Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6893 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 69
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אז ככה, הדרישות לתוכנית בדר"כ נמוכות מן הדרישות לעתודה אקדמאית, אך גבוהות מן הדרישות של המכללה עצמה.

ברגע שאתה מתקבל לתוכנית, אתה משלם 1200 ש"ח (שהם כ 15% משכר הלימוד) לשנה וזה כולל הכל, קורסים שאתה צריך, מבחנים, פתיחת מדברות בחינה, קורסים חוזרים וכד'.

יש גם מעונות במכללה, אשר עליהם אתה משלם לבד (כ600 ש"ח לחודש) , וזאת לפי התנאים במכללה הספציפית.

במהלך השנה אתה שולח את נתוניך הסוציו-אקונומיים לוועדת המלגות, המנוהלת על ידי קצינת המלגות רותם. ושם קובעים האם אתה זכאי למלגה מלאה - 15000 בשנה, 1250 כל חודש. חצי מלגה - 7500 בשנה, 625 בחודש. או שום מלגה.

 

מבחינת לימודים,

אתה עושה קורסי מבוא כמקצועות אקדמיים (אלגברה, חדו"א, אנגלית וכד'), וקורסים ספציפית במגמה שלך - בהתאם למה שתבחר. לצערי, חומר הלימוד לפעמים מתנגש ויוצא שאתה לומד את אותו הדבר גם בהנדסה וגם בהנדסאים שזה קצת מעצבן.

הסמסטרים לחוצים מאוד, Overkill של ממש. אבל זה בגלל שאתה בעצם עושה 2 תארים במקביל. תאלץ גם לעשות סמסטר קיץ אחד בין השנתיים, כדי להשלים מקצועות הנדסאים 3, וגם קורס או 2 בהנדסה (כי אין מקום בלו"ז בסמסטרים חורף-אביב).

 

הרמה ההנדסאית נמוכה למדי, ואם היית בסדר בתיכון, תהיה בסדר גם כאן. הרמה של ההנדסה מעורבת, יש קורסים נורא קלים ויש קורסים שעוברים בשיניים חורקות.

 

הסמסטר האחרון ריק למדי, ואני הגעתי למצב שיש לי קורס אחד בשבוע, והשאר אני אמור לעבוד על הפרוייקט - מה שעוד יותר עיצבן אותי כי יכולתי לקחת קורסים מסוימים, או לעשות קורסים שהייתי דוחה מהסמטרים הלחוצים.

 

תוכנית הלימודים די בסדר, ויותר משקיעים בידע שיהיה לך בצבא, מאשר תוכנית נכונה לאקדמיה. כלומר לומדים גם מקצועות של שנה ב' בסמסטר ב', ולוקחים קורסים מסוימים בלי קורסי מבוא.

 

היחס של עתידים הוא די מרחוק, ולא מתערבים יותר מדי, במיוחד עקב חוסר ידיעה כולל. תקווה שיהיה לך איש קשר טוב במכללה - כי זה יכול להציל לכם את התחת, כמו שהציל לנו.

 

עכשיו כשסיימנו היינו מיועדים ל3 חיילות - אוויר, ים ומודיעין. אלקטרונאים מיועדים גם לתקשוב. ובחור אחד הלך לרפא"ל כצ'ופר. מחזור הבא לפי שמועות ייצאו 4.

 

רצו להציב את חלקינו בדרג ב', אך לאחר לחץ ושיחות אין סוף עם ליאור יו"ר העמותה, הוחלט לשלוח את כולנו לדרג ד' במקצוע.

 

אם יש לך שאלות,

העלה אותן כאן. או שתירשום לעצמך ותתקשר אליי מחר.

 

מקווה שעזרתי.

משכנתא זה קל

פורסם
רצו להציב את חלקינו בדרג ב', אך לאחר לחץ ושיחות אין סוף עם ליאור יו"ר העמותה, הוחלט לשלוח את כולנו לדרג ד' במקצוע.

