Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6878 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הגעתי למוסך סיידון עם תקלת התחממות הרכב

1.השארתי את הרכב שם לטיפול ונסעתי לעבודה

2. בטלפון נאמר לי שיש בעיית ונטה וצריך להחליפה - 1000 ש"ח

3. בסוף היום הגעתי לקחת את הרכב - הרכב עמד מונע המון זמן והטמפ' היתה גבוהה מ90 מעלות (107)

4. נאמר לי שאני יכול לקחת את הרכב אבל על אחריותי עניין ההתחממות

אמרו שאם מתחמם לעצור בצד ולגרור את הרכב ואז נמשיך לשלב 2 שבו מחליפים את המשאבה (2500 ש"ח)

5. הגעתי הביתה מיותר לציין שהרכב התחמם מעט בדרך הביתה דבר שלא קרה לי מעולם

6. מצאתי ברכב כבלים להתנעת רכב משמעות הדבר שמישהו נסע עם הרכב כדי להניע רכב אחר - דבר האסור על פי הוראות היצרןמכיוון שזה יכול לפגוע במחשב הרכב.

7.למחרת בבוקר התקשרתי ל פ.י.ב. והתעניינתי לגבי משאבת מים,יש לציין

א.שהמחיר היה אטרקטיבי במיוחד

ב. פפה אמר שקודם אני אגיע נבדוק ונראה

8. הבדיקה לקחה 1 דקה שבעקבותיה פפה אמר שככל הנראה הטרמוסטט הלך -סיפור של כמה מאות שקלים ולא אלפי שקלים והרי ברור שאם היו מחליפים לי משאבה והיה מתברר לאחר מכן שזו לא הבעיה אפ אחד לא היה מחזיר את המשאבה הישנה ומחייב אותי רק על טרמוסטט

9. נסעתי למחרת לסיידון ,לגבי הכבלים נאמר לי שאפאחד לא השתמש ברכב להניע רכב אחר

בבדיקה שאני עשיתי גיליתי סימנים טריים של חיבור קרוקודילים להדקי המצבר.

10.לגבי הטמפ' עשו ממני מטומטם שלא מבין כלום ברכבים

חבר'ה מדובר בטמפ' - דבר מאוד רציני , למה החאפריות הזו

 

תודה ל פ.י.ב. על אמינות יחס חם ואישי ומיקצועניות

לא תודה לסיידון על יחס מזלזל חוסר מקצועיות.

פורסם

גם לאשתי בפולו שלה לפני 4 שנים ביצעו עבודה לא מקצועית ויקרה להחריד, מאז הרכב לא נכנס לשם.

(אני מקווה שזה סיידון בכפר סבא).

פורסם

מה הסיבה שפתחת את האשכול ? בשביל לשאול שאלות טכניות או לשם ניקוז אוויר מהבטן ?

 

תקלות התחממות של נוזל הקירור ברכב לא ניתן תמיד לפתור רק על-ידי איבחון ממוחשב או בתיאוריה.

 

המוסך פעל לפי דעתי בצורה נכונה, ייתכן שהמאוורר לא עבד ולכן הוא החליף את המאוורר במידה והרכב יישן אז יכולות להיות עוד מספר סיבות להתחממות והם:

1. משאבה לא תקינה

2. רדיאטור סתום

3. צנרת

4. ראש מנוע

5. תרמוסטט

 

כמו כן לא ציינת איזה רכב וכמה קילומטר עשה הרכב והאם הוא הגיע למוסך עקב התחממות חריגה מעבר ל-107 מעלות כלומר נדלקה מנורת אזהרה.

איזה כייף לי :)

פורסם

מרק לדעתי המוסך לא פעל כמו שצריך, אם הטרמוסטט לא תקין המים לא עוברים לכיוון הרדיאטור מה שמונע מהיוניט מאווררים שממוקם ברדיאטור להתחמם והמאווררים לא נכנסים לפעולה.....

