Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דו"ח על נסיעה בנתיב השמאלי


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6320 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כן ידידי המלומד, ההתנהלות בכביש היא ע"ב מתן זכות קדימה כמעט בכל סיטואציה.

אני משתלב בכביש/נתיב אני דואג שהנהג במרחב שלי לא יוריד רגל מהגז/יבלום/ישנה נתיב, זה לא כ"כ מסובך וזו כל התורה על רגל אחת.

אל תפגע אבל אם יותר נהגים יבינו שזו הדינמיקה על הכביש הכל יזרום טוב יותר ובטוח יותר (ולא נצתרך לצאת מהבית 10 ד' קודם).

Para comer bien hay que saber manejar

"Dona Rosa"

  • תגובות 101
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
בדיוק בגלל אנשים כמוך וכנראה כמו אביך, קורות תאונות
לא הגזמת קצת?

ביג פאקינד דיל, הוא נסע בשמאלי!!!

בואו עכשיו נרצח את כל מי שעושה את זה, שחס וחלילה לא יעקבו אותכם בכביש כי אין להם זכות!!!

פורסם

אולי זה נראה לא חשוב, אבל זה מעלה את רמת העצבים של הנהגים האחרים בלי שום סיבה.

 

בנוסף, מישהו שנשאר יותר מדי זמן בנתיב השמאלי, גורם לאחרים לעקוף אותו מימין, וזה כן גורם ליותר תאונות.

 

תראה הוידאו הזה, איך ב5:54 נתקע לי אוטובוס מקדימה בנתיב השמאלי ואני לא יכול לעקוף אותו.

הצלחתי רק אחרי דקה 7, שלפי התזמון זה בערך 10 דקות אחר כך, ורק כשנפתח הכביש ל3 מסלולים.

 

המרחק שעברתי מאחוריו בלי אפשרות לעבור היה בין 3 קילומטרים אחרי חדרה ועד קצת אחרי מחלף פולג.

אלו האנשים שצריך להוריד מהכביש.

 

http://www.youtube.com/watch?v=RI6D9NbCcVk דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
פורסם
כן ידידי המלומד, ההתנהלות בכביש היא ע"ב מתן זכות קדימה כמעט בכל סיטואציה.

אני משתלב בכביש/נתיב אני דואג שהנהג במרחב שלי לא יוריד רגל מהגז/יבלום/ישנה נתיב, זה לא כ"כ מסובך וזו כל התורה על רגל אחת.

אל תפגע אבל אם יותר נהגים יבינו שזו הדינמיקה על הכביש הכל יזרום טוב יותר ובטוח יותר (ולא נצתרך לצאת מהבית 10 ד' קודם).

 

אני אודה לך מאוד אם תעבור שנית על השרשור ותקרא את דברי, ואז תוכל להגיב לעניין.

פורסם

שתי הערות:

 

ראשית, לגבי נושא השרשור - גם אני חושב שחשוב ורצוי לטפל בבעיה של נהיגה בצד שמאל ללא סיבה. לא בהכרח בשיטה של דו"חות דווקא, אבל זה מה שהמשטרה מכירה, אז מילא. הלוואי שהיה מדובר בהחלטה של המשטרה להשקיע באכיפה של חוק חשוב לשם שינוי - לדעתי רוב הסיכויים שבמקרה אותו נהג הפריע לאיזה שוטר וקיבל דו"ח...

 

שנית, לגבי נתיב הנסיעה הרצוי - בכביש בעל שני נתיבים באותו כיוון, כמובן שנוסעים בימני בלבד אלא אם כן הוא חסום או שמחליטים לעקוף. כפי שהעירו לפני, עקיפה זה תמרון שאמור להגמר די מהר ולא אחרי שלוש דקות. אם אי אפשר לגמור לעקוף במהירות - כנראה שלא צריך לעקוף. בכביש עם יותר משני נתיבים זה קצת יותר מסובך אבל לא כל כך. אם הכביש פנוי - נוסעים בימין וזהו, אין בעיה. אם הכביש עמוס - נוסעים בנתיב שמתאים למהירות הנסיעה הרצויה: נתיב ימני יותר - איטי יותר, ולהיפך. המצב הזה, של תנועה שזורמת במהירויות שונות בנתיבים שונים, אינו מוכר כלל בארה"ב, וכמעט שאינו מוכר בארה"ק, אך נפוץ ביותר במערב אירופה. מי שנוהג שם יכול להיווכח עד כמה זה עדיף, מכל הבחינות: מהירות הנסיעה, נוחות, ניצול הכביש, שלוות הנהג.

 

וזו גם התשובה לבגירה, שכתב:

אני נוהג קבוע בנתיב המרכזי (לא מספיק איטי למשאיות מימין, לא חוקי בשמאלי) ואשמח להבין איפה לדעתך אני שוגה

הטעות היא בכך שאינך מאפשר לתנועה לזרום במהירויות שונות לפי הנתיב. מאחר שבישראל אחוז גבוה של הנהגים עושה כך, אתה אולי יכול לומר שזה לא משנה, אבל לדעתי, צריך לנהוג היטב, גם אם האחרים נוהגים גרוע. אם נצליח להגיע לאיזו "מאסה קריטית" של נהגים טובים, אולי נוכל ליצור מצב בו אנשים ילמדו מאחרים לנהוג היטב במקום ללמוד מהם לנהוג גרוע (שזה המצב כרגע).

