Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

השאלה בכותרת. הסתקרנתי. 

חשבתי על זה לעומק. אני זוכר עוד את החידוש בזמנו של הפריאוס, עם טעינה באמצעות בלימה רגנרטיבית וכל השיט הזה. 

אני מבין שכדי להנות לחלוטין מהיברידי פלאגאין צריך גם להאכיל אותו, ואז רוב הנסיעות שלי יהיו על החשמל ולא על בנזין (אני נוסע יחסית מעט) אבל מאחר ואין לי חנייה פרטית עם אפשרות להכין שקע טעינה עלתה לי התהייה הזו. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

בדור הקודם של הפלאגאינים היית צריך להטעין כדי להנות מהחשמל

בדור היותר חדש כמו למשל בצ'רי או בג'אקו המערכת היא גם היברידית ומטעינה את עצמה ואפשר להסתדר בלי עמדת טעינה.

  • מעניין 1

 

 

פורסם

אני לא מדבר (או אפילו חושב) על סיני, אלא על מיצובישי\טויוטה.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

ה"יתרון" ברכב פלאג אין לעומת היברידי שניתן לחנות אותו בעמדת טעינה ציבורית, ככל ואלה יותר פנויות מחניות רגילות ונאכפת בהם חניה לצורך טעינה בלבד.

לאורך השנים דווקא החניות עם המטענים יהיו בביקוש יותר גבוה מהחניות הרגילות.

 

בנתיים בארץ שורר כאוס בתחום, אני רואה שאנשים חונים רכבי ice חופשי בחניות עם מטענים.

כמו כן אין מנגנון שקונס את החונה אם הוא משאיר את הרכב ליד המטען אחרי שהסוללה מלאה. 

  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

את הנטען צריך להאכיל מידי פעם, הסוללה שלו קטנה מהיברידי ״רגיל״ וקשה להטעין אותה רק בנסיעה בשימוש בבלימה רגרנטיבית.

היתרון בסוללה הקטנה הוא זמן טעינה יחסית קצר. חניה בקניון בזמן שאתה בסידורים, תוכל להסתדר גם בלי עמדה ביתית.

 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם

כאשר מדברים על היברידי פלאג אין, ברגע שהסוללה מתרוקנת הרכב הופך להיברידי. 

אם הוא היברידי הוא מטעין את הסוללה תוך כדי נסיעה, בהתאם למה שמחשב הרכב קובע.

אבל הסוללה לעולם לא תעבור כמה אחוזים בודדים של טעינה בצורה כזו. 

זה נכון לדור החדש של ה PHEV ונכון גם לחלק מהדגמים מהדור הקודם של ה PHEV כמו הנירו.

 

  • אהבתי 4

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם
לפני 9 שעות, ברווז כתב:

אני נוסע יחסית מעט

בשביל מה לך בכלל היברידי אם אתה נוסע מעט? תקנה ICE וזהו. פחות דברים שיכולים להתקלקל.

  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני 13 שעות, amosbmw כתב:

בשביל מה לך בכלל היברידי אם אתה נוסע מעט? תקנה ICE וזהו. פחות דברים שיכולים להתקלקל.

כי

לפני 22 שעות, ברווז כתב:

מאחר ואין לי חנייה פרטית עם אפשרות להכין שקע טעינה עלתה לי התהייה הזו. 

פלוס, אני מאד לא אוהב את הרכבים החשמליים. אני אולד-פאשן. מעדיף בנזין פשוט וזהו. תדלוק של 5 דקות ולא חצי שעה פלוס במקרה הטוב בעמדה ציבורית כי אין לי עמדה אישית. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם (נערך)
לפני 21 שעות, amosbmw כתב:

ה"יתרון" ברכב פלאג אין לעומת היברידי שניתן לחנות אותו בעמדת טעינה ציבורית, ככל ואלה יותר פנויות מחניות רגילות ונאכפת בהם חניה לצורך טעינה בלבד.

לאורך השנים דווקא החניות עם המטענים יהיו בביקוש יותר גבוה מהחניות הרגילות.

 

בנתיים בארץ שורר כאוס בתחום, אני רואה שאנשים חונים רכבי ice חופשי בחניות עם מטענים.

כמו כן אין מנגנון שקונס את החונה אם הוא משאיר את הרכב ליד המטען אחרי שהסוללה מלאה. 

 

 

לא כל רכבי הפלאג אין מצויידים בשקע טעינה ציבורי dc, למשל mg hs פלאג אין ולינק אנד קו 01 פלאג אין אינם מצויידים במטען כזה, אלא רק במטען  לטעינה ביתית ac.

 

ודווקא ברכב פלאג אין אין צורך בטעינה ציבורית, מספיק רק טעינה ביתית, הרי כל המטרה ברכבים האלה זה לבטל את התלות בטעינה ציבורית והתלאות הנוגעות לה.

 

עברת את טווח הנסיעה החשמלי ברכב פלאג אין, תמשיך לנסוע במצב היברידי יעלה לך יותר מנסיעה חשמלית, אבל חסכת כאמור את הטרטור הנוגע לטעינה ציבורית ואת חרדת הטווח.

