Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6639 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מה קשור?! ברכב עם EBD (חלוקת לחץ בלימה ) לא משנה איזה בלמים יהיו איפה וכמה כח יש להם . המחשב מחליט כמה ולאן לשלוח יותר/פחות כוח בלימה !

יצאתי עמבה

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לא רק בגלל סחרור הרכב הבלמים מאחורה לא ננעלים.

בגלל שבבלימה המשקל עובר קדימה, אין כמעט חשיבות לבלמים האחוריים, והם מסייעים רק במקצת למלאכת הבלימה.

לכן מיותר להתקין בלמים חזקים (יותר או שווים בכוחם לבלמים הקדמיים) מאחורה.

 

יאיר.

Subaru Outback 2.5

גם כשהכביש נגמר...

פורסם

זה מה שקורה - הבלמים פועלים בתצורה של 80% קדמיים ו-20% אחוריים (בשרירותיות). לכן, במקרה של בלימת חירום, הקדמיים יינעלו קודם, ורק לאחר כמה דקות שהרכב לא נבלם (לא יכול לקרות כמעט בחיים), אזי מרימים הנד ברקס, ואז האחוריים ננעלים (אבל הבלימה באחוריים מסייע לבלימה מלאה).

פורסם

מי שעדיין מתקשה להבין שינסה את זה עם אופניים.

בלימה עם הבלם הקדמי תהיה יעילה הרבה יותר בגלל שהאחורי ננעל בקלות יחסית כי אין עליו משקל בזמן בלימה.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

WTF?:shock:

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

בלימה עם אופניים בגלגל הקידמי יכולה להיות מסוכנת, זכור לי כמה מקרי התהפכות כשהייתי יותר קטן (:

או שבגיל שלכם ושלי המשקל שלנו ימנע התהפכות? (נצא מנק' הנחה של 65 קילו על האופניים, כשהגלגל הקידמי ננעל)

האופניים מחליקות או מתהפכות?

פורסם
WTF?:shock:

 

הוא כנראה היה שחוק מדי, ולא היה לו "בשר" להיתפס על העפר, וזה מה שקרה... :shock:

 

בלימה עם אופניים בגלגל הקידמי יכולה להיות מסוכנת, זכור לי כמה מקרי התהפכות כשהייתי יותר קטן (:

או שבגיל שלכם ושלי המשקל שלנו ימנע התהפכות? (נצא מנק' הנחה של 65 קילו על האופניים, כשהגלגל הקידמי ננעל)

האופניים מחליקות או מתהפכות?

 

הגלגל הקדמי באופניים יינעל בבלימה רק אם תמתח את הכבל ברקס ממש ממש חזק, וגם אז, אם אלו בלמי גומי הם יישברו. אם הם בלמי דיסק, הקאליפר עלול להישבר (מניסיון).

פורסם

בלי למתוח את הכבל ברקס יותר מידי, ובלי לגרום נזק לברקס עצמו, הצלחתי לנעול את הגלגל הקידמי בלי בעיות, פשוט לחיצה חזקה על הידית של הברקס הקידמי. זה מניסיון כשחברים או אני היינו מנסים כביכול להרים גלגל אחורי עם האופניים, וכמה פעמים כבר ראיתי כמה אנשים וכמה מהחברים שלי מתהפכים ועפים לכל מיני כיוונים כשנתנו ברקס קידמי במהירות טיפה יותר גבוהה.

כמובן שמאז שכמעט עפתי הפסקתי להשתמש בידית השמאלית :-D

 

נב: זה היה בסביבות הגיל 12 כשהיינו משתמשים באופניים כדי להגיע לכל מיני מקומות ולהנהתנו אחרה"צ כמו כל הילדים בגיל הזה...

 

נב2: אף פעם לא היה נזק לברקס עצמו כתוצאה מזה...רק לנו.

 

עריכה: אולי בגלל שהיינו קטנים (ובקושי שוקלים) הגלגל היה ננעל בלי לגרום נזק ופשוט גורם להתהפכות ולא להחלקה...

פורסם

אתה צריך ואני ממליץ לך, בתור רוכב אופניים מקצועי ומנוסה (עברתי כמה וכמה קורסים ברכיבת שטח וכביש), תשתמש להאטה בברקס הקידמי, ואם אתה צריך, לבלימה חזקה מאוד, תשתמש בברקס הקדמי, וגם באחורי (בלימה משולבת). ככה זה גם ברכב, ד"א.

פורסם

בתור רוכב שלא עבר שום קורס ושקל כ75 ק"ג בזמן שרכב על אופניים בנות 10 בלי שום בולמ"ז - אני אומר לך, שאתה לא תשבור כלום בזמן נעילת גלגל קדמי באופניים תקינות יחסית.

 

בכל מקרה - אתה צריך להיות דיי דפ"ר בשביל לנעול קדמי, רוצה לעצור מהר? הרבה דמי, חצי אחורי - בשום מצב לא נעילה.

אני אישית הייתי חולה דריפטים אז הבלם האחורי שלי היה נועל בנגיעה - לא יעיל בנסיעה רגילה.. אז השתמשתי בד"כ בקדמי.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

אני אישית סדקתי בלם דיסק קדמי בזמן בלימה בירידה. הייתי לפני רכב, שעלה, שברתי לצד, ולחצתי על הבלם, כדי לא להיכנס בו. לאחר כמה נסיעות עם האופניים, הדיסק כבר לא יכול היה לסחוב, והוא נשבר באמצע בלימה.

פורסם

ברור לך שבלם קדמי של אופניים לא מתוכנן להישבר בבלימה, בין אם מדובר בבלם הזול והיעיל הפשוט, או בלם דיסק יקר.

לדעתי דבר כזה זה ממש עילה לתביעה, אלא אם כן לא הקפדת על עובי דיסק מינימלי, ועל התאמת הבלם למשקל אליו הוא תוכנן.

מעולם לא היתה לי שום בעיה לנעול גלגל קדמי באופניים זולות.

על אספלט בדרך כלל זה מסתיים בהעברת משקל עצבנית קדימה והתרוממות של הגלגל האחורי. על כורכר זה מסתיים בנעילה ונפילה או כמעט נפילה הצידה.


×
×
  • תוכן חדש...