Jump to content

קצת משוגע

  • הודעות

    83
  • כאן מאז:

כל מה שפורסם על ידי קצת משוגע

  1. אז ככה, הסתכלתי קצת על החלק התחתון של הבגאז' של שתי המגאן כדי לבדוק איפה אפשר להכניס מיכל גז. גיליתי שבשתיהן, הגלגל הרזרבי יושב בצד ולא באמצע, כלומר תיאורטית יש די הרבה מקום להכניס מיכל,בתלות רק בצורה שלו. בשתיהן יש איזה שהוא קונפייטר מפלסטיק שיוב ליד הגלגל הרזרבי. איש המכירות שהסתכל עליו טוען שזה מיכל הדלק, אבל אני לא מאמין שמיכל הדלק בנוי מפלסטיק, ולדעתי מיכל הדלק יושב מתחת למושב האחורי. מישהו מכיר או יודע מהו הקונפייטר הפלסטי שליד הגלגל הרזרבי במגאן? האם אפשר להסירו בלי חשש ולהרכיב במקומו מיכל גז?
  2. זה כבר שטויות, הגרנדה פונטו בקושי עלתה על כבישי הארץ, וכבר החלטת שהיא אינה אמינה?
  3. א. מדובר על דלקים, לא על מנועים. ב. מדובר על משאיות מעל 3.5 טון ג. מדובר על אוקטובר 2006 (כפי שכתבתי) ד. מה קורה כשאתה נוסע עם מיכל דלק מלא (50-60 ק"ג)? או עם מטען בבגאז'? מיכל גז למכונית משפחתית הוא בין 50 (טורוידאלי) ל60 (גלילי) ק"ג. 100ק"ג שמים בג'יפים. ה. לגבי הטבת המס לרכבי יורו5 - מסכים.
  4. אמינות, חסכון בדלק, נוחיות, בטיחות (יחסית לסופרמיני לפני 2007 - 4 כוכבים).
  5. מהנדסי בתי הזיקוק, יחד עם כלכלני האוצר, ראש הממשלה והנשיא יכולים לקשקש עד מחר. יורו 4 ייכנס לתקן רק באוקטובר השנה, ואילו יורו 5 רק באוקטובר 2009, וגם זה רק במכוניות שיימכרו באיחוד האירופאי. מכוניות יפניות ואמריקניות לא יצטרכו לעמוד בתקן הנ"ל, ומהכירי את היבואנים, הם יעשו הכל בשביל להמשיך להביא את הדגמים שמיוצרים מחוץ לאיחוד (למשל בטורקיה) עם מנועים ישנים ומזהמים. כך שכל הנ"ל לא רלבנטי לחלוטין.
  6. כשלעצמו, הג'אז מומלץ ביותר, למעשה הסופרמיני הטובה ביותר שנמכרה בישראל עד 2007, עם כניסת הגרנדה פונטו, קליאו החדשה ויאריס החדשה. הבעיה היחידה שיבואני הונדה מתמחרים את הרכבים שלהם במחירים מופרכים, והמחיר של הג'אז הוא כמו של רכב משפחתי. בכל מקרה, אם מדובר ברכב יד חדש, הייתי עושה נסיעת מבחן על ה3 הנ"ל. אם מדובר ברכב יד שניה, הג'אז בהחלט מומלצת.
  7. האם כדאי (כלכלית) להתקין מערכת הסבה לתדלוק בגז? הנתונים החשובים: רנו מגאן 2 1600 האצ'בק ידנית, צריכת דלק לפי המחשב 7.9 ליטר ל 100 ק"מ, שנת 2004. משמשת כרכב שני במשפחה (הראשון מליסינג, כך שלא רלבנטי) נוסעת 5 ימים שבוע רמלה-ירושלים וחזרה + נסיעות לסידורים, סה"כ מוערך 30K בשנה לפחות. לא משמשת לקניות גדולות או טיולים עם המשפחה (צמצום הבגאז' אינו קריטי). אם כן, היכן תחנות התדלוק הקרובות? (אני מכיר רק בבית דגן, שלא נמצאת במסלול הרגיל) כמו כן, עוד כמה שאלות בנדון: א. עד כמה הירידה בביצועי הרכב קריטית? ב. האם יש פגיעה בדשבורד (מד נפח גז) או מבחינה חיצונית (פתח תדלוק)? ג. איזו מערכת כדאי, ואצל מי כדאי להתקין? כהערת אגב, עוד שאלה באותו נושא: איך יתכן שאשתי מוציאה 7.9 ליטר לכל 100 ק"מ, בעוד שאני עם רכב כמעט זהה, (רנו מגאן סדאן, שכבדה יותר ב 75 ק"ג, צעירה יותר בשנתיים אך מבוגרת יותר ב30K ק"מ) ואופי דרך כמעט זהה (רמלה-אריאל) מוציא 7.2?
