Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני 3 דקות, Jack457 כתב:

ממה ששמעתי מאחייני, רוב השיעור זה נסיעה לאסוף את התלמיד.ה הבא (עם/בלי חברים שישבו במושב האחורי) ותיאומים בטלפון להמשך היום. 

הכי באסה זה שהטלפון של המורה מחובר בבלוטוס למערכת המולטימידה של הרכב, וכשהמורה רוצה להנמיך או להגביה את הווליום של השיחה הוא עושה את זה דרך הכפתורים שעל ההגה... וכשתוצאה מכך התלמיד סוטה טיפה מהנתיב - תנחשו מי אשם.

עריכה אחרונה על ידי המגיב
  • אהבתי 1
  • מבאס 1
פורסם (נערך)
לפני 4 שעות, Jack457 כתב:

ממה ששמעתי מאחייני, רוב השיעור זה נסיעה לאסוף את התלמיד.ה הבא (עם/בלי חברים שישבו במושב האחורי) ותיאומים בטלפון להמשך היום. 

המורה חושב על הרווח של עצמו ואופטימיזציה של הבעיות הלוגיסטיות שלו (מעבר מתלמיד לתלמיד, דיבורים בטלפון) בשביל להגדיל את הרווח ולא על ללמד נהיגה.

במקום ללמד הוא חושב על הכיס הקטן שלו.

 

הסטנדרט אמור להיות שיש נקודה במרכז העיר שאליה מגיעים התלמידים בעצמם (באוטובוס או במונית).

אחרת, שיעור נהיגה נהפך בחלקו למונית הכי יקרה בארץ בין בין התלמיד ל"מרכז העיניינים" ומשם בחזרה לבין התלמיד.

 

עריכה אחרונה על ידי Gorpi
פורסם
לפני 10 שעות, itaysamurai כתב:

שני אחיינים של אשתי הוציאו רישיון לאחרונה, לא לימדו אותם לכוון מראות (לא כיוון נכון, לא לימדו בכלל) וגם על שאר הכיוונים (הגה, מושב) לא מאוד התעכבו איתם.

וזה שני מורים שונים.

אז נכון, לא מחקר מעמיק מדי, אבל סמוך לעבודה שלי יש מתחם שיוצאים ממנו לטסטים.

כמות הפעמים שהם קופצים לכביש, לא מאותתים, סוטים מנתיב, היא עצומה.

כשמזלזלים ב"קטנות", מה הפלא שגם העניינים המהותיים יותר נזנחים?

המורה נהיגה שלי אמר לי בשיעור ראשון "כוון את המראות שתראה כמו שצריך"

רק אחרי שהוצאתי רישיון הבנתי כמה ההנחייה הזו מטופשת, אולי זו הסיבה שהייתי מפספס רכבים בשטח מת..

לפני 8 שעות, המגיב כתב:

איפה? מה המורה היום ילמד? כמה ליטר יש בתא המטען הקדמי?

והתלמידים היום... אין להם סבלנות לכלום, רק לנהוג, הם לא יקשיבו למורה על ההסברים שלו על איפה נמצאת המערכת פליטה ואיך בודקים שמן, זה פשוט לא יעניין אותם, הם כבר מהרגע הראשון חושבים מתי הטסט ואיך הם באים לזה הכי מהר.

נערים שמוציאים רישיון באים בפנטזיה הזו של "איך שאני מוציא רישיון יש לי רכב מחכה בחניה" בין אם זה הליסינג של אבאמא ובין אם יקנו לו רכב משלו, ומכאן גם העצמאות פוחתת בכל הקשור לתחזוקה. אבא ידאג לטיפולים, לטסט, ולעיתים אפילו לדלק.

הבת שלי התחילה לעמוד לאחרונה, אז הגיע הזמן לקחת אותה למפגשים, והתחלתי להסביר לה על המכניקה מול מכסה מנוע פתוח של סופרה דור שני, החינוך מתחיל בגיל כזה... 😁

לפני שעה, Gorpi כתב:

המורה חושב על הרווח של עצמו ואופטימיזציה של הבעיות הלוגיסטיות שלו (מעבר מתלמיד לתלמיד, דיבורים בטלפון) בשביל להגדיל את הרווח ולא על ללמד נהיגה.

במקום ללמד הוא חושב על הכיס הקטן שלו.

 

הסטנדרט אמור להיות שיש נקודה במרכז העיר שאליה מגיעים התלמידים בעצמם (באוטובוס או במונית).

