Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קידוד/החלפת יחידת ABS פורד פיאסטה (fiesta)


פוסטים מומלצים

שלום רב,

 

יש לי רכב פורד פיאסטה שנת 2009, שיש לה בעיה ב-ABS. אחרי ביקור במוסך נאמר לי שצריך להחליף את היחידת ABS אבל אני צריך למצוא את החלק לבד. אחרי לא מעט חיפושים מצאתי את החלק מאיזה סוחר חלפים, חזרתי למוסך שהתקין את החלק ועכשיו יש לרכב בלמים (מקודם לא עבדו טוב בכלל) אבל המערת ABS עצמה לא עובדת. המוסכניק אמר שהתוכנה של הרכב לא קוראת את היחידה והיחידה לא מתאימה. חזרתי לבן אדם שמכר לי החלק הוא אומר שהוא הביא לי את החלק לפי הרישיון רכב שהבאתי לו החלק חייב להתאים וזה רק של עניין.

 

עכשיו, המוכר חלפים מוכן שאני אחזיר לו את החלק והוא יחזיר לי הכסף, אבל גם לי באופן אישי נראה מוזר שבעיה של תוכנה אי אפשר לפתור כי החלק "לא מתאים". אם היחידת ABS לא מתאימה אז למה הבלמים של הרכב עכשיו כן עובדים?

 

 

אני אשמח לכל עצה/מידע שתוכלו לתת לי בנושא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכלול ABS, מחשב או יחידה הידראולית,  מצריך קידוד שמכניס את המספר שלדה לחלק החדש/חליפי. כדי שמחשב הרכב יתקשר עם היחידה החליפית.

בגדול למוסך מורשה של פורד יש את המחשבים כדי לעשות זאת.

אופציה נוספת היא לנסות עם תוכנת Forscan, מיוחדת לרכבי פורד מאזדה. זה אפשרי לקודד איתה.

 

האופציה היותר עדיפה, היא לשפץ את מערכת ה ABS הקיימת. כך אין בעיה של תאימות או קידוד.

 

ממליץ לייצור קשר עם אבי מ"המדייק", זה בדיוק תחום העיסוק שלו.

יצא לך יותר זול מלהחליף חלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 24 דקות, Aviad Mandabi כתב:

מכלול ABS, מחשב או יחידה הידראולית,  מצריך קידוד שמכניס את המספר שלדה לחלק החדש/חליפי. כדי שמחשב הרכב יתקשר עם היחידה החליפית.

בגדול למוסך מורשה של פורד יש את המחשבים כדי לעשות זאת.

אופציה נוספת היא לנסות עם תוכנת Forscan, מיוחדת לרכבי פורד מאזדה. זה אפשרי לקודד איתה.

 

האופציה היותר עדיפה, היא לשפץ את מערכת ה ABS הקיימת. כך אין בעיה של תאימות או קידוד.

 

ממליץ לייצור קשר עם אבי מ"המדייק", זה בדיוק תחום העיסוק שלו.

יצא לך יותר זול מלהחליף חלק.

העניין הוא שכבר קניתי את החלק (בנפרד) ונתתי למוסך (בנפרד) להרכיב אותו, אז גם אם מחזיר את החלק שכבר קניתי וכבר מקבל את כל הכסף חזרה ממנו המוסך עדיין ירצה תשלום על העבודה שלו (לפרק ולהרכיב). חוץ מזה, החלק כבר מורכב (!) אז אם זאת רק בעיה של קידוד תוכנה אמור להיות הרבה יותר פשוט (וזול) לקודד את התוכנה לחלק ושלום על ישראל, לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול כן. תצטרך מוסך מורשה כדי לעשות את הקידוד. אמור להיות באזור ה 500 שקל.

 

לפני כן, הייתי מוודא שמספר החלק שרכשת זהה לחלק המקורי של הרכב.

אם הם לא, יכול להיות שגם קידוד לא יעזור.

אם יש תמונות, נוכל לעזור.