 

דני

פורסם

שנית, לגבי נתיב הנסיעה הרצוי - בכביש בעל שני נתיבים באותו כיוון, כמובן שנוסעים בימני בלבד אלא אם כן הוא חסום או שמחליטים לעקוף. כפי שהעירו לפני, עקיפה זה תמרון שאמור להגמר די מהר ולא אחרי שלוש דקות. אם אי אפשר לגמור לעקוף במהירות - כנראה שלא צריך לעקוף. בכביש עם יותר משני נתיבים זה קצת יותר מסובך אבל לא כל כך. אם הכביש פנוי - נוסעים בימין וזהו, אין בעיה. אם הכביש עמוס - נוסעים בנתיב שמתאים למהירות הנסיעה הרצויה: נתיב ימני יותר - איטי יותר, ולהיפך. המצב הזה, של תנועה שזורמת במהירויות שונות בנתיבים שונים, אינו מוכר כלל בארה"ב, וכמעט שאינו מוכר בארה"ק, אך נפוץ ביותר במערב אירופה. מי שנוהג שם יכול להיווכח עד כמה זה עדיף, מכל הבחינות: מהירות הנסיעה, נוחות, ניצול הכביש, שלוות הנהג.

 

גם בנסיעה של קמ"ש אחד יותר מהנתיב הימני, עקיפה בדרך כלל לא נמשכת יותר מ-10/15 שניות.

 

הבעיה מתחילה כשאחד מחליט לנסוע על 120 קמ"ש ולכן מעכבים אותו, השני נוסע 140 ומעכבים אותו, והשלישי מחליט שב-150 קמ"ש כולם מעכבים אותו.

 

התנועה לא יכולה להתנהל בהתאם לגחמות של כל אחד שנוסע איך שמתחשק לו.

פורסם

לגבי מי מפריע למי - האיטי למהיר, או המהיר לאיטי - יש תשובה פשוטה: אם האיטי ישאר לפני המהיר, שניהם ימשיכו להפריע זה לזה. אבל אם המהיר יעבור את האיטי, אף אחד מהם לא יפריע לזולתו. פשוט מאד.

 

לגבי השאלה מי מהם נוסע בהתאם למגבלת המהירות הקבועה (שהיא אחת משתי מגבלות מהירות שקיימות בחוק, רצוי להזכיר) - לדעתי, אין לדבר זה שום שייכות לענין עקיפה, נתיב הנסיעה וכדומה - בדיוק כפי שאין שום קשר בין מהירות הנסיעה לבין הצורך לעצור ברמזור אדום, למשל.

 

דני

פורסם
הטעות היא בכך שאינך מאפשר לתנועה לזרום במהירויות שונות לפי הנתיב.

 

עדיין לא מבין אותך, הלכה למעשה מה שקורא בכביש 4 (בקטע שיש 3 נתיבים) הוא שבנתיב הימני ביותר נוהגות משאיות ורכבים איטיים.

בנתיב המרכזי נוהגים ב 90-110.

בנתיב השמאלי אמורים לנהוג רכבים מהירים או רכבים בעקיפה.

 

אני נוהג קבוע ב 100-110 באמצעי.

לדעתך אני אמור לנהוג ב 100 בימני ולצאת כל 10 שניות לעקיפה במרכזי?

כי אם כן, לא רק שזה לא מציאותי אלא שגם הריקוד הקבוע הזה שאני אבצע שם, הוא יהיה גורם מאוד מפריע בכביש.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

לגבי השאלה מי מהם נוסע בהתאם למגבלת המהירות הקבועה (שהיא אחת משתי מגבלות מהירות שקיימות בחוק, רצוי להזכיר) - לדעתי, אין לדבר זה שום שייכות לענין עקיפה, נתיב הנסיעה וכדומה - בדיוק כפי שאין שום קשר בין מהירות הנסיעה לבין הצורך לעצור ברמזור אדום, למשל.

 

קודם כל יפה שאתה מציין שזו דעתך.

 

לגופו של עניין, לדעתי, כן יש קשר, מכיוון שאתה לא יכול להגביל נהג שנוסע כחוק, מפני שהוא מפריע לך רק בגלל הסיבה שאתה עובר על החוק.

פורסם

לבגירה: אם התנועה בנתיב האמצעי זורמת מהר יותר מזו שבאיטי, ואם אתה נוסע במהירות של התנועה בנתיב האמצעי - אז זהו מקומך. ההערה שלי באה מפני שכבת שאתה "תמיד" נוסע בנתיב האמצעי.