 

אני יודע שיש את הדרגים האלה רק בחיל האוויר, ואתה ציינת שהייתם מיועדים גם למודיעין וגם לחיל הים. ואלקטרונאים שאני יהיה אחד מהם בעזרת ה' גם מיועדים לתקשוב. יש את הדרגים האלה גם בשאר החיילות?

 

מה אתה למדת במכללה?

 

לא ממש הבנתי את עניין הכסף, אם הבנתי נכון אני משלם בפעימה הראשונה 1200 שקל בשנה במשך שנתיים ככה.

ובפעימה השניה,אחרי הצבא, כשאני ישלים במכללה לתואר מהנדס אני ישלם 12500 לשנה במשך שנתיים, זה לא ככה אצלכם?

 

אני מזכיר התוכנית היא פעמי עתידים. אולי למדת דרך תוכנית אחרת.

 

 

תודה ענקית על העזרה.

פורסם

אני למדתי מכטרוניקה, באורט בראודה כרמיאל, בפעמי-עתידים.

 

יש דרגים ברוב החיילות, יוצאי התוכנית מיועדים לדרגי ג' וד' בהתאם. בחיל הים זה התנדבותי, כך שאתה יכול להתנדב לתפקיד קרבי למשל, או אפילו ללכת לחובלים. לנו ייעדו בחיל הזה את הקורס של צ'יפים על דבור. זה היה הקורס היחיד. בסופו של דבר אף אחד לא הלך. למודיעין הלכו 3-4 עם הציונים הגבוהים ביותר. ללא קשר לטיב התפקיד.

 

בפעימה השניה, אתה דואג לעניינך לבד, הם רק מאפשרים לך להמשיך אותה ולסיים 7 שנים אחרי סיום הפעימה הראשונה. עם זאת, קיימת אפשרות ש"עתידים בתעשייה" ישתלבו ויכסו חלק מן הכסף - אך זה רק שמועות.

 

מדובר בכיתות של עד 20 אנשים, שלרוב לא התקבלו לעתודה עקב ציונים או סכמים - אז תבין לבד על החבר'ה שיש שם. :?

 

כרגע תדאג להתקבל.

משכנתא זה קל

פורסם

- המליצו לי ללכת למודיעין אמרו לי שזה יראה טוב בקורות חיים אחר כך :D

נשקיע את המקסימום כדי ללכת לשם.

 

- למה אחרי 7 שנים? אולי אצלי התנאים קצת אחרים בגלל שזה קשור קצת לבית ספר שלמדתי בו (טכני). התוכנית מציעה לימודים שנתיים להנדסאי אחרי זה 3 שנים שירות במקצוע אחרי זה 15 חודשים קבע ולאחר מכן משלימים למהנדס במכללה.

זה יוצא 2+3+1.5 זה יוצא 6.5 מתחילת הלימודים או 4.5 מתחילת השירות. לא ככה?

 

דווקא כל מיני ילדים שבאו להתקבל לפרוייקט מהבית ספר שלי הם די חכמים.

אני יודע שזה לא כמו עתודה רגילה אבל עכשיו זה נראה לי הרבה יותר מללכת לקרבי. ואז לנסות להתקבל לאוני' אם הציונים שלי. שהם ממש לא מספיקים וגם הפסיכו' לא..

פורסם

בבאר שבע השכ"ד במעונות הוא 400 לחודש

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
- המליצו לי ללכת למודיעין אמרו לי שזה יראה טוב בקורות חיים אחר כך :D

נשקיע את המקסימום כדי ללכת לשם.

 

- למה אחרי 7 שנים? אולי אצלי התנאים קצת אחרים בגלל שזה קשור קצת לבית ספר שלמדתי בו (טכני). התוכנית מציעה לימודים שנתיים להנדסאי אחרי זה 3 שנים שירות במקצוע אחרי זה 15 חודשים קבע ולאחר מכן משלימים למהנדס במכללה.