 

הייתי מבקש מהמוסך את החלק הישן, כדי שתוכל לשפץ אותו במידת הצורך בעתיד.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Aviad Mandabi כתב:

בגדול כן. תצטרך מוסך מורשה כדי לעשות את הקידוד. אמור להיות באזור ה 500 שקל.

 

לפני כן, הייתי מוודא שמספר החלק שרכשת זהה לחלק המקורי של הרכב.

אם הם לא, יכול להיות שגם קידוד לא יעזור.

אם יש תמונות, נוכל לעזור.

 

הייתי מבקש מהמוסך את החלק הישן, כדי שתוכל לשפץ אותו במידת הצורך בעתיד.

 

 

לפני 41 דקות, Aviad Mandabi כתב:

שכחתי לציין, שצריך את היחידה התקולה כדי להעביר את הנתונים שלה ליחידה שהותקנה.

לכן כדי שתבקש את היחידה שהוציאו מהרכב.

נשמע מעולה! איך אני מוודא את מספר החלק? מה מהמספרים על החלק הוא המספר שאני צריך לוודא?

 

אני מצרף תמונה של החלק המקורי עם המדבקה שעליו:

 

20240731_123039.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 המק"ט של החלק: 8V51-2C405-AD

 

לגמרי אפשר לנסות קידוד עם ForScan, אם אתה מאזור המרכז - יכול לעזור (ללא התחייבות להצלחה, עוד לא יצא לי לקודד יחידות ABS :) ). לגבי מידע שצריך לקרוא מהיחידה הקודמת - תנסה להקליד את ה-VIN שלך באתר הבא: https://www.motorcraftservice.com/AsBuilt - זה אמור לתת לך את המידע שתידרש לו, וכך לא תצטרך את החלק המוקרי (אם אתה לא מצליח להשיג אותו), מה גם שלקרוא מידע ממנו ללא חיבור למחשב הרכב דורש ידע שלפחות לי חסר.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, chrono כתב:

 המק"ט של החלק: 8V51-2C405-AD

 

לגמרי אפשר לנסות קידוד עם ForScan, אם אתה מאזור המרכז - יכול לעזור (ללא התחייבות להצלחה, עוד לא יצא לי לקודד יחידות ABS :) ). לגבי מידע שצריך לקרוא מהיחידה הקודמת - תנסה להקליד את ה-VIN שלך באתר הבא: https://www.motorcraftservice.com/AsBuilt - זה אמור לתת לך את המידע שתידרש לו, וכך לא תצטרך את החלק המוקרי (אם אתה לא מצליח להשיג אותו), מה גם שלקרוא מידע ממנו ללא חיבור למחשב הרכב דורש ידע שלפחות לי חסר.

 

לפני 12 שעות, Aviad Mandabi כתב:

שכחתי לציין, שצריך את היחידה התקולה כדי להעביר את הנתונים שלה ליחידה שהותקנה.

לכן כדי שתבקש את היחידה שהוציאו מהרכב.

מעולה! תודה לשניכם המידע שנתתם לי מאוד עוזר!

 

אני מצרף פה תמונה נוספת של היחידת ABS הישנה

20240731_123205.thumb.jpg.a24b607e072d22dbf43899f8cbfb2556.jpg

 

 

ניסיתי לחפש בגוגל יחידת ABS כזאת בדיוק, שתתאים גם למק"ט וגם לקוד שמופיע מעל הברקוד (כי מה שראיתי הקודים האלה כן חוזרים על עצמם בחלק מהיחידות אז זה כנראה לא מספר סידורי כלשהו).

 

עכשיו, אני מאזור ירושלים, טכנית יכול להגיע לאזור המרכז אבל זה לא הכי נוח...

בכל מקרה, בשביל לקודד את היחידה החדשה אני צריך איזה כלי scan tool או משהו כזה, נכון? יש עוד משהו שאני צריך (חוץ מהתוכנה שהמלצת עליה)? והאם יש במקרה מדריך פה בפורום על איך לעשות את זה לבד?

