Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט הפיכת 106S16 כביש לרכב ראלי FIA


אלון חלווה
שימו לב! השרשור הזה בן 5395 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הכלוב יכול להתפרק (ע"י פירוק) אם הבנתי נכון?

למה אין הגנה לדלתות צד?

בוודאי שיש...

זה מותאם למקום ומפורק. אחרי הרכבת הכסאות אני מחבר את זה חזרה - 2 ברגים בכל צד....

זה החלק היחיד בכלוב שדורש חיתוך מדוייק, התאמה חד פעמית וצבע...כל השאר מגיע במידות. התאמה נעשתה היום וזה יורכב לאחר הכנסת והתאמת הכסאות, כאמור.

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 220
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

טוב, עוד שלב קטן.

היום הותאם מגן גחון לרכב. לכאורה כאילו דבר פשוט - אבל במציאות אם רוצים שזה גם יהיה חזק ועמיד זה פרוייקט לא קטן.

תחילה מחברים בברגים ומחזקים בריתוך קורה מרובעת מתחת לגשר הראדיאטור בחזית. צריך לשתול בקורה הברגות מתאימות אליהם יתחברו ברגיי המגן. צריך לבנות תושבות לחלק האחורי של המגן. זה יחסית קל - כי בגשר הברגות מוכנות במשולשים במקום המתחבר לשלדה ונותן תמיכה מעולה. את הכל יש לרתך ולחזק ואח"כ לצבוע נגד חלודה. בסוף להוריד ולהתיז זפת היכן שצריך.

 

את המגן שלי ביססתי על מגן גחון מברזל של ברלינגו. (נכון - זה יותר כבד ממגן אלומניום מקורי לרכב - אבל הרבה יותר זול ואמינות זהה ואולי גבוהה יותר). מניסיוני המגן הזה נותן מענה מעולה לצרכים שלנו בראלי בכל הקשור לצרפתיות קטנות.

 

אז נעבור לתמונות: תחילה הספייסרים מאחור (כרגיל, תעמדו לשנייה עם הסמן על התמונה ויופיע כיתוב מה רואים בה):

ספייסר אחורי ימין.jpg

ספייסר אחורי ימני במקום.jpg

ספייסר אחורי שמאל -.jpg

ספיסר אחורי שמאלי במקום.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפה נמשיך לחיבורים מקדימה כולל חיבור קורת החיזוק הקידמית.

הקורה הזה מרותכת בסוף התהליך גם בצידיה לאוזניים שעל קורות השאסי ונותנת חיזוק נוסף לכל הפרונט. היא מרותכת גם בנקודות לאורכה מתחת לראדיאטור וזאת ע"מ שגשר הראדיאטור יוכל לעמוד במכות שיועברו אליו מהחבטות שיקבל מגן הגחון - הגשר המקורי היה מתכופף לאחר זמן קצר (מניסיון) וההברגות בו היו נהרסות (לכן נשתלו אומים מאסיביים יותר ובנוסף בוצעו ריתוכים בנקודות "אסטרטגיות"). בתמונות רואים את חיבור הקורה לגשר, ריתוכה בשני הצדדים ולאורכה וצביעתה (ניתן להבחין באומים שנשתלו בה ורותכו בקביעות ע"מ לאפשר פירוק מהיר של המגן מלמטה). קדימה, לתמונות:

חיזוק גשר קידמי תחתון (רדיאטור).jpg

הגשר התחתון לאחר ריתוכים וצבע.jpg

צביעת הגשר נגד חלודה.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והתוצאה הסופית הינה מגן גחון המחובר על תושבות חזקות התורמות גם לחוזק הרכב.

המגן יפורק ביום א' כדי לבדוק את הריתוכים (ולבצע חיזוקים אחרונים לאוזניים(ספייסרים) מאחור),

לצבוע ולזפת היכן שצריך ואז המגן יוחזר למקום. צירפתי תמונות מבית הגלגל הימני והשמאלי המאפשרות לראות את המרווח הקטן (כ - 12 מ"מ מאגן השמן בנקודה הקרובה ביותר) בין המגן לחלקי המנוע השונים. ניתן כמובן להגדיל את המרווח ע"י ספייסרים - מניסיון העבר אנו קבענו אותו על קצת יותר מס"מ אחד). ככה זה נראה בסוף יום העבודה:

התאמה אחרונה וחיזוק ברגים.jpg

מבט מבית הגלגל הימני.jpg

מבט מבית הגלגל השמאלי.jpg

הרכבת המגן.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשך תוכנית עבודה:

1. יום א' הקרוב תחובר חזרה קליפת הגג.

