Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6672 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הרכבים האלה גם מיועדים לשווקים אחרים חוץ משוק הפרטי, כמו מורי נהיגה וכו'

 

חוץ מזה - למי ששאל למה להזמין רכב רגיל עם גיר ידני, אז כנראה יש קונצנזוס לא נכון לגבי הגיר הידני אצלו.

הגיר הידני זה לא גיר אקסטרים מטורף למשוגעים שמתגרזנים על הרכב.

זה פשוט הגיר הנכון והמקובל לרכב, בגלל זה קוראים לו גיר רגיל.

 

אתה מקבל יותר עוצמה מאותו מנוע, מבזבז פחות דלק וגם הוא מראה אמינות עדיפה.

 

האוטומט זה סוג של פינוק. זהו גיר בזבזני, מסרס, ונוטה יותר לתקלות.

 

בנוסף יש את הבונוס הקטן של שליטה טובה יותר במנוע בעזרת תפעול הגיר הידני.

 

 

גיר אוטומטי הולך חזק בארה"ב בגלל שיש שמה או פקקים מטורפים או מרחקים עצומים בהם אתה משייט.

באירופה זה לא ממש מקובל, וכמו שאתם בטח שמים לב חלק ניכר מהיצרנים לא מוציא דגמים רגילים עם גיר אוטומט עם ההשקה, אלא זה בא אח"כ, לפעמים מייד אח"כ, לפעמים אחרי שנים עם מתיחת פנים כלשהיא.

גיר אוטומטי הם נוהגים להציע רק בדגמים מאוד יקרים כאביזר פינוק.

 

אז אני אישית, ועוד כמה סתומים שכמוני, מעדיפים את הנוסחא הלא הגיונית בעליל, בעייני עם ישראל של לקבל יותר כוח ולשלם פחות הן באחזקה והן בקנייה, לא יודע, לי זה נשמע הגיוני.

 

לרוץ לשים אינפוזיה ותוסף של חראט לייבל, או לשים פילטר אגזוז ומדבקות זה הגיוני, כי משקיעים יותר כסף, אז צריך לקבל יותר כוח.

אבל הנוסחא של לשלם פחות ולקנות ידני זה לא מתאים.

 

האמת היא שמצד כלשהוא אני יכול להבין את עמישראל, כי כיוון שרובו תקוע באופן יומיומי בפקקים אז הגיר הידני זאת באמת טרחה (אפילו שכשאני נסעתי כל בוקר בפקק של המדינה, יום יום במשך שנים, עדיין הייתי עם גיר ידני, מה לעשות).

  • תגובות 54
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

נקמיצ'י אני איתך בכל מילה.

גם לי יש רכב ידני וגם אני עומד בפקקים כמעת כל יום (חיפה בשיפוצים) ועדיין לא הייתי מחליף ידני באוטומת.

 

מקס.

<-- זה היעד :evil:

פורסם
מה הטעם לקנות קורולה/סיוויק/מאזדה3 (וכ"ו) ידנית? :roll:

 

כמי שנוהג ב-B4 2.0 עם 138 כ"ס וידנית אני אומר לך בדיוק למה: אחרת המכונית לא זזה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

תסבירו לי איך הגעת למסקנה שגיר ידני = ספורטיבי?

זה אומר שפיאט אונו זה רכב ספורט?

למה לקנות קורולה ידנית? כי יש אנשים שלא אוהבים שמחליטים להם באיזה הילוך להיות או שלא אוהבים לקבל בעיטה בגב בכל העברת הילוך.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם
מה הטעם לקנות קורולה/סיוויק/מאזדה3 (וכ"ו) ידנית? :roll:

 

אני אסביר לך למה אני קניתי את המגאן שלי דווקא ידנית:

 

1. רכב קב' 2 אבל מאובזר מלא ולא כמו גירסת הליסינג.

2. אני נוסע לא מעט ולא מתאים לי לשפץ גיר כל שנתיים וחצי עד 3 שנים.

3. ביצועים עדיפים בהרבה.

4. צריכת דלק ועלות האחזקה.

5. אם אתה נוהג נכון בפקקים אתה כמעט ולא נוגע בגיר (מדובר על פקקי הבוקר של אשדוד-ת"א).

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
כמי שנוהג ב-B4 2.0 עם 138 כ"ס וידנית אני אומר לך בדיוק למה: אחרת המכונית לא זזה.

דיי...

 

אני אסביר לך למה אני קניתי את המגאן שלי דווקא ידנית:

 

1. רכב קב' 2 אבל מאובזר מלא ולא כמו גירסת הליסינג.

2. אני נוסע לא מעט ולא מתאים לי לשפץ גיר כל שנתיים וחצי עד 3 שנים. האוטו שאצלנו במשפחה נוסע לא מעט, ולא משפצים גיר כל שנתיים-שלוש

3. ביצועים עדיפים בהרבה.

4. צריכת דלק ועלות האחזקה.