עריכה אחרונה על ידי בליינדקאובוי
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסוחר חלפים שמכר לי את החלק מצא לי יחידת ABS אחרת עם כמעט אותו מק"ט רק עם E בסוף (מצרף תמונה):

 

IMG-20240805-WA0007.thumb.jpg.2bc7dc691f7dcac7b7ce4a8b13397db5.jpg

 

עכשיו הוא אומר שאני אביא את המכונית והחלק אליו, הוא ישלח אותי למוסך שם ירכיבו את החלק שהוא נתן לי וירכיבו את החדש שהוא מצא וכנראה גם יקודדו אותו. אולי זה הפתרון הפשוט ביותר לעשות. השאלה היא האם לא אפסיד משהו קריטי מהדבר הזה? כלומר אם בעקבות ששמתי יחידה שהיא לא 100% כמו הישנה שלי האם אני צריך לחשוש שה-ABS לא יעבוד כמו שצריך בעתיד?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, בליינדקאובוי כתב:

בכל מקרה, בשביל לקודד את היחידה החדשה אני צריך איזה כלי scan tool או משהו כזה, נכון? יש עוד משהו שאני צריך (חוץ מהתוכנה שהמלצת עליה)? והאם יש במקרה מדריך פה בפורום על איך לעשות את זה לבד?

 

אתה צריך בסה"כ מתאם OBD2 ל-USB, המבוסס על ELM327. ישנם מתאמים כאלה המומלצים ע"י ForScan, ועולים כמה עשרות דולרים (לדוגמא, זה: https://www.amazon.com/OBDLink-EX-FORScan-OBD-Adapter/dp/B081VQVD3F/ref=sr_1_1?crid=3OAPU2TQ0J0VF&dib=eyJ2IjoiMSJ9.by9NAaQYvxaf_OFA-Tugc7yXiAohVqSc0ddD_Z5nO-262555oyoDH1sODY8UDSmiayjqybfq94CMkQH4TWRAcokAAwajgGiJ60X0MKPhpLqrV_ToCkk9o2YMMyQoC2EEVMmIs_2x7-llVOuUtOuT-0v6Z-FdD9eBZ2O0lBOgD9BsPPx7nfs8GhcxbboHqvPBcQ4gpcGdQNcqkyDdnqs9uPMUigOKzruLoQL1NzvtKw0GKIqL4zLpkT0X_hs93QLHOynF7LXppgQmoiXMFVT9ITAMiq1jfWP2yu0T6PW7ack.Fr1i29GzSyU3emFqPrr-rr-3Y68chLlYK3EmAuAef7c&dib_tag=se&keywords=obdlink+mx&qid=1722848070&sprefix=obdlink%2Caps%2C269&sr=8-1). אני התקמצנתי וקניתי אחד ב-$10 בעלי אקספרס, והוא עובד מעולה (https://www.aliexpress.com/item/32767850373.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.10.49d71802zpNXKx). לא מכיר מדריכים בפורום זה, אך יש המון מדריכים בחו"ל (לא ספציפיים לפיאסטה, אבל אמורים לעבוד באותה צורה). לדוגמא, תראה כאן כמה זה פשוט: https://docs.google.com/document/d/1-8dKaS_Spu4Zw4hV_CrKC4tLoP9G8yejqegF1wxIqxY/edit

 

לדעתי, אם ההבדל במק"ט זה אות אחת בסוף, זה סתם עניין של רוויזיה של החלק. לא אמורה להיות בעיית תאימות. אין לך מה לחשוש שה-ABS לא יעבוד כמו שצריך. אתה יודע מה המק"ט שנמצא אצלך כרגע באוטו ולא עובד? אם זה מק"ט נכון ותואם, זה כנראה רק עניין של לקודד את החלק וזהו - לא צריך לפרק, לא צריך להחליף כלום. אלא אם לא הצלחת להוריד את מידע ה-AsBuilt מהאתר שצירפתי קודם, ואז צריך לקרוא אותו מהיחידה הישנה (אבל זה אולי אפשרי מבלי לפרק יותר מדי דברים, אם אתה מצליח להגיע לחיווט שמגיע ליחידה - פשוט לנתק את הנוכחית ולחבר את הישנה; להתחבר עם מחשב ולקרוא את המידע הנדרש; ואז לחבר את החיווט חזרה ליחידה המותקנת).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האות האחרונה במקט יכולה להשתנות. 

