Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט הפיכת 106S16 כביש לרכב ראלי FIA


אלון חלווה
שימו לב! השרשור הזה בן 5404 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 220
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כמו שכבר כתבתי בשרשור של יום העצמאות - נראה :ok:

 

אני מאוד אהבתי.

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה יופי, תענוג לעניים.

מזל טוב ושהיה רק בהצלחה.

שמור עליו או שיותר נכון הוא ישמור עלייך.

רובר 214 SI למכירה אלפא 75 טורבו למכירה

"הפחד הוא רק תחושה, האומץ לנסות - זאת המעלה" (א.איינשטיין).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על כל הברכות.

היום הצלחתי לבחון את הרכב בשבילי העפר ליד המוסך כרבע שעה נוספת (כשהרכב חזר מהתערוכה בחיל האויר).

תענוג לראות את כל ההשקעה הזאת יוצאת לפועל. הרכב חד ומגיב יפה. הפתיעו אותי לטובה הצמיגים שנרכשו (קומהו R700). למרות שמדובר בצמיגי M+S הם נותנים אחיזה יפה מאוד על העפר היבש וההדוק שעליו נסעתי. מה שכן, הצמיג מתחמם מהר ונראה לי כי קצב השחיקה שלו יהיה גבוה כפי שאכן הוזהרתי מראש.

 

נשארו עכשיו הרבה דברים קטנים:

 

1. החלפת סעפת פליטה ודוד אחורי לדוד של "רמוס".

2. התקנת מגיני בוץ.

3. קוסמטיקה פנימית (צביעת רצפה, מדרסי רגליים, מגירה, קסדות + מערכת קשר וכו').

3. חשמל, הורדת עודפי חוטים שעדין יש וחיבור כל החשמל לברז ניתוק ראשי.

4. התקנת מטף כיבוי.

5. התקנת התקן לגלגל רזרבי על רצפת תא המטען בתוך הרכב.

 

בשבועות הקרובים אשלים את הרכב (כל החלקים כבר אצלי וצינור הפליטה אני מקווה שיגיע לידיי במהלך שבוע הבא - הדוד כבר הגיע):

 

ואז...

 

נהיגה נהיגה ועוד נהיגה למציאת הסט-אפ הנכון לרכב.

היום הרגשתי שהוא נמוך מעט. אולם, אם ארים אותו מקדימה אאלץ לעשות זאת גם מאחור ואז מדובר בשן נוספת בסרן האחורי ואני מפחד שזה יותר מידי. כרגע מקדימה יש לי יכולת להגביה בעוד 4.5 ס"מ ולהוריד ב 4.0 ס"מ (בערך) ואני חושב להגביה בעוד ס"מ או שניים. אולם, אני ממש לא יודע מה תעשה העלאת שן אחת מאחורה.

מישהו זוכר/יודע בכמה ס"מ מעלה את הרכב הקפצת שן אחת בסרן האחורי?

כרגע הוא בגובה המקורי מאחור וגם מקדימה פחות או יותר. כמובן הרכב עלה מעט גם ככה בגובה בגלל קוטר הגלגלים שהוא גדול יותר (59 ס"מ במקום 56 ס"מ - דהיינו ס"מ וחצי יותר גבוה מהמקור).

 

עכשיו הכיף מתחיל...

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

שוב שלום,

עוד כמה עדכונים מהחודש האחרון.

מי שחושב שכאשר מסתיימת בניית הרכב מסתיימת ההשקעה - טועה! אומנם פה מתחיל חלק מהנה מאוד - אבל גם לעיתים - יקר מאד! לחלק זה קוראים - "נסיעות מבחן" והיום, היתה נסיעה כזו שכמעט עלתה ברכב כולו (סבלנות... אל תרוצו לתמונות).

עד כה בוצעו כ 150 ק"מ של מבחן בעיקר לנושא הסט-אפ, מאמץ מנוע, גיר קלאץ ומתלים, מערכת קירור (שהפתיעה מאוד לטובה - המנוע לא מתחמם בכלל גם לא בשעתיים ויותר של מאמץ בחום הצהריים - אני נשברתי קודם).

:-)

 

היום, אחרי סיבוב FUN לבנים שלי, המשכתי בנסיעת היכרות לחבר (אמיר) ועוד קצת מבחן לסט-אפ עם לחץ רב על המתלים (הרבה הרבה החלקות וקפיצות). הלחץ עשה את שלו (לצערי? למזלי כנראה) ובאחת הנסיעות חזרה לזינוק, כאשר אמיר נוהג (לאט למזלנו) נשלפו כל ארבעת הגוז'ונים מהגלגל השמאלי הקידמי.

