Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב חדש, יפני בלבד, קטגוריה 2 עד 120 אש"ח.


Nemesis
שימו לב! השרשור הזה בן 6849 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

הגיעו סופסוף להחלטה במקום עבודתי שהגיע הזמן להפטר מהעגלה בה אני נוסע וקוראים אותה רנו מגאן.

עקב העובדה שמכוניות האירופאיות שהיו עד עתה האכילו אותנו מרורים (חלק נכבד באשמת המוסך המהולל), אני צריך לבחור כרגע רכב כרשום בכותרת.

 

כרגע דובר איתי על הונדה סיוויק, ביקשתי שיבדקו את האופציה למזדה 3.

 

הדרישות שלי מהרכב לפי סדר החשיבות הן:

 

1. נוחות

2. גיר ידני

3. זריזות

4. ללא מערכת מקורית מובנית.

 

הצעות יתקבלו בברכה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההונדה סיויק היא מכונית שמוחלפת בקרוב מאוד ולמעשה אין שום סיבה לרכוש אותה. גם כשהיא הייתה חדשה היא לא התבלטה בכלום.

 

המאזדה 3 היא מכונית יציבה מאוד ובעיקר מהנה מאוד לנהיגה. הבעיה העיקרית שלה, שהיא מכונית מאוד נוקשה ועל כן, המעבר מהרנו יהיה קשה (במלא מובן המילה). בנוסף אני לא מכיר אופציה בארץ לתיבה ידנית.

 

מבחינת נוחות (באם רק מדובר באוטו יפני- אני לא מבין למה?) תעשה נסיעת מבחן על האימפרזה, נוחות הנסיעה שלה היא הקרובה ביותר למכונית אירופאית כשלזכותה עומדת לה גם שילדה מעולה שגורמת לה להיות מאוד יציבה.

הדלתא חוזרת! (לא הרומנית, האמיתית)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה פיתאום אימפרזה?! יש לה את אחד ממנועי ה1600 היותר עצלים שפגשתי. אז נכון, יש לה אחלה שילדה אבל זהו! כל האצה הכי קטנה אתה צריך למשוך את ההילוך עד הסוף. אני בכלל לא יודע אם יש אותה עם גיר רגיל. (אני מדבר על הגירסה האוטומטית.) הכיסאות מקדימה ממש לא נוחים. למנוע יש כולה 95 כ"ח וגם הם מגיעים בסל"ד ממש גבוה. אחת המכוניות היותר שנואות עליי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המכוניות היחדות שעונות להגדרה הן הסובארו אימפרזה, סוזוקי ליאנה, וההונדה סיביק.

 

למרות שההונדה הולכת להיות מוחלפת אני הייתי בוחר אותה מבין השלוש, היא הכי "מכונית" משלושתן.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה פיתאום אימפרזה?! יש לה את אחד ממנועי ה1600 היותר עצלים שפגשתי. אז נכון, יש לה אחלה שילדה אבל זהו! כל האצה הכי קטנה אתה צריך למשוך את ההילוך עד הסוף. אני בכלל לא יודע אם יש אותה עם גיר רגיל. (אני מדבר על הגירסה האוטומטית.) הכיסאות מקדימה ממש לא נוחים. למנוע יש כולה 95 כ"ח וגם הם מגיעים בסל"ד ממש גבוה. אחת המכוניות היותר שנואות עליי.
לא שמתי לב שבת'רד על מבחני התאוצות שעשו, הייתה שם מאזדה 3 או טויטה קורולה 1,6. מי שחושב שבמכוניות משפחתיות 1,6 הוא יקבל ביצועים חזקים אז הוא לא נסע אף פעם על מכונית חזקה.

שים לב,שהשאלה היא לגבי גיר ידני, שהוא גיר קצר יותר, ללא ממיר מומנט ומשקל רכב נמוך. תרשה לי לנבא שאתה לא נסעת על אימפרזה 1,6 ידנית.

תבדוק את שאר המתחרות (לאנסר, מגאן, פוקוס,גולף) ותראה שביצועי המנוע של האימפרזה, לא נופלים מהמכוניות המתחרות.