2. יום ב' + ג' הכנה לצבע כללי.

3. עד סוף השבוע הבא הרכב אמור לעבור צבע כללי ועם קצת מזל - אולי גם נספיק לצבוע את הדוגמא שנבחרה.

:wink:

אופטימיות זהירה...

 

אלון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרך אגב - בכל התהליך הזה שכחתי להזכיר כי למגן חלק רחב יותר בצידו השמאלי המגן על הגיר ומתאים כאמור לברלינגו - היות ב - 106 הרוחב קטן יותר, קיצרנו במעט את הצד השמאלי (ימין בתמונה - ניתן להבחין בחיתוך על בסיס אחד מפתחי האיוורור במגן). כמובן שזה בכדי למנוע מגע עם הגלגל השמאלי בפניות והכיסוי לגיר הוא מלא.

ועוד נתון - עובי המגן הינו 4 מ"מ (לכאורה דק) אולם ההתקנה שלו בשיטה שתוארה וכן החומר ממנו הוא עשוי מונעים התכופפות שלו ושומרים מעולה על החלק התחתון של המנוע. נתון נוסף הינו שבגלל שהמגן מותאם למנועי פז'ו סיטרואן יש גישה לכלים דרך הפתחים המקוריים בו לריקון והחלפות שמנים, פילטר וכדומה. בקיצור ממולץ לרכבים מסוג זה.

אלון

התאמה אחרונה וחיזוק ברגים.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה יום מטורף... הספק אדיר היום. נתחיל...

 

קודם כל היום חוברה חזרה קורת הרוחב המרכזית בגג (לפני כן לא הייתה קיימת בגלל שהיה גג נפתח). הקורה והקליפה הוחלפו עם חבר פורום (שעכשיו מתהדר בגג נפתח מקורי שהיה על הרכב שלי :wink:) - והורכבו היום למקום. בתחילה רותכה הקורה למקום ולאחר מכן רותכה הקליפה. שימו לב שלקליפה נקודות מקוריות בהן היא אמורה להיות מרותכת - מעל החלון הקידמי לאורך הגג בשני הצדדים ומעל החלון האחורי - סה"כ כ - 40 נקודות ריתוך.

בתמונות ניתן לראות את קליפת הגג בחוץ, את ריתוך הקורה המרכזית בשני הצדדים ואת עבודת הריתוך על הגג עצמו (ובסוף גם את מנוחת "הלוחם", אבא שלי - שעבד היום מאוד קשה... :lol:) - כרגיל, תעמדו על התמונה מס' שניות לפני שאתם פותחים אותה בחלון נפרד ויופיע כיתוב המתאר מה רואים בתמונה). תמונה אחרונה של הגג במקום בסיום הריתוכים.

אלון

קליפת הגג.jpg

קשת חיזוק מרכזית - מקורית - ימין.jpg

קשת חיזוק מרכזית - מקורית - שמאל.jpg

ריתוך קליפת גג מאחור.jpg

ריתוך קליפת גג מאחור - 1.jpg

נקודות אחרונות לריתוך.jpg

מנוחת הלוחם.jpg

סיום ריתוך הגג.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי סיום הריתוך בא תהליך השחזה - השחזת הריתוכים נעשית גם ליופי (ולכן יש כאלו שהיו מוותרים עליה - כי זה במקומות נסתרים לעין) אבל גם לבדיקה שהריתוך נעשה כמו שצריך (במקרה זה - הפדנטיות הכריעה ובוצע עבודה של עוד כשעה). לאחריו מבצעים מילוי בחומר להחלקת פני השטח שפשוף החומר וצביעה בצבע יסוד נגד הווצרות חלודה. בגדול - אפשר לוותר על שלב זה - כי הרכב עובר הכנה לצבע וצביעה כללית ואף אחד לא רואה את המקומות הללו - כי עליהן יושבו גומיות - אבל - אם לא עושים את זה - יכולה להתפתח חלודה וגם הגומיות יכולות לשבת לא הכי טוב על הקנטים - בקיצור - אבא שלי הפדנט - החליט להקדיש עוד שעה של עבודה ולעשות את זה מושלם (בסה"כ שעתיים עבודה שניתן היה לחסוך - אבל מי שרוצה מושלם, מבצע).

