Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

היי חברים. 

אבי ז"ל נפטר לא מזמן. עד היום השתמשתי ברכב שלו לצורך הסעתו ולצרכי האישיים. 

 

משום שהחלטנו למכור את הרכב כנראה בקרוב מאוד מחפש המלצה לרכבים מנהגים מנוסים ושמכירים את השוק. 

 

אין לי נסיון בשוק הרכבים, אי לכך רוצה לרכוש בקרוב בחברת טרייד אין או משהו דומה רכב שעבר בדיקות וללא חשש גדול לנזק/בעיות. אין לי רצון וזמן להתעסק עם אנשים פרטיים ועם רכבים שאולי במצב לא טוב. 

 

כרגע התקציב בין 35-50 אלף. מעדיף לא להוציא יותר אבל אם ישתלם תשמעותית להוסיף עוד קצת אשקול זאת. אם אפשר לחסוך בלי השפעה משמעותית לאיכות עדיף לחסוך. 

 

1. נקודות קריטיות:

-רכב כמה שיותר אמין וללא תקלות, עם חלקי חילוף זולים ומצויים במקרה הצורך/בדיקות שנתיות.

-שמירת ערך טובה/סבירה. 

-תיבת הילוכים אוטומטית

-לא חשמלי

 

2. נקודות חשובות:

-עדיף רכב קטן (רווק) שאני משער יהיה יותר משתלם, אבל אם אין השפעה אז לא אכפת לי סטנדרטי (של אבי ז"ל היה מסחרי קטן אז אין קושי נהיגה מבחינת הגודל). 

-חסכוני בדלק

-עדיף לא היברידי (הבנתי שכשאר הרכב לא חדש זה סתם כאב ראש והצורך להחליף כל כמה זמן מוריד את החיסכון הכספי בדלק) 

-עם מסך לחיבור וייז (אם המגרש רכבים יכול להתאים לכל רכב במקום לא קריטי) 

-עדיף שנתון לא מאוד ישן כך שפחות יהיו בעיות פוטנציאליות לטווח הרחוק. 

 

3. בונוסים נחמד (אם אין תוספת כסף משמעותית ושאר התנאים מתקיימים): 

-רכב מעט גבוה כך שפחות סיכויים שישרט או ידפק ממדרכות גבוהות בהצמדות אליהם. או בבמפרים גבוהים.

- מערכות בטיחות מתקדמות. 

  

 

 

אשמח גם להמלצות למגרשי טרייד אין באיזור המרכז (מתגורר באיזור רמת גן/תל אביב) שמוכרים את החברות רכבים ותתי דגמים שתמליצו עליהם. 

 

בבדיקה ע"י AI של גוגל המליץ על:

טויטה יאריס/ספייס ורסו (שנתון ישן יותר לעומת השאר)

קיה פיקאנטו/ריו/סטוניק

מאזדה 2 (שנתון ישן יותר לעומת השאר) 

סוזוקי סוויפט/ספלאש/איגניס

 

אשמח לחוות דעתכם על אילו דגמים הכי כדאי ללכת או אם יש הצעות אחרות לגמרי. 

 

אם יש נקודות חשובות שהחסרתי שכדאי לדעת אשמח לשמוע. 

 

בנוסף כמה זמן בדרך כלל לוקח לבצע את הפעולת רכישה, העברת בעלות, ביטוחים וכדו'. המשפחה לחוצה למכור מהר ואני לא רוצה להיתקע ללא רכב... 

 

תודה רבה מראש. 

 

עריכה אחרונה על ידי פלוני אלמוני21
פורסם

למה בעצם לא להמשיך לנסוע על הרכב שלו?

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם (נערך)
לפני 4 דקות, yulianx כתב:

למה בעצם לא להמשיך לנסוע על הרכב שלו?

לא כדאי להמשיך להחזיק אותו. 

אבי ז"ל היה נכה ועיוור. 

זה היה רכב מותאם לכסא גלגלים ועם הנחות וסבסודים בהתאם. 