אתה בעצמך כותב שיש לה שילדה מעולה,לכן אני בטוח שמנק' א לנקודה ב' (הכוונה לא לכבישים ישרים) האימפרזה תהיה מהמכוניות הראשונות.

 

בראש סולם העדיפויות תמצא את הסעיף נוחות, פה האימפרזה מככבת.

 

 

בנוסף לאימפרזה תוצאות מעולות במבחני הריסוק (לדוגמא,תוצאות "צליפת-השוט" שלה הם הטובות ביותר בקטגוריה באותו סעיף ההונדה למשל מקבלת את התוצאה "עלוב"-POOR).-עפ"י IIHS.

הדלתא חוזרת! (לא הרומנית, האמיתית)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי פה בכלל דיבר על ביצועים חזקים? הכל יחסי בחיים לא? אולי לא קראת טוב אבל אני רשמתי במפורש שבקשר לכח דיברתי על הגירסה האוטומטית. ואני עדיין בדעה שלאימפרזה יש חרא של מושבים קידמים שהורסים את כל הנוחות. לא נסע על רכבים חזקים מימיו? מאיפה אתה יודע על מה נהגתי ועל מה לא :? .

איך אני אוהב את אלו שישר מזלזלים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי פה בכלל דיבר על ביצועים חזקים? הכל יחסי בחיים לא? אולי לא קראת טוב אבל אני רשמתי במפורש שבקשר לכח דיברתי על הגירסה האוטומטית. ואני עדיין בדעה שלאימפרזה יש חרא של מושבים קידמים שהורסים את כל הנוחות. לא נסע על רכבים חזקים מימיו? מאיפה אתה יודע על מה נהגתי ועל מה לא :? .

איך אני אוהב את אלו שישר מזלזלים...

המושבים באימפרזה משתנים מדגם לדגם, תפרט על איזה דגמים נהגת שנדע על סמך מה אתה מבסס את דעתך.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עד לאחרונה הייתי נוסע די הרבה באימפרזה 2004 בקו אשדוד-באר שבע.

 

הייתי לוקח את הסיויק בלי למצמץ.

 

אומנם לא נהגתי על הסיויק אבל ההתרשמות מנסיעה באחת היא שהיא יותר איכותית ונעימה לעין בפנים הרכב,ואני מתאר לעצמי שהיא עדיפה גם מבחינת הניהוג.

יש לה משמעותית יותר כח מהאימפרזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אומנם לא נהגתי על אחת אבל ההתרשמות מנסיעה באחת היא שהיא יותר איכותית ונעימה לעין בפנים הרכב,ואני מתאר לעצמי שהיא עדיפה גם מבחינת הניהוג.

יש לה משמעותית יותר כח מהאימפרזה.

 

הונדה סיוויק 4 דלתות היא זוועת עולם מבחינת ניהוג. היתרון היחיד שלה הוא מנוע נמרץ יחסית והרבה מקום במושב האחורי. איכותית ונעימה לעין בפנים הרכב? רק אם אתה פנסיונר אמריקאי.

 

אם ניתן לקחת סיוויק 5 דלתות - עדיף פי כמה.

 

אם לא - כדאי לבדוק קורולה RUNX ידנית - בחירה טובה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההשוואה נעשתה יחסית לאימפרזה,נכון שהקורולה עדיפה.

אני מתאר לעצמי שהנהיגה בסיויק תהיה מעט יותר מהנה מהאימפרזה שלי אישית הרגישה די חלשה ושהיא תגיב יותר טוב מהאימפרזה לנגיעה בדוושה.

בניהוג,אני לא מתכוון בתקיפת פניות אלא בנסיעה מנהלית רגילה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לסיביק יש יתרון משמעותי מאוד "על הנייר" בתחום המנוע והגיר, אך לצערי (ועל כך יעיד גם KOMPY, אחד ממנהלי הפורום הטכני שברשותו סיביק 2005 אוטומטית ליסינג) בפועל הסיביק רחוקה מלהיות מרגשת בקו ישר כפי שהיו הדורות הקודמים של הסיביק, האוטו פשוט עגלה מטורפת, אני רציני לגמרי.