  8. מקבוצה 2, הטובה ביותר לדעתי (למשפחה וגם לנהג) היא רנו מגאן. אני לקחתי רנו מגאן מהליסינג (במקרה שלי, ידנית, אחרי הרבה מאמצים ומשאים ומתנים, אבל כנראה שאביך ייאלץ להסתפק באוטומט) ואני מרוצה מאוד. היא המרווחת ביותר בקטגוריה מבחינת מרחב ליושבים מאחור. השניה אחריה היא הטויוטה קורולה (גם אותה ניתן להשיג, בגיר ידני, אלו ה 2 היחידות שנותנות ביצועים לא רעים בקבוצה הנ"ל) ואחריה הזוג מזדה 3 ופורד פוקוס. גם האימפרזה והלנסר לא רעות. מהקוריאניות (יונדאי ושברולט) הייתי מתרחק - זוועות מוטוריות. את הליאנה איני מכיר.
  9. האם במהלך הקידוד מחדש מנתקים את המצבר?
  10. סקודה פליסיה (או ניו פליסיה) סטיישן
  11. אחרי שגנבו לאשתי את מפתחות הרכב, קודדנו את המפתחות והרכב מחדש במוסך מורשה. (במגאן המפתח אלקטרוני ולא מכני). מאז יש בעיות חשמל מוזרות: הרכב נכבה לה באמצע נסיעה, אח"כ היא לא הצליחה לפתוח את הדלת באמצעות הכרטיס, והיה צריך לפתוח באמצעים מכניים, התחנות ברדיו מתאספות בכל התנעה. האם יש קשר בין הדברים?
  12. אתה בטוח שהקורולה סדאן מגיעה מיפן? עד 2006 היא הגיעה מטורקיה. אמנם שמעתי שהיבואן רוצה לייבא אותה מיפן, אבל אני לא בטוח שזה יצא לפועל כבר בדגמי 2007... אם ארץ הייצור היא קריטריון חשוב מבחינתך (אישית אני לא חושב שזהו קריטריון חשוב במיוחד), כדאי לך לבדוק את העניין!
  13. אני מצטער אם הניסוח שלי היה חריף מדי. לא התכוונתי לפסול את הפונטו, רק לומר שיהיה לך יותר קשה (=תצטרך להתמקח באגרסיביות) למצוא את הדגם המבוקש (תיבה רציפה) בתקציב שלך (במיוחד כשקודם כתבת שהוא 60K, ועכשיו העלית ל65K...). זה לא אומר שלא כדאי לך לנסות. הפנדה אכן יותר חסכונית מהפונטו (בעיקר כי היא יותר קלה ממנה) אבל הפונטו והג'אז יותר בטוחות מהפנדה (גם כן מאותה סיבה) - לפנדה 3 כוכבים באנקאפ, לעומת 4 כוכבים לג'אז ולפונטו. את הנתונים הנ"ל אני כותב בהסתייגות (חיובית) מסויימת: הפנדה והפונטו נבחנו עם כרית אויר אחת בלבד, בעוד שבארץ הן נמכרות עם 2 כריות אויר כסטנדרט (ולסמל"ת בהחלט מגיעה מלה טובה על כך), הג'אז נבחנה עם 2 כריות אויר, בעוד בארץ יש דגם עם 2 כריות אויר ודגם מאובזר יותר עם 4 כריות אויר, כלומר בשלושת המקרים, הבטיחות בפועל יכולה להיות טובה יותר מהציון הרשמי. אני מקווה שלא בלבלתי אותך יותר מדי... עכשיו תפסיק לכתוב בפורום ותתחיל לחפש את האוטו הבא שלך!