חבל להחזיק רכב כזה גדול ללא צורך כבר. כנ"ל עכשיו שנפטר כבר לא זכאי לסבסודים ויקר להחזיקו.

 

מה גם שהוא צריך להחתלק כחלק מהירושה.

ואני מעדיף לא לרכוש אותו לעצמי. מהסיבות שהוזכרו לפני. 

עריכה אחרונה על ידי פלוני אלמוני21
פורסם

סוויפט או איגניס ש מעט גובה יותר אופציות טובות, הונדה גאז מרווחת מאוד ואמינה אך כול הסוזוקי פחות מצטיינת בביצועים.

מזדה 2 תהיה זריזה יותר אך פחות מרווחת.

בגבול התקציב סוזוקי קרוס אובר עם מנוע 1.4 טורבו מודל 2017.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני 31 דקות, yulianx כתב:

סוויפט או איגניס ש מעט גובה יותר אופציות טובות, הונדה גאז מרווחת מאוד ואמינה אך כול הסוזוקי פחות מצטיינת בביצועים.

מזדה 2 תהיה זריזה יותר אך פחות מרווחת.

בגבול התקציב סוזוקי קרוס אובר עם מנוע 1.4 טורבו מודל 2017.

מה הכוונה פחות מציינים בביצועים? 

אני לא נוסע נער שמחפש לסוע מהר. 

אני כן לפעמים שממהר נוסע מעל המהירות המותרת בכביש מהיר אבל לרוב נוסע בצורה סטנדרטית. 

 

כמו שצויין הכי חשוב לי אמינות, שקט ובחלקי חילוף זולים מתי שיהיה צורך. 

 

הגובה והגודל זה בונוס נחמד אבל לא קריטי. 

כנ"ל מערכות חכמות כמו האטה אוטומטית וכו'. 

 

 

כן השכן אמר לי שעדיף להשקיע ברכב עם מנוע לפחות 1.4 לטענתו מתחת לזה בנסיעות עירוניות במהירות נמוכה או בעליות המזגן עם המנוע לא מתפקדים טוב. מצד שני ע"פ ה AI. משתמע שזה פחות מצוי היום ויותר ברכבים הישנים... 

 

בנוסף הוא אמר לי שבמגרשי טרייד אין (גם שלא עושים טרייד) בדרך כלל יש רק רכבים מ 3-5 שנים האחרונות. מעבר לכך זה סוחרי רכבים. 

 

האם זה נכון? ואם כן האם עדיין הם מציגים נתוני תאונות ובדיקות מסודרות כך שאוכל למצוא שנתונים 2014-18 ללא צורך בבדיקות רציניות/תאונות רציניות "ומאדם פרטי". 

פורסם

נפח המנוע מותאם לשאר ממדי הרכב.

 

יש טכנולוגיות שמאפשרות להפיק הספק ומומנט גדול גם ממנועים בעלי נפח קטן. למשל מנועי טורבו בני 900-1,000 סמ״ק שמניעים בשמחה רכבי סופרמיני ואף משפחתיות.

 

לגבי ״גילוי נאות״ - סוחרים מחוייבים בו, מגרשי הליסינג והטרייד אין בדרך כלל יהיו יחסית אמינים מבחינה זו, ויציגו גם היסטוריית טיפולים. הם בדרך כלל יהיו יחסית יקרים. ובכל מקרה, אל תוותר על דוח סליקה של חברות הביטוח ועל בדיקה במכון ייעודגי.

 

כחסרידע המנע ממגרשים ״פרטיים״ - הסוחרים האלה בעלי לדון חלקלקה וצריך לדעת היטב לבחון את מרכולתם. לך חסר הידע.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

כפי שכתבו, תתמקד ברכבי סופר מיני יפניים/קוריאנים עם מכלולים פשוטים ומוכחים. 

בנוסף למה שכתבו לעיל, גם צמד הקוריאניות יונדאי i20/קיה ריו עם מנוע 1.4 יכולות להיות אופציות, בתנאי כמובן שיש להן היסטוריית טיפולים מסודרת.

