Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6672 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לגבי הבעיה בהאצה חזקה, אם לשפוט מניסיוני עם סלספיד, צריך לעזוב את הגז בהעלאת הילוך, כמו בגיר ידני, כדי להמנע מהג'עג'וע (מונח טכני רשמי). שוב, לא משהו שנהגי האוטומט מכירים ויודעים.

 

נכון מאד. זה לא רק בהאצה חזקה אגב, אלא בכל העלאת הילוך, ובהחלט משהו שלא לוקח הרבה זמן להתרגל אליו (בסלספידים האחרונים, כמו של ה-159, לדוגמא, מספיק לרוב להרפות את הלחץ על הגז ואפילו לא לעזוב לחלוטין), אבל נהגי האוטומט לא רוצים את הטרחה. גם בעיית הזינוק בעליה נפתרת די בקלות - שימוש בשתי הרגליים. שוב, השאלה היא רצון להסתגל, ואותו, בדרך כלל, יוק.

 

לגוף העניין, הגיר בטויוטה קורולה ספציפית גס לתפעול אפילו יותר מהסלספידים של ה-147 הראשונות וזה ללא ספק פישול של טויוטה. מה שכן, לא צריך להיות שומאכר כדי להתרגל אליו וישנם גם יתרונות, כמו צריכת דלק משופרת.

 

לגבי אורך החיים של הקלאץ' כפי שנאמר מספר הודעות לפני - נראה לי מופרך, אני מהמר על אגדה אורבאנית.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

  • תגובות 54
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

נראה כאילו ומישהו חושב שאני מנסה למכור פה טויוטה או משהו כזה...

לגבי עניין העברת ההילוכים מההגה - הדבר נאמר בנשימה אחת עם אי העברה להילוך הבא כאשר הגעת לשיא הסל"ד בהילוך הנוכחי, משהו שמרבית תיבות הטיפטרוניק עושות היום.. כך שציטוט חלקי של הדברים הוא יפה ונחמד, והבדיחה על הקסנטיה גם כן, אך בכל זאת... כשאמרתי נהג התכוונתי כמובן במובן המהותי ולא הטכני/פיזי, אני אסביר שוב כדי שתבין, FAT BASTARD, הכוונה הייתה שהנהג ולא מחשב התיבה ישלוט בהילוך שבו הרכב נמצא.. השילוב של אי העברת ההילוך להילוך הבא, והימצאות מתגי העברה על ההגה - מקצועי, ספורטיבי ובמיוחד וחשוב מכל - בטיחותי (בעת נהיגה "ספורטיבית" על הרכב הזה), ויוצר לנהג תחושת ביטחון גדולה יותר. כנראה גדולה יותר מזו הנמצאת בקסנטיה (לא מכיר ולא נהגתי).

השורה התחתונה במה שכתבתי עליה היא שמכל המשפחתומטיות 1.6 שנהגתי עליהן, היא פשוט טובה בהפרש ניכר, זו דעתי לפחות, ועיקרה מתבססת על השילוב של התיבה הזו עם המנוע, שמרגישים יחד פשוט חזקים בהרבה מכל מה שמציעות ה 1.6 האחרות. אני לא נכנס לפרמטרים אחרים של יציבות ויכולת דינמית כרגע.

 

לגבי הפרפור - אני לא מצליח להבין למה זה מעיד על בעיתיות של הקלאץ'.

הפרפור נובע מכך שבעמידה המנוע מנותק מהגיר. בעת לחיצה חזקה על הגז, הרכב מעלה טורים ואז משדך את הגיר למנוע. התוצאה בשטח שונה ממה שהגיוני לחשוב, כלומר מה שקורה בגיר ידני. לא מדובר במכת כוח הזהה לזו של שחרור קלאץ' פתאומי בסל"ד גבוה - שיוצר נזק להרבה מכלולים ומלווה בבעיטה ולאחר מכן פרפור, כי אם בכוח חזק מאוד אך ליניארי. כלומר אין בעיטה, אלא שידוך של התיבה למנוע, התחלת גלגול למשך רגע, ואז מתפרץ כוח לגלגלים..

אני מסכים עם כך שהתיבה נופלת בין הכסאות, אך בהיותי חובב גיר ידני מושבע, הגיר האוטומטי הטוב ביותר שנתקלתי בו הוא הגיר הזה. אין ספק שיש חסרון בעת העברת ההילוך, שמורגש בעיקר תחת תאוצה חזקה, אבל היתרון שלו והעברת הכוח שלו לגלגלים כל כך טובה - שהוא מפצה, מבחינתי על החסרון הזה, והמתגים על ההגה, כמו גם אי העברת הילוך עצמית בסל"ד גבוה - רק משפרים את הייחודיות שלו. כמובן שיהיו גם אלו המוצאים אותו כחסרון עבורם...

SPL - 143.6DB

"

פורסם

לגבי הפרפור - אני לא מצליח להבין למה זה מעיד על בעיתיות של הקלאץ'

הבנתי

. מישהו שאני מכיר ואמין עליי טעום שהסלספיד עדיפה על הגיר של טויוטה ובעולם שיש בו DSG, שעובדת גם טוב כאוטומטית, זה פשוט לא טוב מספיק ובטח שלא מתאים למי שמחפש גיר אוטומטי (רב האוכלוסיה) וגם לא למי שמתאים לו גיר ידני. זה פתרון לקבוצה מאוד קטנה באוכלוסיה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אחרי 8 שנים עם גיר רגיל...נמאס לי. אני עובד קשה בעבודה ולפעמים גם בבית :-). ברכב ובנהיגה אני רוצה לנוח.לא עוד זינוקים בעלייה, לא עוד פקקים. רק א-ו-ט-ו-מ-ט. נקודה סוף :-P. הדבר היחיד שמעניין אותי בגיר רגיל הוא שהוא חסכוני יותר בדלק.