 

דבר ראשון שבודקים בבעיות התחממות זה סרקולציה תקינה של המים, ורק אחרי זה פונים לכיוון המאווררים....

 

דבר שני אם מדובר בגולף\אוקטביה\בורה ושות' הדבר הראשון שעושים זה שולפים את הטרמוסטט החוצה, מ2 סיבות,

א.כדי לוודא תקינות שלו,

ב.כי מתוך הבית שלו ניתן לגעל עם האצבע באימפולר של משאבת המים ולוודא שהיא תקינה

פורסם

עתיד, ייתכן מאוד שבאבחנה הראשונה הם ראו שמאוורר לא עובד ולכן החליפו תחילה את המאוורר וזה נראה לי בסדר בשביל התחלה.

 

בכול מקרה אני לא מתכוון להכנס לדיון של פותח האשכול עד שלא נשמע את הצד השני (המוסכניק).

איזה כייף לי :)

פורסם

שוב אני אומר זה לא בסדר...

שמאוורר לא עובד נותנים לו מתח ישיר כדי לוודא תקינות פעולה מכאנית, לאחר מכן מתחברים מולטימטר לצמה כדי לראות אם בכלל הוא מקבל פקודה רק אחרי שמבצעים את זה אפשר להחליף את המאוורר והיות והתקלה בסוף היתה טרמוסטט אני בספק אם המאוורר היה אכן תקול

פורסם

מדוע אתה יוצא מנק' הנחה שהמוסך לא ביצע את כל זה? ושאלה טכנית - האם לא ייתכן שבגלל שהתרמוסטט המקולקל נשאר סגור המאוורר פעל יותר מדי ברצף והתקלקל?

פורסם

לא, כי זה בדיוק הפוך, שהטרמוסטט תפוס כסגור אז היוניט חום מאווררים לא מקבל מים רותחים ואז המאווררים לא נכנסים, זה בדיוק הפוך מהמצב שאתה מתאר ידידי....

 

ושוב אני אומר עד הרגע שהרכב התחמם הוא מן הסתם נסע תקין, אז או שהמאוורר הלך - עובדה שלא, הרכב המשיך להתחמם

 

או שהטרמוסטט נתפס - עובדה שכן החלפתו פתרה את הבעיה, לא מאמין ששניהם נדפקו בדיוק באותה דקה, פשוט לא הגיוני בכלל, וזה חוסר מקצועיות של מוסך לבדוק את המאוורר לפני שהוא בכלל ווידא סרקולציה של מים...

פורסם

סליחה על ההתפרצות לנושא אבל עלתה פה שורה שקצת עוררה בי חשד.

נכתב שאסור להניע רכב אחר בכבלים,האם הדבר נכון ויכול לפגוע ברכב? פעם הנעתי רכב של חבר בכבלים אומנם נדלקה נורה אבל היא נכבתה לאחר מספר דקות(נורה של זיהום אוויר).

מקווה שהדבר אינו פגע ברכב,זה היה מזמן.

Got To love It

פורסם

הנעה בכבלים בעצם מערערת את איזון המערכת החשמלית

מה שיכול ליצור :

מתח יתר

תת מתח

או מכה חדה של מתח למחשב הרכב דבר שיכול להוביל לנזק למחשב ולחיישנים השונים, עלול לעלות לא מעט כסף

אם הרכב נוסע והכל תקין לא מוצא סיבה להיות לחוץ

 

בכל מקרה הנעתי לא מעט פעמים רכבים חדישים עם כבלים יש סיכון אבל לפעמים אין כלכך ברירה וזה עבר כל הפעמים בשלום

פורסם

אין בעייה להניע רכבים עם כבלי הנעה, רק צריך לדעת לעשות זאת נכונה, אך הפוטנציאל לנזק קיים.

קיימות הוראות ברורות בספר הרכב וניתן גם למצוא מידע נוסף בחיפוש בפורום.

