Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

אצלי גם GB20 עשה את העבודה מספר פעמים בדיוק בסצנריו המדובר. זה לקח כמה דקות ודרש שכנוע (אפילו במצב ידני) אבל בסופו של דבר הצליח.

 

בתור בעל רכב ישן שנוסע בכל רחבי אירופה ולפעמים עושה קונצים כאלה אני אישית לא הייתי רוכש 'כמעט' בוסטר עם קבל שמספיק לרוב השימושים, גם אם זה אומר שאני צריך להטעין אותו פעם ברבעון ולפני כל טיול גדול. אבל אני רואה איך זה יכול להתאים למישהו עם רכב חדש יחסית שנוסע בעיקר מהבית לעבודה ופשוט רוצה קצת אקסטרא בטחון. במקרה הגרוע תמיד יש את ארגון 'ידידים' ואת שירותי הדרך של הביטוח. 

 

בחזרה לשאלה המקורית של פות"ש - אני עדיין חושב שבשביל מוצר כמו קומפרסור, שהספק יציב משחק בו תפקיד מרכזי, עדיף חיבור חוטי ל-12V ולא סוללה. המכשירים הנטענים אמנם נוחים מאד וגם יודעים לעצור לבד, אבל הם יקרים למדי והסוללות מתות אחרי כמה שנים, בד"כ ללא אפשרות החלפה. לעומת זאת, הקומפרסור הסיני שעלה לי 30 שקל באוטו-דיפו לפני עשור עדיין עובד כמו חדש, וזה משאיר הרבה תקציב לשיפור במונחי מהירות ורעש. 

 

ממליץ להעיף מבט בשרשור הנ"ל מהעבר הלא רחוק, ובמיוחד בתגובה של איציק בסוף העמוד הראשון:
 

 

עריכה - עוד שרשור מקיף ורלוונטי:
 

 

עריכה אחרונה על ידי Derish
פורסם
בתאריך 18.4.2026 בשעה 22:52, amosbmw כתב:

אם אני הבנתי נכון פות"ש מחפש 2 מכשירים

בוסטר

ומדחס

בנפרד.

אני גם ממליץ ככה.

אבל הניסוח שלו לא ברור.

נכון, מתנצל אם הובנתי לא נכון.

בתאריך 19.4.2026 בשעה 01:19, amosbmw כתב:

ה דקות מאדי החשמל שנשארו במצבר הריק, הוא מצליח למלא את הקבל ולתת בוסט ולהניע עם אותו מצבר שהוא נטען ממנו. 

נשמע מוזר אבל מסתבר שזה עובד.

כמה שזה נשמע מופרך זה עדיין נכון. לסבר את האוזן, אצלי למשל מתנע של 1200 וואט פועל כשנייה כדי להפעיל את המנוע. כלומר סך כל העבודה הנדרשת היא 1200 וואט/שעה חלקי 3600 שניות שזה כ 1/3 וואט.

 

לפני 19 שעות, Derish כתב:

עדיף חיבור חוטי ל-12V ולא סוללה. המכשירים הנטענים אמנם נוחים מאד וגם יודעים לעצור לבד, אבל הם יקרים למדי והסוללות מתות אחרי כמה שנים, בד"כ ללא אפשרות החלפה. לעומת זאת, הקומפרסור הסיני שעלה לי 30 שקל באוטו-דיפו לפני עשור עדיין עובד כמו חדש, וזה משאיר הרבה תקציב לשיפור במונחי מהירות ורעש. 

זה בדיוק מה שחשבתי, אני מעדיף להמנע מסוללות ליטיום ככל האפשר, במיוחד בקיץ הישראלי. הקומפרסור הסיני שמתחבר למצת אצלי היה בשימוש כבר מספר פעמים ולמעט ספיקה נמוכה (יותר מ 10 דקות כדי לנפח ל 38PSI) וזמן עבודה קצר (אחרי ה 10 דקות האלה הוא צריך לא מעט זמן כדי להתקרר) הוא מספק.

לפני 19 שעות, Derish כתב:

אבל אני רואה איך זה יכול להתאים למישהו עם רכב חדש יחסית שנוסע בעיקר מהבית לעבודה ופשוט רוצה קצת אקסטרא בטחון. במקרה הגרוע תמיד יש את ארגון 'ידידים' ואת שירותי הדרך של הביטוח. 