השאר צריך להיות זהה.

בצילום השני לא רואים את מספר החלק.

 

מה שאתה מצלם זה היחידה ההידראולית. צריך לוודא שמחשב ה ABS עם אותו מספר חלק. זה החלק שעובר קידוד.

יכול להיות שהבעיה היתה רק במחשב או ביחידה ההידאולית (או להפך) ולא בהכרח שניהם.

האם יש קוד תקלה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, chrono כתב:

 

אתה צריך בסה"כ מתאם OBD2 ל-USB, המבוסס על ELM327. ישנם מתאמים כאלה המומלצים ע"י ForScan, ועולים כמה עשרות דולרים (לדוגמא, זה: https://www.amazon.com/OBDLink-EX-FORScan-OBD-Adapter/dp/B081VQVD3F/ref=sr_1_1?crid=3OAPU2TQ0J0VF&dib=eyJ2IjoiMSJ9.by9NAaQYvxaf_OFA-Tugc7yXiAohVqSc0ddD_Z5nO-262555oyoDH1sODY8UDSmiayjqybfq94CMkQH4TWRAcokAAwajgGiJ60X0MKPhpLqrV_ToCkk9o2YMMyQoC2EEVMmIs_2x7-llVOuUtOuT-0v6Z-FdD9eBZ2O0lBOgD9BsPPx7nfs8GhcxbboHqvPBcQ4gpcGdQNcqkyDdnqs9uPMUigOKzruLoQL1NzvtKw0GKIqL4zLpkT0X_hs93QLHOynF7LXppgQmoiXMFVT9ITAMiq1jfWP2yu0T6PW7ack.Fr1i29GzSyU3emFqPrr-rr-3Y68chLlYK3EmAuAef7c&dib_tag=se&keywords=obdlink+mx&qid=1722848070&sprefix=obdlink%2Caps%2C269&sr=8-1). אני התקמצנתי וקניתי אחד ב-$10 בעלי אקספרס, והוא עובד מעולה (https://www.aliexpress.com/item/32767850373.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.10.49d71802zpNXKx). לא מכיר מדריכים בפורום זה, אך יש המון מדריכים בחו"ל (לא ספציפיים לפיאסטה, אבל אמורים לעבוד באותה צורה). לדוגמא, תראה כאן כמה זה פשוט: https://docs.google.com/document/d/1-8dKaS_Spu4Zw4hV_CrKC4tLoP9G8yejqegF1wxIqxY/edit

 

לדעתי, אם ההבדל במק"ט זה אות אחת בסוף, זה סתם עניין של רוויזיה של החלק. לא אמורה להיות בעיית תאימות. אין לך מה לחשוש שה-ABS לא יעבוד כמו שצריך. אתה יודע מה המק"ט שנמצא אצלך כרגע באוטו ולא עובד? אם זה מק"ט נכון ותואם, זה כנראה רק עניין של לקודד את החלק וזהו - לא צריך לפרק, לא צריך להחליף כלום. אלא אם לא הצלחת להוריד את מידע ה-AsBuilt מהאתר שצירפתי קודם, ואז צריך לקרוא אותו מהיחידה הישנה (אבל זה אולי אפשרי מבלי לפרק יותר מדי דברים, אם אתה מצליח להגיע לחיווט שמגיע ליחידה - פשוט לנתק את הנוכחית ולחבר את הישנה; להתחבר עם מחשב ולקרוא את המידע הנדרש; ואז לחבר את החיווט חזרה ליחידה המותקנת).