 

לווילקו - נכון שאסור לנסוע מהר יותר ממגבלת המהירות הקבועה, אבל לא פחות אסור להפריע לתנועה. מה דעתך על מצב - לא דמיוני בכלל, למרבה הצער - שבו מאה נהגים נוסעים במהירות שעולה על מגבלת המהירות הקבועה, ונהג אחד - שנוסע פחות ממגבלה זו - מפריע לכל האחרים?

 

הפתרון הנכון והרצוי למצב זה הוא כמובן שמגבלת המהירות הקבועה תיקבע בצורה שמתאימה לתנאי הדרך ולרמת המכוניות. מאחר שאין שום סיכוי שיקרה כדבר הזה באיזורינו בעתיד הנראה לעין, מה אתה מציע?

 

דני

פורסם

סוףסוף יצא המרצע מן השק, וילקו הוא שוטר תנועה פרילאנס, שמווסת מהירות של נהגים פוחזים ע"י הצמדות לשמאלי, ובכך למעשה מטרפד אפשרות של נסיעה במהירות גבוהה מזו שהחליט המחוקק.

סבבה, אין כאן עניין עקרוני של ימין ושמאל אלא אהבת אדם וחוק צרופה.

Para comer bien hay que saber manejar

"Dona Rosa"

פורסם

אם אבא שלך לא חזר לשמאל כי לא בא לו לחזור - מגיע לו .

אם אבא נסע בזמן שהכביש מלא (טור מכוניות) יש לו קייס - והוא צריך לגשת למשפט שהשופט יעשה צחוק מהדו"ח והשוטר.

סעו בזהירות, כדי שנשוב וניפגש

:roll:

סאאב ל(ה)נשמה.

פונטו פונטו פונטו ....צריך להכביר מילים ? :-D

פורסם

לדני -

 

אני מסכים איתך ב-100 אחוז לגבי בחינה מחדש של מגבלת המהירות הנוכחית והתאמתה למאה ה-21.

 

כאן אנחנו נכנסים לדיון אחר לגמרי, אבל זה כבר דיון כמותי ולא איכותי.

 

לדעתי, אם משקללים את רמת הכבישים, רמת המכוניות, רמת הנהג הממוצע ולוקחים בחשבון פרמטרים כמו בטיחות וזיהום אוויר, וכו', המהירות במרבית הכבישים הבינעירוניים צריכה להיות 110 קמ"ש.

 

זו כמובן דעתי, ולא קביעה שנעשתה כתוצאה מאיזשהו מחקר מעמיק, אז אתה מוזמן לשלול אותה. אבל שוב, זה כבר דיון אחר.

 

אני לא יודע מתי שינוי כזה יתרחש, אבל את הקול שלי כבר יש.

 

ל - Fanjio -

 

תרשה לי לחייך ממה שרשמת. אני לא שוטר תנועה שנצמד לשמאלי כדי לאכוף את החוק.

אני מסיים את העקיפות שלי בנחת וחוזר לימין.

 

יאיר

פורסם
עדיין לא מבין אותך, הלכה למעשה מה שקורא בכביש 4 (בקטע שיש 3 נתיבים) הוא שבנתיב הימני ביותר נוהגות משאיות ורכבים איטיים.

בנתיב המרכזי נוהגים ב 90-110.

בנתיב השמאלי אמורים לנהוג רכבים מהירים או רכבים בעקיפה.

 

אני נוהג קבוע ב 100-110 באמצעי.

לדעתך אני אמור לנהוג ב 100 בימני ולצאת כל 10 שניות לעקיפה במרכזי?

כי אם כן, לא רק שזה לא מציאותי אלא שגם הריקוד הקבוע הזה שאני אבצע שם, הוא יהיה גורם מאוד מפריע בכביש.

 

אל תקח את זה למקום הלא נכון.

ברור כשמש שאם אתה נוהג באופן קבוע במהירות שהיא גבוהה משמעותית (20 קמ"ש או יותר) מהתנועה שנעה בנתיב הימני, הרי שזה לגיטימי שתישאר ב"אמצעי". אלא שבמידה ואתה מרגיש שהתנועה בנתיב שלך שואפת לזרום מהר יותר מכך, תאלץ לבחור בין האצת המהירות שלך כך שתתאים לקצב הטבעי של התנועה בנתיב או האטה ומעבר לימני תוך התאמת המהירות לנתיב זה.

 

מכל מקום, סוגית הנתיב ה"אמצעי" שהעלתי מתייחסת לנהגים שמרחפים שם ונעקפים מימין ומשמאל כל העת. שמעתי פעם מישהו מכנה אותם "שיקאנים ניידים", אבל מה שחשוב להבין הוא שמצב זה הוא מסוכן ביותר ומזמין בעיות.

 

אגב, לעניין הפרשי המהירויות בין הרכב העוקף לזה הנעקף - בכדי שהעקיפה תהיה לגיטימית צריך שהיא תהיה כדאית, משמע הפרש מהירות שמצדיק את הליך העקיפה.

 

דני G.


×
×
  • תוכן חדש...