זה אני (חוץ מהרכב שהוא בן 18...). בכל מקרה אני מקווה שאוכל לטעון את הקבלים מהטלפון אם יכלו כל הקיצים...

פורסם

עבר זמן עריכה...

בכל מה שנוגע למדחס נראה לי שאלך על ה NOCO, ישנן לא מעט המלצות עליו.

ראיתי את ה NOCO AIR15 Ultrafast בכ  650-700 ש"ח אך אני לא בטוח שהנתיך לשקע המצית הוא 15 אמפר, כנראה שהדגם הקטן יותר NOCO AIR10 כנראה יהיה מספיק לשימושים הלא תדירים אצלי והמחיר שלו הוא כ 550 ש"ח (כולל משלוח). 

ד"א, הוא מוגדר כ 138 וואט וצריכת זרם של 12 אמפר אז נתיך של 10 אמפר יחזיק אותו? אני מניח כי אם אשתמש בו עם מנוע מונע (13.8 וולט מתח אספקה) אוכל לא לעבור את ה 10 אמפר אבל זה עדיין קצת מציק.

  • אהבתי 1
פורסם

שקע מצית ברוב הרכבים זה 20 אמפר.

חיברתי את הנוקו air15 במאות רכבים בלי בעיה, רק לאחרונה פעם אחת נשרף הפיוז של השקע מצית בקורולה.

אבל בהחלט הair10 יספיק לך.

  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם (נערך)

בוסטר של יוטראי 3000 משמש אותי היטב, והרכב שלי עם התנעה קשה בהגדרה (דיזל 3.0, שני מצברים מחוברים במקביל בשגרה). עוד לא מצאתי רכב שהוא לא הניע, אבל לא ניסיתי על מצבר ריק ריק לגמרי. המינוס שלו זה שבניגוד לנוקו (יש לי GB40 לרכב אחר) הוא מספיק ל-7-8 התנעות ואז נדרש למילוי ארוך.

בנוסף, הכבל של התנינים שמגיע איתו מגוחך, הוא מתלהט אחרי 2-3 התנעות וצריך להמתין שיתקרר. הזמנתי בזמנו כבל+תנינים חליפי. זה של הנוקו איכותי הרבה יותר אבל למרבה הצער אי אפשר להחליף ביניהם.

 

בפסח הלך לי אלטרנטור במהלך טיול בשטח, המתח ירד בהדרגה לסביבות 7.5V והרכב דומם. חיברתי את הבוסטר לחצי שעה בערך, המתח עלה ל-9.7V. הנעתי עם הבוסטר וחילצתי כ-20 ק"מ לנקודת מפגש שבה החלפתי אלטרנטור. מדובר אמנם ברכב עם צריכת חשמל מינימלית (סגרתי אל כל הצרכנים האלקטיביים), ועדיין הלקח שלי היה שבוסטר שיש לו קיבולת גדולה ולא רק יכולת להגיע למתח גבוה משמש ליותר מאשר התנעה בלבד.

 

 

בתאריך 20.4.2026 בשעה 10:14, Haim_gds כתב:

NOCO AIR10

ללא ספק מוצר של חברה מעולה, ובהתחשב בזה שאתה בדרך כלל צריך למלא צמיג אחד סטנדרטי, קומפקטי ומספיק בהחלט.

לי הוא 1. קטן מדי; 2. איטי מדי (במונחים של SLPM); 3. אני מעדיף בד"כ חיבור תניני למצבר ולא דרך שקע מצת (אמנם המקרר אצלי ברכב כן מחובר דרך שקע מצת, רק בגלל עצלנות שלי למתוח קו לבגאז').

 

היות שכשאני צריך למלא זה בדרך כלל 4 צמיגים 31 אינץ' במקביל / ליותר מרכב אחד, אני מחזיק TMAX. על הנייר מוציא 160 ל/ד לעומת 36 של הנוקו. החיסרון העיקרי שלו זה הגודל והמשקל: עם האביזרים הוא מתקרב ל-10 ק"ג.

עריכה אחרונה על ידי Jack457
  • רעיון טוב! 1

כשאתם עוקפים גולף 1995 ידנית בצבע בורדו תנפנפו לי לשלום

פורסם (נערך)

כפי שאמרתי, אני מעדיף להמנע מבוסטר מבוסס סוללות.