  14. אלו לא דגמים שסוכנויות הטרייד אין אוהבות לסחור בהן, אבל תנסה - מה יש להפסיד? תנסה בטרייד אין של סמל"ת ושל הונדה, תבדוק באתרים באינטרנט, במיוחד yad2. סתם שאלה: למה בסוף ירדת מהפונטו?
  15. לגבי השם - מדובר בשמות מסחריים, וכל יצרן קורא לתיבה שלו בשם שהוא רוצה. לגבי ההתאמה למנועים: בגיר רציף, בנניגוד לשאר התיבות, העברת הכח לא מתבצעת ע"י גלגלי שיניים, אלא ע"י חיכוך: רצועת מתכת שתפוסה על קונוס. הבעיה עם תיבה כזו היא שמכיון שאין חיבור מכני "אמיתי" אלא רק חיכוך, הרצועה מחליקה קצת. ככל שהמומנט יותר גבוה, תופעת ההחלקה יותר מורגשת. ההחלקה הזו גורמת לרעש, והרעש הזה הופך ליבבה ככל שמהירות המנוע (בסל"ד) יותר גבוהה. זו הסיבה שעד לפני שנים לא רבות השתמשו בתיבה רציפה רק עם מנועים קטנים יחסית, שהמומנט שלהם לא גבוה. לגבי הרובר, את התשובה נתת בעצמך: המומנט המירבי של המנוע שלך מושג במהירות מנוע נמוכה יחסית - 2750 סל"ד. כנראה שזו הדרך שמצאו בבמוו לפתור את בעיית היבבה. אני מאמין (ומקווה) שבמהלך השנים הקרובות עוד יצרנים יצליחו לפתור את הבעיות הטכניות הכרוכות ב CVT, והיא תהפוך לאופציה קונבנציונלית.
  16. כן, הסיבה היא שhagaii כבר הציע אותה, ולא רציתי לחזור על המובן מאליו. עכשיו ברצינות, אם אתה יכול להסתפק בפנדה מבחינת הגודל, היא תהיה עדיפה על הפונטו מבחינת צריכת דלק (פשוט מכיון שהיא קטנה וקלה יותר). עוד יתרון הוא שבתקציב שלך תוכל לרכוש פנדה בת שנה, בעוד שבפונטו תצטרך לרדת בערך ל2003, כאשר את הדגם עם הגיר הרציף התחילו לייבא רק ב2004. אם תצליח בכל זאת למצוא פונטו רציפה מ2004 ולהתמקח עם הבעלים כדי להגיע לתקציב שלך - אשריך. יצויין גם שבשביל לרכוש ג'אז בתקציב שלך תצטרך לרדת עוד יותר בשנתון - סביבות 2002. בכל מקרה, גם הפנדה, גם הפונטו וגם הג'אז מתאימות בול לצרכים שלך כפי שהגדרת אותם. עכשיו עליך רק למצוא אחת שמורה. בהצלחה ותתחדש!
  17. בוא נעשה חישוב קטן, ונשווה רכב שנוסע 15 ק"מ לליטר (למשל פיאט פנדה), לעומת רכב שנוסע 10 ק"מ לליטר (למשל שברולט אויאו או יונדאי גטס). בנסועה של 25K ק"מ לשנה, הראשון יצרוך 1667 ליטר בנזין והשני 2500 ליטר. במחיר של 6 ש"ח לליטר, ההפרש הוא 5000 ש"ח (!) לשנה (או 15000 ש"ח ל 3 שנים !) בהחלט לא גרושים.