 

מה שכן, וזה כבר OFF TOPIC רציני, יצא לי שבוע שעבר לבלות יומיים עם אימפרזה מודל 97 אוטומטית, מוזנחת למדיי - ואני לא יודע מה, למה כמה ואיך, אבל האוטו נסע פשוט בן-זונה. זה היה מנוע 1600 רגיל ולאוטו הזה יש 165,000 ק"מ וגיר אוטומטי (מקורי). קיימים שם מספר שינויים ביחס לאימפרזות הממש ראשונות (יש מערכת הזרקה חכמה יותר, תיעול יניקת אויר שונה...) אבל אני עד עכשיו לא מבין לפשר הביצועים. אין לי מושג מה קורה עם צריכת הדלק באוטו הספציפי הזה, אבל הוא פשוט נוסע פצצה.

אה, גם סעפת היניקה בדגם הזה (מודל 97) טיפה יותר קצרה ביחס לדגמים הראשונים.

אם אני אומר שהאוטו נסע בן זונה אני מתכוון לזה. ביום יום אני נוסע על מכונית עם מנוע 2000 סמ"ק ואני מרגיש בקלות הבדלי ביצועים בינו לבין מנוע 1600 אחר...ועדיין, האוטו הזה נסע פשוט פצצה ! טרם יצא לי לנהוג על אחרות לצורך השוואה, אבל זה בהחלט צריך להיות מעניין.

 

בכל מקרה, למעט אולי הקורולה והמאזדה 3 (גבולית), אין מכוניות עם מנוע 1600 כיום שיכולות לרגש בקו ישר. 95 כ"ס, 105 כ"ס - ההבדלים הללו זניחים לחלוטין במידה ואין תיבה/גיר שיודע לנצל את המנוע הזה.

למרות הכל, לאימפרזה הספק צנום אבל מומנט יחסית בשרני ובסלד יחסית נמוך (מגיע מוקדם יותר מהמאזדה ומוקדם יותר מהסיביק).

ובשורה התחתונה, ההבדלים בקו ישר (ל 100 קמש) הם בקושי שניה, שניה וקצת, בין כל המכוניות הללו.

 

אין ספק שהאימפרזה - וגם הסיביק, הן מכוניות ישנות למדי. הן לא גרועות כל כך *אך* לכל אחת מהן יש את היתרונות והחסרונות שלה.

 

בשורה התחתונה - נסיעת מבחן.

 

אגב, אני אוהב את המושבים באימפרזה (אבל זה עניין של טעם, יש אנשים שאוהבים מושבים רכים ויש שאוהבים מושבים קשיחים יותר).

 

בהצלחה

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההשוואה נעשתה יחסית לאימפרזה,נכון שהקורולה עדיפה.

אני מתאר לעצמי שהנהיגה בסיויק תהיה מעט יותר מהנה מהאימפרזה שלי אישית הרגישה די חלשה ושהיא תגיב יותר טוב מהאימפרזה לנגיעה בדוושה.

בניהוג,אני לא מתכוון בתקיפת פניות אלא בנסיעה מנהלית רגילה.

בניהוג אני מתכוון בתקיפת פניות אלא בנסיעה מנהלתית רגילה???

יש תשובות שגורמות לך להגדיל את הסימן שאלה שלך.

לא הקורולה ובטח לא הסיויק עדיפות על האימפרזה מבחינת ניהוג. לא משנה איפה, בחניה, נסיעה מנהלתית, נסיעה אגרסיבית. היציבות של האימפרזה עדיפה. היכולת שלה לשמור על קו הפנייה נכון ברמה גבוהה יותר. תחושת ההיגוי שלה (ביחס לקורולה והסויוק) עדיפה. בכלל רמת ההנאה מנהיגה שלה טובה יותר.

אין ספק שבקו ישר לקורולה ולסיויק יש יתרון מוחץ, זה לא מה שגורם לרכב להיות עדיף מבחינת ניהוג.

הדלתא חוזרת! (לא הרומנית, האמיתית)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם ניתן לקחת סיוויק 5 דלתות - עדיף פי כמה.

 

אם לא - כדאי לבדוק קורולה RUNX ידנית - בחירה טובה.

 

שתיהן לא בקבוצה 2 ועלות כ-130000 ש"ח

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6849 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...