Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6893 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

aa123

התוכנית היא לא עתודה כמו עתודה אוני'

אין אבט"שים, אתה בדח"ש שנתיים של הלימודים ואז עושה טירונות (הבטיחו לנו 02 מקוצר, אני לא סומך על זה)

בינתיים חתמנו על שנה ו-3 קבע, הם רוצים להגדיל לשנתיים וחצי אבל בינתיים לא עשו כלום עם זה

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

  • תגובות 69
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אין אבטשים בקבע? מי אמר לך את השטויות האלה? כמעט כולם עושים אבטשים.

 

אם כבר עתודה - רק אוניבטרסיטה, שיהיה קל להשתלב בחוץ!!!! (ועוד סימני קריאה: !!!)

 

 

אה, שכחתי כמה סימני קריאה מקודם, אז הנה: !!!!!

פורסם

לא דיברתי על הקבע אלא על הלימודים

 

לגבי השתלבות - אין לי שמץ של מושג איך זה בהנדסת אלקטרוניקה וחשמל, אבל בהנדסת תוכנה שואבים כל אחד עם נסיון ושמץ כלשהו של לימודים (גם י"ג רגיל)

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
aa- ידעתי שמישהו יזרוק יא צעיר :) התכוונתי להצעות מפתות מהצבא, זה אם ממש ירצו שאני ישאר אז יתנו לי תנאים טובים שיגרמו לי להשאר בקבע.

העלת לי רעיון כשאמרת אוניברסיטה, יש מצב ללכת ללשכת גיוס או להתקשר אליהם ולשאול אותם אם אני מתאים ללכת לעתודה בתחום החשמל, דרך האוניברסיטה

 

א. אין הצעות מפתות מהצבא, לא מבחינת שכר. קבע זה לא מקום עבודה רגיל, בו הבוס שלך יכול לארגן לך העלאה במשכורת או הטבה בתנאים. כולם מקבלים אותו שכר, והדרך היחידה לצ'פר אותך במשכורת היא "לדפוק" אותך בבסיס עם רמת פעילות (ויציאות של טירון בגולני) או לשלוח אותך לקורסים שיעניקו לך גמול השתלמות.

יש הטבות אחרות שאפשר לקבל, כדוגמאת אישור לימודים או מענק חתימה, אבל בדרך כלל הם דורשים חתימה ארוכה נוספת. אני מכיר יותר מהנדסאי אחד שעשה שבוע אקסטרה, היות ומקבלים שכר לא רע על האבטחה הזאת.

 

ב. לדעתי כבר פספסת את ההרשמה לאוניברסיטה ולעתודה. אולי עוד תצליח להכנס ברגע האחרון, אבל לפי מה שכתבת קודם הציונים שלך לא מספיקים, שלא נדבר על פסיכומטרי שחסר לך.

 

ג. לגבי אבט"שים - בעתודה טכנולוגית (הנדסאים בלבד) יש לפעמים אבט"שים, בחופש שבין יג' ליד'. לא משהו רציני, בדרך כלל אבטחה בקציעות או בית מעצר אחר.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

לעתודאים רגילים גם כבר אין אבטש"ים.

בכל מקרה, דעתי האישית היא שאם אתה כבר רוצה ללכת ללמוד עכשיו לך על תואר מלא בלי ללמוד להנדסאים.

Its never a waste of time to be wasted all the time

פורסם

כמי שעשה את הטעות הזו לפני 20 שנה אני אומר לך בוודאות שחבל על הזמן.

אלא אם כן אתה רואה את עצמך נשאר שם בקבע כל החיים.

אם אתה חושב שיש לך את היכולת ללכת לאוניברסיטה ולעשות תואר מלא, תתגייס, תגמור 3 שנים ולך לאוניברסיטה.

המשכורת בקבע בעיקר בשנים הראשונות היא גרושים משהוא כמו משכורת מינימום.

נוסע על:

טויוטה פריוס 2019.

טויוטה קורולה 2008 רובוטית.

פורסם

או וואה. טוב תודה ענקית לכולם על העזרה.

אני נראה לי יתייעץ עם ההורים טוב טוב סופשבוע הזה.

 

אלון אתה יכול לפרט למה אתה מתחרט על זה?

 

FITCH באיזה מגמה אתה לומד כרגע? ובאיזה מכללה?

 

aa "אני שונא את המסגרת הצבאית לא יודע מה איתך"- :D אני סבלתי 3.5 שנים בטכני מ*דיין עד שהעיפו אותי תנחש את דעתי על המסגרת הצבאית. אבל דוגרי יצא לי מזה רק טוב. מתכונות+בגרויות+תעודת בגרות+12 שנות לימוד+אני לא נטחן בחיל האוויר.

