Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אזהרת מסע C4 פיקאסו/קקטוס דיזל: משאבת אוריאה


save

פוסטים מומלצים

האם מבנה של מסנן חלקיקי ברכבי בלי אוריאה (יורו 5) זהה לזה של עם אוריאה (יורו 6)?

אחרת אני לא מבינה למה רוב "המומחים" לא ממליצים לבטל רק את האוריאה?

 

הייתה לנו תקופה שנסענו רק בעיר ופעמיים נסתם לנו מסנן החלקים.

עשו לנו רגנרציה אבל הזהירו שפעם הבאה נצטרך להחליפו.

מאז אנחנו מקפידים לנסוע בכביש מדי פעם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 707
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 15 שעות, מלטבשי כתב:

מסנן חלקיקים זה לא משהו שהולך ב-170,000 ק"מ. יש "מונה חיים" של הסנן הזה ל-165,000 ק"מ. מאפסים אותו וממשיכים.

לא צריך לאפס את המונה. אצלי אחרי הק"מ הזה מופיע  FAP LIFE LEFT = 0,  אבל הוא ממשיך לעבוד, לא עשיתי שום איפוס. 

 

לפני 15 שעות, מלטבשי כתב:

משאבת FAP - מתקלקלת, מחליפים. זה לא קורה כל יום. תפקידה להזריק נוזל (מעט מאוד) לאחר תדלוק מיכל דלק. תפקיד הנוזל להוריד את הטמפרטורה בה הרכב מסוגל לבצע רגנסציה למסנן החלקיקים. אם לא מטפלים מסנן החלקיקים עלול להסתם.

יכול להיות שהוא צריך רק מילוי  נוזל FAP שנגמר באיזור 150-170-200 אלף ק"מ.

 

לפני 15 שעות, מלטבשי כתב:

אין קשר בין מסנן חלקיקים לאוריאה.

ברכב שלי (בתקן יורו 5) אין אוריאה. יש מסנן חלקיקים. שום דבר לא נסתם.

נכון כמובן.

 

 

 

אין צורך לבטל את מסנן החלקיקים ואת ה EGR. אלו דברים יחסית אמינים וכל עוד הם עובדים אין סיבה לגעת בהם ולהפוך את הרכב למסריח ומזהם. 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Buki כתב:

לא צריך לאפס את המונה. אצלי אחרי הק"מ הזה מופיע  FAP LIFE LEFT = 0,  אבל הוא ממשיך לעבוד, לא עשיתי שום איפוס

 

ראיתי כמה רכבים שנדלקה נורת תקלה בגלל. איפוס המונה (לספר לרכב שהוחלף סנן) מחקו את התקלה.

  • אהבתי 1

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, מלטבשי כתב:

 

ראיתי כמה רכבים שנדלקה נורת תקלה בגלל. איפוס המונה (לספר לרכב שהוחלף סנן) מחקו את התקלה.

מחזק את מה שבוקי כתב. אצלי המונה מעולם לא אופס, כבר 360 אלף. המחשב לא מתלונן על זה

  • אהבתי 1

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

https://www.citroenforum.hr/threads/problem-s-dpf-om.6702/post-126317

 

כנראה שלא אני היחיד שאומר שזה יכול להיות.

התופעה מוכרת, גם בארץ (ראיתי במוסכים) וגם בחו"ל (צירפתי דוגמא).

  • אהבתי 1

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

Lexia pokazala da je začepljenost filtera 97%. Svi mehaničari su su se čudili i govorili da je to nemoguće i da problem vjerojatno nije u samom dpf filteru.

 

מעניין,

הוא כותב כאן שהמסנן היה סתום ב 97%.

 

אני עוקב אצלי מאז שהאוטו שלי היה חדש, יש נתון FAP life left שהיה דרוך על 170.000 ק"מ, ירד ל 0 ונשאר שם ויש נתון Deposits in the FAP שזה רמת מילוי המסנן במשקעים שלא נשרפים ברגנרציה.

 

באוטו חדש היה על  0%, מאז הוא עולה בהדרגה וכעת (294.000 ק"מ) הוא על כ 65%.

 

מניח שכשיגיע קרוב ל 100% הוא ידליק תקלת FAP.

 

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב רשם שהמסנן סתום ב-97%.

בפועל, בסך הכל "אמרו" לרכב שהחליפו מסנן - בפועל לא החליפו. בדקו לאחר 1700 ק"מ מצב עם סורק והכל היה תקין.

