Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

אני דואג למגן מסך מזכוכית על כל סלולר בבית. זה עולה שלושה ב 10 שח מעלי אקספרס ותמיד הציל את הסלולרי של הילדים.

לא רואה סיבה לא לשים מגן זכוכית.

למי שיש בעיה עם תחושה בטח גם לא "מתעסק" עם בחורות עם חזה מסיליקון 😃

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני לא אומר לא לשים מגן, אבל המגנים השונים אינם שווים באיכותם.

 

בכל מקרה,  זה למה לא:

 

1. פוגע בנראות של המסך מבחינת בהירות וניגודיות 

2. נשרט יותר בקלות ונהיה עכור

3. לא כל המגנים זהים וחלקם אינם מגנים היטב

4. יוצרים בעיה לעיתים עם חיישן טביעות אצבע

5. פוגעים ברגישות של המסך למגע

6. יותר רגישים לטביעות אצבעות (יש יותר ויש פחות)

 

באתר שקשרתי מוקדם יותר עושים בדיקות מקיפות למגנים שונים, בהתאם למה שכתבתי למעלה. מגן זכוכית טוב אכן עולה בסביבות ה-200 ש"ח ומכאן שכל אחד יעשה את החשבון שלו.

ברור שבמקרה של ילדים, fuck them, שם מגן ושייסתדרו...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)
בתאריך 9.11.2025 בשעה 06:08, falou כתב:

נשאלת כמובן השאלה, למה לא לייצר מפלסטיק, שיותר עמיד או מתכת (שגם אפשר לטעון דרכה אלחוטית)?

זו דווקא שאלה פשוטה מאוד לענות עליה -> פלסטיק הרבה יותר רגיש לשריטות , לא משנה מה האיכות שלו הוא רגיש diffusion  (שיוביל לצבעים פחות טובים , שחורים לא אבסולוטיים ב-OLED ותמונה מעוותת שעכשיו בימינו עם רטינה מאוד קל לראות) ובעובי זהה לזכוכית הוא הרבה פחות חזק ומגן.

 

היינו שם, גם עם מכשירים ניידים במשך מעל עשור (מימי הניוטון והפאלם ועד האייפון הראשון שבprototypes היה עם מסך פלסטיק אגב עד הרגע האחרון) וגם עם לפטופים מהיום הראשון ועד לפני פחות מעשור כשהם עברו כמעט כולם למסכי זכוכית (אולי מינוס לפטופים וכרומבוקים מאוד זולים)

 

יש המון יתרונות עצומים לזכוכית - איכות התצוגה והעמידות היומיומית אלו הדברים העיקריים.

בתאריך 9.11.2025 בשעה 12:02, דניאל1983 כתב:

כול הרצועת מתחת מלא בסימני שימוש ושריטות קטנות, אבל הזכוכית עם אפס שריטות, כמו חדשה מהמפעל!

תעיף מבט על בדיקות שריטות בעיקר באייפון בדגם האחרון. התקדמנו ה מ ו ן במיוחד במכשיר הזה עם הזכוכית (יש הרבה שבודקים עם בודקי קושי מקצועיים לפי סולם מוש. לא צריך לנחש).

בנוסף גודל הזכוכית עצום והעובי שלה משמעותית חייב להיות יותר דק משעון מבחינת החדות וכמה שהיא ״שקופה״. זה מוצר הרבה יותר מאתגר משעון.

 

יחד עם זאת:

בתאריך 9.11.2025 בשעה 14:01, sperial כתב:

שעונים שאינם זולים מאוד מגיעים עם זכוכית ספיר שנחשבת עמידה. זה כולל גם שעונים חכמים.במשום מה זה לא קטרה בטלפונים.

זכוכית ספיר הרבה יותר יקרה ותעמוד בשריטות יותר טוב (בדוק - שוב בסולם מוש) - אבל פחות בנפילות ותהייה הרבה יותר יקרה לייצור בכזה גודל.

כן משתמשים בזה במקומות קטנים ואסטרטגיים כמו העדשות של המצלמות לדוגמא בסמארטפונים יקרים.

 

בתאריך 9.11.2025 בשעה 15:32, איציק נ. כתב:

טלפון יכול לחיות מעולה גם בלי מגן מסך, אבל חייב שיהיה לו קייס מספיק טוב שיגן על הפינות *מסביב* למסך, ובשביל שזה יקרה זה צריך להיות מגן שהוא לא רק "יפה" אלא גם בולט מספיק גבוהה (וקשיח במידה מסויימת) מקו המסך בשביל לספק לו הגנה על הפינות.

בול!

 

(אגב בפלאפון הנוכחי אני עם קייס יותר עמיד אבל בלי מגן מסך. כן עושה אפל קר. מצד שני אצל אשתי שהפלאפון חוטף פי כמה משלי ורוכבת יותר - יש מגן מסך. רק להרגיע את ה״נפש״)

עריכה אחרונה על ידי Liviur

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
לפני 4 דקות, Liviur כתב:

זו דווקא שאלה פשוטה מאוד לענות עליה -> פלסטיק הרבה יותר רגיש לשריטות , לא משנה מה האיכות שלו הוא רגיש diffusion  (שיוביל לצבעים פחות טובים , שחורים לא אבסולוטיים ב-OLED ותמונה מעוותת שעכשיו בימינו עם רטינה מאוד קל לראות) ובעובי זהה לזכוכית הוא הרבה פחות חזק ומגן.

