Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום, ברשותי סיאט איביזה 2014 עם מערכת מולטימדיה שהגיעה מהחברה (אמנם לא OEM, התקנת אפטרמרקט של היבואן בארץ) וברצוני להחליפה.

 

ברכב מותקנת מערכת סאונד הכוללת מגבר 400 וואט של רוקפורד, קומפוננט, וסאב.

 

המולטימדיה שהגיעה מהיבואן, לפי מה שאני רואה, ללא יציאות RCA, אז על הדרך, ותקנו אותי אם אני טועה, ההחלפה תשפר את איכות הסאונד?

 

השאלה - האם אני צריך ללכת למתקין כדי לבצע את ההתקנה? או שאני יכול לקנות את המולטימדיה לבד ולחבר עם הצמת כבלים הקיימת? מה אני צריך לחפש בשביל לעשות את זה לבד?

 

מצורף תמונה של מאחורה של המולטימדיה הקיימת (דגם סיני כלשהו)

 

תודה!

gg.jpg

פורסם

כמובן שמסך איכותי ישפר את הסאונד בוודאות

 

חשוב לקחת דגם טוב עם מעבד Dsp ומעבד סאונד מעולה בעיקר במכשירים של ה4 גיגה ראם

 

וכן עדיף ללכת למתקין יעשה כמו שצריך ויעשה כיוונים 

דוקטור קארלד-מתקין מערכות שמע ומסכים לרכב (גילוי נאות ! )

 

פורסם

תבדוק אם בהמשך החיווט של מה שצילמת קיים החיווט המקורי של הרכב או שחתכו אותו והלחימו את הצמה שמתאימה למכשיר הנוכחי. 

 

בנוסף צלם את החזית. האם מדובר במכשיר אוניברסלי שמותקן במסגרת פלסטיק עצמאית או ביחידה אחת בלתי נפרדת? אפשר לרכוש מכשיר אחר בהתאם. 

 

אם יש ידיים ימניות, סביר שתוכל להסתדר גם לבד. 

אם לא או שלא שווה לך את ההתעסקות, קח את זה לבעל מקצוע. 

פורסם
בתאריך 2.9.2025 בשעה 00:30, DRcarLEd כתב:

כמובן שמסך איכותי ישפר את הסאונד בוודאות

 

חשוב לקחת דגם טוב עם מעבד Dsp ומעבד סאונד מעולה בעיקר במכשירים של ה4 גיגה ראם

 

וכן עדיף ללכת למתקין יעשה כמו שצריך ויעשה כיוונים 

יש דגמים מומלצים? יותר משנה לי איכות הסאונד, אני לא צריך את החלק של המולטימדיה. אולי רק למצלמת רוורס אבל חוץ מזה אין לי שימוש בזה.

 

בתאריך 2.9.2025 בשעה 00:41, Tom_22 כתב:

תבדוק אם בהמשך החיווט של מה שצילמת קיים החיווט המקורי של הרכב או שחתכו אותו והלחימו את הצמה שמתאימה למכשיר הנוכחי. 

 

בנוסף צלם את החזית. האם מדובר במכשיר אוניברסלי שמותקן במסגרת פלסטיק עצמאית או ביחידה אחת בלתי נפרדת? אפשר לרכוש מכשיר אחר בהתאם. 

 

אם יש ידיים ימניות, סביר שתוכל להסתדר גם לבד. 

אם לא או שלא שווה לך את ההתעסקות, קח את זה לבעל מקצוע. 

מדובר במכשיר אוניברסלי, כן, שעליו הלבישו מסגרת פלסטיק. אני מאמין שהגודל הוא 2DIN סטנדרטי.

 

בנוסף, מצרף תמונות של המקדימה, וגם פירקתי אותו שוב כדי לראות את החיווט. הכבלי RCA שמצולמים הם מחוברים מהמגבר מאחורה (400 וואט של רוקפורד)

 

הצמה השמאלית נראה כי היא לא לסאונד.

 

IMG-20250904-WA0005.thumb.jpg.e4eaf21aba0de3e2ab04c16a5058d213.jpgIMG-20250904-WA0003.thumb.jpg.58ed817a29cc53ca7582ae05cb5b4108.jpgIMG-20250904-WA0002.thumb.jpg.f75c29c3a2820cefde3c46d9e595c3fc.jpgIMG-20250904-WA0001.thumb.jpg.ac24c4375bd5f57b4d618d620f884484.jpg

 

 

פורסם

נראה שיש שם מתאם חיווט בסגנון הזה.