 

אל תתפלאו איך אני עדיין יכול לראות מדים, כמו שאמרתי אם צריך- אז צריך!

 

אבל לפי הכיוון של הת'רד אני רואה שלא ממש כדאי ללכת והרבה הצטערו על זה.

כל מי שאמר בפרטי, אין לי בעיה לדבר איתכם בפרטי אני אפילו יסע עד אליכם רק לא לעשות טעות כזאת, אבל אני פשוט רוצה שתכתבו פה את הסיבות שלכם, ככה שאם עוד אנשים מתלבטים יוכלו לראות פה הכול. וגם אנשים אחרים יכולים לתת חוות דעת.

 

אם זה בעיה, אני בפרטי בכיף.

 

 

ת-ו-ד-ה!

פורסם
א. אין הצעות מפתות מהצבא, לא מבחינת שכר. קבע זה לא מקום עבודה רגיל, בו הבוס שלך יכול לארגן לך העלאה במשכורת או הטבה בתנאים. כולם מקבלים אותו שכר, והדרך היחידה לצ'פר אותך במשכורת היא "לדפוק" אותך בבסיס עם רמת פעילות (ויציאות של טירון בגולני) או לשלוח אותך לקורסים שיעניקו לך גמול השתלמות.

יש הטבות אחרות שאפשר לקבל, כדוגמאת אישור לימודים או מענק חתימה, אבל בדרך כלל הם דורשים חתימה ארוכה נוספת. אני מכיר יותר מהנדסאי אחד שעשה שבוע אקסטרה, היות ומקבלים שכר לא רע על האבטחה הזאת.

 

ב. לדעתי כבר פספסת את ההרשמה לאוניברסיטה ולעתודה. אולי עוד תצליח להכנס ברגע האחרון, אבל לפי מה שכתבת קודם הציונים שלך לא מספיקים, שלא נדבר על פסיכומטרי שחסר לך.

 

ג. לגבי אבט"שים - בעתודה טכנולוגית (הנדסאים בלבד) יש לפעמים אבט"שים, בחופש שבין יג' ליד'. לא משהו רציני, בדרך כלל אבטחה בקציעות או בית מעצר אחר.

 

דיי לדבר על דברים שאתם לא מבינים בהם

זה לא עתודה טכנולוגית רגילה, זה לא י"ג י"ד רגיל, והלימודים בהתאם

 

ההרשמה לפרוייקט הזה עדיין פתוחה (אני נרשמתי בכלל ביוני או משהו כזהׂ

לגבי אבט"שים - אין, מהסיבה הפשוטה שאין לך חופש, בקיץ יש סמסטר קיץ (פיזיקה, חדו"א, אנגלית מי שצריך)

 

ד"א השד לא כזה רע, אבל צריך מאוד לאהוב את המקצוע, אחרת מתחרפנים מהר מאוד

אישית אני לומד ביום שני מ-10 עד 22:00 (הפסקה מ-5 עד 8), שלישי מ-9 עד 21:00 (הפסקה מ-4 עד 5)

רביעי וחמישי עד 3-4, שישי יש אנגלית (ולי יש פטור), ראשון זה יום חופש

 

ושוב אני אגיד, אם לא אוהבים את המקצוע - חבל על הזמן, מתחרפנים מהר מאוד

 

אה, ומסר מהשותף שלי לדירה - הראש קורס של אלק' על הפנים, וזה האיש שאמור לשמור על האינטרסים שלך מול המכללות

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

כן טוב שהזכרת, קצת הנושא סטה לעתודה רגילה.

זה לא עתודה רגילה, זה פעמי עתידים.

"מהנדס בשתי פעימות" ככה הם קוראים לזה.

 

מזאת אומרת "לשמור על האינטרסים שלך מול המכללות?"

 

תשאל את השותף שלך, אם הוא היה יודע שהראש קורס דפוק, האם הוא היה הולך לקרוס הזה עדיין?

פורסם
דיי לדבר על דברים שאתם לא מבינים בהם

זה לא עתודה טכנולוגית רגילה, זה לא י"ג י"ד רגיל, והלימודים בהתאם

תבדוק שוב את מה שכתב אדון נמו. הוא מדבר מפורשת על לימודי הנדסאי במשך שנתיים במכללת סמי ובניו. אם זה לא עתודה טכנולוגית, מה כן?

 

ההרשמה לפרוייקט הזה עדיין פתוחה (אני נרשמתי בכלל ביוני או משהו כזהׂ

דיברתי על עתודה אקדמאית, לא על טכנולוגית לסוגיה.

