Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

9 חודשים עם ב.מ.וו שחור (730 E32) שנת 1991


tzvipper
שימו לב! השרשור הזה בן 5211 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברשותי בומר E32 עם המנוע הצנוע ביותר שהיה זמין לדגם הזה. מדובר על יחידה בעלת שורשים לאמצע שנות ה-60', מנוע 6 צילינדר טורי בנפח 3 ליטר. למנוע יש שרשרת טיימינג, 2 שסתומים לצילינדר וקאמשפט אחד ארוך.

בין השכלולים, יש ממיר קטליטי, כך שרכב ניזון מ-95 נטול עופרת, הזרקה רב נקודתית ועוד בדגם שלי מצערת חשמלית (בגלל בקרת שיוט). למנוע כשהיה עוד צעיר היה 185 סוסים. 18 שנים זו דרך ארוכה וכניראה ברכו להם כמה סוסים באמצע.

הרכב עבר 240Kק"מ, מיתוכם כ-2K שלי.

 

ראוי לציין שחלקים לרכב הזה יקרים מאוד, רובם צריך להזמין בחו"ל, דבר שגורר זמני המתנה בין שבועיים למשלוח אוירי לכמה חודשים ימי.

הרכב שלי מטופל במוסך אחד בלבד, שם מתבצעת כל האחזקה שלו. מוסך נירקא י.ל. חלפים ונמצא בקרית חיים, בהנהלת יניב.

מכיוון שמוסך הזה גם יבואן חלקים, רכב שלי נימצא קרוב לצלחת. אני לא מתקין חלקים משומשים מפירוק (חוץ שני מקרים שלא מדובר על חלק מכני או לא היה ברירה).

אני מאוד מרוצה משירות ואיכות עבודה. יש להם כלים יעודיים לכל מקום ברכב ועובדים בלי קומבינות - הכל מתבצע כמו שצריך.

מוסך הזה מומחים לרכבי BMW, היחס מצויין וכל הצוות אנשים מאוד נחמדים. מוסך שכיף לבוא אליו, אני מרגיש שיש על מי לסמוך!

 

יישור קו, זה נקודה מעניינת ברכב ישן. במהלך הזמן מגלים שיש עוד ועוד דברים שצריך לסדר.

ברכב הוחלפו/הותקנו החלקים הבאים:

1. מייסב CV JOINT בדרייב שפט בגלל חופשים.

2. מייסב עם ממברנה באמצע של דרייבשפט (לא יודע איך קוראים לו) בגלל גומרי שניקרע בו.

3. צלחות ורפידות אחוריות בגלל מדרגה.

4. בוקסות מקדימה בגלל שניקרעו.

5. בית פילטר שמן בגלל בעייה בשסתום אל חזור.

6. פילטר דלק כי הגיע זמנו.

7. פילטר אויר כי היה מלוכלך.

8. פילטר שמן בהחלפת שמן.

9. צינור ואקום של בוסטר כי היה ייבש.

10. נוזל קירור ושמן.

11. סאן רוף, בגלל ששלי היה רקוב, זה החלר היוצא דופן שהותקן משומש מפירוק.

12. צינורות קירור, מכיוון שהיו סימנים של נזילה.

13. קלאץ' של מאוורר כי בשלי היה חופש והוא כבר לא היה חזק מספיק.

14. ג'נט של גלגל ספייר. מסתבר שקניתי רכב רק עם צמיג, ששימש בתור תא איחסון. לא היה ג'נט. זה המקרה השני של חלק

משומש. במקרה היה אצל יניב ג'נט בדיוק כמו שאר ג'נטים שלי ובמידה מתאימה 15", רוב כאלה הם 16".

15. בולמי מכסה מנוע

דברים שעברו תיקון:

1. הייתה בעייה שבגללה היה נגמר מהר מצבר, מסתבר שאחרי כיבוי רכב מנוע חשמלי כלשהו שקונקטור פלסטיק שלו התפורר היה טוחן. זה היה מנוע של לחץ וישר על שמשה.

2. כיוון שסתומים.

3. ניקוי קרטר פרופילקטי עקב החלפת בית פילטר שמן לחדש. יצא לא מאט ג'יפה. הוחלף שוב פעם שמן והפעל מוטול 20W50SL (מומלץ לפי ספר רכב של יצרן להשתמש בשמן כזה למנוע הזה).

4. רכב נמכר לי עם מדחס מזגן לא תקין. בעל קודם לא הצליח לשפץ אותו כי לא מצא מחזירי שמן. הפנו אותי לאשר, בעל מיקצוע מאוד אמין שמתקן מדחסים וזה הצליח להתאים לי מחזירי שמן והמדחס שופץ.

