Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
בתאריך 8.4.2025 בשעה 20:36, היו זמני בומבה כתב:

שלא לדבר על בלימת חירום... הדבר הראשון שצריך ללמד אחרי כוונון כסא ומראות (כמובן שגם את זה צדיק מי שמלמד)

מי אתה רוצה שילמד בלימת חירום? המורה לנהיגה?

מאיפה הוא ידע איך?

ואיפה הוא ילמד?

הדרך הנכונה, זה ברגע כשאתה מסיים ללמוד לנהוג, זה לקחת קורס במגרש החלקה, ובמקום סיטרילי עם הרכב האישי שלך! עם מדריכים שיודעים איך ומה ואיך להסביר גם.

לימוד לנהוג זה רק לעבור טסט. אחר כך זו האחריות האישית שלך ללמוד להיות נהג טוב יותר וביטיחותי יותר לסביבה שלך.

 

  • אהבתי 1

פורד פומה 2021, כריזמה אייר 2002 

יאריס 2005

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

פורסם (נערך)
בתאריך 10.4.2025 בשעה 15:27, סולל הדרך כתב:

מורה לנהיגה מלמד לעבור טסט...זה תפקידו 

אני לא מסכים. מורה לנהיגה צריך ללמד נהיגה טובה, זה תפקידו. מורה לטבחות צריך ללמד חניך להיות טבח טוב ומדריך צליפה צריך ללמד חניך איך לירות כמו שצריך. יש בחינות הסמכה, אבל הן האמצעי לא התכלית. 

אני בהחלט חושב שיש מנהגים שרוכשים מוקדם בחיים ושמורים דומיננטיים או לפחות שלא מוותרים מעבירים לתלמידים. אין דבר כזה שאני אכנס לרכב בלי לבדוק מראות גם אם נסעתי בו לפני חצי שעה, או שאעבור נתיב בלי לאותת, זה בד.נ.א. 

 

מורי נהיגה שילמדו כמו שצריך ולא רק לעבור טסט לא יפתרו את כל או אפילו רוב הבעיות אבל חלק מהן כן. יש נהגים שפשוט לא יודעים אחרת כי אף פעם לא אמרו להם או לפחות לא הטמיעו. וכמובן יש הרבה שלא שמים ז%$ ולא יעזור שום מורה (בעיקר אם הם מחקים הורה שנוהג/ת גרוע). 

לפני 3 שעות, לירון .ה. כתב:

מי אתה רוצה שילמד בלימת חירום? המורה לנהיגה?

בטח. כשלמדתי נהיגה בצבא, ככה היה. בעיקרכשאתה נכנס לרכב לא מוכר. 

 

לפני 3 שעות, לירון .ה. כתב:

זו האחריות האישית שלך ללמוד להיות נהג טוב יותר וביטיחותי יותר לסביבה שלך.

מסכים לגמרי. אבל צריך לקבל כלים.  חניך לא יודע מה חסר לו אם לא מלמדים אותו. 

עריכה אחרונה על ידי Jack457
  • אהבתי 2

כשאתם עוקפים גולף 1995 ידנית בצבע בורדו תנפנפו לי לשלום

פורסם
פורסם

זה מקום ייעודי כמו שהיה ביקום פעם, או משהו פרוביזורי?

יקום נסגר למיטב זכרוני בגלל בירוקרטיות, עלויות תפעול וביטוח.

איך זה מסתדר עם עלות של שיעור נהיגה רגיל, או ששיעור כזה עולה יותר?

פורסם
לפני שעה, Jack457 כתב:

בטח. כשלמדתי נהיגה בצבא, ככה היה. בעיקרכשאתה נכנס לרכב לא מוכר

הצבא זה לא האזרחות.

מורה נהיגה אם יתחיל לתרגל בלימות חירום ברכב שלו, עלות השיעור תעלה, לכסות על עלות הצמיגים.

ושוב מי אמר שהוא בכלל יודע איך בולמים כמו שצריך? בגלל זה רשמתי בציניות שתפקידו לגרום לתלמיד לעבור את הטסט. ואז האחריות האישית שלך זה ללמוד בצורה יותר טובה, מקצועית, רצינית את תפעול הרכב.