  • אהבתי 1

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 21.6.2024 בשעה 13:01, MARSIT כתב:

 

- ביטול רק מערכת אוריאה (CSR) ורק ע"י צריבת מחשב הרכב בלי לגעת בחלקים פיזית (לא מומלץ בגלל ששאר מערכות ה- ECO חייבים אוריאה, תוך כמה חודשים נסתם מסנן וכו', ובהמשך יעשה נזק חמור למנוע) :silly::silly::silly::silly::silly:

 

אשמח לקבל המלצות, הבהרות, תקנו אותי אם אני טועה במשהו

אולי בכל מקרה פספסתי איזה דרך להישאר ידידותית לסביבה בלי להוציא הון.

 

לצערי את טועה בהכל, אבל לא מאשים אותך, כי נפלת על "מומחים" שאין להם שמץ של מושג איך המערכות האלו עובדות ברכבי PSA (ומה לעשות אצל כל יצרן זה עובד "קצת" אחרת, ספציפית ב-PSA ואירופאיות זה סופר מתוחכם אבל מצריך מוסכניקים שיש להם משהו בין ה"אוזניים").

הטימטום הזה ש"אוראה זה לצורך שטיפת מסנן חלקיקים" לצערי שומע על תקן שבועי במוסכים, לצערי המצב עד כדי גרוע שאין סיכוי שרובם גם יבינו מה הבדל בין יורו 5 ל-6  ובטח עם מנוע DV5RC 1.5L שם בכלל אין ממיר קטליטי אלה DOC ואין יותר FAP, מה הבדל בין יורו 6.1/6.2 ל-6.3/6.4...זה סיפור אבוד למוסך כללי.
נעשה לך סדר.

- אפשר לבטל רק SCR הרכב ימשיך לעשות רגנרציה, הכל יעבוד פיקס.
- אפשר לבטל רק EGR ולהשאיר את היתר
- אפשר לבטל רק FAP דרך קונפיגורציה אבל לצערי לטווח ארוך לא מומלץ, כי המערכת של רגנרציה לא יעבוד אופטימלית לכן בדרך כלל מבטלים FAP+DPF

 

מסנן חלקיקים ברכב שמתוחזק נכון, עם שמן בתקן הנכון, ללא סולר מהול שמאוד יכול לקצר את היעילות שלו, בלי בעיות יחזיק מעמד בין 250-350 אק"מ.

 

בתאריך 21.6.2024 בשעה 14:13, MARSIT כתב:

כרגע דלוקים בעית במנוע, אוריאה וסרויס. במוסך אמרו להחליף מיכלי אוריאה ו-FAP.

לגבי הוצאות ECO בהמשך לפי סטטיסטיקה אישית:

מיכל אוראיה - החלפת כל שנתיים

אני צופה להחלפת מסנן חלקיקים בקרוב

מזרק אוריה - עוד שנה/שנתיים

 

 

בלי קודים כל התיאור של איזה מנורה דלוקה לא שווה כלום.

ושוב פעם הסטטיסטיקה אישית שלך מוטעה, ואין לי מושג על מה מבוסס, אני מטפל בכל חודש בעשרות רכבי PSA, מיכל אוריאה יודעים שזה פאק בתכנון, אבל לצערי יש איבחון שגוי ליתר הרכיבים, והורסים מכוניות על שמאל וימין מוסכים שלא מבינים בזה.
למה כוווווווווווווולם מציעים לבטל את הכל ? לא בגלל הקישקוש "שטיפה" אלא כי אם לא יודעים איך לעשות, מחרפנים את המערכת הרגנרציה, הזרקת פוסט-אינג'קשיון, דילול שמן, צריכת יתר של סולר עד להתדרדרות ביצועים של המנוע.

האמת אני כבר לא יודע מה יותר גרוע, לבטל את הכל ולא לטפל נכון בממחיר, או לבטל חלקית לא נכון...אבל השחטות של רכבים שאני רואה עם נסוע של 70-120 אק"מ פשוט מפחיד...עדיין שוקל אם בכלל לעלות דיון על מה שקורה במנוע DV5RC שם לצערי בגלל איבחון שגוי של בעית SCR פשוט יגרמו להרבה אנשים לשפוך מנוע בגלל הנושא של שרשרת קאמשאפט !

