Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הסבה לגז - האם כדאי, ואם כן - איזה והיכן?


קצת משוגע
שימו לב! השרשור הזה בן 6507 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

האם כדאי (כלכלית) להתקין מערכת הסבה לתדלוק בגז?

הנתונים החשובים:

רנו מגאן 2 1600 האצ'בק ידנית, צריכת דלק לפי המחשב 7.9 ליטר ל 100 ק"מ, שנת 2004.

משמשת כרכב שני במשפחה (הראשון מליסינג, כך שלא רלבנטי) נוסעת 5 ימים שבוע רמלה-ירושלים וחזרה + נסיעות לסידורים, סה"כ מוערך 30K בשנה לפחות. לא משמשת לקניות גדולות או טיולים עם המשפחה (צמצום הבגאז' אינו קריטי).

אם כן, היכן תחנות התדלוק הקרובות? (אני מכיר רק בבית דגן, שלא נמצאת במסלול הרגיל)

כמו כן, עוד כמה שאלות בנדון:

א. עד כמה הירידה בביצועי הרכב קריטית?

ב. האם יש פגיעה בדשבורד (מד נפח גז) או מבחינה חיצונית (פתח תדלוק)?

ג. איזו מערכת כדאי, ואצל מי כדאי להתקין?

 

כהערת אגב, עוד שאלה באותו נושא: איך יתכן שאשתי מוציאה 7.9 ליטר לכל 100 ק"מ, בעוד שאני עם רכב כמעט זהה, (רנו מגאן סדאן, שכבדה יותר ב 75 ק"ג, צעירה יותר בשנתיים אך מבוגרת יותר ב30K ק"מ) ואופי דרך כמעט זהה (רמלה-אריאל) מוציא 7.2?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף לשאלות.

הרכב שאנחנו מעוניינים לעשות לו את ההסבה הוא מרצדס 320 S.

אם אפשר להמליץ על מכונים באזור ירושלים שעושים את ההסבה בצורה מקצועית בלבד(עם אוטו כזה לא כדאי לשחק).

*אם אפשר גם חוות דעת מניסיון שלכם עם המערכת(למי שיש...)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כהערת אגב, עוד שאלה באותו נושא: איך יתכן שאשתי מוציאה 7.9 ליטר לכל 100 ק"מ, בעוד שאני עם רכב כמעט זהה, (רנו מגאן סדאן, שכבדה יותר ב 75 ק"ג, צעירה יותר בשנתיים אך מבוגרת יותר ב30K ק"מ) ואופי דרך כמעט זהה (רמלה-אריאל) מוציא 7.2?

למרות שהמחשב במגאן מדויק יחסית, הייתי בודק בשיטה רגילה של תידלוק ולאחר מס' ק"מ (300-400) נכנס לתחנת הדלק, מתדלק ומחלק את מס' הליטרים שנכנסו בכמות הק"מ שבמד מרחק.

תלוי גם בסגנון הנהיגה שלך.

Veni Vidi Vici

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר להסבות לרכבים לנסיעה בגז במכוניות יקרות רק אצל עידן הגז! הוא הוא הסבות לפורשה אפילו,יש שמה אחד ששמו דודי ןהוא דוקטור,יושב ברח הפלד מס 1 או 2 חולון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם!

 

לי יש שעבר הסבה לגז.הרכב: קאוואליר 2001 2.2

מבחינה פנימית אין שום פגיעה,חוץ ממין כפתור קטן שמתקינים והוא ממש לא פוגע ואפילו יפה (אם תצליח לראות אותו).

מבחינה חיצונית,יש פגיעה מסוימת מכיוון שמותקנת פיית תדלוק נוספת,לרוב בפגוש האחורי.

מבחינת בגאז'-יש פתרון לזה,מיכל גז בגודל ובצורה של צמיג חלופי

אני יכול להמליץ אך ורק על חברה אחת,חברה שהיא היחידה בארץ שהמיכלים שלה צבועים בצבע אפוקסי,ובנוסף לזה הם תוצרת איטליה ולא ישראל.

אנחנו עשינו הסבה דרך חברת PROGAS - WWW.PROGAS.CO.IL

תמונות אני אעלה בהמשך.

בתחום הביצועים,אני מרגיש רק שיפור קל בתאוצה מהמקום.

ירידה בטוח אין,צריכת הדלק של הגז היא בדיוק אותו הדבר.

 

אתם מוזמנים לפנות אליי בפרטי.

סוף שבוע טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. מבחינת בגאז'-יש פתרון לזה,מיכל גז בגודל ובצורה של צמיג חלופי

2. אני יכול להמליץ אך ורק על חברה אחת,חברה שהיא היחידה בארץ שהמיכלים שלה צבועים בצבע אפוקסי

3. תוצרת איטליה ולא ישראל.