חושב ללכת כנראה על אחד מהמכשירים של Baseus, מישהו התנסה איתם? כרגע אני מוצא אותם זמינים רק בעלי, איך ניתן לדעת כי זה מוצר מקורי ולא זיוף? בוסטר של 3000A עולה כ 300 ש"ח (https://he.aliexpress.com/item/1005005875257224.html) ומה שנחמד בו לפי הביקורת הוא שניתן לטעון אותו גם דרך USB, מה שמהווה גיבוי לסוללה מתה לחלוטין.

ממה שקראתי החסרונות שלו הם פריקה עצמית "מהירה" (המטען בקבלים דולף תוך פחות משעה) וכבלי התנעה דקים.

 

אז מישהו התנסה עם מבוסטר מבוסס קבלים?🙂

עריכה אחרונה על ידי Haim_gds
תיקון
פורסם

היתרון הגדול והחשוב בבוסטר NOCO שאפשר להניע רכב עם סוללה מתה לחלוטין (ע"י לחיצה על לחצן הבוסט במכשיר =עיגול אדום עם סימן קריאה=)

פורסם
בתאריך 23.4.2026 בשעה 10:07, Haim_gds כתב:

כפי שאמרתי, אני מעדיף להמנע מבוסטר מבוסס סוללות.

חושב ללכת כנראה על אחד מהמכשירים של Baseus, מישהו התנסה איתם? כרגע אני מוצא אותם זמינים רק בעלי, איך ניתן לדעת כי זה מוצר מקורי ולא זיוף? בוסטר של 3000A עולה כ 300 ש"ח (https://he.aliexpress.com/item/1005005875257224.html) ומה שנחמד בו לפי הביקורת הוא שניתן לטעון אותו גם דרך USB, מה שמהווה גיבוי לסוללה מתה לחלוטין.

ממה שקראתי החסרונות שלו הם פריקה עצמית "מהירה" (המטען בקבלים דולף תוך פחות משעה) וכבלי התנעה דקים.

 

אז מישהו התנסה עם מבוסטר מבוסס קבלים?🙂

 

380. גם אני סקרן מאוד לנסות אותו. כפי שכתבתי כאן אצלי הוא לא יחליף סוללה שמהווה גם גיבוי לטעינה ולא רק להתנעה, אבל תמיד שמח להתנסות בטכנולוגיה מעניינת.

היות ש-3.0L דיזל ה על גבול המעטפת שלו, שלחתי מייל ליצרן בנידון וממתין. צ'אט אומר שלא צריכה להיות בעיה. יש איזה הסבר טכנולוגי שאיני בטוח שהוא לגמרי אמין.

בתאריך 22.4.2026 בשעה 19:56, boazc כתב:

יש לי אותו והיו מקרים שלא הספיק (אני מתנדב בידידים ולהניע רכבים מכל מיני סוגים קורה לא מעט). אבל אם לרכב הפרטי שלך זה מספיק אז סבבה אין צורך באובר קיל (חייב לציין לשהתניע מישהו תקוע ונואש זה מאוד מספק, בעיקר בלי כל הסרבול של כבלים).

כשאתם עוקפים גולף 1995 ידנית בצבע בורדו תנפנפו לי לשלום

פורסם
לפני 9 שעות, Jack457 כתב:

380. גם אני סקרן מאוד לנסות אותו. כפי שכתבתי כאן אצלי הוא לא יחליף סוללה שמהווה גם גיבוי לטעינה ולא רק להתנעה, אבל תמיד שמח להתנסות בטכנולוגיה מעניינת.

היכן ראית ב 380? יש לי עדיין את הבוסטר הישן של שיאומי, כיום הוא כבר אינו מסוגל להתניע אך הוא משמש אותי כ power bank. 

 

בהמשך השבוע אזמין אחד מהדגמים של Baseus

פורסם (נערך)
בתאריך 26.4.2026 בשעה 08:01, Haim_gds כתב:

היכן ראית ב 380?

חיים, זה הלינק שאתה שמת... אין לי מושג אם הוא איכותי, אבל הרעיון מעולה בעיני, כל עוד לא מדובר במצבר ריק לגמרי (מחזיק מתח מעל 5.5V).