פורסם

תודה לתומכים

אני נכנסתי למוסך עם תקלת התחממות של למעלה מ 107 מעלות

הנתון 107 עלה כאשר הרכב עמד בסוף היום מונע כשעה ואולי יותר על מנת לבדוק את תקינותו שכמובן לא היתה תקינה.

המוסך התעקש שטמפ' של 107 היא תקינה ושהמחוג של הטמפ' יכול להיות מעל ה90 ושלח אותי לדרכי

(כאשר חזרתי עם טרמוסטט חדש המוסך ניסה להוכיח את חפותו בכך שחיבר מחשב שוב והפעם זה באמת הראה 95 מעלות שזה הנתון הכי נכון על פי נתוני הפתיחה של הטרמוסטט!!!)

 

אני מאמין שאם הם היו עושים את הפעולה הפשוטה של לבדוק את הסירקולציה ואת טמפ' המים לפני וארח הטרמוסטט היו נחסכים לי 1000 ש"ח ועוד 2500 שלמזלי לא הוצאתי.

עניין הנעת הרכב טומנת בחובה סיכונים לא פשוטים ואין סיבה שאת הסיכונים האלו הם ישימו על הרכב הפרטי של כל אחד מהלקוחות שלהם

שיסכנו את המחשבים של הרכב שלהם.

אם היה קורה משהו אפאחד לא היה מודה ומחליף לי מחשב על חשבון המוסך.

וזה מראה על חוסר אמינות משווע מי אומר שהם לא עושים עוד דברים כאלה

 

כן אני מוציא קיטור וגם מעדכן את שאר חברי הפורום שיחליטו בעצמם אם לגשת לשם או לא

פורסם

אין שום סיכון בהתנעת רכב עם כבלים אם עושים זאת כראוי ולפי ההנחיות המופיעות בכול ספר רכב לנהג הנמצא בתא הכפפות.

 

במידה והיה סיכון יצרן הרכב לא היה מפרסם מידע זה בספר הרכב ויתרה מזאת כמעט בכול הרכבים יש מספיק הגנות בכדי למנוע נזק למחשב הרכב.

 

אז השתמשו בכבלים והמצבר של הרכב שלך בכדי להניע רכב אחר (לא תקין מבלי לקבל רשות ממך) אבל למה לעשות מזה ביג דיל כזה גדול יש לנו מספיק בעיות יותר חשובות בחיים.

 

בצלחה

איזה כייף לי :)

פורסם

מרק אני לא מסכים איתך מסיבה אחת פשוטה, שאני מכניס רכב לטיפול במוסך מורשה השימוש היחיד שצריכים לעשות בו הוא לטפל בו, הרכב שלי זה לא רכב ז**ה מאיזה ליסינג שהם אמורים להתניע איתו רכבים\לקפוץ להביא מכונאי שאין לו כסף למונית\ללכת להביא אוכל כי לפלאפל ממול נגמר הפיתות\לפרק לי את האלטרנטור כי לאח של חבר של המכונאי אין כסף לשפץ את שלו !!

 

ברגע שהקומבינות מתחילות זה רק מתעצם !!, רוצים להתניע רכב אחר ? רוצים לקפוץ שניה לחלץ רכב תקוע ? שיעשו את זה עם הטוארג של בעל המוסך לא עם הגולף שלי !!!

 

ואני לא מדבר על זה שלכל רכב יש צרכים משלו לדוגמא אצלי ברכב יש מגברים, לפני הנעה עם כבלים (פעולה שאני משתדל לא לעשות) אני מנתק את הפיוז מתח שלהם...לא בא לי לשרוף מגבר שעלה לי לא מעט כסף....

 

אז המוסך בטח לא יעשה את זה ובטח גם לא ישלם לי מגבר חדש....

 

לסיכום : זה ביג דיל ענק לא בגלל עצם הפעולה, אלא בגלל הגישה !!

×
×
  • תוכן חדש...