ענין שלך אם אתה רוצה להבחין בין מה למה שם והחיווט החדש שיגיע בהתקנת מכשיר חדש או לעשות לענין "אאוט סורסינג". ;) 

 

אתה יכול בגדול לרכוש כל מכשיר 2DIN שהוא או "תואם מקור" שיגיע עם מסגרת מובנית ואולי ינצל מעט יותר את השטח (או יבלוט תצורתית) לטובת מסך גדול יותר.

שמות של תוצרת סינית/מותגי מדבקה ישראליים אתה יכול לראות באחד השרשורים המקבילים.

 

פורסם
לפני 4 שעות, Tom_22 כתב:

נראה שיש שם מתאם חיווט בסגנון הזה.

ענין שלך אם אתה רוצה להבחין בין מה למה שם והחיווט החדש שיגיע בהתקנת מכשיר חדש או לעשות לענין "אאוט סורסינג". ;) 

 

אתה יכול בגדול לרכוש כל מכשיר 2DIN שהוא או "תואם מקור" שיגיע עם מסגרת מובנית ואולי ינצל מעט יותר את השטח (או יבלוט תצורתית) לטובת מסך גדול יותר.

שמות של תוצרת סינית/מותגי מדבקה ישראליים אתה יכול לראות באחד השרשורים המקבילים.

 

כמו שנאמר הנראות של המסך פחות משנה לי, יותר האיכות אות שיוצאת למגבר.

 

בחיווט שיש לי, האם זה סוג של מנחת או שזה פשוט חיבור ישירות לאות מהHU?

 

ובנוסף, אם ארכוש HU, האם הוא יגיע עם חיווט שהוא פלאג אנד פליי? בהנחה שיש את החיווט מצד שמאל למצלמה כבר מוכן, ועוד הכבלי RCA מהמגבר שפנויים לחיבור ישירות לHU החדש

פורסם

יש אצלך RCA שנראים בתמונות וגם מגבר לדבריך כך שלכאורה אין צורך במנחת.

בתמונות, איפה שהשני פלאגים ביחד (אדמדם ושחור, ISO), האדמדם הוא החיווט של הרמקולים.

החיווט האפור והלבן נראים חתוכים, והם אלו של הערוצים הקדמיים. הסגול והירוק ששייכים לאחוריים נראים עדין מחוברים (?) - יש  עוד רמקולים ברכב?

 

אולי קיים אצלך מתאם Canbus חיצוני לטובת שליטה מההגה ו/או איפשור "תפריטי מערכת" של הרכב דרך המערכת, איני יודע.

 

מערכות "תואמות מקור" אמורות להגיע כ-P&P. אבל תמיד טוב לוודא (כמו גם לגבי המתאם קנבאס אם נדרש, חיצוני או פנימי).

אבל מניח שתוכל לעבוד עם המתאם הקיים שמקסימום יצריך הקרבה שלו (חיתוך חוטים)  לפי הצורך.

 

אולי @DRcarLEd ידע להרחיב יותר מאחר וזה תחום עיסוקו.

פורסם
לפני 15 שעות, Tom_22 כתב:

יש אצלך RCA שנראים בתמונות וגם מגבר לדבריך כך שלכאורה אין צורך במנחת.

בתמונות, איפה שהשני פלאגים ביחד (אדמדם ושחור, ISO), האדמדם הוא החיווט של הרמקולים.

החיווט האפור והלבן נראים חתוכים, והם אלו של הערוצים הקדמיים. הסגול והירוק ששייכים לאחוריים נראים עדין מחוברים (?) - יש  עוד רמקולים ברכב?

 

אולי קיים אצלך מתאם Canbus חיצוני לטובת שליטה מההגה ו/או איפשור "תפריטי מערכת" של הרכב דרך המערכת, איני יודע.

 

מערכות "תואמות מקור" אמורות להגיע כ-P&P. אבל תמיד טוב לוודא (כמו גם לגבי המתאם קנבאס אם נדרש, חיצוני או פנימי).

אבל מניח שתוכל לעבוד עם המתאם הקיים שמקסימום יצריך הקרבה שלו (חיתוך חוטים)  לפי הצורך.

 

אולי @DRcarLEd ידע להרחיב יותר מאחר וזה תחום עיסוקו.

 

יש לי שליטה מכפתורי צד ליד ההגה. חשוב לי את האמת שהם יעבדו גם אחרי ההתקנה של הHU החדש.