ההרגלים הרעים של ההורים זולגים למטה, זה אני מסכמים. מורי הנהגיה שמלמדים לעבור את הטסט, מלמדים אותך לאותת, מלמדים אותך לא לחתוך נתיב כדאי לגנוב רמזור. עובדה אחראי הטסט פתאום זה נעלם.

לכן יום במגרש החלקה עם מדריך מקצועי זה הרבה יותר חשוב בעני.

 

 

  • רעיון טוב! 1

פורד פומה 2021, כריזמה אייר 2002 

יאריס 2005

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

פורסם
לפני 13 שעות, BoazB11 כתב:

יקום נסגר למיטב זכרוני בגלל בירוקרטיות, עלויות תפעול וביטוח.

יקום נסגר (למיטב ידיעתי) בשל שחיתות (לכאורה) של אחד ממנכ״לי משרד התחבורה לשעבר, אשר ניסה לתפור לעצמו ולקבוצת משקיעים מכרז ממשלתי ללימוד נהיגה מתקדמת.

  • מעניין 1

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם
לפני 22 שעות, לירון .ה. כתב:

שוב מי אמר שהוא בכלל יודע איך בולמים כמו שצריך?

 

בוא נתחיל מבלימת חירום בכלל, שהתלמיד ירגיש את פעולת ה-ABS ושלא יחשוב שיש תקלה כאשר הנטייה של חלק מהנהגים היא כנראה להרפות מהדוושה במקום להמשיך ללחוץ חזק. אנחנו לא מדברים פה עכשיו על ללמוד העברות משקל באמצעות בלימה ומה ההשפעה שלה. מספיק לתרגל את זה במהירות של 40-50 קמ"ש.

 

 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
פורסם

שוב, מי אמר שהמורה נהיגה בכלל יודע איך עובדת המערכת? או מה זה בכלל בלימת חירום?

או ההגדרה של בלימה כזאת?

שיתחיל קודם מתנוחת נהיגה נכונה, ותמיכה נכונה של הגוף שמשפיעה על הבלימה.

אני רוצה שיתרכז בללמד את החוקים, להיות סובלני על הכביש, תפעול הבסיס של מערכות הרכב.

ואז כשאתה עובר את הטסט ללכת למרכז החלקה מסודר, עם מדריך שבאמת עבר הדרכה נכונה, וללמוד בצורה נכונה ובטיחותית את העקרונות.

פורד פומה 2021, כריזמה אייר 2002 

יאריס 2005

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

פורסם

אני למדתי אצל מורה מהדור הקודם,

התחיל ללמד כמעט 50 שנה לפני שהתחלתי ללמוד אצלו,

היתה לו עין מזכוכית, (נפגע במלחמת לבנון הראשונה),

אבל הוא היה מורה לעילא ולעילא, 

אני לא ישכח הוא הכניס אותי יום אחד לרחוב צר בין שני משאיות, פחדתי על המראות, אז הוא אמר לי מראות מחליפים במוסך, ללמוד נהיגה לעולם לא תוכל במוסך, יצאתי ממנו באמת מוכן, הוא לימד אותי הכללל, איך עובדות כל המערכות, תרגל איתי, ודאג שאני יבין כל דבר, בכדי שאדע, לדוג' תאוריה הוא ביקש שאלך רק בשיעור 14, הוא אמר לי אתה לא תצטרך ללמוד כלום, כי אנחנו נלמד הכל תוך כדי השיעור, וככה היה באמת, הוא היה מורה בחסד, 

אני מקווה שהוא עדין מלמד, הוא היה איש של הדור הקודם, אבל באמת מורה עם לב ונשמה, 

למורה המדהים הזה קוראים שמוליק כץ, אשקלוני במלוא מובן המילה, אני מאמין שיש עוד אי אילו כאן שמכירים את האיש הנדיר הזה.