תוצאה "מוזרה" נוספת היא שבניגוד חבוסטר סוללתי ההטענה מרוקנת את המצבר החלש עוד יותר, אז צריך הטענה תקינה כדי שיתמלא בהמשך. 

אצלי כאמור הוא לא יחליף בוסטר סוללתי כי השימוש הוא לא רק להתנעה אלא גם ל"מילוי", אלא בנוסף לקיים. 
https://he.aliexpress.com/item/1005005875257224.html

 

ועוד מחשבה: אם יש מצבר/אלטרנטור חלש (כל עוד הוא לא מת לגמרי), למה לא להשאיר את ה SC מחובר קבוע, עד שמגיעים לתקן/להחליף? כל עוד האלטרנטור מספק משהו, או שהוא יתן מינימום הכרחי למצבר, או שה-SC יטען (מחזיק מתח שעות ספורות,מקסימום יום). 

 

אם המוצר הזה מקיים את מה שהוא מבטיח זה game changer. טכנולוגיה שלא ברור למה לא מטמיעים אותה ברכבי ICE בגלל. הוא מראש מגיע להתקנה קבועה. 
 

בוידאו:

 

 

עריכה אחרונה על ידי Jack457

כשאתם עוקפים גולף 1995 ידנית בצבע בורדו תנפנפו לי לשלום

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם
בתאריך 28.4.2026 בשעה 11:43, Jack457 כתב:

אצלי כאמור הוא לא יחליף בוסטר סוללתי כי השימוש הוא לא רק להתנעה אלא גם ל"מילוי", אלא בנוסף לקיים. 
https://he.aliexpress.com/item/1005005875257224.html

הוזמן מעלי 291.13 ש"ח.  בוסטר סוללתי לא יכול לשמש למילוי וגם לא נועד לכך (הקיבולת שלו באמפר/שעה נמוכה מאוד) אלא להתנעה ע"י אספקת זרם רגעי גבוה מאוד לשם התנעה. לאחר ההתנעה האלטרנטור טוען את המצבר.

בתאריך 28.4.2026 בשעה 11:43, Jack457 כתב:

אם המוצר הזה מקיים את מה שהוא מבטיח זה game changer. טכנולוגיה שלא ברור למה לא מטמיעים אותה ברכבי ICE בגלל. הוא מראש מגיע להתקנה קבועה. 

לא ברור מה הוא מבטיח. ממה שהבנתי מדובר על מארז קבלים הכוללת מערכת מדידת מתח עם משדר BT, הטענה היא שחיי המצבר מתארכים כי זרמי הטענה הגבוהים (יותר מ 500 אמפר) נצרכים מהקבלים ולא מהמצבר כשלעצמו. זה נשמע הגיוני, בדרך כלל הסיבה כי מצבר חלש הדורש החלפה נובעת מכך שהמצבר אינו יכול לספק את זרם ההתנעה ולא כתוצאה מהירידה בקיבולת.

ישנן מספר מגבלות למערכת הזו כגון שירידה במתח המצבר כתוצאה מזליגת זרם זרם או פריקה עצמית תגרום לכך שהמתנע לא יוכל להסתובב מספיק מהר כדי להתניע בהצלחה או התנוונות הקבלים עם הזמן. אך מצד שני היא יכולה לאפשר שימוש במצבר פשוט במערכות Start/Stop ולהאריך את אורך החיים שלו ע"י ניטרול זרמי ההתנעה הגבוהים. נשמע נחמד אך לא ממש שימושי בשבילי כרגע עם רכב בעל מנוע 3.5 ליטר.

ברור למה לא מטמיעים אותה ברכבי ICE עם מחיר כזה, יצרני הרכב חוסכים על חיוט שקעי USB נוספים ופה אתה מדבר על עוד כ 100$...

 

 

בזמן האחרון המצבר ברכב של הבת נחלש (11.8 וולט בבוקר), אך עדיין מתניע. כרגע היא מושכת כמה שאפשר (סטודנטית:rolleyes:)  אז בכל מקרה עשיתי סיבוב בעלי והוספתי Battery Desulfator (Pulse Repair) ומטען מצברים זול. נראה אם יאפשר לה להמנע מהחלפה בשנה הקרובה.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...