אחרת, שיעור נהיגה נהפך בחלקו למונית הכי יקרה בארץ בין בין התלמיד ל"מרכז העיניינים" ומשם בחזרה לבין התלמיד.

 

יש מורים בתקופה שלמדתי נהיגה (סה"כ לפני 15 שנה) שהיו לוקחים תלמידים לנהיגה בכבישים הרריים מפותלים, למשל טיול לכרמל. מעמיסים 3 תלמידים, מתחלפים ביניהם. כל אחד צובר מספר שיעורים ביום אחד אבל ניסיון חשוב בנהיגה לא שגרתית.

היום יש עדיין מורים כאלו, חבר טוב, אייזיק דוידוביץ, שהוא גם כתב רכב (מגזין DriveTime) נוהג כך.

  • רעיון טוב! 2
פורסם (נערך)
לפני 18 שעות, EliC25 כתב:

הבעיה היא לא נתינת או אי נתינת זכות קדימה להולכי רגל. הבעיה היא חוסר תשומת לב לקיומם מלכתחילה.

תלך ברגל שעה ביום ותחצה מעברי חציה, תחזור אליי עם הממצאים.

אני הולך הרבה יותר משעה ביום, גם בדרך לתחנת האוטובוס שהזכרתי, גם בדרך מהרכבת איתה הגעתי למשרד, גם אותה הזכרתי, גם באזורים בלב תל אביב רמת גן ועוד, מקומות ששימוש ברכב בתוכם וסביבותיהם הוא סוג של סיוט עבורי ולכן הליכה ברגל, כשהמרחקים לא פסיכיים ( כשהם כן, יש מוניות ) מועדפת. מה שכתבתי בפוסט אליו הואלת להתייחס הוא תוצאת ניסיוני  האמור ואלו המימצאים שביקשת.

עריכה אחרונה על ידי רועי5
פורסם
בתאריך 8.4.2025 בשעה 18:07, Gorpi כתב:

השאלה למה המשטרה לא מתערבת?

מדובר בנקודות עצירה ידועות לכולם.

 

שוטר צריך לבוא למקום ברגל, ובסך הכל להיכנס לרכב הממונע להסיע אותו לחניון של רכבים מוחרמים של המשטרה.

האמת שאחד הרחובות שראיתי בעיניים את התופעה הוא סמוך לתחנת משטרה ושיטור עירוני... כנראה שגם להם וגם לי יש דברים טובים יותר וחשובים יותר לעשות מלהתווכח שעה עם בבון שיטופל אולי רק אחרי חצי שנה אם התיק לא יסגר מחוסר ענין לציבור.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

הנה דוגמא מצוינת למה שאנחנו מדברים עליו כבר כמה עמודים...

צריך לעבור 3 נתיבים שמאלה לנתיב פנייה. הנהג בקורולה מחליט שזו הזדמנות להתחרות איתי על הנתיב שאני בכלל לא מעוניין להמשיך בו, תוך כדי שהוא חוצה לנתיב פנייה שאני כן אמור להמשיך בו. הורדה קלה של הרגל מהגז ושום דבר לא היה קורה, אני הייתי עובר שמאלה והוא היה ממשיך ישר בלי להתרגז.

זה רבותיי, נקרא טמטום.

זה נראה כאילו נדחפתי לו, אבל שימו לב שאת מעבר הנתיב התחלתי לפניו, פשוט באופן יותר הדרגתי בניגוד לשבירת ההגה החדה שלו. הוא למעשה התחיל את מעבר הנתיב בזמן שחלק מהרכב שלי כבר עבר לאותו נתיב.

פורסם

באמת שלא הבנתי מה הוא ניסה לעשות... או שיש לו איזה הגיון שאני לא מצליח להבין מהסרטון, או שפשוט מוח הקוף השתלט עליו והוא החליט שהוא יעשה הרבה מאמצים כדי שלא תהיה לפניו 

פורסם

זה בדיוק זה. רק שלא יהיה לפניי מישהו. 

זה קורה הרבה במהירות שיוט בבין עירוני, עוקף אותי מישהו כשאני במהירות קבועה עם בקרת שיוט, ואחרי 10 שניות אני נאלץ לעקוף אותו כי הוא מוריד מהירות, וחוזר חלילה......

פורסם

מורה לנהיגה מלמד לעבור טסט...זה תפקידו 

תפקיד המלווה הוא ללמד את כל השאר.

גם אצלי אף אחד מהילדים לא יודע לתפעל את המגבים או האורות, בטח לא לבדוק שמן, מים, לבצע בלימת חרום או להחליף צמיג. אני מלמד אותם בתקופת המלווה.