 

  • אהבתי 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

עדיין שוקל אם בכלל לעלות דיון על מה שקורה במנוע DV5RC שם לצערי בגלל איבחון שגוי של בעית SCR פשוט יגרמו להרבה אנשים לשפוך מנוע בגלל הנושא של שרשרת קאמשאפט !

 

כל מה שרשמת על ביטול SCR/FAP/DPF ועוד אנחנו (אני בכול אופן, וגם כמה אחרים פה) יודעים.

 

 

אבל את מה שציטטתי אנחנו לא יודעים, מה הקשר בין בעיות SCR לשרשרת קאמשאפט בDV5?

אשמח אם בהזדמנות תעלה את זה, תודה מראש. 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליתר החופרים בפורומים בכל מני שפות הזויות. תשקיעו קצת ללמוד איך העסק עובד, לא צריך לנחש, ולהבדיל מרכבי "צ'ינג צ'יאנג צ'יונג" יש אין סוף חומר רפרנס שמסביר הכל !!!!

בדגם מנוע הזה DV6F:

 

2024-06-22_23-07-32.thumb.png.235877365de562113b0f1a7c528d526f.png

 

במפות של מחשב ניהול מנוע מוגדרים 4 אזורים, והמחשב תמיד שואף לשמור את המסנן החלקיקים באזור D.
דרך CAN DEPOL יעודי ובעזרת חיישנים ואקטואטורים ו-BSI וכמובן אלגוריתם שמכסה כל מני תרחישים מחליט איך ליישם את זה.

ויש 3 רגנרציות עיקריות: טבעי פאסיווי, יזום אקטיוי שלרוב נכנס לפעולה פוסט-אינג'קשיון ומשחק עם לחץ סולר ובוסט, ומאוץ (FORCED) דרך מכשיר דיאגנוסטיקה

2024-06-22_23-19-30.thumb.png.cb53f2d365a5fd1fc4c32f9683a28129.png

 

 

ולצערי יותר מדי אנשים לא מודעים שנסיעות קצרות וישיבה ברכב בסרק להרבה שעות זה ממש לא מומלץ

2024-06-22_23-17-17.thumb.png.986571a7229a027fd02c2b8d51c2d022.png

 

אבל גם אז תקבל התראה שחייב רגנרציה, ואז מומלץ לצאת לנסיע של רבע שעה לפחות לכביש בין עירוני.

לפני 11 דקות, Buki כתב:

כל מה שרשמת על ביטול SCR/FAP/DPF ועוד אנחנו (אני בכול אופן, וגם כמה אחרים פה) יודעים.

לא לך ניסיתי להסביר, והדגש היה על הטימטום הזה של שטיפת מסנן עם אוראה !

 

לפני 14 דקות, Buki כתב:

אבל את מה שציטטתי אנחנו לא יודעים, מה הקשר בין בעיות SCR לשרשרת קאמשאפט בDV5?

אשמח אם בהזדמנות תעלה את זה, תודה מראש. 

  כי מסתבר שיש קודים/סימנים ברורים למה שקורה בקאמשאפט לפני שהמותחן/שרשרת מתפרקת, ולצערי כאשר זה מתחיל ישר גם מקפיץ קוד של DPF, והרבה פעמים זה באה ביחד עם תקלה ידוע של SCR, ויש אין סוף איבחון שגוי בגלל זה....אז החוכמולוגים מבטלים את הכל כולל רוב הקודים של ECU, ואז בעל הרכב פשוט יום אחד יהיה עם מנוע עם נזק כבד !!
מיותר לציין שרוב המוסכים הכלליים לא מודעים ל-TSB (2 אחד למניע ואחד אם כבר נגרם נזק), ומה צריך לעשות ואיך לבדוק/לשלול דברים !
 

  • אהבתי 4
  • מעניין 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@MARSIT

 מי המוסך שבדק את הרכב?

יכול לומר שאצלי בינואר שעבר קפצו 3 תקלות P1434, P1435, P20F6, יחד עם קפיצה קלה בדופק.

ביקרתי ב2 מקומות בסביבה שלי שהציגו תמונה שחורה והציעו לבטל את המערכת כאלטרנטיבה זולה יותר.

בסוף פיניתי יום עבודה ונסעתי לגבע, הכל נפתר עם מילוי FAP וכמה שעות דיאגנוסטיקה של יוסי .
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, GAD57 כתב:

@MARSIT

 מי המוסך שבדק את הרכב?

שלוש שנים אחרונות מטפלים וסומכים רק על גבע.