תיקון מדחס נעשה ב: ר.א. שירותי מיזוג אויר לרכב בקריות.

5. כדי שלא יהיה בעיות בטסט ובמקרה ששוטר יעצור אותי, פירקנו קסנון.

 

דברים שנישאר לעשות.

1. משום מה פיתאום לא עובדים אורות בסאלון. ברשותי כל השרטוטים החשמליים של דגם שלי ובקרוב נתקן את זה.

2. איזון גלגלים שאני מקווה לבצע עוד היום.

3. להחליף סוף סוף צמיגים מסיניים למשהו נורמאלי. זה יעלה כ-4000ש"ח. :|

 

מקווה שבכך יישור קו ניגמר, לפחות לתקופה הקצרה.

כל פעולות אחזקה, לא כולל זמן ודלק, טסט ואחזקה שוטפת אחרת עלו כ-16,000ש"ח. אני קניתי את הרכב שלי במצב שמור מאוד, בגדול היה צריך לסדר לא הרבה דברים ודברים היו די קטנים. העיניין שכל חלק עולה אלפים. בית פילטר שמן למשל כ-3000ש"ח, מייסבים של דרייב שפט + עבודה 3600ש"ח, צנרת קירור + קלאץ' מאורר 2000ש"ח, בוקסות עוד כ-1400ש"ח, דיסקים ורפידות מאחור כ-900ש"ח.

אחזקה של רכב פאר מדקן לא נעשית זולה יותר. מי שמתכנן לרכוש אחד כזה, צריך לקחת בחשבון שלמרות מחירי קנייה יחסית לא גבוהים, אחזקה שלו נשארת יקרה מאוד. במכוניות כאלה אסור לעשות קומבינות.

 

מעבר לזה, יש כמובן את העיניין של צריכת דלק. בעיר לפי ספר רכב צריכה 17 ליטר ל-100ק"מ. רוב נסיעות שלי בכביש וצריכה בין 8 ל-12 ליטר בערך (אפשר להגיד 10 בממוצע).

 

בומר סדרה 7 זה רכב מדהים. למרות שבדגם שלי קפיצים רגלים (יש דגמים עם מתלה אחורי הידרו פנאומטי או משהו בסגנון), נוחות נסיעה ברמה גבוהה מאוד. לא מדובר על רכב רך, לספור את ניפלאות הכבישים שלנו הוא לא שוכח, אבל עושה את זה בצורה מעודנת יותר מרוב רכבים אחרים שאני מכיר. מצד שני, בפניות אין נטיות של בודי לצדדים, רכב יציב מאוד. הייתי אומר שבאלאנס בין קשיחות מתלים לאחיזת כביש מושלם. בידוד של סאלון נדיב מאוד, זה אומנם לא שקט מופטי כמו שמתארים מרין W140 עם חלונות כפולים, אבל אין לחץ על אוזניים גם במהירויות גבוהות.

עבורי מנוע הזה מספק לחלוטין, בעליות כמובן היה נחמד לקבל מנוע קצת חזק יותר, אבל בכבישים מספיק בהחלט. גיר אוטומטי אלקטרוני עושה את העבודה שלו, אך יש מאט מידי הילוכים (רק ארבע) והם ארוכים מאוד.

בינתיים אין תמונות חדשות של הרכב, את הישנות, אבל עדכניות אפשר ליראות בגלרייה.

 

סה"כ, אני חושב ש-E32 בומר סדרה 7 היה יפה בכל הזמנים (לפחות לטעמי), בדגם הבא E38 שהוא גם מאוד יפה לטעמי, חסר לי את הפנסים העגולים ופתיחת מכסה מנוע לכיוון הפוך לאומת רוב מכוניות.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מצטער...לא הבנתי את הקשר בין מצערת חשמלית לבקרת השיוט.

החתימה שלי אינה מיישרת קו עם כללי הבד"ץ המרה"ל ריה"ל השב"ח ישתב"ך שמ"ו

חבר במועדון ה5...מטר אורך :-P

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מקווה שבכך יישור קו ניגמר, לפחות לתקופה הקצרה.