אל חשש - הרכב יהיה כשיר שוב כבר לסופ"ש הבא ובאירוע הקרוב של IRDA יסע את מירוץ הבכורה שלו. מזל שזה נגמר איך שנגמר. 3 דקות קודם לכן בסטייג' שבו אני נהגתי בכיוון ההפוך - המהירות היתה כפולה או משולשת. התנתקות אז... הייתה גורמת לשרשור הזה להיראות עצוב ביותר!

שבת שלום,

אלון

גלגל עף - צד שמאל.jpg

גלגל עף - תצלום מרחוק.jpg

גלגל עף - תקריב.jpg

גלגל זמני - הנזק לכנף.jpg

הרכב במוסך לאחר החילוץ.jpg

עוד מבט מהחזית.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת מזל שנגמר ככה,

איך קרה שהברגים יצאו?, אם זה קרה פעם אחת, לא ניתן "לשדרג" את הברגים לארוכים יותר\חזקים יותר?.

 

איך נגרם כזה נזק לכנף?

 

נ.ב פרוייקט מדהים, לדעתי אם הוספת טמבון של GTI\S16 הרכב יראה הרבה יותר רציני .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מדובר בברגי גלגל רגילים/מקוריים, אלא גוז'ונים ששתולים בנבות והם באורך גדול יותר בגלל הספייסרים. הגוז'ונים שנבחרו (בורג דו כיווני בעיברית?) הינם בחוזק תואם לבורג המקור - הם עמדו בעומס - הברגת הנבה לא. כנראה שהיות ומדובר ברכב כביש לשעבר ההברגות בנבות לא הכי טובות וקצת שחוקות. ביום ראשון יבדקו כל ההברגות ובמידת הצורך גם יוחלפו הנבות לחדשות (אני מעריך שיהיה צורך רק בשיפוץ ההברגות (אולי חריטה של הברגות חדשות) והחלפה של הגוז'ונים (שההברגות שלהם נהרסו כשנשלפו החוצה).

לגביי הפגוש - פגוש של S16/GTI הוא נמוך יותר (ובעיקר, יקר יותר) ואז צריך לחתוך אותו או להגביה את הרכב עוד קצת. אם מגביהים - מפסידים יציבות, אם חותכים - זרימת האויר משתנה וזה יכול להשפיע על קירור המנוע. בקיצור - מניסיון - מה שהותקן מתאים בצורה הטובה ביותר מבלי לגרום בעיות או עלויות נוספות.

אלון

 

נ.ב.

הנזק לכנף מהגלגל כמובן. קודם פגע בכנף, אח"כ קפץ ליד חלון שמאל להגיד שלום לנהג (בדרך העיף את הפלסטיק של המראה) ובסוף נחת בנחל לידנו במרחק של כ 50 מטרים.

( :

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הפגוש,

 

פגוש של S16/ראלי אכן יותר יקר ויורד יותר נמוך, לכן צריך לחתוך אותו ולהתקין לו חיבורים חלופיים לגשר התחתון. עם זה אני מסכים (מחיר ועבודה שצריך להשקיעה גדולים יותר מבפגוש פשוט).

 

בקשר לזרימת האוויר אני לא כל כך מסכים כיוון שהחלק שצריך לחתוך הוא זה שיורד מתחת לאוטו ממש (ומכסה את מגן הגחון) ודווקא הפגושים הספורטיביים פתוחים יותר ונותנים ליותר אוויר להכנס.

 

נדב

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נדב,

את זה למדתי מהקסארה של אישתי...

בין הפגוש לבין הגשר הקידמי יש סגירה של פלסטיק שמונעת מהאויר לרדת למטה לפני שהוא עובר דרך הרדיאטור. כך גם ב 106 למיניהם המבנה התחתון של הפגוש מונע מהאויר שנכנס דרכו לרדת מתחת למנוע ומחייב אותו לעבור דרך הרדיאטור.

מרגע שחתכת את הקטע המעוגל למטה, משתנה זרימת האויר בצורה כזו שמאפשרת ליותר אויר "לברוח"מתחת לרדיאטור ולמנוע (ואם יש מגן גחון - מתחת למגן עצמו) וכך - בייחוד במהירות גבוהה כאשר יש לחץ על הרדיאטור בצד החיצוני - חלק מהאויר (לא יודע לאמר כמה) בורח לך. הקירור נעשה פחות יעיל. בקסארה של אישתי - הפלאסטיק הזה היה שווה 4 מעלות - טמפ' עבודה בשיא החום בצהריים היה על 98 במקום 94 - מאווררים עבדו כל הזמן... במאמץ (עליות למבשרת) הרכב טיפס לכיוון ה 100. מרגע שהורכב הפלסטיק היה שיפור משמעותי.