5. אם אתה נוהג נכון בפקקים אתה כמעט ולא נוגע בגיר איך נוהגים נכון עם ידני בפקק? (מדובר על פקקי הבוקר של אשדוד-ת"א).

אם אתה לא יודע לנהוג על 100 כ"ס, לא יעזרו לך 500.

פורסם

גיר ידני לא הופך את הרכב לאוטו ספורט, אבל הוא נותן תחושה יותר ספורטיבית! (בנוסף עלויות נמוכות).

 

לדוגמה אם הפוקוס היתה מגיעה ידנית (ביררתי שוב אתמול ונאמר לי רק אוטו'), עם התנהגות הכביש המשובחת שלה

 

אני בטוח שהרבה חובבי נהיגה היו קונים אותה!!

אמפרזה 2.0R ידני.

פורסם
דיי...

 

מה די?!

האוטומטית החדשה (מנוע חדש עם 150 כ"ס) עושה 0-100 ב-11.4, שתי שניות תמימות יותר מהידנית. זה ה-מון. מה היתה התאוצה של האוטומטית הקודמת, 13 שניות?!

תוסיף לזה הילוך אחד פחות (בעצם, תוריד הילוך), גיר בטלן, הנעה כפולה, ותקבל - עגלה.

 

גיר ידני לא הופך את הרכב לא לספורטיבי ואפילו לא למהיר, גם לא יחסית, הוא הופך אותו לסביר מבחינת ביצועים ונעים לשימוש יומיומי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

Iron Horse,

 

הרבה זה עניין יחסי. בהנחה שגיר אוטו' ממוצע חי כ 120,000 ק"מ אני אצטרף לעשות שיפוץ גיר כל שנתיים וחצי.

 

נהיגה נכונה בפקקים היא למצוא את המהירות הממוצעת של הפקק ולנסוע בה (הפקק של אשדוד נע בכ 35-40 קמ"ש). אם לא תידבק לרכב לפניך בהכל האצצה לא תצטרך לבלום בכל האטה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

אני מסכים עם כל מה שנאמר לגבי גירים אוטומטיים, ומצטרף לאלו המעדיפים ידנית על אוטומט בכל מצב ובכל תנאי.

מה שכן, הגיר האוטומטי בקורולה שונה מכל דבר אחר שפגשתי בו עד היום, ומבחינתי - לטובה.

נתחיל בכך שאפשרות העברת ההילוכים נמצאת על גבי ההגה. כלומר, הנהג שולט על ההילוך בו נמצא ברכב, ואין העברת הילוך עצמאית כשהגעת לשיא הסל"ד של ההילוך הנוכחי - ואין צורך להדגיש כמה חשוב הדבר. ההעברה מתבצעת בזמן סביר, לחיצה על המתג בהגה, ופעולת העברת ההילוך לוקחת פחות משנייה (לא, זה לא DSG של VW - אך זה מרגיש לא רע במציאות).

הגיר האוטומטי בקורולה פשוט פועל כמו גיר ידני לכל דבר ועניין. היתרון העצום הוא בהעברת הכוח לגלגלים. אי קיומו של ממיר מומנט - האויב הגדול של כל מנוע המשודך לתיבה אוטומטית - מורגש היטב בנהיגה על הקורולה. הרכב הזה הוא המהיר ביותר, ובהפרש ניכר מכל משפחתית 1.6 אחרת עליה נהגתי. לצורך העניין מאזדה 3 1.6 תשאר הרחק מאחור. הרכב פשוט "מפרפר" המון בתאוצה חזקה מהמקום. בעמידה במקום הגיר מנותק מהמנוע (בדומה ללחיצת קלאץ' ברכב ידני) - ואין הרגשת פעולת מנוע כלל. הרכב מרגיש מכובה. לחיצה מלאה על דוושת הגז מניבה הקפצה חזקה של הטורים מעלה למשך חצי שניה, ובעיטה של הרכב קדימה- ובתוך שניות קצרות מסתיים הילוך ראשון. העברה להילוך השני תיעשה על ידי הנהג באמצעות ההגה- מה שמוסיף לתחושת חוסר השיעמום בקורולה.

היתרון הגדול של התיבה הזו הוא גם חסרון די מעצבן ודורש התרגלות. העברות ההילוך. בגלל שהתיבה עובדת ללא ממיר, העברת הילוך דורשת, שוב כמו בגיר ידני, ניתוק מלא של הגיר מהמנוע. ההחלפה להילוך הבא לוקחת חצי שניה לערך, ובזמן הזה הרכב מפסיק להאיץ לגמרי. ההילוך הבא נכנס במין בעיטה מוזרה ולא אופיינית, שנדרשים להתרגל אליה. בנסיעה בתנאים רגילים ולא מאמוצת, הדבר כמעט ולא מורגש שכן התאוצה קטנה וכמעט אפסית, והפסקתה בעת העברת ההילוך לא מורגשת וכך נמנעים מהתחושה המוזרה כשנכנס ההילוך הבא. לעומת זאת, בתאוצה חזקה זה די מפריע ומעצבן. א-ב-ל מרבית הזמן הרכב הזה מיועד לנסיעה שלא בתנאי תאוצה גבוהים ככה שהגיר הזה מושלם לרכב הזה לצורך חיסכון ניכר בדלק כמו גם להרגשה של רכב חזק בהרבה מליגת ה 1.6 המפוארת...

