Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קונה רכב טוען שאני לא בסדר - שאלה.


פוסטים מומלצים

פורסם

הרוכש איננו נוכל, הוא מעופף.

אם לא היה עושה בעלות הייתי ממליץ לך, כגילוי אבירות לב, להציע לו לבטל את העיסקא.

אחרי העברת בעלות אין מה לעשות ואין גם סיבה לפצותו.

  • רעיון טוב! 2
פורסם

שמעתי פעם גם עצה משפטית מעורך דין - אל תציע להשתתף בשום דבר ותסרב בכל תוקף.

אם יגרור אותך לתביעות קטנות המוכנות שלך להשתתף ולעזור נתפסת הרבה פעמים בבית משפט כסוג של הודאה באשמה.

 

כביכול למה שתציע לעזור ולהשתתף אלא אם יש בך ספק.

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1
פורסם

הסיבה שהצעתי לעזור היא מתום לב, הצעתי נטו בעקבות כך שטען שיש תקלות במראות ובחלונות, דבר שאני לא מכיר ולא זכור לי שהיה,

מלבד זה טען שיש בעיות במנוע תחילה אומר שיש שמן במים ואח״כ אומר שיש מצב שזה אטם ראש מנוע או ראש מנוע, אח״כ טען שהוא כבר מטפל בכל במוסך ויבדוק את שאר הרכב בהמשך השבוע.

היה מדובר בבחור נחמד מאוד ברכישה, הורדתי מחיר נטו בעקבות ממיר תקול שאמרתי מראש בגילוי נאות שהוא תקול ויש נורת מנוע, הוא שלח אדם מטעמו לבדוק את הרכב ווידאתי מולו שלאחר הבדיקה שהוא מרוצה (כתוב בוואטסאפ) אמר שכן וביצע העברה כספית ובעלות.

 

מעבר לכך שילמתי את העברת הבעלות והורדתי 1000 ש״ח מהמחיר שדרשתי, בעקבות שיח נעים וענייני בנינו.

 

ציינתי בפניו שאני לא בדקתי את הרכב טרם הרכישה שלי, שיבדוק בעצמו, בנוסף אמרתי לו שנדחה את הרכישה ליום שישי, הוא טען (ברביעי) שהוא ינסה להשיג מישהו שיבדוק את רכבו,

 

על כל פנים בשיחה האחרונה אמר לי שזאת טעות שלו שהוא לא שלח מכונאי כי המכונאי היה עסוק, אלא חבר שלא מבין ברכבים, מניין לי לדעת מי הוא שולח, אני מוודא שהוא מרוצה מס פעמים, על מנת למנוע כאבי ראש בעתיד בגלל התקלה בממיר ולבסוף אני נהפך ל-״אדם שאי אפשר לסמוך עליו״..

 

עשיתי מה שאני יכול על הצד הטוב ביותר שיהיה מרוצה במהלך המכירה.

ממש לא הייתי לחוץ למכור ומעבר לזה אני מוודא שהוא מרוצה על מנת שיהנה מהרכב, נטו מהרגשה שלי לתת לו.

 

לא נורא. שמעתי בעצתכם, אין לי מה לעשות מעבר, 

בוא לטענתו כבר מתקן את הרכב במוסך, לבריאות.

פורסם
לפני 5 שעות, Ozal100 כתב:

לא נורא. שמעתי בעצתכם, אין לי מה לעשות מעבר

רק דבר אחד אחרון: לעשות צילומי מסך של הווטסאפ, כדי שהוא לא ימחוק הודעות ויגיד שהוא לא אמר.

  • רעיון טוב! 4
פורסם

אחרי שקראתי פה את ההודעות,

 

אני חושב שזאת המהות של יד2 - אתה מוכר רכב, מבחינתך ברגע שבוצעה העברת הבעלות ויש לך את האישור בMYGOV - נגמר הסיפור.

יש בעיות במראות? בעיה של הקונה. הוא הבעלים החדש, הוא יסדר. לך לא היו בעיות במראות (לצורך העניין).

 

את צילומי המסך ואת שיחות הטלפון אם היו, או הודעות קוליות אני מציע לשמור באיזה גיבוי. 

 

בהצלחה. 

 

וללמוד מזה לפעם הבאה. (עוד סיבה למכור לטריידאין מסודר שעושים בדיקה). 

 

 

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם

מצד שני בטרייד אין בדרך כלל מקבלים מחירון נמוך מאשר לאדם פרטי.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני 33 דקות, yulianx כתב:

מצד שני בטרייד אין בדרך כלל מקבלים מחירון נמוך מאשר לאדם פרטי

אכן כן.

אבל יש שקט נפשי. בעיניי לפחות. מהניסיון שלי של שלושה רכבים.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

  • אחראי פורום
פורסם
לפני 6 שעות, Ozal100 כתב:

הוא שלח אדם מטעמו לבדוק את הרכב ווידאתי מולו שלאחר הבדיקה שהוא מרוצה (כתוב בוואטסאפ) אמר שכן וביצע העברה כספית ובעלות.

בזאת נסגר העניין.

מדובר באופורטוניסט, ראה מולו אדם נחמד, חושב שניתן ללחוץ אותו ולהרוויח קצת.

נתק מגע.

מכרתי פעם רכב תקין ומטופל לבחורה שהביאה חבר שיבדוק, ההוא אישר והעסקה התבצעה.

אחרי 3 ימים היא מתקשרת בצרחות שהלך הקלאץ'.

צריך להיות אידיוט רציני כדי לשרוף קלאץ' תקין בשלושה ימים, שלחתי אותה בחזרה ל"חבר שמבין" ולא שמעתי ממנה יותר.