 

עכשיו רק נותר למצוא HU שיתאים לצרכים.

 

תודה על העזרה!

פורסם
בתאריך 4.9.2025 בשעה 11:10, Tom_22 כתב:

נראה שיש שם מתאם חיווט בסגנון הזה.

ענין שלך אם אתה רוצה להבחין בין מה למה שם והחיווט החדש שיגיע בהתקנת מכשיר חדש או לעשות לענין "אאוט סורסינג". ;) 

 

אתה יכול בגדול לרכוש כל מכשיר 2DIN שהוא או "תואם מקור" שיגיע עם מסגרת מובנית ואולי ינצל מעט יותר את השטח (או יבלוט תצורתית) לטובת מסך גדול יותר.

שמות של תוצרת סינית/מותגי מדבקה ישראליים אתה יכול לראות באחד השרשורים המקבילים.

 

 

היי, חוזר לשרשור כי לא מצאתי דגם מתאים, הכל יחסית יקר ואין לי צורך במשהו היי אנד כמו ALPINE וPIONEER במחירים גבוהים.

 

בעקרון אין לי שימוש במסך עצמו חוץ מהמצלמת רוורס, שהיא כבר מותקנת, אז אני מחפש HU שהוא הכי BAREBONES שאפשר במידת 2DIN. אכפת לי רק מאיכות הסיגנל שתצא ממנו כי יש מערכת מותקנת.

 

אשמח להמלצות. תודה!

פורסם
לפני שעה, Tom_22 כתב:

על איכות בדר"כ משלמים.

מה מגבלת התקציב?

מודע לכך, אבל בכל זאת זה רכב ישן שאני מתכנן למכור בשנה הקרובה.

 

האם 600-1000 ש"ח ראוי למשהו טוב? אין לי בעיה לשלם עוד אם זה מעלה את הVFM

פורסם

בשרשור מקביל הועלו מספר שמות אצל הסינים. תבדוק מה אפשר למצוא במסגרת התקציב.

לקניה מקומית בארץ, תוכל כנראה למצוא גם כמה סיניות זולות שכנראה יחזיקו שנה או מכשיר או שניים זולים של פיוניר/קנווד/JVC. בכל מקרה כל אלו כנראה שלא יתמכו בשליטה מההגה ללא מתאם קנבאס (כאמור, צריך לבדוק אם יש כבר אחד כזה אצלך ואם יתאים).

 

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם
בתאריך 8.9.2025 בשעה 18:08, Tom_22 כתב:

בשרשור מקביל הועלו מספר שמות אצל הסינים. תבדוק מה אפשר למצוא במסגרת התקציב.

לקניה מקומית בארץ, תוכל כנראה למצוא גם כמה סיניות זולות שכנראה יחזיקו שנה או מכשיר או שניים זולים של פיוניר/קנווד/JVC. בכל מקרה כל אלו כנראה שלא יתמכו בשליטה מההגה ללא מתאם קנבאס (כאמור, צריך לבדוק אם יש כבר אחד כזה אצלך ואם יתאים).

 

היי, חוזר לפה לשאלה

 

פירקתי את הHU שוב כדי לקבל קנה מידה האם זה יהיה Plug and play טהור אם אזמין משהו מאליאקספרס.

 

האם אני יכול להזמין משהו כמו ATOTO כזה: http://aliexpress.com/item/1005006240000709.html?

 

ופשוט לחבר את החלק השחור והלבן שהקפתי פה בתמונות וזה יעבוד?

 

מבחינה ויזואלית, יש לי מסגרת מתאימה (יש פה תמונה למעלה) אז אני לא צריך face plate או משהו בסגנון, משהו שכמה מתקינים ניסו כבר למכור לי.

 

תודה על העזרה וחג שמח :).

connector1.jpg

connector2.jpg

פורסם

אלו קונקטורים של היחידה הקיימת, לא? אין שום הבטחה שהם יתאימו ליחידה החדשה שתרכוש.

גם אם מבחינת הגודל שלהם הם תואמים, סידור הפינים עשוי להיות שונה.

פורסם
לפני 4 שעות, Tom_22 כתב:

אלו קונקטורים של היחידה הקיימת, לא? אין שום הבטחה שהם יתאימו ליחידה החדשה שתרכוש.

גם אם מבחינת הגודל שלהם הם תואמים, סידור הפינים עשוי להיות שונה.

כן

 

הבנתי. חשבתי שזה תקן אחד אחיד. תודה!

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...