 

לא מסך. גב...

לפני 4 דקות, Liviur כתב:

זכוכית ספיר הרבה יותר יקרה ותעמוד בשריטות יותר טוב (בדוק - שוב בסולם מוש) - אבל פחות בנפילות ותהייה הרבה יותר יקרה לייצור בכזה גודל.

כן משתמשים בזה במקומות קטנים ואסטרטגיים כמו העדשות של המצלמות לדוגמא בסמארטפונים יקרים.

 

יש מגיני מסך מזכוכית ספיר לרכישה, והם אכן עמידים יותר לשריטות באופן משמעותי. אבל עולים בהתאם.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)
לפני 8 שעות, Liviur כתב:

תעיף מבט על בדיקות שריטות בעיקר באייפון בדגם האחרון. התקדמנו ה מ ו ן במיוחד במכשיר הזה עם הזכוכית (יש הרבה שבודקים עם בודקי קושי מקצועיים לפי סולם מוש. לא צריך לנחש).

בנוסף גודל הזכוכית עצום והעובי שלה משמעותית חייב להיות יותר דק משעון מבחינת החדות וכמה שהיא ״שקופה״. זה מוצר הרבה יותר מאתגר משעון.

אתה יודע מה מה המצב ב Watch 11 Aluminum? מתכנן לקנות מתנה להורים.
לא הצלחתי להבין אם הציפוי הקרמי החדש מייתר מגן מסך.

עריכה אחרונה על ידי shake
פורסם
לפני 8 שעות, falou כתב:

לא מסך. גב...

הגב משתנה בכמעט כל דגם.

במעטים יחסית היא זכוכית. לרוב מתכות בדורות האחרונים. ובמקרה הזה פלסטיק משמעותית עבה יותר עבור אותו חוזק.

לפני 10 דקות, shake כתב:

אתה יודע מה מה המצב ב Watch 11 Aluminum? מתכנן לקנות מתנה להורים

בדגם אלומיניום כולל זכוכית שנקראת ion x שהרמת קושי בה היא 8

הstainless steel כבר כולל ספייר אמיתי שיותר קשה

 

קפיצה משמעותית מדגמים יותר ישנים. אצלי זה מחזיק מעמד בינתיים. אני צריך לבדוק אבל את השעון של אשתי ששוחטת אותם תוך שנתיים שלוש בד״כ 

 

עניין של עלות מן נסתם. הדגם עם הספייר עולה כפול

  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
לפני 15 שעות, Liviur כתב:

במעטים יחסית היא זכוכית

 

ברב הגב הוא מזכוכית. רק בדגמים הזולים אפשר למצוא מתכת, והטרנד הוא מעבר לגב זכוכית בשנים האחרונות 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

זה היוצא מן הכלל, כן?

הלוואי שיעתיקו וישחררו אותנו מגב הזכוכית השביר.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

הנקודה שלי היא שאין באמת אחידות בשוק לפה או לשם.

במאמר מוסגר - אני לגמרי בעד גב ממתכת - גם מאוד בחינות ממה שצוינו למעלה - מבחינת פיזור חום , עמידות ואיך שזה מרגיש ביד - זה הרבה יותר הגיוני.

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

אולי הסיבה לגב זכוכית ולא מתכת היא איכות קליטה. 

כמובן שפלסטיק היה עושה עבודה מצויינת בעניין הזה, אבל הוא נתפס כפחות יוקרתי. 

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

פורסם

הסיבה הפרקטית היא טעינה אלחוטית. היא לא עובדת עם גב פלסטיק. הסיבה השנייה היא שהמכשיר נראה טוב בחנות, אבל רב האנשים שמים קייס, כלשזה לא באמת משנה, והאחרים מפרנסים מתקנים... 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אבל יש קייסים מפלסטיק שתומכים בטעינה אלחוטית (כמובן שהסליל / המגנטים המתאמים צריכים להתאים)

זה בפני עצמו לא נראה לי בעיה. בנוסף זכוכית מעבירה טעינה אלחוטית יותר גרוע מפלסטיק למעשה.

(ואפשר למצוא דוגמאות עדכניות לפלסטיק וטעינה אלחוטית אפילו באפל -> האיירפודס לדוגמא … )

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
לפני 6 דקות, Liviur כתב:

אבל יש קייסים מפלסטיק שתומכים בטעינה אלחוטית (כמובן שהסליל / המגנטים המתאמים צריכים להתאים)

 

 

יש. אבל כנראה שזה מסבך, כי זו הסיבה שנותנים למעבר לזכוכית. אולי מחרטטים...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אף פעם לא שברתי מסך באף מכשיר שהיה לי, מעולם לא השתמשתי במגן מסך. רק מגן קייס למכשיר עצמו.

עכשיו אחרי שכתבתי את זה בטח אני הולך לשבור איכשהו את המסך...

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

×
×
  • תוכן חדש...