4. בתחום הביצועים,אני מרגיש רק שיפור קל בתאוצה מהמקום.

5. ירידה בטוח אין,צריכת הדלק של הגז היא בדיוק אותו הדבר.

 

אני אגיב לפי הסדר:

1. לדעתי רעיון המיכל בצורת גלגל ספייר מגוחך וטיפשי, איפה תשים את הגלגל ספייר? עדיף שיהיה בתא המטען מיכל גליל חדש ונקי מאשר גלגל מלוכלך וזרוק שם.

2. אתה לא יכול להכריז נחרצות כשאין לך נסיון עם חברות אחרות.

3. כ-90 אחוז מהערכות שישנן בארץ הן תוצרת איטליה, מעולם לא היתה תוצרת ישראל, לא יודע מאיפה הבאת את זה...

4. מכוח ההכרח - יש ירידה בביצועים (תלוי במצב מערכת הבנזין שלך).

5. כנ"ל 4.

 

אני מציע לך לחקור את הנושא קצת ולהבין למה יש ירידה, ולמה אתה לא שם לב להבדל בינה לבין בנזין (קשור למצב מערכת הבנזין שלך)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע להבדלים בצריכת הדלק בינך לבין אשתך - הבדלים באופי הנהיגה יכולים להשפיע הרבה על הצריכה. עשיתי ביני לבין עצמי ניסיונות ובאותה הדרך (בערך) הגעתי להפרשים של 2 ק"מ לליטר. פעם אחת נהגתי מאוד רגוע ופעם אחרת נהגתי באופן רגיל לגמרי (כלומר, פחות רגוע אבל בלי למשוך הילוכים באופן מוגזם).

 

מספיקה גם היתקעות אחת רצינית בפקק על כל מיכל בשביל לשנות את הצריכה באופן משמעותי. דרך שאני עושה בלי פקקים מובילה אותי לצריכה של 8 ל-100 ק"מ, ומספיק שנתקעתי בפקק פעם אחת לחצי שעה או יותר, וזה עולה ל-9.

 

בלי קשר - אני בכלל לא בטוח שהסבה של מרצדס לגז זה רעיון טוב. גם נשמע לי מוזר שמי שיש לו מרצדס מחפש דרכים פולשניות לחסכון בדלק.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יש רכב סובארו B4 שנת 2000 ידנית.

לפני כחצי שנה בצעתי הסבה לגז בסובארו, עלות 8500 ש"ח עם מיכל 90 ליטר .

צריכת הדלק הורעה ב 15% . מאחר והערך הקלורי של גז נמוך יותר, בדיקה על הרבה רכבים שנעשתה בהולנד העלתה כי צריכת הגז עלתה ב כ 20%. מי שאומר שאין הרעה , או הוא חולם בהקיץ או שמערכת הזרקת הגז בבנזין היתה לא מכוונת.

המיכל די כבד.

אין בעיות אמינות והחברה של סובארו מצויינים- ראיתי גם שהסבו רנו מגאן של חברת היי טק -MARVELL שעשתה אצלהם את כל ההסבות.

 

האם כדאי - הכל תלוי באוצר. מאחר ואני עושה כ 30K בשנה, ההחזר שלי הוא כ 1000 ש"ח לחודש. אם האוצר יעלה את המיסים על גז , אז יקרה מה שקרה ב הולנד- נטישה רבתי של השימוש בגז. כרגע אין הרבה רכבים. מבחינה אגואיסטית כדאי לנו להיות מעט .אם יהיו הרבה האוצר לא יוותר על ההכנסות העצומות מבנזין, ובקשר לאיכות הסביבה האוצר טוען שמנועי יורו 4 ויורו 5 נקיים לא פחות מהנעת גז.

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

.אם יהיו הרבה האוצר לא יוותר על ההכנסות העצומות מבנזין, ובקשר לאיכות הסביבה האוצר טוען שמנועי יורו 4 ויורו 5 נקיים לא פחות מהנעת גז.

בכל מה שקשור לאיכות הסביבה ולרווחת הציבור אני באופן שיטתי לא מאמין למה שאומרים במשרד האוצר.למשרד הזה אין את הכלים או את היכולות או אפילו את האוריינטציה כדי לבוא ולבצע ולקבוע רמה של זיהום אוויר, להיפך.