לגבי דגמי הטויטה שציינת, שים לב שבדגמים בעלי מנוע 1.3 יש בעיה של צריכת שמן מוגברת ולכן פחות מומלצים. 

 

דרך אגב ההערה של השכן שלך באמת לא כל כך רלוונטית, לכל הרכבים הנ"ל יש יותר ממספיק כוח לנסיעה רגילה, במיוחד אם אמרת שאתה לא מחפש ריגושים. 

 

מגרשי הרכב לרוב יציגו לך בדיקה מטעמם שלא שווה כלום, מכיוון שלרוב תהיה נקייה לגמרי ולא תציג באמת את המצב האמיתי של הרכב. בכל מקרה, תיקח את הרכב לבדיקה במכון/מוסך שאתה מכיר וסומך עליו. במובן הזה אתה לא בהכרח תחסוך זמן ברכישה ממגרש לעומת רכישה מאדם אדם פרטי.

 

תזכור שהדבר הכי חשוב זה שהרכב טופל לפי הוראות היצרן והבעלים לא חסך עליו שקל. גם הרכב האמין ביותר על הנייר, הוא מתכון לצרות אם הוזנח, לדוגמה אם לא הוחלפו שמנים או נוזלים אחרים בזמן. אם הייתי בנעלייך, הייתי מסתכל בלוחות ובמגרשים הקרובים לרכבים עם קילומטראז' סביר, יד נמוכה והיסטוריית טיפולים. משם לבדוק עבר ביטוחי וכפי שכתבתי לקחת לבדיקה יסודית. 

 

דבר אחרון, כתבת שיש לחץ מהמשפחה להחליף בהקדם רכב. יש חוק לא כתוב לפיו רכב לא קונים בלחץ של זמן, כי זה מתכון לצרות צרורות. חשוב מאוד לקחת את הזמן ולרכוש את הרכב הנכון, שיוכל לשרת אותך בשקט שנים קדימה. 

Kia Niro EV 2024

MG4 2023

פורסם
לפני 47 דקות, sperial כתב:

נפח המנוע מותאם לשאר ממדי הרכב.

 

יש טכנולוגיות שמאפשרות להפיק הספק ומומנט גדול גם ממנועים בעלי נפח קטן. למשל מנועי טורבו בני 900-1,000 סמ״ק שמניעים בשמחה רכבי סופרמיני ואף משפחתיות.

 

לגבי ״גילוי נאות״ - סוחרים מחוייבים בו, מגרשי הליסינג והטרייד אין בדרך כלל יהיו יחסית אמינים מבחינה זו, ויציגו גם היסטוריית טיפולים. הם בדרך כלל יהיו יחסית יקרים. ובכל מקרה, אל תוותר על דוח סליקה של חברות הביטוח ועל בדיקה במכון ייעודגי.

 

כחסרידע המנע ממגרשים ״פרטיים״ - הסוחרים האלה בעלי לדון חלקלקה וצריך לדעת היטב לבחון את מרכולתם. לך חסר הידע.

 

לפני 40 דקות, Yuvalino כתב:

כפי שכתבו, תתמקד ברכבי סופר מיני יפניים/קוריאנים עם מכלולים פשוטים ומוכחים. 

בנוסף למה שכתבו לעיל, גם צמד הקוריאניות יונדאי i20/קיה ריו עם מנוע 1.4 יכולות להיות אופציות, בתנאי כמובן שיש להן היסטוריית טיפולים מסודרת.

לגבי דגמי הטויטה שציינת, שים לב שבדגמים בעלי מנוע 1.3 יש בעיה של צריכת שמן מוגברת ולכן פחות מומלצים. 

 

דרך אגב ההערה של השכן שלך באמת לא כל כך רלוונטית, לכל הרכבים הנ"ל יש יותר ממספיק כוח לנסיעה רגילה, במיוחד אם אמרת שאתה לא מחפש ריגושים. 