לא יודע מה המשמעות ב 106 - אבל בוודאות יש השפעה.

ייתכן שהיא שולית, אני - מעדיף לא להמר בנושא זה.

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ד"א,

קראתי שרשור מעניין בנושא הקירור בפורום בריטי (אנסה לשים את הלינק) לגביי כך שפתיחת פתחים בצורה לא נכונה במכסה המנוע עלולה לגרום לאותו דבר. כלומר, אוויר שקורר ויצא מצידו השני של הרדיאטור לא זורם מסביב למנוע כמו שהוא אמור אלא מוצא עצמו בורח דרך מכסה המנוע. שם הדגישו את החשיבות בפתיחת פתחים המייצרים מעין "כונס" עם לחץ אוויר גבוה יותר בחוץ מאשר בפנים. אחרת, האוויר יוצא בחלק הקידמי של המנוע ולא עובר עד החלק האחורי ויוצא מתחת לייד סעפת הפליטה וכך שוב נגרם נזק כפול - גם הקירור לא יעיל וגם החימום מסעפת הפליטה מתפשט בצורה רחבה יותר בתא המנוע.

מסתבר, לפחות לפי הכותב שם - שכל שינוי קטן בזרימת האוויר בתא המנוע בשונה מתכנון היצרן - יכולה לגרום הרבה יותר נזק - מתועלת. לגביי מגן הגחון - הוא טוען שם, שאם הושאר מספיק רווח בחלק האחורי - אין השפעה שלילית שכן כל האוויר זורם לאורך כל תא המנוע ויוצא מאחור מתחת לרכב לאורך סעפת הפליטה וצינור הפליטה.

להגיד שזה מדוייק? - אני לא יודע.

נשמע הגיוני? - בהחלט כן. לפחות לי.

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלון, מה שכתבת נכון אבל יש שני סייגים.

 

אם המגן גחון עשויי נכון אז הוא מגיע לפגוש, סוגר את האוויר ומגן על כל העסק :).

 

התכנון המקורי של האוטו לא לוקח בחשבון את אותו מגן גחון שמונע מהאוויר לצאת ולזרום בחופשיות מתחת למנוע!

 

אגב, בגלל הסיבות האלו, הסעפת אצלי מבודדת עם תרמוגלס מתחילתה עד החיבור שמעבר למגן הגחון (כמעט).

 

נדב

 

נ.ב. בכל מקרה בכל מרוץ בחו"ל לא היית יכול לנסוע עם הפגוש הזה כיוון שזה מנוגד להומולוגציה של הרכב שלך. אני בטוח שיש להם פתרונות שכוללים חיתוך של המגן בצורה מסויימת, כנראה כמו שעשית על האוטו הקודם (שם הפגוש לא נפגע בתאונה שהורידה את הרכב מהכביש ;) ). ובכל מקרה ברגע שהגבהת את האוטו ושמת מגן גחון הרסת את תכנון זרימת האוויר של היצרן

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שכן אפשר להוסיף בנושא הוא שהטמבון המותקן אצלך ברכב הינו בעל פחות פתחים ממה שיש בטמבון של XS או ראלי מה שגורם לפחות קירור/אוורור לעומת הטמבון של שני בדגמים שציינתי (שיכול יותר לעזור בפיזור/קירור אויר),

גם ככה אין הרבה כניסת אויר בחלקו הקדמי של ה106 אז אולי כדאי לשקול ברצינות את החלפת הטמבון ושינוי לפי הצורך .

דדי,

מאמן נהיגה ספורטיבית ובטוחה - לחיים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מדוייק. זה לא רק עניין של פתחים - אלא גם מבנה הפתח ואופן זרימת אויר, כמות המאווררים, גודל ועוצמת מאווררים ועוד.

לפחות כרגע - אין בעיית התחממות אצלי ברכב גם במאמצים גדולים ולפרקי זמן ארוכים - למשל מעל חצי שעה נהיגה ברצף בשטח - מעל שעתיים בנסיעות רצופות שטח ומנהלתי לחילופין וכו' ולכן אינני רואה כל צורך לשנות. טפו... טפו... טפו... (נגד עין הרע).

בעניין זה אני גורס "כל המוסיף גורע"...

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שאם זה כך אז אני גם כן בדעה זו ואשמח לדעת כיצד עשית זאת כי אני לא אוהב את המצב שבו הטמפרטורה נמצאת מעל החצי (מצב נורמלי ל106 ראלי אך לא לי) .

דדי

דדי,

מאמן נהיגה ספורטיבית ובטוחה - לחיים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5404 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...