 

ההסתכלות ארוכת השנים של משרד האוצר דרך החור של הלירה הובילה לא פעם לנזקים ארוכים מאוד, הן באיכות החיים של כלל אזרחי ישראל והן לפגיעה משמעותית בתשתיות המדינה. הדוגמא הברורה ביותר לכך היא מצב הכבישים במדינת ישראל. האוצר הכווין ואילץ לאורך השנים באמצעות חובת המכרזים את משרדי הממשלה השונים, לקבל את ההצעות הזולות ביותר גם אם בהכרח הן באופן משמעותי ובמוצהר נעשות מחומרים פחות טובים ובסטנדרטים נמוכים בהשוואה לכל מקום אחר בעולם.

 

שתי דוגמאות פשוטות הן תקן האספלט בו נעשה שימוש בכל הכבישים שמע"צ אחראית עליהם ובנוסף תקן מעקות הבטיחות המיושן שאף שונה (המעקות נהיו קשיחים יותר דבר שלילי מאוד בשעת תאונה) על מנת לחסוך בהוצאות.

 

לכן, עם כל הכבוד למשרד האוצר, בנושאים האלו, חשדהו וחשדהו בעיקר.

 

אבי.

פג'ו 306, NFZ, 1997

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אגיב לפי הסדר:

1. לדעתי רעיון המיכל בצורת גלגל ספייר מגוחך וטיפשי, איפה תשים את הגלגל ספייר? עדיף שיהיה בתא המטען מיכל גליל חדש ונקי מאשר גלגל מלוכלך וזרוק שם.

2. אתה לא יכול להכריז נחרצות כשאין לך נסיון עם חברות אחרות.

3. כ-90 אחוז מהערכות שישנן בארץ הן תוצרת איטליה, מעולם לא היתה תוצרת ישראל, לא יודע מאיפה הבאת את זה...

4. מכוח ההכרח - יש ירידה בביצועים (תלוי במצב מערכת הבנזין שלך).

5. כנ"ל 4.

 

אני מציע לך לחקור את הנושא קצת ולהבין למה יש ירידה, ולמה אתה לא שם לב להבדל בינה לבין בנזין (קשור למצב מערכת הבנזין שלך)

1.לא אמרתי כמה הרעיון זה מגוחך או טיפשי,רק אמרתי שקיים.

2.אני יכול להכריז נחרצות,יש לי מס' חברים ומס' קרובים עם רכבים מוסבים.

3.תחקור את הנושא ואז תחזור אליי.

4.אין ירידה בביצועים,על עוד המצתים שלך במצב טוב.

5.כנ"ל 4,אין ירידה ,ואף שיפור לטובה אולי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר לאיכות הסביבה האוצר טוען שמנועי יורו 4 ויורו 5 נקיים לא פחות מהנעת גז.

מי שטוען לגבי איכות הסביבה הם מהנדסי חברת בתי הזיקוק לנפט (המשווקת גם גפ"מ), והם מדברים על מנועי בנזין בתקן יורו 5 שיהיו נקיים כמו או יותר ממנועים מופעלי גפ"מ.

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שטוען לגבי איכות הסביבה הם מהנדסי חברת בתי הזיקוק לנפט (המשווקת גם גפ"מ), והם מדברים על מנועי בנזין בתקן יורו 5 שיהיו נקיים כמו או יותר ממנועים מופעלי גפ"מ.
מהנדסי בתי הזיקוק, יחד עם כלכלני האוצר, ראש הממשלה והנשיא יכולים לקשקש עד מחר.

יורו 4 ייכנס לתקן רק באוקטובר השנה, ואילו יורו 5 רק באוקטובר 2009, וגם זה רק במכוניות שיימכרו באיחוד האירופאי. מכוניות יפניות ואמריקניות לא יצטרכו לעמוד בתקן הנ"ל, ומהכירי את היבואנים, הם יעשו הכל בשביל להמשיך להביא את הדגמים שמיוצרים מחוץ לאיחוד (למשל בטורקיה) עם מנועים ישנים ומזהמים.

כך שכל הנ"ל לא רלבנטי לחלוטין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהנדסי בתי הזיקוק, יחד עם כלכלני האוצר, ראש הממשלה והנשיא יכולים לקשקש עד מחר.

יורו 4 ייכנס לתקן רק באוקטובר השנה, ואילו יורו 5 רק באוקטובר 2009, וגם זה רק במכוניות שיימכרו באיחוד האירופאי. מכוניות יפניות ואמריקניות לא יצטרכו לעמוד בתקן הנ"ל, ומהכירי את היבואנים, הם יעשו הכל בשביל להמשיך להביא את הדגמים שמיוצרים מחוץ לאיחוד (למשל בטורקיה) עם מנועים ישנים ומזהמים.

כך שכל הנ"ל לא רלבנטי לחלוטין.