לגבי אבט"שים - אין, מהסיבה הפשוטה שאין לך חופש, בקיץ יש סמסטר קיץ (פיזיקה, חדו"א, אנגלית מי שצריך)

גם אם אין אבט"שים בעתודה אקדמאית, זה בטח לא מהסיבה הזאת. העובדה היא שעד לא מזמן עתודאים אקדמאיים היו מגויסים בחודשי הקיץ, בין אם לטירונות ובין אם לשמירות.

 

התשובה בכחול.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

אני לומד "מכטרוניקה" - מכונות עם התמחות במכשור ובקרה, באורט בראודה כרמיאל.

 

התכנית מאוד פשוטה, אתה משלם 15% משכר לימוד (1200 ש"ח) וזה כולל הכל, חוץ ממעונות.

 

אתה לומד שנתיים (5 סמסטרים) את כל מקצועות ההנדסאי, חוץ מהמקבילים של אלגברה ליניארית, אנגלית טכנית 1 ומבוא לתכנות (MATLAB). בנוסף בשנתיים הראשונות אתה לומד חדו"א 1, מוצקים 1, פיזיקה 1, אנגלית טכנית 2, הנדסת חומרים, מעבדה בחוזק חומרים, חשמל ואלקטרוניקה 1, כימיה כללית וכימיה אורגנית ופולימרים (ועוד קורסים שלא זכורים לי עכשיו).

 

בתנאי שאתה שומר על ממוצע גבוה (מעל 80) במקצועות ההנדסאים, אתה מקבל פטור של כ-60 נק' זכות בהשלמה לתואר. חשוב להבהיר, שאת ההשלמה תוכל לעשות לכל הפחות ב5 סמסטרים! הציונים שלך מקורסי הבסיס נשמרים להשלמה.

 

אצלינו בכיתה היו 18, כיום אנחנו 15, וכנראה נסיים פחות. רוב החבר'ה זה אנשים שלא התקבלו לעתודה אקאדמית מסיבה כלשהיא (מחסות, ציונים), רובם "עתודאים".

 

סמסטר א' היה בסדר, אך ב' וג' היו לחוצים מאוד בזמן. כיום בסמסטר ד' אני לומד יומיים בשבוע. הצבא לא ממש מתערב לך בחיים, וההתנהלות שלך מול המכללה היא איתה בלבד. לנו כפיילוט פתחו הרבה דלתות סגורות למחצה, וכיפפו הרבה החלטות שנויות במחלוקת, כולל פיטורים של מרצה שלא עשה עבודתו נאמנה.

 

בסיום הלימודים, אתה מתגייס לדרגים הגבוהים בחיילות השונים - אך דע לך שלא תדע את מקומך עד ליום הבקו"ם.

 

אם אתה רוצה לדבר עם מישהו בצבא לגבי התוכנית, דרוש לדבר עם עינת - כל השאר סתם פקידים שלה.

 

שיהיה בהצלחה, ואם יש שאלות - בבקשה.

משכנתא זה קל

פורסם
אני לומד "מכטרוניקה" - מכונות עם התמחות במכשור ובקרה, באורט בראודה כרמיאל.

 

התכנית מאוד פשוטה, אתה משלם 15% משכר לימוד (1200 ש"ח) וזה כולל הכל, חוץ ממעונות.

 

אתה לומד שנתיים (5 סמסטרים) את כל מקצועות ההנדסאי, חוץ מהמקבילים של אלגברה ליניארית, אנגלית טכנית 1 ומבוא לתכנות (MATLAB). בנוסף בשנתיים הראשונות אתה לומד חדו"א 1, מוצקים 1, פיזיקה 1, אנגלית טכנית 2, הנדסת חומרים, מעבדה בחוזק חומרים, חשמל ואלקטרוניקה 1, כימיה כללית וכימיה אורגנית ופולימרים (ועוד קורסים שלא זכורים לי עכשיו).

 

בתנאי שאתה שומר על ממוצע גבוה (מעל 80) במקצועות ההנדסאים, אתה מקבל פטור של כ-60 נק' זכות בהשלמה לתואר. חשוב להבהיר, שאת ההשלמה תוכל לעשות לכל הפחות ב5 סמסטרים! הציונים שלך מקורסי הבסיס נשמרים להשלמה.

 

אצלינו בכיתה היו 18, כיום אנחנו 15, וכנראה נסיים פחות. רוב החבר'ה זה אנשים שלא התקבלו לעתודה אקאדמית מסיבה כלשהיא (מחסות, ציונים), רובם "עתודאים".

 

סמסטר א' היה בסדר, אך ב' וג' היו לחוצים מאוד בזמן. כיום בסמסטר ד' אני לומד יומיים בשבוע. הצבא לא ממש מתערב לך בחיים, וההתנהלות שלך מול המכללה היא איתה בלבד. לנו כפיילוט פתחו הרבה דלתות סגורות למחצה, וכיפפו הרבה החלטות שנויות במחלוקת, כולל פיטורים של מרצה שלא עשה עבודתו נאמנה.

