Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7613 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בהמשך לטראד שדובר בעבר

יש לי סאב כזה שאני רוצה להכין לו תיבה

http://www.cerwinvega.com/products/pdf/vega/Vega_subwoofers_manual.pdf

אני רוצה את הסאב שיפעל באופציה החזקה,אני מחבר לו מונובלוק 500 RMS .

*השאלה מה אורך ורוחב וגובה של התיבה בס"מ? איך אני משתמש בנוסחא?

*את הדפנות של התיבה אני מדביק עם דבק פלסטי וברגים או סילקון וברגים או ש???

* מה המידה הכי מומלצת לעובי של הMDF ?

* מה המידות של הפורטים בס"מ ו(אורך וקוטר?)איפה בדיוק צריך למקם אותם בתיבה מקדימה?מלמעלה?

פורסם

בטבלה שמצורפת למטה יש 3 אפשריות לבנות את התיבה:

*עם פורט מלבני אחד

* עם שני פורטים עגולים של 3"

* עם פורט עגול אחד של 4"

 

מה התצורה הכי מומלצת משלבת איכות ועוצמה?

מה הנפח של התיבה בס"מ? כולל הפורטים והסאב(מה הנפח הפנימי של מבנה מלבני?)

 

לא בדיוק הבנית מה הקטע ,אשמח ממשהו שמבין בענין שיסביר

לי אחד ולתמיד מה הנפח?

 

VBOX=2.00FT3(NET)+0.13FT3

driver displacement +port dsplacement

 

-------------------------------------

TUNING FREQUENCY-----35HZ

PORT DIMENSIONS------4.0"DIA-------3.0"DIA------2.0*6.0" P

PORT AREA-------------12.57IN2-----14.13IN2-----12.00IN2

NUMBER OF PORTS------1------------2-------------1

PORT LENGTH-----------10.75"-------12.50"--------10.5" P

PORT DISPLACEMENT----0.08FT3-----0.05FT3-------0.07FT3

TOTAL BOX VOLUME-----2.22FT3-----2.23FT3-------2.21FT3

פורסם

תחפש באתר שלהם.

אם יש BOX SPECIFICATIONS.

או בMANUAL של הסאב.

אתה צריך עוד פרטים על מנת לחשב את הנפח המתאים,וכן גם את גודל הפורט.

לאחר מכן,תוכל "לשחק" אם הנתונים ולקבוע תדר כיוון בתיבה ,על מנת ליצור גרף הענות שאתה מעוניין בו,ועל פי זה לתכנן את מידות התיבה.

כמובן אל תשכח להחסיר בס"מ את עובי הMDF, ולגבי בניה עצמה.

אז דבק נגרים וברגים קודחים בגודל המתאים יעשו את העבודה,ולאחר מכן ציפוי ב-לבד או בסקאי גם יראה נהדר.

לגבי איך ,יש פה מספר תר'דים שאנשים כתבו איך הם ציפו ובנו את התיבות שלהם,תוכל לשאוב השראה.

לגבי התוכנה,תשיג את הנתונים ואז אוכל לעזור לך באופן יותר ספציפי.

 

תהנה.

under construction..

פורסם
תחפש באתר שלהם.

אם יש BOX SPECIFICATIONS.

או בMANUAL של הסאב.

אתה צריך עוד פרטים על מנת לחשב את הנפח המתאים,וכן גם את גודל הפורט.

לאחר מכן,תוכל "לשחק" אם הנתונים ולקבוע תדר כיוון בתיבה ,על מנת ליצור גרף הענות שאתה מעוניין בו,ועל פי זה לתכנן את מידות התיבה.

כמובן אל תשכח להחסיר בס"מ את עובי הMDF, ולגבי בניה עצמה.

אז דבק נגרים וברגים קודחים בגודל המתאים יעשו את העבודה,ולאחר מכן ציפוי ב-לבד או בסקאי גם יראה נהדר.

לגבי איך ,יש פה מספר תר'דים שאנשים כתבו איך הם ציפו ובנו את התיבות שלהם,תוכל לשאוב השראה.

לגבי התוכנה,תשיג את הנתונים ואז אוכל לעזור לך באופן יותר ספציפי.

 

תהנה.

הוספתי בעריכה טבלת נתונים אני מתיחס לשורה הראשונה שכתוב?

2.00FT3+0.13FT3

או לאחד מבין השורות האחרונות?