הם בהחלט אמינים ומנסים לעזור כמה שניתן אבל כנראה יש מיקרים שרק החלפה תפתור בעיה.

אתמול אחרי שמילאנו גם דלק וגם אוריאה עד הסוף (והשארנו את המיכל בלי הפקק) כל תקלות נעלמו.

אעדכן אם יהיו התפתחויות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, MARSIT כתב:

שלוש שנים אחרונות מטפלים וסומכים רק על גבע.

 מודע...איבדתי אותך.
עשית אותו דבר מה שעשית בדצמבר 2023... את יודעת יש פתגם מפורסם בקשר לזה

2024-06-25_0-38-27.png.09dad3718157979d4a96c9ce9c8368db.png

פתאום לא סומכת על גבע....מתחילה לברר...כולי תקווה שגבע זה לא בין ה"מומחים" שדיברו על שטיפת מסנן, ולא ממליצים לבטל רק SCR :mm_cool:

ואיך בכלל דיברת על "אולי" אפשרות החלפת FAP ו-DPF, כאשר טוענת שחוץ מגבע אף אחד לא נוגע ברכב ב-3 שנים האחרונות, ממתי מילוי דלק ואוראה (מה אני אגיד, הפקק זה הבנדיט :silly:) יעלים תקלה ב-FAP ו-DPF ?!?!?

האם גבע לא מצליחים לאבחן נכון מה הבעיה במדוייק במשך שנה ?

בתאריך 21.6.2024 בשעה 13:01, MARSIT כתב:

שלום חברים. 

חזרתי לפה אחרי 3 שנים שאיכשו המערכות האקולוגיות החזיקו  את המעמד. הקקטוס דיזל שלנו חצה 170000 ק"מ ומתקרב ל 8 שנים.

צריכים להחליף את מיכל האוריאה בפעם השלישית (אולי גם מיכל FAP וגם מסנן חלקיקים). התקלה התחילה לפני שנה (שנתיים אחרי החלפת מיכל שני) אבל איפסנו וזה הסתדר. כנ"ל קרה בדצמבר 2023. אבל הפעם חייבים לקבל את החלטה - כחודש ימים תקלת האוריאה מופיעה ונעלמת, הייתה כבר ספירה לאחור שאיפסנו במוסך. שמנו לב שהתקלה נעלמת אחרי מילוי דלק ?!

כיוון שאנחנו סה"כ מרוצים מהאוטו ולא רוצים למכור אותו, התחלתי לברר עם בעלי המקצוע

 

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיון שאני מכיר עם גבע, הם לא ממליצים אף פעם לבטל מסנן חלקיקים ו-EGR.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

 פתאום לא סומכת על גבע....מתחילה לברר...כולי תקווה שגבע זה לא בין ה"מומחים" שדיברו על שטיפת מסנן, ולא ממליצים לבטל רק SCR :mm_cool:

ואיך בכלל דיברת על "אולי" אפשרות החלפת FAP ו-DPF, כאשר טוענת שחוץ מגבע אף אחד לא נוגע ברכב ב-3 שנים האחרונות, ממתי מילוי דלק ואוראה (מה אני אגיד, הפקק זה הבנדיט :silly:) יעלים תקלה ב-FAP ו-DPF ?!?!?

האם גבע לא מצליחים לאבחן נכון מה הבעיה במדוייק במשך שנה ?

 

@קיורטוש אוטומוטיב היקר המון תודה על התגובות וההסברים שלך.

אתא מדרבן אותי ללמוד את מבנה הרכב יותר לעומק.

לא כתבתי ש"אוראה זה לצורך שטיפת מסנן חלקיקים", כן חשתבי ש-  "עם האוריאה תערובת החומרים העוברים דרך מסנן החלקיקים תהיה שונה מזו בלי האוריאה".

ולכן לדעתי יש הגיון שביטול האוריאה עלול להשפיעה על שאר המערכות.

דווקה כן אני סומכת על גבע :king: ולא הם לא בין ה"מומחים" עליהם כתבתי קודם. הם לא מתעסקים כלל בצריבות תוכנה.

את ה"מומחים" שממליצים לבטל הכל מצאתי בחיפשי "ביטול  אוריאה" בגוגל ופייסבוק.

 

אשמח לקבל ממך את המלצה הפרקטית למי לפנות (פה או בהודעה פרטית) כי אחרי יומיים שקטים הבוקר שוב פעם חזרו כל ההתראות.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...