  18. ראשית, אני אעשה קצת סדר: עד לפני שנים מעטות, היו שני הבדלים מכניים עיקריים בין תיבה ידנית "קלאסית" לתיבה אוטומטית "קלאסית". הראשון הוא התיבה עצמה: תיבה ידנית עובדת על עקרון של גודל שונה של גלגלי שיניים המשתלבים זה בזה (היחס בין גדליהם קובע את היחס בין המהירויות והכח, וככזה מס' ההילוכים אינו מוגבל, אך בד"כ היו 5 הילוכים) ולעומת זאת תיבה אוטומטית ("קלאסית") עובדת על עקרון של גלגלים פלנטריים (קצת יותר קשה להסביר, אבל תמונה ניתן לראות כאן: http://www.magtorq.org/ ) ובאופן מסורתי, יכלה לכלול רק 3 הילוכים. ההבדל השני הוא המצמד: בתיבה ידנית יש מצמד מכני הכולל 2 דיסקיות חיכוך, ומעביר את כח המנוע ישירות, בעוד תיבה אוטומטית דורשת ממיר מומנט, שהוא למעשה מצמד המורכב מאימפלר ("מדחס") וטורבינה: האימפלר מסובב שמן, וזה בתורו גורם לסיבוב הטורבינה. ניתן לדמות זאת למאוורר הנושב רוח מול שבשבת וגורם לסיבובה, ללא חיבור מכני ישיר בינהם. ברור שבמצב כזה אין ניצול של 100% מכח המנוע, אלא חלק מהאנרגיה "אובד" בין האימפלר לטורבינה. שני הגורמים הללו (מס' הילוכים מוגבל, וצימוד לא מכני), גרמו לכך שתיבות אוטומטיות איבדו כ20% מכח המנוע לעומת תיבות ידניות, ולכן גם הביצועים וגם צריכת הדלק היו נחותים. בשנים האחרונות נכנסו כמה שיפורים לתחום התיבות האוטומטיות: תיבת "טיפטרוניק" - למעשה "ללכת בלי ולהרגיש עם" - תיבה אוטומטית לכל דבר, על כל חסרונותיה, רק שהנהג יכול להחליט באיזה הילוך הרכב יסע (מידת האוטונומיה שונה בין רכב לרכב, יש כאלו ש"מתעקשות" להעלות הילוך מעל סל"ד מסויים, בעוד שאחרות לא). נקראת גם "ספידגיר". לדעתי, שיפור פסיכולוגי ותו לא. תיבה "רובוטית" - זוהי למעשה תיבה ידנית רגילה, כאשר תפעול הקלאץ' בלבד נעשה באופן אוטומטי: העברת ההילוך סוגרת מעגל של "מוח" חשמלי שלוחץ ומשחרר את הקלאץ'. תיבה זו שימשה בראשונה ברנו טוינגו. היא חסכונית כמו תיבה ידנית, אך פחות אמינה, והתפעול של הקלאץ' מחוספס. נקראת גם "איזיטרוניק" תיבה רציפה - מנגנון שונה לחלוטין, הבנוי על בסיס של רצועת הנעה המחברת בין שני קונוסים, והמיקום שלה קובע את יחס ההעברה (שוב, קשה להסביר אך תמונה אחת שווה אלף מלים: http://www2.uol.com.br/bestcars/tecprep/cvt-1.htm ). תיאורטית, מס' ההילוכים הוא אינסופי, והמנוע יכול לרוץ תמיד בסל"ד האופטימלי, אבל באופן מעשי מגבילים את מס' ההילוכים (למשל בג'אז יש 7 הילוכים) כדי לתת תחושה מוכרת לנהג. גם כך, זו תיבה שיכולה אפילו לעלות על תיבה ידנית מבחינת הביצועים והחסכון, אבל התיבה הזו מתאימה רק למנועים קטנים יחסית (עד 1400 סמ"ק בערך) כיון שהרצועה עלולה להחליק ולהרעיש ("לייבב") במומנטים גבוהים. נקראת גם "מולטיטרוניק" תיבת העברה ישירה (DSG) - משמשת בתאגיד VAG (פולקסואגן/אודי/סיאט/סקודה), בעיקר ברכבים יוקרתיים (ולכן לא כל כך רלבנטית לשרשור הזה), גם היא