 

הייתי חייב לציין את הדברים שכן הנסיעה הראשונה שלי ברכב הזה השאירה אותי פעור פה נוכח הכוח העצום שלו בעקבות השילוב של התיבה הזו ברכב. המתגים על ההגה משלימים את התחושה. אהבתי.

 

סימון.

SPL - 143.6DB

"

פורסם

סימון, לא יודע מה איתך, אבל אני לא אהבתי את הגיר של הטויוטה החדשה בכלל.

דורש זמן הסתגלות ארוך. הרכב "תקוע" איפשהו בין ידני לאוטומט, כאשר לא ברור בדיוק מהו יותר (ידני או אוטומט).

החצי שניה שלוקח לגיר להעביר הילוך מרגיש כמו חצי שעה. אולי זה זמן סביר בהחלט כאשר אתה מעביר הילוך לבד ברכב ידני למהדרין, אך בעידן הטיפטרוניקים למיניהם זה פשוט מרגיש ארוך מדי.

במצב אוטומטי המצב גרוע עוד יותר, כאשר אתה גם לא יודע מתי הרכב יחליט להעביר הילוך, ואז אתה צריך לנחש האם כדאי לשחרר את הרגל מהגז (בדומה לידני) לקבלת העברת הילוך חלקה יותר, או להמשיך ללחוץ (בדומה לאוטומט) ולקבל "בעיטה" כאשר ההילוך הבא ישתלב.

פורסם

הגיר האוטומטי בקורולה פשוט פועל כמו גיר ידני לכל דבר ועניין. היתרון העצום הוא בהעברת הכוח לגלגלים. אי קיומו של ממיר מומנט - האויב הגדול של כל מנוע המשודך לתיבה אוטומטית - מורגש היטב בנהיגה על הקורולה. הרכב הזה הוא המהיר ביותר, ובהפרש ניכר מכל משפחתית 1.6 אחרת עליה נהגתי. לצורך העניין מאזדה 3 1.6 תשאר הרחק מאחור. הרכב פשוט "מפרפר" המון בתאוצה חזקה מהמקום.

 

סימון - העובדה שהרכב "מפרפר" מראה שהתפעול הרובוטי של הקלאץ' לא משהו. הבעיה עם הגיר הזה היא שהוא כנראה (כי לא נהגתי בעצמי) נופל בין הכיסאות. חובבי ידני יעדיפו כבר ידני ולחובבי האוטומט הוא גס בתפעולו. הוא מתאים לפלח שוק צר מאוד שלא רוצה קלאץ' אבל כן רוצה ביצועים של גיר ידני.

 

לגבי הבעיה בהאצה חזקה, אם לשפוט מניסיוני עם סלספיד, צריך לעזוב את הגז בהעלאת הילוך, כמו בגיר ידני, כדי להמנע מהג'עג'וע (מונח טכני רשמי). שוב, לא משהו שנהגי האוטומט מכירים ויודעים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

קראתי בכמה פורומים, שאורך חיים של קלץ" בקורולה חדשה הוא בין 12000 ל 17000 ק"מ.

בדיוק בגלל זריקת קלץ" בכל החלפת הילוך.

אז ליסינג לא נורא, אבל פרטיים...:-(

Talbot Horizon->Seat Ibiza->Mazda 121->Toyota Yaris->Toyota corolla->Toyota Runx->Honda Civic--Mazda3 2.0 Spirit

פורסם
נתחיל בכך שאפשרות העברת ההילוכים נמצאת על גבי ההגה. כלומר, הנהג שולט על ההילוך בו נמצא ברכב

 

אני מבין, וכשידית ההילוכים נמצאת בין המושבים הקדמיים, יכול לשלוט בהם הנוסע הקדמי, ואפילו, רחמנא ליצלן, הנוסע האמצעי במושב האחורי. והנהג המסכן צריך לשבת ולאיים על הנוסעים עם שוקר/AK47/נשק ביולוגי על הנוסעים כדי שלא ייגעו לו בהילוכים, מה שמסיט את דעתו של הנהג ומוציא אותו מריכוז.

איך היינו חיים לפני בוא הישועה מארץ השמש העולה? :silly::loco:. תודה לך, מר סיימון, אני עכשיו מסיים לכתוב, רץ להזמין טויוטה קורולה ומזמין גרר שייקח את קסנטיה לברזל.

 

טויוטה אכבר! :onfire:טויוטה אכבר! :onfire:טויוטה אכבר! :onfire:

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds


×
×
  • תוכן חדש...