Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אייפקס - מה זה?


aa123
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7322 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
תודה רבה מוטי!! הכל מובן וברור, למעט משהו קטן:

 

כפי שציינת, אייפקס הוא שיא הפנייה.

 

אם ניקח את התמונה האחרונה לדוגמא, ניתן לראות שהפניית ההגה החדה ביותר מתבצעת הרבה לפני החץ הכתום. איך זה מתיישב עם מה שאמרת? - הרי החץ הכתום (האייפקס) הוא בהחלט לא נק' הפנייה הכי חדה.

אתה מתבלבל בין האייפקס להפנייה הראשונית של ההגה (ה-TURN-IN).

 

האייפקס הוא לא המקום בו מתבצעת מירב ההפנייה של הרכב, האייפקס הוא המקום בו קו הפניה שלך נוגע ברדיוס הפנימי של הסיבוב.

 

תודה על התגובות אנשים! :-)

מעודד להמשיך לכתוב.

 

מוטי.

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
אתה מתבלבל בין האייפקס להפנייה הראשונית של ההגה (ה-TURN-IN).

 

האייפקס הוא לא המקום בו מתבצעת מירב ההפנייה של הרכב, האייפקס הוא המקום בו קו הפניה שלך נוגע ברדיוס הפנימי של הסיבוב.

 

תודה על התגובות אנשים! :-)

מעודד להמשיך לכתוב.

 

מוטי.

עכשיו ה-כ-ל מובן!!

 

תודה רבה מוטי על ההשקעה (כאן בפרט ובפורום בכלל...) !!

פורסם
רק הבהרה.

 

האייפקס מסומן ע"י הקו הכתום בשרטוטים שלך..?

 

אור.

האייפקס מסומן ע"י החץ הכתום, איפה שהמכונית נוגעת ברדיוס הפנימי של הפניה.

 

בפרק הבא על אייפקסים - פניות S, אייפקסים כפולים ועוד.. :-)

 

מוטי.

פורסם

:mm_yeah:

מכל האתרים שמכילים הסברים על אייפקס, דווקא כאן אני מגלה את ההסבר הטוב ביותר, ועוד בעברית!

תודה רבה, מוטי! מחכים להמשך...

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
האייפקס מסומן ע"י החץ הכתום, איפה שהמכונית נוגעת ברדיוס הפנימי של הפניה.

 

בפרק הבא על אייפקסים - פניות S, אייפקסים כפולים ועוד.. :-)

 

מוטי.

מכאן אני מסיק שהאייפקס לא נקבע ע"י הפנייה עצמה, אלא בגישה אליה...

 

תקן אותי אם אני טועה..

 

אה, ותודה:wink:

 

אור.

פורסם

באמת מוטי אתה נותן פה תשובות מכל הלב, אתה לימדת פה הרבה אנשים, שאם זה מה שהיו מסבירים במוסכים ובקורסים לא כל אחד היה נועל ג'אנט 17'.

כללי החתימה מופיעים בדביק בפורום האודיו ובפורום האוף טופיק.

קרא אותם.

פורסם

התעלקות קטנה:

 

כל הנ"ל מדבר על נהיגת מירוצים. אני מחפש (ולא מוצא) קווי פניה נכונים עבור פניה ללא שדה ראיה, כאשר אין ערך למהירות, אלא לבטיחות בלבד.

זכורים לי איורים אין סוף המצביעים על משהו כמו האייפקס המאוחר כקו נכון. משהו מכיר?

dirty old man

need love too

פורסם
מכאן אני מסיק שהאייפקס לא נקבע ע"י הפנייה עצמה, אלא בגישה אליה...

 

תקן אותי אם אני טועה..

 

 

אור.

כן, אתה קובע לעצמך את נקודת האייפקס בפנייה. זאת הנקודה שתהיה בקו הכי פנימי של הפנייה שלך (שאתה נוגע בה).

  • 10 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

למה זה לא נכון לבלום מאוחר יותר ולהמשיך את הבלימה עד לאפקס ואז בעצם יותר משקל מועבר קדימה בזמן הפניה?

Turning gasoline into adrenaline,one gallon at a time

פורסם

לנהג המיומן יהיה קשה לבצע את זה בדיוק מוחלט כל פניה, לנהג הלא מיומן זו תהיה הדרך הבטוחה ביותר לראות מאיפה הוא הגיע... :wink:

 

קוראים לזה Trail-braking וזו טכניקה שבשימוש בנהיגה ספורטיבית תחרותית בעיקר, כשהבעיה הגדולה ביותר שלה היא שבהרבה מכוניות התוצאה מתבטאת בחוסר יציבות רציני ברגע הכי לא נכון - בכניסה לפניה... שיטה מצויינת להסתחרר.

 

מוטי שהסתחרר כמה וכמה פעמים בתהליך הלימוד של Trail-braking.

פורסם

אוי מוטי, איזו טעות...

 

עכשיו רק הזכרת לכולנו שהבטחת לנו המשך בסדרה עם פרק על אייפקסים כפולים, פניות S וכו' :lol:

נו, אין תירוצים, הייתה לך כמעט שנה :wink:

 

ניר


×
×
  • תוכן חדש...