ליטר1 ל 15 מטר ..... :lol:

פורסם
ברכב ובנהיגה אני רוצה לנוח.

 

זאת הבעיה הארץ, שכולם ישנים על הכביש.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
זאת הבעיה הארץ, שכולם ישנים על הכביש.

 

צודק, ולצערי הרב, הכניסה לשינה העמוקה מתרחש תמיד אבל תמיד בנתיב שמאל.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם

אני רואה שהרבה מתלוננים על זה שבתיבה הרובוטית של הטויוטה, כדי לקבל העברת הילוך חלקה צריך להוריד את הרגל מהגז לפני ההחלפה. אני אישית עושה את זה גם באוטומטית. אני היחיד?

"ai motoare capul doare"

פורסם

באוטומט זה יכול רק להחמיר את המצב, אלא אם כן אתה מדבר על להרפות קצת ולא לשחרר לגמרי.

בטויוטה מומלץ לשחרר את הרגל לגמרי לקבלת העברת הילוך חלקה.

פורסם

זה לא משנה מה יותר טוב ומה יותר עדיף, הכי חשוב שיש היום את כל האופציות. ולא מחייבים אותך לקנות משהו שאתה לא שלם איתו.

מי שאוהב ידני,יקנה ידני, ומי שרוצה אוטומט,יקח אוטומט.

Omnia mea mecum porto

פורסם
באוטומט זה יכול רק להחמיר את המצב, אלא אם כן אתה מדבר על להרפות קצת ולא לשחרר לגמרי.

בטויוטה מומלץ לשחרר את הרגל לגמרי לקבלת העברת הילוך חלקה.

אני לא משחרר לגמרי, רק מרפה. איך זה יכול להחמיר את המצב? או שכוונתך היתה שלעזור זה בטח לא יכול.

"ai motoare capul doare"

פורסם

 

גיר אוטומטי הולך חזק בארה"ב בגלל שיש שמה או פקקים מטורפים או מרחקים עצומים בהם אתה משייט.

באירופה זה לא ממש מקובל, וכמו שאתם בטח שמים לב חלק ניכר מהיצרנים לא מוציא דגמים רגילים עם גיר אוטומט עם ההשקה, אלא זה בא אח"כ, לפעמים מייד אח"כ, לפעמים אחרי שנים עם מתיחת פנים כלשהיא.

גיר אוטומטי הם נוהגים להציע רק בדגמים מאוד יקרים כאביזר פינוק.

 

 

לא יודע כמה השוואה לאירופה נכונה כי רב הרכבים הידניים שם הם דיזל. יותר קל לנהוג בטורבו-דיזל ידני מאשר בבנזין ידני (לא שבנזין ידני קשה).

למיטב הבנתי גירים אוטומטיים בדיזל עוד יותר בזבזניים מבנזין (יכול להיות שאני טועה אבל זכור לי שראיתי את זה באיזשהו מקום).

 

 

גילוי נאות: אני נוהג ברכב ידני כל יום, ואוהב את זה :-)

פורסם

יפה שסוף סוף הביאו קורולות ידניות (אף על פי שיצא לי לראות קורולות ידניות אצל מורי נהיגה), אך השאלה

אם הן יגיעו לשוק העיקרי של הרכב הנ"ל - הליסינג.

אם יתאפשר סוף סוף טויוטה קורולה ידנית בליסינג, אני מאמין שרבים האנשים שיבחרו בה.

פורסם
יפה שסוף סוף הביאו קורולות ידניות (אף על פי שיצא לי לראות קורולות ידניות אצל מורי נהיגה), אך השאלה

אם הן יגיעו לשוק העיקרי של הרכב הנ"ל - הליסינג.

אם יתאפשר סוף סוף טויוטה קורולה ידנית בליסינג, אני מאמין שרבים האנשים שיבחרו בה.

 

למה? למה שאנשים בליסינג ירצו גיר ידני? למה שירצו בכלל קורולה. זה לא סתם שהמכירות של טויוטה ירדו ב20%.

פורסם
אחרי 8 שנים עם גיר רגיל...נמאס לי. אני עובד קשה בעבודה ולפעמים גם בבית :-). ברכב ובנהיגה אני רוצה לנוח.לא עוד זינוקים בעלייה, לא עוד פקקים. רק א-ו-ט-ו-מ-ט. נקודה סוף :-P. הדבר היחיד שמעניין אותי בגיר רגיל הוא שהוא חסכוני יותר בדלק.

 

מסכים אתך!

אני לא מבין למה לקנות רכב משפחתי עם גיר רגיל?

אולי החיסכון בדלק,האוטו יותר נמרץ?!

כל זה מתגמד כשאני מדמיין את הפקק בעליות לירושלים בבוקר או את הפקק בכביש 1 שמתחיל מנתב"ג וממשיך עד קק"ל באיילון.

לנהוג את זה על בסיס יומי ברכב עם גיר רגיל נקרא מזוכיזם.


×
×
  • תוכן חדש...