הנתיבים מלאים רכבים, ולמתבונן הלא מרוכז זה נראה כאילו "הכביש עמוס ולגיטימי לנסוע בכל נתיב". אך זה ממש לא כך - מבט מרוכז מגלה שהנתיבים מלאים חורים, שבפרט בנתיב הימני, זה שלאף אחד לא בא לנהוג בו, אפשר להכניס 3 משאיות בין רכב לרכב. המצב הזה לא נקרא עומס, ועפ"י החוק היבש - במצב הזה צריכים כולם לנסוע בנתיב הימני. אני לא מדבר על שעות העומס האמיתיות (בוקר / ערב) שבאמת הנתיבים עמוסים לעייפה במהירות זחילה, ואזי אין בעיה חוקית למלא את כל הנתיבים (וגם לעקוף מימין יחד עם כל השיירה אם הנתיב השמאלי נעצר לפתע).

 

יתרה מכך, מעבר לבעיה הברורה שהנסיעה הרב-נתיבית בשעות לא עמוסות מייצרת בכך שנהגים נאלצים לעקוף מימין, זה גם מוריד את יעילות התנועה. כל הנתיבים בכביש הופכים לאיטיים. זה יוצר מצב שכביש תלת-נתיבי שיכול היה לאפשר לכל אחד לנסוע במהירות המועדפת עליו בין 60 ל-160 בלי בעיה, הופך לכביש עמוס שכל נתיביו מתגלגלים להם באזור ה-80-90.

 

טיפול משטרתי הולם בבעיית הנהיגה בשמאל ישפר משמעותית את מהירות הנסיעה באיילון ובכבישים דומים במשך רוב שעות היום ויחסוך כסף רב למשק (בהנחה שרוב מי שנוהג במהלך שעות שאחרי פקקי הבוקר ולפני פקקי הערב, עושה זאת לצורך עבודתו).

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

פורסם
בדיוק בגלל אנשים כמוך וכנראה כמו אביך, קורות תאונות, הנסיעה מותרת בנתיב הימני בלבד, הנתיב השמאלי משמש לעקיפה בלבד!!! , אלא אם כן הכביש מלא(פקק) וצריך לסוע בשני הנתיבים בכדיי לדללו.

 

החוק מציין שעקיפה מימין אסורה, משמע כשאתה נוסע בנתיב השמאלי אתה גורם לאדם אחר:

1.להתעצבן

2.לקלל אותך עד עמקי נשמתך!

3.לעבור על החוק:evil::evil::evil:

 

קח את זה כביקורת בונה.

 

ועצה לעתיד: אל תסע בנתיב הימני, אלא לצורך עקיפה(עקפת, חזרת!)

ושנית אני חושב שמהמילים שלך ברור מאוד, שספציפית במקרה הזה, לאהמדינה מטומטמת, אלא אתה!!!:evil:.

 

בברכה,

ויקטור.

 

נ.ב

כל השיחה הזאת מוכיחה שיותר מדי קל לקבל רשיון במדינה שלנו(וזה הדבר היחיד שיכול להפוך אותה באיזשהו הקשר למטומטמת).

 

למי זה היה מופנה בדיוק?

פורסם

יוסי, זה היה אל פותח השירשור.

 

"בדיוק בגלל אנשים כמוך וכנראה כמו אביך"

הפאביה נמכרה.:-(

 

פורסם
השמאלי נועד לעקיפה, אל תתנחל בו ואם אין לכם מספיק כוח מנוע לצאת ולחזור תוך שאינכם מעקבים אותי אל תתפלא שיש מאחוריך לאון כחולה ועצבנית שמהבהבת לך באורות גבוהים ואם אין ברירה גם צופרת (ולא, אני לא בבון).

 

"תוך שאינכם מעכבים אותי"!

 

'שמעתם? כן, כן, אני נוסע עכשיו מאחריכם, אל תעכבו אותי! כן, אותי, תיזהרו! לא לעכב אותי!'

 

וחוץ מזה, אתה אומר "אל תתנחל בו"? על מה אתה מדבר תגיד לי?

 

די, מספיק, זה כבר הופך להיות דו שיח של חרשים.

פורסם

אולי אחד החוקים היותר חשובים וכל מי שלא "מבין" אותו, כנראה לא מבין הרבה חוקים אחרים בכלל ותרבות נהיגה בפרט ורשיון נהיגה לא אמור להיות לו. (ביחד עם החובה לאותת, שני החוקים החשובים ביותר שלדעתי אי קיומם הוא השורש של מרבית התאונות בכבישים המהירים)

 

פשוט תסעו בימני (באמצעי, אם אתם נוסעים במהירות הגיונית והשמאלי ריק) תמיד, אין שום סיבה לנסוע בשמאלי כשזה לא לשם עקיפה. סיימתם לעקוף? תחזרו לימני. לפני שאתם יוצאים לעקיפה תסתכלו אם לא בא רכב במהירות גבוהה משלכם אשר יציאה לעקיפה תגרום לו לבלום.

כשאתם כבר בעקיפה ומגיע מאחוריכם רכב, מה הבעיה לסיים את העקיפה ולחזור לימני על מנת לתת לו לעבור? ולא להמשיך לעקוף עוד רכב ועוד רכב כי אתה נוסע 100 והרכבים בנתיב הימני נוסעים 90. מה הבעיה לחזור לימני, לתת לו ולכל הפקק שנוצר מאחוריו לעבור ואז להמשיך לעקוף בשקט...


×
×
  • תוכן חדש...