כל פעולות אחזקה, לא כולל זמן ודלק, טסט ואחזקה שוטפת אחרת עלו כ-16,000ש"ח. אני קניתי את הרכב שלי במצב שמור מאוד, בגדול היה צריך לסדר לא הרבה דברים ודברים היו די קטנים. העיניין שכל חלק עולה אלפים. בית פילטר שמן למשל כ-3000ש"ח, מייסבים של דרייב שפט + עבודה 3600ש"ח, צנרת קירור + קלאץ' מאורר 2000ש"ח, בוקסות עוד כ-1400ש"ח, דיסקים ורפידות מאחור כ-900ש"ח.

אחזקה של רכב פאר מדקן לא נעשית זולה יותר. מי שמתכנן לרכוש אחד כזה, צריך לקחת בחשבון שלמרות מחירי קנייה יחסית לא גבוהים, אחזקה שלו נשארת יקרה מאוד. במכוניות כאלה אסור לעשות קומבינות.

 

הסכומים ששפכת על יישור קו מדהימים. ב16K ש"ח אפשר לקנות אחלה פיג'ו :lol:

צריך להיות אדם מיוחד בשביל להחזיק רכב כזה. התמורה נשמעת טובה ומפקנת אבל המחיר?! כואב בכיס.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוף סוף מצאתי מישהו שנוסע פחות ממני, אני עשיתי 3K ק"מ בחצי שנה עם הקליאו.

אני מפחד לעשות חישוב כמה היחס ק"מ לשקל יוצא לך (הנתון של 16K ש"ח זה לפני ביטוח, דלק, אגרה ועוד צמיגים שאתה צריך לקנות). היה יוצא לך יותר משתלם לעשות את כל הנסיעות במונית ספיישל ואז במקום בומר ישנה הייתה נוסע במרצדס חדשה :lol:

 

בקיצור, רואים בבירור בהודעה שלך שאתה פשוט דלוק על הרכב. מקווה שאתה גם נהנה ממנו קצת כדי להשכיח לך קצת את העלויות היקרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם לחי של חמור.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו לכל רכב מזדקן, גם לרכב שלי היגיע זמן לרענן חלקים מסויימים כדי לשמור על אמינות ואיכות נסיעה.

רק שמחירי חלקים לסדרה 7 אחרים לאומת מכוניות עממיות יותר. מיכאן גל מחירים.

 

gops, לדגם ללא בקרת שיוט יש מצערת רגילה עם כבל שהולך מדוושת גז.

 

Ahbarony, מה רציתי להגיד? רציתי לענות על שאלות לאנשים ששאלו אותי האם כדאי לקנות רכב כזה, שיהיה להם סדר גודל של עלויות תחזוקה. הרכב מדהים בנסיעה - זה ממכר ואני מניח שזה מדכא יהיה לעבור למשהו אחר.

הרגשה של נסיעה חלקה עברה לי כשהתרגלתי לבומר שלי (בהתחלה חשבתי שהוא נוסע חלק וכל מי שנוסע איתי אומר את זה), אני כבר מרגיש איתו "רגיל", רק שבפועל, משום מה מכוניות אחרות נוסעות פחות חלק.

זה לא רק שהוא נוסע חלק, יחד עם זה יש לו היגוי מצויין ואחיזת כביש מפתיעה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על הפינוק שנתת לרכב, אני גם לא חולק על שום דבר שמצריך ישור קו, גם אם זה לא בגדר חובה.

המשך כך ותהנה מרכב מעולה לאורך שנים רבות:wink:.

Night Driver כתב:

באגירה הוא מומחה החייזרים פה. תעלי תמונה של יצור עם יותר מ 4 רגליים והוא מיד יספר לך מי הוא, איפה הוא גר ומה ההורים שלו עושים.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה הממצה.

נגעת בנקודה מעניינת, שנישאלת רבות בפורום ייעוץ ברכישת רכב - הזדקנות מכוניות יוקרה, שכחדשות לרוב זכו לטיפול הולם, ועם יתישנותם וירידת ערכם, החלו לסבול ממה שמכונה "תחזוקת שבר", מה שגורם למכוניות הללו - ב.מ.וו סידרה 7, וולבו S80 ואפילו מרצדס סידרה S - להפוך לבור ללא תחתית, בייחוד לאור מחירי הטיפולים והחלפים שנישארים יקרים גם כשהמכונית הופכת לזולה יחסית.

בהצלחה בהמשך הדרך.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתי מישהו או מישהי יעלה או תעלה סקירה של רכב יוקרה אמריקאי מזדקן :)

החתימה שלי אינה מיישרת קו עם כללי הבד"ץ המרה"ל ריה"ל השב"ח ישתב"ך שמ"ו

חבר במועדון ה5...מטר אורך :-P

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5211 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...