2.22FT3,2.23FT3,2.21FT3

פורסם

הייתי הולך לאוטופארט וקונה תיבה אופטימאלית ב 300 ש"ח.

מחיר סביר לתיבה אופטימלית בלי הכאב ראש והסיבוכים.

 

אם אתה בקטע של לבנות לבד ולהתנסות אתה יכול לנסות להתקשר אליהם יש להם את הנתונים הללו על בטוח.

גיר רובוטי יש אנשים שזה מתאים להם-למזלי אני אחד מהם

אופל קורסה 2003

פורסם

2.22FT3, זה אומר פי מרובע ,פשוט תכפיל את זה ב28 ותגיע לכמה זה בליטרים,אבל זה עדיין לא נותן לך את נתוני התיבה,אלא רק נפח בליטרים.

 

צריך את כל נתוני הסאב:

fs

qts

vas

port depth

port length

וכן לראות את הנתונים מבחינת גרף הענות וכך למצוא את ההענות המתאימה לך...

או ללכת באמת לאוטופרט,בלי שום קשר יש להם תיבות איכותיות מאוד.

under construction..

פורסם

הוא יכול לבנות תיבה בנתונים הנ"ל,אני מתכוון כבר הלאה של להציב את הנתונים ולראות איך זה נראה מבחינת גרף תדרים,אני כבר פעמיים החלפתי "תיבות מקוריות" לתיבות אחרות על מנת ליצור את הענות שאני מחפש.

וכבר מצאתי לא אחת טעות בחישוב של פורטים בנתוני יצרן,ולאחר שינוי הפורט,והתיבה הושג גרף הענות יותר טוב,

אגב אייל,ישנם הרבה חברות שנותנות נתונים לא חותכים ,אלא נתוני מינימום לגבי נפח תיבה .

אני זוכר שבדקתי את הנתונים של הסאב שלי בתוכנה,והגעתי לגרף הענות אחר ממה שצורף בBOX SPECIFICATIONS.

ולאחר שינויים "קלים" בנפח התיבה(כמעט 25 ליטר) הגעתי לאותו הגרף,שאגב הוא היה באמת אופטימלי מבחינת תדרים והענותם.

פשוט קיבלתי ערכים שונים ל:

SPACE SAVER

EVRYDAY BASS

COMPOTITION

PRO COMP.

פשוט הייתי צריך לבנות משהו בין לבין על מנת להגיע לתוצאה המומלצת עפ"י החברה.(שהיא גם הייתה נראית לי)

under construction..

פורסם

מה עדיף תיבה עם פורט אחד עגול ,שנים עגולים,או אחד מרובע מה מומלץ?

 

F3 זה פיט בחזקת 3 ולא בריבוע ולמה להכפיל ב 28 כדי לעבור לליטרים?

פורסם
תגיד לא יהיה יותר קל ללכת לאוטופרט יכינו לך תיבה במידות כמו שצריך ?
אני אוהב ללמוד ולעשות דברים בכוחות עצמי,כאשר אני אדע איך לתכנן תיבות לבדזה יתן לי סיפוק גדול יותר.

חוץ מזה יש לי MDF 19 מ"מ בחינם.

 

למבינים בתכנון תיבות

----------------

אני רוצה שתעזרו לי לבדוק את התיבה בתחום היענות אופטימאלי.

מול המידות שנותן היצרן.

 

FS 21HZ

27.QTS 0

QMS 6.31

QES 0.283

VAS 4.83FT3

 

שאר הנתונים אם צריך נמצאים פה בדף 16 .

http://www.cerwinvega.com/products/...fers_manual.pdf

מה הנפח המומלץ בליטרים?

אני חוזר כמה פורטים כדי לשים ולמה?

 

*תעזרו לי אני מת כבר לשמוע את הסאב דופק הוא יושב אצלי בנילון בארון כבר חצי שנה :)

פורסם

אני אלך על הנפח של היצרן מכוון שקיבלתי המון הצעות ונהיה לי סלט פירות בראש.

השאלה היא מתוך הפרוספקט הנ"ל מה הנפח?

מה הנתון בשורה הראשונה ENCLOSURE VOLUME שהנפח הוא 2.13FT3

מה זה אומר?

להתייחס לזה או לאחד הTOTAL BOX VOLUME של השורות האחרונות

2.22FT3,2.23FT3,2.21F3 ?

 

norm_7DE464389D184128A132A8672B8292CF.JPG

×
×
  • תוכן חדש...