 

בסיום הלימודים, אתה מתגייס לדרגים הגבוהים בחיילות השונים - אך דע לך שלא תדע את מקומך עד ליום הבקו"ם.

 

אם אתה רוצה לדבר עם מישהו בצבא לגבי התוכנית, דרוש לדבר עם עינת - כל השאר סתם פקידים שלה.

 

שיהיה בהצלחה, ואם יש שאלות - בבקשה.

 

יומיים בשבוע? אתם חיים טוב במכללות.

פורסם
תבדוק שוב את מה שכתב אדון נמו. הוא מדבר מפורשת על לימודי הנדסאי במשך שנתיים במכללת סמי ובניו. אם זה לא עתודה טכנולוגית, מה כן?

 

תמשיך להתווכח, אני לומד במסלול הזה, במכללה הזאת, בעיר הזאת

 

דיברתי על עתודה אקדמאית, לא על טכנולוגית לסוגיה.

 

שם בכלל הכל שכונה, הטכניון נזכרו להודיע לי שהם לא לקחו את הציון שלי באנגלית ממשרד החינוך בספטמבר

את"א בכלל שכונה, הם שכחו לקחת את כל הציונים שלי

 

גם אם אין אבט"שים בעתודה אקדמאית, זה בטח לא מהסיבה הזאת. העובדה היא שעד לא מזמן עתודאים אקדמאיים היו מגויסים בחודשי הקיץ, בין אם לטירונות ובין אם לשמירות.

 

שוב תתווכח, מתי ישימו לך אבט"שים? בין פיזיקה 2 מבוא וחדו"א 1?

 

אגב אצלנו הפטור הוא מעל 75 באותו קורס, והראש חוג שלנו מנסה כמה שאפשר שלמי שמשקיע יהיה פטור

חוץ מהעובדה שהוא מרצה תותח, זה בדיוק "לדאוג לאינטרסים שלך מול המכללות"

היה מרצה כלשהו ששנא אותי (אנטיפת בצורה חולנית) ונתן לי ציון סופי 74

אותו ראש חוג דיבר איתו ו"קבע ביחד איתו" (בקיצור אמר למרצה זה הציון שאני נותן לו) ציון של 88

ואז בשיחה מולי הוא מחק את ה-88 וכתב לי 95

 

בתוכנה אצלנו סמסטר א' זה אסמבלי, מיקרופרוססורים וארכיטקטורת מחשבים, תכנות מערכות (שפת C), אלגברה ליניארית (השלמות) במכללה הטכנולוגית, ואלגברה ליניארית לתוכנה במכללה האקדמית

 

סמסטר ב' זה מבני נתונים (שפת C המשך), SQL, JAVA, ומערכות הפעלה (עם התמקדות בסולאריס) במכללה הטכנולוגית, פיזיקה 1 מבוא (קינמטיקה, יש פטור אם עשית 5 יחידות עם ציון 65), אנגלית (פטור לפי פסיכומטרי), ומתמטיקה לאנשים ספציפיים (אצלנו יש אחד שלומד את זה)

 

סמסטר ג' זה רק במכללה האקדמית, פיזיקה 2 מבוא (חשמל, שוב פטור באותם תנאים), אנגלית (כנ"ל) וחדו"א 1 (אין פטורים)

 

סמסטר א' היה סביר יחסית מבחינת שעות (ועדיין הרבה יחסית לתיכון או לסטודנטים במכללה האקדמית), סמסטר ב' יותר דחוס, סמסטר ג' זה בערך יומיים שלושה בשבוע

 

אצלנו התחלנו 24, אחד פרש בהתחלה לטובת מדעי המחשב באת"א, אחד נזרק מהפרוייקט בגלל שהוא לא השקיע בכלל וכרגע יש 22

 

אגב אצלנו בסופו של דבר יוצא בערך 70-80 נקודות זכות, אני לא סגור על זה, אבל זה מעל 60

 

מאצלנו בערך חצי יתגייסו לממר"ם, 4-6 למודיעין, השאר לחיה"א, מי שמאוד רוצה יכול לעשות גיבוש ולהתגייס לחיל הים

מכל הפרוייקט בכל הארץ כרגע יתגייס אחד לרפא"ל (שזה הישג, עד היום הם קיבלו רק מהנדסים, וגם זה אחרי סינון רציני)

 

ממר"ם לקח חסות על הפרוייקט הזה, אז מעבר לכך שהרוב יתגייסו לממר"ם, אנחנו גם מקבלים הרצאות העשרה מבכירים בממר"ם (ההרצאה הראשונה הייתה ממפקדת ממר"ם בעצמה)

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭


×
×
  • תוכן חדש...