 

מגרשי הרכב לרוב יציגו לך בדיקה מטעמם שלא שווה כלום, מכיוון שלרוב תהיה נקייה לגמרי ולא תציג באמת את המצב האמיתי של הרכב. בכל מקרה, תיקח את הרכב לבדיקה במכון/מוסך שאתה מכיר וסומך עליו. במובן הזה אתה לא בהכרח תחסוך זמן ברכישה ממגרש לעומת רכישה מאדם אדם פרטי.

 

תזכור שהדבר הכי חשוב זה שהרכב טופל לפי הוראות היצרן והבעלים לא חסך עליו שקל. גם הרכב האמין ביותר על הנייר, הוא מתכון לצרות אם הוזנח, לדוגמה אם לא הוחלפו שמנים או נוזלים אחרים בזמן. אם הייתי בנעלייך, הייתי מסתכל בלוחות ובמגרשים הקרובים לרכבים עם קילומטראז' סביר, יד נמוכה והיסטוריית טיפולים. משם לבדוק עבר ביטוחי וכפי שכתבתי לקחת לבדיקה יסודית. 

 

דבר אחרון, כתבת שיש לחץ מהמשפחה להחליף בהקדם רכב. יש חוק לא כתוב לפיו רכב לא קונים בלחץ של זמן, כי זה מתכון לצרות צרורות. חשוב מאוד לקחת את הזמן ולרכוש את הרכב הנכון, שיוכל לשרת אותך בשקט שנים קדימה. 

 

 

תודה על המענה וההסברים עד כה. 

לא הבנתי, האם יש מגרשי טרייד אין וליסינג שעדיין מוכרים רכבים משנתונים 2015-2019 שע"פ הדגמים שהוצעו נכנסים לתקציב שלי? 

או שהם רק מוכרים רכבים מהשנים האחרונות? 

 

אם התשובה היא שהם לא מוכרים שנתונים כאלו אז איפה אני מוצא יחסית מקום אמין ועם מידע מפורט על הרכב כדי לרכוש יותר בבטחה בנוסף לבדיקה שאבצע? 

פורסם
לפני 6 שעות, פלוני אלמוני21 כתב:

/ספייס ורסו

אל תיגע, מנוע נוטה לשריפת שמן

לפני שעתיים, פלוני אלמוני21 כתב:

אני מוצא יחסית מקום אמין ועם מידע מפורט

או סוכן אמין, עם המלצות מאנשים שאתה מכיר

למשל @הלוחש למכוניות

או פרטי ותיקח לבד לבדיקה (ןתוכל להתייעץ פה על דגמים)

משתדל לעזור

פורסם

לסוסוקי קרוס אובר מנוע 1.4 טורבו כך שהיא זריזה, שאר הרכבחם שהוצעו ללא, אין בעיה לנסוע עליהם מעל מהירות מותרת. אבל בהשוואה למתחרות עם טורבו ההבדל באצה מורגש.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

סה״כ עשית עבודת הכנה יפה, אבל כמה נקודות למחשבה:

 

1. צריכת דלק: מה הנסועה השנתית הצפויה? אם היא נמוכה - נניח 10,000 ק״מ בשנה או קצת יותר, ההבדל בהוצאות הדלק בין רכב חסכוני לקצת פחות חסכוני יהיה קטן. אם אתה נוסע 30,000 ק״מ בשנה זה סיפור שונה.

 

2. הוצאות שוטפות - למשל רוב דגמי טויוטה נחשבים אמינים. זה מתבטא במחיר רכישה (וגם מכירה) יחסית גבוה, אבל תשרוף פחות ימי עבודה במוסך. מצד שני, יש, למשל עלויות ביטוח, שיכולות להשתנות בטווח של אלפי שקלים בשנה. דוגמה במשפחה - הבכור שלי משלם לביטוח הארונה 2024 שלו שליש (ומעלה) פחות מאשר לביטוח הקורולה 2019 של אישתו. לא סכום משנה עולם, אבל מצטבר עם השנים.