  • אהבתי 2
אל תגיד אין לי כוח, תגיד תן לי כוח! 
ואם התחלת ב"אין" תמשיך אין עוד מלבדו.
פורסם (נערך)
לפני 11 שעות, WE988244 כתב:

אני למדתי אצל מורה מהדור הקודם,

התחיל ללמד כמעט 50 שנה לפני שהתחלתי ללמוד אצלו,

היתה לו עין מזכוכית, (נפגע במלחמת לבנון הראשונה),

אבל הוא היה מורה לעילא ולעילא, 

אני לא ישכח הוא הכניס אותי יום אחד לרחוב צר בין שני משאיות, פחדתי על המראות, אז הוא אמר לי מראות מחליפים במוסך, ללמוד נהיגה לעולם לא תוכל במוסך, יצאתי ממנו באמת מוכן, הוא לימד אותי הכללל, איך עובדות כל המערכות, תרגל איתי, ודאג שאני יבין כל דבר, בכדי שאדע, לדוג' תאוריה הוא ביקש שאלך רק בשיעור 14, הוא אמר לי אתה לא תצטרך ללמוד כלום, כי אנחנו נלמד הכל תוך כדי השיעור, וככה היה באמת, הוא היה מורה בחסד, 

אני מקווה שהוא עדין מלמד, הוא היה איש של הדור הקודם, אבל באמת מורה עם לב ונשמה, 

למורה המדהים הזה קוראים שמוליק כץ, אשקלוני במלוא מובן המילה, אני מאמין שיש עוד אי אילו כאן שמכירים את האיש הנדיר הזה.

לי היה מורה נהיגה גם מהדור הקודם. הוא היה גם מורה בצבא (אזרח עובד צה"ל) הוא עבר כל כך הרבה ש90 אחוז מהשיעור היה בשתיקה ויש תחושה ש"תשחרר אותי אחי".  . הוא לא אהב לדבר.

הייתי תלמיד טוב..

יאמר לזכותו שהוא לקח אותי למקומות הכי קשים שניתן ובמזג אוויר סוער במיוחד. הוא היה קובע לי את השיעורים בשעות הלחץ אחרה"צ מתי שהיו פקקים ואנשים לחוצים או במזג אוויר שאתה לא רואה מטר ממך שיורד עלייך מבול של גשם (כבר בשיעור השני או השלישי)

הוא אמר לי ככה תלמד הכי טוב. אחרי 28 שיעורים ועוד שיעור אחד אצל מורה אחר עברתי טסט. 

עריכה אחרונה על ידי netanel1014
פורסם
בתאריך 13.4.2025 בשעה 18:36, לירון .ה. כתב:

שוב, מי אמר שהמורה נהיגה בכלל יודע איך עובדת המערכת? או מה זה בכלל בלימת חירום?

או ההגדרה של בלימה כזאת?

 

זה חלק בלתי נפרד מקורס ההכשרה של כל מורה נהיגה.

פורסם

מקרה שקרה לאשתי ולי הערב. במהלך חציית מעבר חצייה בשכונה שקטה התקרב רכב, ראה אותנו חוצים ועצר. לפתע המשיך לנסוע כשהוא כמעט דורס אותנו. כשהמשיך לנסוע נראה הנהג מתכתב בווטסאפ כשהסלולארי ביד שמאל ויד ימין מקלידה. פושע.

פורסם

כן, יש הרבה נהגים מעצבנים על הכביש. נוסעים לאט בצד השמאלי, או במרכז הכביש כאשר יש 3 נתיבים (חושבים שבמרכז הכביש זה מותר), חותחים כמה נתיבים אפילו ללא הזהרה, לא נותנים לאחרים לעבור נתיב, נדחפים. לא חדש, זה תמיד היה ככה.

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

  • חודשיים מאוחר יותר...
פורסם
בתאריך 16.4.2025 בשעה 20:23, yahaga כתב:

מקרה שקרה לאשתי ולי הערב. במהלך חציית מעבר חצייה בשכונה שקטה התקרב רכב, ראה אותנו חוצים ועצר. לפתע המשיך לנסוע כשהוא כמעט דורס אותנו. כשהמשיך לנסוע נראה הנהג מתכתב בווטסאפ כשהסלולארי ביד שמאל ויד ימין מקלידה. פושע.

קרה לי מקרה דומה

רכב עצר לי ולאמא שלי ולכלבה במעבר חציה ובא איזה גאון במיקרה וטס כאילו אין מחר במ"מ פספס אותנו רק הקארמה הגיע מהר ושני שוטרים קלטו אותו ולהבנתי הוא קיבל קנס 

פורסם

נראה לי שצריך שרשור INVERT לאחד הזה - וואו!!! ליוויתי היום את הילד לבית הספר ומישהו עצר את רכבו ונתן לנו לעבור בבטחה את מעבר החציה. 

שוק! הלם טוטאלי אני ה-מ-ו-מ-ה!

  • אהבתי 2
  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...