אז הנה משהו שטוען על כניסה של יורו 5 לישראל כבר ב 2007 :

 

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3244188,00.html

 

ותקן יורו 4 כבר השנה :

 

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3236427,00.html

 

אגב, מה לגבי חלוקת משקל של רכב שעבר הסבה לגז?

עוד איזה 100 קילו בבגז' (כשהמיכל מלא) משנות לגמרי את חלוקת המשקל ואופי הפעולה של הקפיצים והבולמים. כמו כן משקל שנמצא מאחורי הגלגלים האחוריים גורם להרמה של הפרונט, כך שתתכן נטיה לתת-היגוי ולפרפורים. בנוסף, גם אם הגז מספק אותו כוח כמו בנזין, המשקל עושה את שלו ופוגע בביצועים.

 

אגב, גם אם יהיה בעתיד מצב שחלק מהרכבים מגיעים עם יורו-5 וחלק לא, ראוי לתת הקלת מס לרכבים של יורו-5, אולי באגרה השנתית או משהו, מפני שהם פחות מזהמים משאר המכוניות. כלומר להפעיל את אותו ההגיון שנותן הקלת מס גדולה לרכבי הגז. (פחות זיהום = פחות כסף).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע להבדלים בצריכת הדלק בינך לבין אשתך - הבדלים באופי הנהיגה יכולים להשפיע הרבה על הצריכה. עשיתי ביני לבין עצמי ניסיונות ובאותה הדרך (בערך) הגעתי להפרשים של 2 ק"מ לליטר. פעם אחת נהגתי מאוד רגוע ופעם אחרת נהגתי באופן רגיל לגמרי (כלומר, פחות רגוע אבל בלי למשוך הילוכים באופן מוגזם).

 

מספיקה גם היתקעות אחת רצינית בפקק על כל מיכל בשביל לשנות את הצריכה באופן משמעותי. דרך שאני עושה בלי פקקים מובילה אותי לצריכה של 8 ל-100 ק"מ, ומספיק שנתקעתי בפקק פעם אחת לחצי שעה או יותר, וזה עולה ל-9.

 

בלי קשר - אני בכלל לא בטוח שהסבה של מרצדס לגז זה רעיון טוב. גם נשמע לי מוזר שמי שיש לו מרצדס מחפש דרכים פולשניות לחסכון בדלק.

 

רוני

מוזר?!?!?

זה אומר שלכל מי שיש לו מרצדס הוא צריך ליהיות בזבזן ולא חושב על הכסף?

אז זה ממש לא כך!

לפי החישובים שלנו ישתלם יותר ליסוע בגז, ולכן אני לא רואה פסול בלהסב את הרכב לגז. כן וגם למי שיש לו מרצדס יכול לעשות את זה ולחסוך.

 

אולי יש אנשים שחושבים שכסף גודל על העצים-אבל בשביל כסף עובדים קשה.

ומי שזורק את כספו סתם ואין לו את החישוב הכלכלי שיבושם לו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז הנה משהו שטוען על כניסה של יורו 5 לישראל כבר ב 2007 :

 

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3244188,00.html

 

ותקן יורו 4 כבר השנה :

 

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3236427,00.html

 

אגב, מה לגבי חלוקת משקל של רכב שעבר הסבה לגז?

עוד איזה 100 קילו בבגז' (כשהמיכל מלא) משנות לגמרי את חלוקת המשקל ואופי הפעולה של הקפיצים והבולמים. כמו כן משקל שנמצא מאחורי הגלגלים האחוריים גורם להרמה של הפרונט, כך שתתכן נטיה לתת-היגוי ולפרפורים. בנוסף, גם אם הגז מספק אותו כוח כמו בנזין, המשקל עושה את שלו ופוגע בביצועים.

 

אגב, גם אם יהיה בעתיד מצב שחלק מהרכבים מגיעים עם יורו-5 וחלק לא, ראוי לתת הקלת מס לרכבים של יורו-5, אולי באגרה השנתית או משהו, מפני שהם פחות מזהמים משאר המכוניות. כלומר להפעיל את אותו ההגיון שנותן הקלת מס גדולה לרכבי הגז. (פחות זיהום = פחות כסף).

א. מדובר על דלקים, לא על מנועים.

ב. מדובר על משאיות מעל 3.5 טון

ג. מדובר על אוקטובר 2006 (כפי שכתבתי)

ד. מה קורה כשאתה נוסע עם מיכל דלק מלא (50-60 ק"ג)? או עם מטען בבגאז'? מיכל גז למכונית משפחתית הוא בין 50 (טורוידאלי) ל60 (גלילי) ק"ג. 100ק"ג שמים בג'יפים.

ה. לגבי הטבת המס לרכבי יורו5 - מסכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6507 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...