מבוססת על תיבה ידנית, אך כוללת 6 הילוכים אשר מחולקים ל 2 קבוצות: הילוכים 1,3,5 והילוכים 2,4,6. כמו כן יש בה קלאץ' כפול (אחד לכל קבוצת הילוכים) העברת ההילוך מאוד מהירה, שכן במקביל לניתוק קלאץ' אחד, הקלאץ' השני מתחבר. נקראת גם "דיואלטרוניק". שנית, לגבי שאלתך: אם חשוב לך חסכון מצד אחד, אך תיבה אוטומטית מצד שני, עדיף לך מנוע דיזל עם תיבה אוטומטית. זה שילוב שכמעט אינו נמכר בארץ, כמעט רק משפחתיות/גדולות צרפתיות (רנו מגאן, פיג'ו 406, סיטרואן קסארה/קסנטיה), וגם מהן קשה מאוד למצוא (וסביר להניח שהן יהיו מוניות שחוטות...). יש גם מכוניות לבית VAG, אך במחירים גבוהים הרבה יותר מהתקציב שלך (סיאט ליאון ואלתיאה, גולף פלוס וכו') האופציה השניה היא מנוע בנזין עם תיבה CVT או לחילופין רובוטית. כאן יש כבר כמה אפשרויות (ונדמה לי שהעלו אותן): אם רכב קטן מאוד מספיק לך, פיאט פנדה רובוטית או טויוטה יאריס רובוטית. אם אתה מעדיף משהו קצת יותר גדול, פיאט פונטו 8V רובוטית (באופן רגיל הייתי מעדיף את ה16V הרציפה, אך מכיון שחשוב לך החסכון על פני הביצועים, דגם ה 8V הרובוטי עדיף) וכמובן ההונדה ג'אז הרציפה. ודבר אחרון: תתרחק מהגטס...
  19. אם אתה מוכן לצאת מהקבעון של היפניות (ואם הגודל שלה מספיק לך), פיאט פנדה יכולה להתאים לך בול. צריכת דלק מגוחכת, אפילו עם גיר אוטומטי (למעשה תיבה רובוטית), 4 כוכבים בNcap. בתקציב שלך תוכל אפילו להרשות שנת 2005 (עם קצת מיקוח...) אם היא לא מספיק גדולה לצרכיך (או אם אתה בכל זאת מתעקש על יפנית), הונדה ג'אז עם גיר רציף (שגדולה הרבה יותר, כמעט משפחתית במרחב הפנימי) מומלצת גם כן (צריכת דלק נמוכה, אפילו עם גיר רציף, ו 4 כוכבי בטיחות), אבל באותו תקציב תצטרך לרדת בשנתון ל 2002. הבעיה של שתיהן היא שקשה מאוד למצוא אותן, ואם כבר מוצאים - הן נחטפות מהר מאוד.
  20. עוד אפשרויות: מגאן II ידנית. שנתון 2004 נכנס לך יופי בסכום הנ"ל. כנ"ל גם 307 (אם כי פחות מומלץ). את הראנקס הידנית באמת קשה עד בלתי אפשרי למצוא (מנסיון אישי) לגבי צריכת דלק: כדאי לך לשקול דיזל.
  21. טוב שלא נתקלת בתומר הדר, הוא באמת היה מחפש אותך!
  22. הלו, זה פלילי!
  23. תומר הנכבד. טול קורה מבין עיניך. אף עובד הייטק לא היה נוסע עם פיאט פנדה דחוסה עד גדותיה ברהיטים מאיקאה, ולא היה משתולל על 170 בסיבובים של ראשון עם פיאט דובלו.
  24. שלוש ההודעות האחרונות דנות ב"חבילת האבזור". האם באמת זה הקריטריון לפיו צריך לבחור רכב?! מלבד מספר כריות האויר, שהוא באמת קריטריון חשוב (בטיחות), רדיודיסק, ג'נטים או חיישני חניה זה מה ש"עושה את זה" לנהג הישראלי? הרי אלו דברים שאפשר להתקין בכל חנות אביזרי רכב, בקמצוץ מהמחיר אצל היבואן!
  25. העצבים אינם על עניין השעה, אלא על כך שהפקח עקב אחריה למקום החניה החדש כדי לשים לה את הדו"ח. (כנראה שגם רמת ההבנה שלך מעפנה...)
×
×
  • תוכן חדש...