Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יש לך רכב ישן?המדינה תקנה אותו ממך.


cocAIn
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6170 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

הצעת חוק:המדינה תשלם 3,000₪ בלעלי רכב בן למעלה מ-20 כדי להוריד אותו מהכביש.

עלות זיהום האוויר:מיליארדים בשנה.

חשיפה:עלות זיהום האוויר מכלי רכב עלולה להגיע ליותר מ-50 מיליארד בשנה!

כך מעריכים כלכלני משרד האוצר בדו"ח רשמי שגובש לאחרונה. זו הפעם הראשונה שהמדימה מפרסמת דו"ח רשמי על הוצאות שגורם זיהום האוויר.

 

מתוך "ידיעות אחרונות".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב לאיכות הסביבה אבל רע למכוניות האספנות .יכול להיות שאם החוק היה קיים קודם חלק מהמכוניות אספנות שלנו לא היו מגיעות לגיל 30.

...Our necessities are few but our wants are endless

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החוק קיים באיטליה כבר שנים.

 

זאת הסיבה שכמעט ולא רואים מכוניות ישנות, אפילו אלו משנות ה-90 המוקדמות.

אין טיפואים, טמפרות אלפא 155 וכו', אבל אולי זה לטובה.

על מכונית ישנה אפשר לקבל כ-1000 יורו והנחה ברישוי של הרכב החדש.

ככה גם מזהמים פחות וגם מעודדים את התעשיה המקומית.

 

כדי לקבל סטטוס אספנות (epoca) הרכב חייב להיות מדוגם, עם צבע ברמה גבוהה, ומצב מכאני מעולה.

 

היום החוקים אף הוחמרו, וברוב הערים לא ניתן לסוע ברכב שאינו קטליטי בשעות היום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצעת חוק:המדינה תשלם 3,000₪ בלעלי רכב בן למעלה מ-20 כדי להוריד אותו מהכביש.

עלות זיהום האוויר:מיליארדים בשנה.

חשיפה:עלות זיהום האוויר מכלי רכב עלולה להגיע ליותר מ-50 מיליארד בשנה!

כך מעריכים כלכלני משרד האוצר בדו"ח רשמי שגובש לאחרונה. זו הפעם הראשונה שהמדימה מפרסמת דו"ח רשמי על הוצאות שגורם זיהום האוויר.

 

מתוך "ידיעות אחרונות".

 

היה כבר שירשור בנושא לפני כמה חודשים, אבל בכל זאת יש לי שאלה, והיא איך בדיוק זיהום האויר עולה כסף? הרי אין מטהרי אויר ברחוב, בדרך כלל ליד שדות ויערות אין תנועה ערה במיוחד, וגם ככה המדינה כל הזמן שופכת ביוב לנחלים ולים ואת זה אף אחד לא מודד. אז איך בכל זאת הם הצליחו לחשב את העלות?

שאלה נוספת, המכוניות הולכות לגריסה או לאחסון. הרי אם ילכו לאחסון לאחר 10 שנים נוספות יוכל להתקיים מכרז עליהן, וכך המדינה לא תפסיד מזה, רק תרוויח וגם אנחנו (מועדון החמש צריך להתערב אולי).

 

שחר

פורד אנגליה 1963 95% מושלמת

פיז'ו 304 קבריולט 1973

מועדון פורד אירופה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שחר המכוניות הולכות ישר ל"גריסה",מי שיאכלו אותה זה גם הפירוקיות שהיו רגילות לקנות מכוניות במחירים מגוחכים לפירוק,היום אדם יעדיף לקבל 3000 שקל על רכב לפירוק מהמדינה, מאשר 500 שקל מבעל פירוקיה שמרגיש שעושה לו טובה.

 

קודם שיטפלו במפעלים שמזהמים בצורה הרבה יותר חמורה,אחרי זה שיבואו לבדוק למה הרכב שלי מזהם ב0.2 אחוז יותר מרכב עם ממיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שהעלות של זיהום האוויר פרושה הטיפולים שהמדינה מספקת לאסטמטים, ימי העבודה החסרים, מספר האנשים שלוקים בסרטן ריאות הירידה בערך דירות וכו'. ניתן לחשב מה ה % היחסי של הזיהום שהמכוניות יוצרות ביחס לכל המזהמים (תעשייה וכו'.) וכך ניתן להגיע לסכום של כסף.

 

המכוניות שהמדינה תקנה ילכו לגריסה הרי כל המטרה היא להוריד אותן מהכביש. הקרקעות שעליהן אתה מציע לאכסן את הרכבים עולות כסף. בטח אתה גם לא מתכוון שהרכבים יאוכסנו בחוץ בשמש אלא במקום מקורה ואז צריך מבנה עצום שלא קיים.

 

לפי דעתי רכבים שמורים באמת ימשיכו לנסוע על הכבישים ואילו כל הגרוטאות (ועם כל הכבוד, לא כל רכב ישן הוא ראוי לשימור) יורדו מהכביש לאט לאט.

 

אסף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך בדיוק זיהום האויר עולה כסף?

בכלכלה מחשבים מה הנזק לתוצר הלאומי ומה העלות הנוספת בתקציב,

אתן דוגמא :

בגלל זיהום אוויר עובד לא הגיע לעבודה והלך לבית חולים.

הנזק לתל"ג הינו שהוא לא ייצר ולכן יש לזה עלות (עלות למעסיק שבהמשך תהיה עלות למדינה)

הנזק הבריאותי הינו שהוא הולך לבית חולים, (כלומר המדינה מממנת רפואה לחולה)

אם היו מונעים את המחלה המדינה הייתה מרוויחה.

 

לכן יש חיסונים, בדיקות בהריון ועוד.

 

אותו חישוב אמור להתקיים על כל גורם ייצור, כאשר סוללים כביש חדש מעלים את "פריון הכביש" כלומר אנשים מגיעים יותר מהר לעבודה ולכן יכולים לעבוד יותר.

 

האבסורד בלרכוש רכב בגיל 20 זה שאם יש לך רכב בן 17 אתה לא תשבית אותו אלא תמשיך לגרור עד גיל 20.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום ניתן לסחור בזיהום אויר.

האו"ם קבע מכסות לזיהום אויר (נמדד בטונות פחמן דו חמצני לשנה למשל) ואפשר לקזז בין המדינות המתפתחות (שלא "מנצלות" את המכסה) לבין המדינות המפותחות (שאינם יכולות לעמוד במכסה)

יש כבר חברות שעושות כסף מכך.

סעו בזהירות, כדי שנשוב וניפגש

:roll:

סאאב ל(ה)נשמה.

פונטו פונטו פונטו ....צריך להכביר מילים ? :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך לקנות ולשפץ אץ כל הספרינטים לפני הגעתן לגיל 20!

 

את האמת זה לא מוצא חן בעיניי מה שהולך שם.

 

גם הרכבים שנקנה לחלקים יעלו ככה יותר כי שוב הבעלים יעדיף לקבל 3K מאשר פחות מהקונה לחלקים. (להתחיל להודיע על מיקומם של ספרינטים, יש לי שנתיים...).

 

עמית.

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החוק לא בא כדי להרוס את מכוניות האספנות, הכוונה היא לקחת את כל המכוניות שיוצרו באופן המוני שהזדקנו ולהרוס אותם. כמובן החוק לא מחייב את ההריסה

אם אתה לא יודע לנהוג על 100 כ"ס, לא יעזרו לך 500.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...