 

אין שום סיבה לתת לטריידים לשחוט אותך. מוכרים רכב בשקיפות ובביטחון, מתעדים מה שאפשר וממשיכים בחיים.

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 2

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם

מצטרף למגיבים מעלי כאן. נתק קשר ממנו.

קניתי פעם מזמן אופנוע תקול. התפתיתי למחיר הזול וחשבתי שאתגבר על התקלה.

הסתבר שהתקלה אקוטית והח@א הזה לעולם לא יסע כמו שצריך.

בלעתי את הצפרדע כי יכולתי להאשים רק את עצמי. לא העליתי על דעתי לפנות למוכר.

שכר לימוד מה שנקרא.

  • אהבתי 2
פורסם
לפני 10 שעות, sperial כתב:

אגב, זכרון דברים - שהוא חוזה מכירה בכתב - יש?

 

זכרון דברים הוא דבר בעייתי שעושים בדרך כלל לפני הגעה למכירה ואנשים לא מבינים הרבה פעמים שמדובר בחוזה לכל דבר.

 

מצד שני, אני משתמש בחוזה מכר רכב מנועי שיש באתר של דינמומטר לאחר שהקונה בדק את הרכב ובזמן שמעבירים את הכסף ואת הרכב. בחוזה בין היתר את המשפטים הבאים (https://www.dynamometer.co.il/טפסים/):

הקונה מצהיר כי בדק את הרכב לפי הסכמתו חיצוני ופנימי ומצאו לשביעות רצונו והנו מעוניין לרכוש אותו.

הקונה מצהיר בחתימתו על החוזה כי הוא מוותר על כל טענות פגם ,ליקויים ותקלות הקשורות ברכב מבחינה מכאנית או מצבו החיצוני של הרכב וכי לא יהיו לו תביעות בעתיד לגבי המוכר.

כמובן, שתמיד אפשר לתבוע גם אם יש חוזה, אבל אני מצאתי שהטופס הזה ממצה את נושא העברת הרכב בצורה טובה מצד המוכר והקונה.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם

יצא לי גם למכור פעם רכב לא כשיר לנסיעה שהיה במקרה גם רכב ישן. הייתי גלוי לחלוטין בטלפון לגבי מצבו.

 

התקשר אלי סוחר רכב בשמה של איזה גברת.

להפתעתי מיד אחרי העברת בעלות הגברת החליטה להיכנס לרכב ולנהוג בו לביתה.

אחרי יומיים מתקשרת אלי שנדלקה לה נורת מנוע (לא היה ולא נברא).

 

מאחר וצפיתי מראש את הבעייתיות של עסקה עם רכב כזה החתמתי אותה מראש

על מסמך שהיא מודעת לכך שהרכב לא כשיר לנסיעה ויש בו תקלות.

אם לא הייתה מוכנה לחתום - לא הייתי מוכר.

המסמך חסך לי הרבה כאב ראש..

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 15 שעות, Ozal100 כתב:

אני רחוק שנות אור מהדברים האלה.

צ'מע סיפור.

לפני אי-אילו שנים, רציתי למכור את המאזדהיינת 3 שהייתה לי. 

הגיעו אב ובן מאיזור טבריה (דומני) אלי לחיפה. הבן ראה את השלט למכירה מהאוטובוס, כשעמדה בחנייה ליד העבודה שלי (נקודה שחשוב לזכור להמשך). רצו לקחת אותה לבדיקה, סבבה. במכון שהם רוצים, סבבה [פה נפלתי].

המכונאי הציג את הדברים בצורה כל כך שקרית. 

בין היתר, דיבר על צמיגים שחוקים- אותם צמיגים, שהוחלפו פחות משנה לפני המכירה, על נסועה ממוצעת של פחות מ-10K ק"מ בשנה. איך אומרים, 

מחולל הממים | מלך הממים | מימ קינג

פיצצתי את המכירה. לא הסכמתי להוריד לסכום שהם רצו. 

מהעצבים, לקחתי את שאר היום כחופש ולא חזרתי לעבודה. 

למזלי. 

ה[הכנס כינוי "חיבה" כאן] החליטו להתקשר אלי, ולהסכים לסכום שרציתי (המינימלי). כשברקע אני שומע את הבן (דומני) מקלל משהו. 

איחלתי להם את אותה הקללה, אחרי שאמרתי למי שדיבר איתי ששמעתי את זה נאמר ברקע. 

ה[אותו כינוי "חיבה". או אחד אחר לבחירתך] החליטו לחפש אותי בעבודה... למחרת אמר לי המנהל שהם היו שם לחפש אותי. 

רק רציתי למכור רכב משומש. זה הכל. 

אני כל כך רחוק מכל השיט הזה, הרמאויות האלו, הדברים האלו. 

דווקא אלו שרחוקים מזה נופלים קשה בדרך כלל. 

מצטער שנפלת, מקווה שזה יסתדר לטובה, ואל תיקח ללב. זה מעיד עליך וזה מעיד עליהם. כל עוד אתה בסדר עם עצמך, הכל טוב. תדע שאתה יצאת בסדר ונכון ואמיתי. השאר, קשקוש. 

  • מבאס 1
  • מעניין 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם (נערך)

כמה זמן אחרי המסירה הגיע הטלפון הראשון ממנו?

 

ברגע שהוא החליט להסתמך על חבר והממצא של מים בשמן הוא משהו שכל מומחה דמיקולו היה עולה עליו - שיבוא בטענות לחבר.

 

יחד עם זאת, אם האטם פרץ מיד אחרי המכירה - באסה רצינית. יתכן שזה קרה עוד אצלך... אבל עכשיו לך תוכיח. במיוחד שהבאת מומחה.

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...