Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7561 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני לקראת קניה של 306 ידנית אני עדיין לא נסגרתי על גרסא מסויימת מחיר של עד 25000ש"ח

ההתלבטות היא 1.6 או 1.4 ו-דגם XN\XR\DIAMOND. (תווך השנים 96-99)

1. מהי הביקורת הכללית לגבי הרכב?

2. מה ההבדל בין הXR לDIAMOND?

3. מה ההבדל בביצועים בין 1.4 ל1.6?

4. והכי חשוב, מהי צריכת הדלק של שני הדגמים הנ"ל? (זה כמעט המשפיע העיקרי על הבחירה שלי)

 

איזה אופציות קיימות עוד לרכב בסגנון הזה ובמחיר הזה? (אני לא מצאתי שום דבר יותר טוב מזה ואשמח לקבל עוד אופציות..) בכל אופן הכי חשוב לי זה תצרוכת דלק נמוכה.

Seat Ibiza Turbo

20VT 2001

פורסם

נתונים 1.4L:

4 בטור, 75/5800, 11.5/3400, רב נקודתית, 165 קמ"ש, 14.9 ל- 100, 1:20 ב- 90 קמ"ש, 1:12 בנסיעה עירונית.

 

נתונים 1.6L:

4 בטור, 90/5600, 14.0/3000, רב נקודתית, 180 קמ"ש, 12.9 ל- 100, 1:18 ב- 90 קמ"ש, 1:11 בנסיעה עירונית.

 

הנתונים הנ"ל מתוך מפרט היבואן לשנת 97.

 

לדעתי, קנייה של מנוע קטן לשם חיסכון הינה סימן לקמצנות שלא תמיד מצדיקה את עצמה. בחר ברכב שמצבו טוב יותר, ותן עדיפות למנוע הגדול.

dirty old man

need love too

פורסם

ב 1.4 של השנים הראשונות מדובר בהזרקה חד נקודתית, לא יודע ספציפית בנוגע ל 96 או 97 (למרות שבוודאות אני יודע שמשנת 98 זו הזרקה רב נקודתית).

 

ה 1.4 נחשב למנוע מוצלח מאוד מבחינת זמינות כח וצריכת דלק.

המנועים באופן כללי מאוד מאוד רגישים למי ברז והבלאי הוא ברוב המקרים בינוני עד גבוה תחת טיפולים סדירים של ישראלי ממוצע. מכוניות שמורות יראו בלאי נמוך יותר ואמינות טובה יותר לאורך זמן - קשה למצוא כאלה.

הבלאי במערכת הקירור בא לידי ביטוי בחיים קצרים יחסית ליחידת חימום הפנימית והרדיאטור החיצוני בעיקר, המנוע והראש גם כן סובלים מזה.

 

הסרן האחורי, עליו דובר בפורום הטכני בתקופה האחרונה מספר פעמים, נוטה לפתח בלאי במיסביי המוט פיתול האחורי והשיפוץ במוסכים מגיע לאיזור ה 1500 שח בממוצע (פירוק, הרכבה ומיסבים חדשים מקוריים).

 

יש לבדוק היטב את הקאליפרים הקדמיים, קיימת בהם נטייה "להתפס".

 

ברכב ישן/משומש צריכת הדלק אינה הקריטריון היחידי שיש להסתכל עליו בזמן הרכישה, אלא גם על עלויות תיקונים וחלפים ומוניטין אמינות כללי.

בסופו של דבר החישוב השנתי לאחזקת הרכב מתבסס על אגרות למינהן (טסט וכד'), תיקונים/טיפולים ודלק. ברכב בעייתי או מוזנח עלויות הטיפולים והתיקונים השנתיים יכולים להגיע כמעט בקלות לעלויות הדלק השנתיות, הכל תלוי כמובן במרחק שהרכב גומע בכל חודש וכמובן במצב הרכב ובטיפולים שהוא זקוק להם.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

מצתרף לשירשור....מה ההבדל בין הדגמים השונים?אני הבנתי לפי תגובות חוזרות בפורום שדגם ה-XR הוא הדגם הכי פחות מאובזר...

אבל לי יש פיג'ו 306 שנת 2000 נפח מנוע 1.4L דגם XR, מהיצרן שבאה מאובזרת לגמרי:

יש ציפוי כרום על גבי הפאנל שליטה של הרדיו\מזגן יש ריפוד כחול בדלתות ובכיסאות אורגינל, יש חלונות חשמליים קדמיים, ויש ידית שליטה מההגה על הרדיו, ויש כמובן שתי כריות אוויר עם אפשרות ביטול כרית נוסע...

אם אינני טועה אין אבזור מפואר יותר ממה שיש אצלי ברכב...ושוב ברשיון רשום דגם XR...

פורסם
נתונים 1.4L:

4 בטור, 75/5800, 11.5/3400, רב נקודתית, 165 קמ"ש, 14.9 ל- 100, 1:20 ב- 90 קמ"ש, 1:12 בנסיעה עירונית.

 

נתונים 1.6L:

4 בטור, 90/5600, 14.0/3000, רב נקודתית, 180 קמ"ש, 12.9 ל- 100, 1:18 ב- 90 קמ"ש, 1:11 בנסיעה עירונית.

 

הנתונים הנ"ל מתוך מפרט היבואן לשנת 97.

 

לדעתי, קנייה של מנוע קטן לשם חיסכון הינה סימן לקמצנות שלא תמיד מצדיקה את עצמה. בחר ברכב שמצבו טוב יותר, ותן עדיפות למנוע הגדול.

 

מה??????????..

 

האוטו הזה לוקח 1ל 20 ? איפה אתה חיי?

 

לי הוא לוקח 1 ל100 ויש לי מנוע 1400

חתימה עד 3 שורות.

פורסם

דגמים:

 

XN -שנתון 94-96 מנוע 1400 ,מזגן התקנה מקומית, פגושים בצבע שחור , ללא הגה כח ,ללא שעון סל"ד - רוב המכוניות היו של צי רכב.

XR/דיאמונד- מנוע 1600 ,ה"כ,נ"מ,ח"ח קדמים, מזגן מקורי .

דיאמונד היא גירסה פשוטה יותר לדגם XR מתבטא בריפוד פשוט יותר,

אין תאורה בתא המטען ועוד כמה דברים קטנים.

XT -שנתון 1994-1996 מנוע 1800 רמת גימור גבוהה כוללת בקרת אקלים.

super salon -מנוע 1800 גימור נמוך יותר מאשר XT .

(זו גירסה ישראלית מקבילה לגימור 1.6 xr)

XSI/S16/GTI -אין צורך להוסיף הסברים בפורום זה.

Citroen Cactus Pure Tech 110 S&S manual gear 2017

Subaru XV 1.6 Lineartronic Auto 2015

 

[h=2][/h]

פורסם

אז איך אתה מסביר את זה שיש לי מנוע 1400 וגרסת XR עם כל האבזורים?: תאורה בתא כפפות+בתא מטען, ריפוד כחול בדלתות ובכיסאות....ציפוי כרום יפה על לוח הבקרה של המזגן....הבעיה היחידה היא שהמזגן הורכב בישראל...

×
×
  • תוכן חדש...