 

3. מחשבה לטווח ארוך - ציינת שאתה רווק. אבל יש הבדל בין בן 22 שכנראה יישאר רווק בעוד 5 שנים, לבין בן 30 שיש סיכוי שבעוד 5 שנים יהיה נשוי עם 2 ילדים. או שינוי מקום עבודה שיצריך רכב עם יותר מקום למטען. אז היום סופרמיני או משפחתית קטנה מתאימים לך, חשוב מה צפוי בשנים הקרובות, כי כל החלפת רכב עולה כסף.

 

4. אמצעי בטיחות מודרניים - אתה מכוון לרכב מהחצי השני של העשור הקודם. זו בדיוק התקופה בה אמצעים אלה נכנסו לרכבים בקצב מהיר, אז יש הבדלים משנה לשנה וגם בין רמות גימור של אותו דגם. מעבר לכך, ״רמת אבזור בטיחותי״ ברישיון שייכת למיסוי, וברוב הרכבים שמעניינים אותך תשאף לאפס (כי הדרישות עולות עם השנים). קרא את המבחנים של ארגון EuroNCAP הרלוונטיים לדגם הספציפי שאתה בוחן ושים לב להבדלים באיבזור בין הרכב הנבחן לרכב שאתה מתכוון לרכוש.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני שעתיים, sperial כתב:

סה״כ עשית עבודת הכנה יפה, אבל כמה נקודות למחשבה:

 

1. צריכת דלק: מה הנסועה השנתית הצפויה? אם היא נמוכה - נניח 10,000 ק״מ בשנה או קצת יותר, ההבדל בהוצאות הדלק בין רכב חסכוני לקצת פחות חסכוני יהיה קטן. אם אתה נוסע 30,000 ק״מ בשנה זה סיפור שונה.

 

2. הוצאות שוטפות - למשל רוב דגמי טויוטה נחשבים אמינים. זה מתבטא במחיר רכישה (וגם מכירה) יחסית גבוה, אבל תשרוף פחות ימי עבודה במוסך. מצד שני, יש, למשל עלויות ביטוח, שיכולות להשתנות בטווח של אלפי שקלים בשנה. דוגמה במשפחה - הבכור שלי משלם לביטוח הארונה 2024 שלו שליש (ומעלה) פחות מאשר לביטוח הקורולה 2019 של אישתו. לא סכום משנה עולם, אבל מצטבר עם השנים.

 

3. מחשבה לטווח ארוך - ציינת שאתה רווק. אבל יש הבדל בין בן 22 שכנראה יישאר רווק בעוד 5 שנים, לבין בן 30 שיש סיכוי שבעוד 5 שנים יהיה נשוי עם 2 ילדים. או שינוי מקום עבודה שיצריך רכב עם יותר מקום למטען. אז היום סופרמיני או משפחתית קטנה מתאימים לך, חשוב מה צפוי בשנים הקרובות, כי כל החלפת רכב עולה כסף.

 

4. אמצעי בטיחות מודרניים - אתה מכוון לרכב מהחצי השני של העשור הקודם. זו בדיוק התקופה בה אמצעים אלה נכנסו לרכבים בקצב מהיר, אז יש הבדלים משנה לשנה וגם בין רמות גימור של אותו דגם. מעבר לכך, ״רמת אבזור בטיחותי״ ברישיון שייכת למיסוי, וברוב הרכבים שמעניינים אותך תשאף לאפס (כי הדרישות עולות עם השנים). קרא את המבחנים של ארגון EuroNCAP הרלוונטיים לדגם הספציפי שאתה בוחן ושים לב להבדלים באיבזור בין הרכב הנבחן לרכב שאתה מתכוון לרכוש.

1. לא נוסע הרבה. כשאני יכול לוקח תחבורה ציבורית לעבודה. ברכב של אבי תוך בערך שנתיים הגעתי רק לאיזור ה 13 קילומטראז. 