זה יוצא 2+3+1.5 זה יוצא 6.5 מתחילת הלימודים או 4.5 מתחילת השירות. לא ככה?

 

דווקא כל מיני ילדים שבאו להתקבל לפרוייקט מהבית ספר שלי הם די חכמים.

אני יודע שזה לא כמו עתודה רגילה אבל עכשיו זה נראה לי הרבה יותר מללכת לקרבי. ואז לנסות להתקבל לאוני' אם הציונים שלי. שהם ממש לא מספיקים וגם הפסיכו' לא..

 

מודיעין עכברי מעבדה רציניים, אבל אתה אלקטרונאי - אז בכל חייל תהיה ככה.

 

ו7 שנים לסיים. לפי החישוב שלך, איפה ההשלמה למהנדס? כיום אפשר לסיים תואר מהנק' הראשונה עד הנק' האחרונה ב7 שנים. לך הם מתחילים לספור מסוף ההנדסאי!

 

נו כן, חכמים, בלי חיים שימי שישי בערב לומדים וחוזרים על החומר של השבוע, ובשבת מתכוננים לשבוע הקרב. וכל יום עושים שיעורים קדימה, וחוזרים על תרגילים שכבר פתרו כדי להבין טוב יותר :?

משכנתא זה קל

פורסם
נו כן, חכמים, בלי חיים שימי שישי בערב לומדים וחוזרים על החומר של השבוע, ובשבת מתכוננים לשבוע הקרב. וכל יום עושים שיעורים קדימה, וחוזרים על תרגילים שכבר פתרו כדי להבין טוב יותר

 

אם אתה אומר:D

פורסם

אהלן , שמע אני עושה עתודה בדיוק כמוך, רק שעכשיו אני עולה לכיתה י"ד.

 

עברתי חלק אחד, מהתעצויות שלי בנושא, חלק אמרו לי לא כדאי , אתה תצא מהצבא ולחברים שלך יהיה כבר אישה + 2.

 

אני חושב על זה ככה, אני אצא מהצבא אם ניסיון ביד + מקצוע - ואת זה אין לחברים שלי שהם יצאו מהצבא ילכו לעבוד בתור מתדלקים או משהו , בקושי משכורת של 3500 שקל - לעומת המשכורת בקבע שמתחילה מ 5500 שקל.

 

אם אתה רוצה לדבר בנושא על דברים שידוע לך , או לשאול סתם שאלות אתה יכול לדבר איתי.

 

ועוד דבר , אני גם לומד הנסדאי חשמל ומדיבור עם המורים שלי , כל מה שאתה לומד במכללה אתה לא תצטרך באזרחי חוץ מחוק אום.

Peugeot 308 GTi By Peugeot Sport 2018

Ex- Peugeot 208 GTi 2013 

 

פורסם
אני חושב על זה ככה, אני אצא מהצבא אם ניסיון ביד + מקצוע - ואת זה אין לחברים שלי שהם יצאו מהצבא ילכו לעבוד בתור מתדלקים או משהו , בקושי משכורת של 3500 שקל - לעומת המשכורת בקבע שמתחילה מ 5500 שקל.

 

 

בדיוק מה שאני חושב. במיוחד על הקטע המודגש!

 

כן ראיתי כבר כמה תורמים הלימודים לעבודה באזרחות:D

עכשיו אני עובד בתור עוזר חשמלאי (אל תשאלו איך) קיצר בא איזה מהנדס חשמל לפני כמה ימים התחיל לעבוד איתנו, לא מבין בכלל מה הולך מי נגד מי כלום..נאדה.

 

בנתיים אין לי יותר שאלות בנושא:)

אם בא לך לספר קצת על הלימודים אני ישמח לשמוע גבר! (החברים הקרביים מתחרטים כבר?)

 

תודה לכולם על העזרה.


×
×
  • תוכן חדש...