 

 

לפני 20 שעות, zaf כתב:

את הנטען צריך להאכיל מידי פעם, הסוללה שלו קטנה מהיברידי ״רגיל״ וקשה להטעין אותה רק בנסיעה בשימוש בבלימה רגרנטיבית.

היתרון בסוללה הקטנה הוא זמן טעינה יחסית קצר. חניה בקניון בזמן שאתה בסידורים, תוכל להסתדר גם בלי עמדה ביתית.

 

 

בדיוק ההיפך הסוללה ברכב פלאג אין גדולה פי כמה וכמה מרכב היברידי רגיל (ברכב היברידי סוללה של 1.5 - 3 קוט"ש, ברכב פלאג אין מהדור החדש 17 - 40 קוט"ש).

 

אין צורך כאמור להטעין רכב פלאג אין בטעינה ציבורית בקניון וכו', הוא יכול לנסוע במצב היברידי או אפילו רק במצב של בנזין (ברכבי פלאג אין מדור קודם).

 

ולשאלה של פותח השרשור- 

 

לא חייבים להטעין רכב פלאג אין, אבל עקב הסוללה הכבדה שמוסיפה משקל לרכב הצריכה במצב היברידי תהיה גבוהה יותר מרכב היברידי רגיל עם סוללה קטנה יותר.

 

לצורך הענין ברכב mg hs עדיף היה לך לקחת את הגירסה ההיברידית הרגילה ולא את הפלאג אין ששתיהן נמכרות בארץ. היא גם יותר זולה לרכישה, גם תהיה יותר חסכונית בדלק, גם הסוללה אם תתקלקל בעתיד תעלה שבריר מחיר מהסוללה בפלאג אין וגם הרכב יהיה אמין יותר (בדיוק קראתי כתבה כי רכבי פלאג אין סובלים מאחוז תקלות גבוה).

 

 

עריכה אחרונה על ידי bigzoltar
  • אהבתי 1
פורסם

אני מניח שאתה שואל את זה מסיבות של אמינות, כדי לשמור על הסוללה. תקן אותי אם אחרת.

 

אז במקרה הזה, כן - צריך "פעם ב..." להטעין את הסוללה עד הסוף, כדי לשמור על אורך החיים שלה. ורצוי בטעינה איטית.

אני מניח שפעם בחודשיים-שלושה.

פורסם
לפני שעה, bigzoltar כתב:

לא כל רכבי הפלאג אין מצויידים בשקע טעינה ציבורי dc, למשל mg hs פלאג אין ולינק אנד קו 01 פלאג אין אינם מצויידים במטען כזה, אלא רק במטען  לטעינה ביתית ac.

 

אתה ממש לא ירדת לסוף דעתי. לא דיברתי על האפשרות הטכנית או הכדאיות להטעין.

דיברתי על מצוקת חניה, מצב שאין חניות רגילות פנויות ויש רק חניות עם מטענים שרק רכבים חשמליים/פלאג אין מורשים לחנות בהם.
זה במצב אכיפה תיאורטי שמוודאים רק את סוג הרכב ולא שהוא מטעין בפועל.

 

לפני 3 שעות, ברווז כתב:

פלוס, אני מאד לא אוהב את הרכבים החשמליים. אני אולד-פאשן. מעדיף בנזין פשוט וזהו. תדלוק של 5 דקות ולא חצי שעה פלוס במקרה הטוב בעמדה ציבורית כי אין לי עמדה אישית. 

זה בדיוק מה שניסיתי לומר לך.

גם אני כמוך, למרות שאני לא נוסע כל כך מעט. מעדיף לשלם על דלק ולהישאר בעולם שאני מכיר.

אם אתה נוסע מעט, עוד יותר אין סיבה לרכוש היברידי/פלאג אין/חשמלי או דיזל.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני 46 דקות, amosbmw כתב:

אם אתה נוסע מעט, עוד יותר אין סיבה לרכוש היברידי/פלאג אין/חשמלי או דיזל.

פה נסכים שלא להסכים. 

דיזל, אם אחליט על ידני :lol:

(או על משהו "רציני" כמו רכב שטח\פיקאפ שמשום מה רובם דיזל)

חשמלי, פשוט תעזבו אותי. 

דווקא כי אני נוסע מעט אני מעדיף היברידי, רוב הנסיעות שלי לא ישתמשו בדלק אלא רק בחשמל- בהינתן עמדת טעינה ביתית. כך לפחות ההיגיון שלי טוען ולכן פתחתי את הדיון התיאורטי הזה.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
בתאריך 12.8.2025 בשעה 18:49, discoTD5 כתב:

אבל הסוללה לעולם לא תעבור כמה אחוזים בודדים של טעינה בצורה כזו. 

זה נכון לדור החדש של ה PHEV ונכון גם לחלק מהדגמים מהדור הקודם של ה PHEV כמו הנירו.

זה לא לגמרי מדוייק.

יש לי נירו פלאג אין 2021. במצב ספורט הרכב טוען את הסוללה גם עד לטעינה מלאה.

במצב רגיל הרכב דואג לא טוען מעל לרף מסויים.

  • מעניין 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...