  • אהבתי 1
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם
לפני 4 שעות, EliC25 כתב:

הנה דוגמא מצוינת למה שאנחנו מדברים עליו כבר כמה עמודים...

צריך לעבור 3 נתיבים שמאלה לנתיב פנייה. הנהג בקורולה מחליט שזו הזדמנות להתחרות איתי על הנתיב שאני בכלל לא מעוניין להמשיך בו, תוך כדי שהוא חוצה לנתיב פנייה שאני כן אמור להמשיך בו. הורדה קלה של הרגל מהגז ושום דבר לא היה קורה, אני הייתי עובר שמאלה והוא היה ממשיך ישר בלי להתרגז.

זה רבותיי, נקרא טמטום.

זה נראה כאילו נדחפתי לו, אבל שימו לב שאת מעבר הנתיב התחלתי לפניו, פשוט באופן יותר הדרגתי בניגוד לשבירת ההגה החדה שלו. הוא למעשה התחיל את מעבר הנתיב בזמן שחלק מהרכב שלי כבר עבר לאותו נתיב.

לא היה יותר פשוט לכתוב, בבון?

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם
בתאריך 9.4.2025 בשעה 08:59, EliC25 כתב:

 

היום יש עדיין מורים כאלו, חבר טוב, אייזיק דוידוביץ, שהוא גם כתב רכב (מגזין DriveTime) נוהג כך.

איש מדהים היה בפודקאסט של יואב פולס ובועז קורפל

אני לא חי יותר אני חי מהר

פורסם
לפני 11 שעות, EliC25 כתב:

זה בדיוק זה. רק שלא יהיה לפניי מישהו. 

זה קורה הרבה במהירות שיוט בבין עירוני, עוקף אותי מישהו כשאני במהירות קבועה עם בקרת שיוט, ואחרי 10 שניות אני נאלץ לעקוף אותו כי הוא מוריד מהירות, וחוזר חלילה......

כן יש איזור ספציפי שיוצא לי להתקל באנשים  מהסוג הזה, אנשים מטרד.

 

קרה לי מקרה דומה רק כשהגעתי לעקוף הוא החליט להאיץ ולא לתת לי להשתלב, אז או שהייתי נתקע מאחוריו (כי היה לו רכב חזק משלי..) או שאני נתקע בנתיב השמאלי.

 

בסוף האצתי בצורה ״מתגרה״ כדי שיאיץ מהר ואז עזבתי את הגז ונתתי לו להיעלם….

  • אהבתי 1
פורסם
בתאריך 8.4.2025 בשעה 18:12, Gorpi כתב:

לדעתי, בסוף מורי הנהיגה אשמים. הם לא מלמדים כלום על אחזקת רכב, החלפת צמיגים, החלפת גלגל.

כמו תוכים מלמדים אותך לעבור טסט.

 

כי הם לא נמדדים על זה. תאמין לי שאם חלק מהטסט היה החלפת גלגל ברכב המורה היה מתרגל את זה במידה כזאת שהיית מוסמך להיות חלק מצוות הפיט בפורמולה 1.

  • אהבתי 1
פורסם
בתאריך 6.4.2025 בשעה 14:01, EliC25 כתב:

הבעיה היא שאפילו מורי הנהיגה עוברים על החוקים. אם אתה רואה מורה מעלה ומוריד תלמידים על אדום לבן, כשיש חניה באפור בדיוק מטר קדימה.. למה אפשר לצפות כשאותו תלמיד יהיה נהג עצמאי? גם אם זה באותה נקודת זמן לא מפריע לאף אחד, המודל האישי שלילי.

20250404_121032.jpg

מורה נהיגה בזמן שיעור פעם צפר לי כשהעזתי אחרי חנייה (ובדיקה כפולה במראה שאין רכב מגיע) לפתוח את הדלת, להוציא קביים, ולנסות לצאת מהרכב בבטחה. וכל זה ברחוב חד סיטרי קטן בעיר. ובנוסף, החנייה מסומנת הייטב עם תמרור חניית נכה. התנצל אחרי שצעקתי עליו "ככה אתה מלמד נהיגה?"

  • מבאס 1

 

פורסם

הייתה לי חוויה מרעננת לטובה. 

אחד הנהגים נדחף למעגל התנועה בזמן שהייתי בו. 

כשהגעתי ליעד הוא ראה אותי והתנצל מבלי שביקשתי. 

 

  • אהבתי 4

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...