Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה פירוש "מספר מנוע לקוי" בטסט ?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6994 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היום ידידה שלי ניסתה להעביר את הרכב שלה טסט (פיאט טיפו 1.4 מודל 95).

 

הרכב נכשל על מספר סעיפים - כמה דברים רגילים (פנס, מגב אחורי, נזילות שמן, וכמובן זיהום אוויר),

ודבר מדאיג אחד - מס' מנוע לקוי.

היא כמובן לא שאלה את הבוחנים במה מדובר.

היא קנתה את הרכב לפני שנה, בדיוק אחרי טסט, לאחר בדיקה במוסך (מורשה פיאט אגב) ולא במכון בדיקה. לא בדקה את מס' המנוע אז.

המוכר הצהיר, שהמנוע מקורי.

 

השאלה היא האם הסעיף "מס' מנוע לקוי" אומר שהבוחן לא הצליח לקרוא את מס' המנוע בגלל לכלוך או נזילות,

או שמדובר במס' מנוע שונה מזה, שמופיע ברישיון הרכב ומה ניתן לעשות, במידה ומדובר באפשרות השניה ?

 

 

פורסם

זה לא בא בחשבון, אם אכן עבדו עליה ומס' מנוע לא תואם, ואין דרך חוקית לרשום אותו, היא תחליף מנוע או תשבית את הרכב.

משום מה יש לי הרגשה שמדובר במס' לא קריא, כי המנוע שלה מלוכלך מאוד מנזילות שמן.

 

אגב הטסט האחרון אצל הבעלים הקודמים לפני המכירה, נעשה באותו מכון, בו הרכב נבחן היום.

 

 

פורסם

אם מספר המנוע מוסתר על ידי לכלוך, ההגיון הפשוט אומר שלא יכול להיות שהטסטר ראה שהוא לא תואם את הרשיונות.

נקו טוב טוב את איזור מספר המנוע, ולטובת השקט הנפשי שלכם - בדקו אם הוא תואם את הרשום ברשיון הרכב.

פורסם

אני לא יודע, מה ראה הבוחן, ואם הצליח לזהות את המספר או לא.

לכן אני שואל, האם הסעיף "מספר מנוע לקוי" פירושו מספר מנוע לא קריא, ובמקרה של מספר מנוע שונה מזה שרשום ברישיון נרשם סעיף אחר, לדוגמא "מס' מנוע לא תואם"

 

 

פורסם

על בלוק המנוע, ובחלק מהמכוניות האירופאיות על דיסקית שמחוברת למנוע עם ניטים (לא מתקבל בארץ) ולכן מטביעים גם על בלוק המנוע.

פורסם
אני לא יודע, מה ראה הבוחן, ואם הצליח לזהות את המספר או לא.

לכן אני שואל, האם הסעיף "מספר מנוע לקוי" פירושו מספר מנוע לא קריא, ובמקרה של מספר מנוע שונה מזה שרשום ברישיון נרשם סעיף אחר, לדוגמא "מס' מנוע לא תואם"

מס' מנוע לא קריא/לא תואם ירשם בטופס הבדיקה תחת אותו סעיף של מס' מנוע לקוי.

טופס הטסט מתחלק לשניים: 1. טופס מודפס 2. טופס קבלה אשר מאחוריו מסומנים גם-כן הליקויים בכתב יד עם הערות בתחתית הטופס. בדוק האם ישנן הערות כאלו שם.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

בוקי,

אני לא מבין בכלל את השירשור הזה, קח את הרשיונות, גש לאוטו ותשווה את מספרי המנוע במנוע וברשיונות.

חזור לדווח על ממצאים מחשידים.

יניב

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

  • חודשיים מאוחר יותר...
פורסם

ואם מספר המנוע לא תואם מה אפשר לעשות בנידון ?

 

ואם המנוע הוחלף וכמובן שהמספר לא תואם ועקבות זאת הכשילו בטסט והבעלים הקודמים טוען שלא החליף מנוע .

מה אפשר לעשות ? מאיפה מביאים אישור החלפת מנוע או האם יש צורך בהחלפת מנוע שוב?

פורסם

במקרים כאלו, כן תצטרך להחליף מנוע שוב.

יש לי מקרה דומה היום(רכב שהגיע לטסט), בעל הרכב הקודם הגר("ירד") מהארץ ולא ניתן להשיגו.

בעל הרכב דהיום יאלץ להחליף את המנוע מחדש מאחר ואין בידו את המסמכים הנדרשים.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

לי יש טסט עוד פחות מחודש מישהו יכול להגיד לי איפה אני יכול לחפש את מספר המנוע ב106 שלי?מצאתי כל מני מספרים על הראש מנוע ועל הצינור של הסעפת אבל אני לא מצאתי את המספר התואם (שאמור להיות על הבלוק )

Seat Ibiza Cupra 07:twisted:

פורסם

נראה לי שיהיה לו יותר זול לבוא כל שבוע, להיכשל בטסט ולקבל עוד שבוע הארכה.

זה 19 שקל כל פעם כפול 52 שבועות בשנה, בערך 1000 שקל... :?

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

כן, אבל על הרשיון מודפס שהרכב יכול לנוע אך ורק לצורך תיקונים

 

דהיינו אם יעצור אותך בוחן תנועה ב-2 בלילה, יהיה לך קצת קשה להסביר לו מה תיקנת בשעה כזאת

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
לי יש טסט עוד פחות מחודש מישהו יכול להגיד לי איפה אני יכול לחפש את מספר המנוע ב106 שלי?מצאתי כל מני מספרים על הראש מנוע ועל הצינור של הסעפת אבל אני לא מצאתי את המספר התואם (שאמור להיות על הבלוק )

מס' המנוע מוטבע מתחת לראש המנוע(על הבלוק) בחלק הקרוב אל תבת ההילוכים.

 

נראה לי שיהיה לו יותר זול לבוא כל שבוע, להיכשל בטסט ולקבל עוד שבוע הארכה.

זה 19 שקל כל פעם כפול 52 שבועות בשנה, בערך 1000 שקל... :?

ניתן לקבל רשיון זמני פעמיים(בכל פעם למשך 7 ימים). מעבר לפעמיים ניתן לקבל עוד פעמיים רק באישור המנהל המקצועי של המכון. בחלוף חדש ימים יש לבצע רישוי מחדש(עלות נוספת של 62 ש"ח ואם רכבך משנת הבציר 95' ואילך גם בד' פליטה נוספת בעלות 24 ש"ח). מעבר לשבוע ימים רשיון זמני על הבדיקה מחדש נדיר לקבל רשיון זמני נוסף, במיוחד כשבעל הרכב אינו מראה התקדמות בסידור הליקויים.

על חמישה שבועות רשיון זמני יצאת בנזק נוסף של 167 ש"ח(בסיכום כללי 1630 ש"ח).

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם
כן, אבל על הרשיון מודפס שהרכב יכול לנוע אך ורק לצורך תיקונים

 

דהיינו אם יעצור אותך בוחן תנועה ב-2 בלילה, יהיה לך קצת קשה להסביר לו מה תיקנת בשעה כזאת

 

קבעתי עם המוסך באילת ב-7:00 בבוקר לסדר את הברקסים ויקח לי 5 שעות כי אני נוסע לאט כי הברקסים לא עובדים :lol:

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

×
×
  • תוכן חדש...