אלון

השחזת הריתוכים.jpg

השחזת נקודות ריתוך בגג 1.jpg

השחזת נקודות ריתוך בגג 2.jpg

השחזת נקודות ריתוך בגג 3.jpg

חומר מילוי לאחר השחזת ריתוכים.jpg

חומר מילוי לאחר שפשוף.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו שהסתיים סיפור הגג - אני מרשה לעצמי לעבור לכמה "זוטות" טרם הכנסת הרכב להכנה לצבע כללי.

מניסיון העבר, אנו יודעים שיש צורך בקיבוע הכנפונים והמדרכות וכן חיתוך שלהם בבתי הגלגל הקידמיים.

זה פרוייקט לא פשוט שאם אינו מבוצע היטב - הצמיג ייגע בכנפונים ובחלק מהקנטים הפנימיים בבית הגלגל ויגרום נזק להם ולעצמו.

איך זה מבוצע? ניתן לראות בתמונות - חיתוך של הכנפונים בצד הפנימי וחיתוך של הכנף בחלקים האחוריים של בית הגלגל. זה מורכב, כי לאחר החיתוך יש לייצר מחדש את הקנטים של הכנף וכן לכופף את הקנטים הבולטים בבית הכנף וחלק הפנימי של הכנף. זו עבודת פחחות בעיקרה והיא אורכת כ - 45 דקות עד שעה לכל בית גלגל - היות וכבר עשינו זאת בעבר - סיימנו הפעם הכל בשעה! להלן התמונות: חיזוק הכנפונים (מושתלים ברגים שיצבעו בעת ביצוע הצבע הכללי לרכב), חיתוך הכנפונים, חיתוך והשחזה של הכנף והקנטים הפנימיים בבית הגלגל, מראה לאחר החיתוך, יצירת קנטים חדשים ותוצר סופי - שהוסיף כ - 2 עד 3 ס"מ נוספים למקום לגלגל.

אלון

 

נ.ב.

אפשר לראות את ההבדל בין תמונה ראשונה ואחרונה ולקבל אומדן כמה "מקום" "הרווחנו"...

אלון

חיזוק כנפונים לפני הרחבת בית גלגל.jpg

חיתוך כנפונים.jpg

חיתוך כיפוף והשחזת קנטים.jpg

לאחר החיתוך.jpg

יצירת קנטים חדשים.jpg

סוף תהליך הרחבת בית הגלגל.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לסיום היום - אחרי שה"רול-באר" במקום כבר שבוע ו"תפס את מקומו" לאחר כל הריתוכים והחיתוכים - החלפנו את כל הברגים הזמניים ששמנו בהתחלה (וידענו שחלקם יפגעו מהעבודות מחימום בריתוכי הפלטות וכו') - לברגים חדשים ובחוזק מתאים ע"פ התקן. לכל בורג הותאמו 2 שייבות עבות בכל קצה + ספרינג שייבה + אום נעילה.

אז צילמתי גם את זה... ו... הנה הסתיים עוד יום עבודה והתקדמנו עוד צעד אל עבר המטרה (שהיא - נסיעת מבחן בינואר).

:wink:

אלון

 

נ.ב.

השלבים הבאים -

1. עד סוף שבוע הבא - צבע כללי לרכב (בע"ה גם הדבקות ועיצוב).

2. עד סוף החודש פינישים והרכבות (גומיות, שמשות, כסאות, חגורות, הגה, חשמל, פנסים וכו').

3. במהלך ינואר - מתלים וצמיגים (בתקווה שיגיעו בזמן מחו"ל) ו...

 

מבחן דרכים ראשון.

אלון

החלפת ברגים.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5395 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...