 

2. חשבתי על זה, שכחתי לציין זאת אבל אני מעדיף גם רכב זול משתלם מבחינת ביטוח וגל מה שמסביב. או לפחות לא יקר. 

 

3. אכן לא יודע מה צופה העתיד. אני מתקרב לגיל 30 ומשער שבעתיד הקרוב אקים זוגיות ונישואין.

 

4. גם זה יחסית חשוב לי. מערכות ביטחון אקטיביות אם זה קיים זה יותר פשוט ונוח לי.

לפי מה שהבנתי בחיפוש ברשת לרוב התחיל להיכנס לרכבים במודלים 2017-19.

לכן אני שוקל לקחת רכבי מיני אמינים וזולים שהם יותר נכנסים לתקציב שלי בשנתונים החדשים כך שאולי יכללו מערכות מתקדמות. 

 

לא הבנתי מה רשמת בנוגע למיסוי. אשמח להסבר יותר פשוט. 

פורסם

אם מיני אפשר לבדוק את הספארק החל ברמות אבזור lt+ או הבכירה ltz שבהמשך הפכה ל premier.

קח את המתיחת פנים החל מ2019, היא קיבלה 10 כריות אוויר, בלימה אוטונומית והתראה על סטיה.

היא גם הזריזה בקטגוריה.

  • אהבתי 1

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

1. 13,000 ק״מ בשנתיים? זה 6,500 ק״מ בשנה, אז אם אתה קונה רכב סטנדרטי צריכת הדלק היא שיקול משני לחלוטין.

 

2. הוצעו לך סוזוקי - מבחינת ביטוח, וגם טיפולים, הם יחסית זולים. אישית יש לי הרבה ניסיון טוב עם תוצרת זו, 6 רכבים במשך השנים, שסה״כ הראו אמינות טובה. נכון להיום אני נוסע בקרוסאובר מהדור הראשון, בן 10, שעד היום היתה בו התקלה המוכרת בתיבת ההילוכים (תוקנה על חשבון היבואן), ולפני כשנה היה לי חשד לאבדן קטן של נוזל קירור והוחלף רדיאטור למרות שאיני משוכנע שהיה  צורך בכך. לפחות בעיית תיבת ההילוכים לא קיימת בדגם ה-1.4 ליטר טורבו שהופיע ב-2017.

 

3. אם הקמת משפחה על הפרק בטווח הזמן להחזקת הרכב לא הייתי מסתפק ברכב מיני. הייתי מחפש סופרמיני מרווחת או משפחתית קטנה. 

 

4. כפי שציינת, וגם אני ציינתי בהודעה קודמת, אכן אתה מכוון לרכב שנולד בשנים בהן מערכות הבטיחות האקטיביות נכנסו לרכבים סטנדרטיים. מבחינה זו תקציבך טיפה גבולי כי תצטרך לכוון לרכבים יותר חדשים או ברמות גימור יותר גבוהות. אגב, מבחינה זו, הסוזוקי שהחמאתי לו דווקא קיבל מערכות בטיחות אקטיביות יחסית מאוחר. וגם לא כל מערכות הבטיחות נולדו שוות, לכן הפניתי אותך לאתר Euro NCAP, שמ-2016 לערך מקדיש שניים מחמשת הכוכבים שלו למערכות העזר לנהג, וכדאי לך להכירו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

עוד כיוונים:

 

סוזוקי בעקרון מתאים למה שאתה צריך. אפשר גם סוזוקי ספלאש.

ואם אתה רוצה ממש בזול - אפשר גם סוזוקי אלטו. יש לו צריכת דלק מצויינת וזול לאחזקה.

אבל ספרטני - גיר ידני, קטן,מינימלי (גם באבזור). בנוסף התנהגות כביש מתחת לממוצע, ו(חוסר) נוחות.

 

אפשר גם מיצובישי ספייס סטאר (היה פה ליוליאן כמה שנים) או מיצובישי אטראז' שזה כמו הספייס סטאר, רק עם תא מטען גדול.

 

בהצלחה.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...