 

הצלחתי להוריד את הקובץ מהאתר שנתת לי. פשוט נראה לי קצת סיפור לקודד את זה לבד כי זה להזמין כבל, להוריד תוכנה, לחכות שהכבל יגיע, לחבר הכל, לקוות שאני אבין איך התוכנה עובדת עם המדריך... וכל זה לפחות שבועיים מהיום... אני יודע, זה קצת חסר בלנות מצידי אבל תחשוב שאני שבועיים ככה ועד שסוף סוף שהרכב מסוגל לבלום כמו שצריך (!)  אני לא ממהר להחזיר את החלק החדש-ישן.

לפני שעה, Aviad Mandabi כתב:

האות האחרונה במקט יכולה להשתנות. 

השאר צריך להיות זהה.

בצילום השני לא רואים את מספר החלק.

 

מה שאתה מצלם זה היחידה ההידראולית. צריך לוודא שמחשב ה ABS עם אותו מספר חלק. זה החלק שעובר קידוד.

יכול להיות שהבעיה היתה רק במחשב או ביחידה ההידאולית (או להפך) ולא בהכרח שניהם.

האם יש קוד תקלה?

אני לא יודע מה הקוד תקלה כי הרכב כבר לא אצל המכונאי. אני כן יודע להגיד שעכשיו יש לי: בלם שעובד, נורית ABS דולקת, נורית תקלה כאילו הרכב מחליק, ועוד נורית אזהרה כללית (כמו זה כשבלם היד למעלה, רק שהיא לא נעלמת כשמורידים את הבלם).

 

מבחינת מק"ט, אתה רוצה שאני אוודא שהמק"טים שבגב היחידה תואמים, כמו אלה בתמונה המצורפת?

 

אם כן, ממה שראיתי, בדרך כלל כשהמק"ט של היחידה ההידראולית לא תואם אז גם לא המק"טים על גב היחידה.
 

 

 

 

ford fiesta 8V51-2C405-AD ABS Module back.webp

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחיפוש, נוסף באינטרנט של יחידות עם מק"טים דומים לחלק החדש שהסוחר רוצה להביא והמק"טים של החלק המקורי שלי אז הם לא אחד-לאחד. דווקא ביחידות עם שהמק"ט של היחידה ההידראולית שלהם הוא 8V51-2C405-AC (כלומר אותו מק"ט כמו אצלי רק עם C במקום D בסוף) אז המק"טים בגב היחידה אותו דבר כמו ביחידה המקורית שלי. באלה שהמק"ט שלהם כמו שלי רק מסתיים באות E זה קצת שונה גם גב היחידה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה אכן מחשב ABS שצריך לוודא את התאימות של המקטים. 

בכל מקרה מה שאתה מתאר זה תקלה שמקפיצה את כל הנורות אזהרה שקשורות ל ABS.

זה יכול להיות יחידה הידראולית, מחשב או חיישן מהירות בגלגל שמצריך החלפה או ניקוי. 

 

כרגע, אחרי כל התהליך שעשית הכי פשוט ללכת למוסך שיכול לקודד את החלק שהוחלף ולסגור את העניין.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Aviad Mandabi כתב:

זה אכן מחשב ABS שצריך לוודא את התאימות של המקטים. 

בכל מקרה מה שאתה מתאר זה תקלה שמקפיצה את כל הנורות אזהרה שקשורות ל ABS.

זה יכול להיות יחידה הידראולית, מחשב או חיישן מהירות בגלגל שמצריך החלפה או ניקוי. 

 

כרגע, אחרי כל התהליך שעשית הכי פשוט ללכת למוסך שיכול לקודד את החלק שהוחלף ולסגור את העניין.

 

אז ככה, ניסיתי ללכת על ההצעה של הסוחר שאמר שהוא השיג לי חלק אחר, אבל  אחרי דין ודברים לא ראינו עין בעין וסיכמנו שאני פשוט אחזיר לו את החלק שלו מחר והוא יחזיר לי את הכסף שלי. בינתיים הזמנתי חלק שנראה כמעט אחד לאחד כמו שלי, עם אותו מק"ט 8V51-2C405-AD מקדימה ואותם מק"טים מאחורה. החיסרון הוא שהזמנתי את החלק מחו"ל ולכן יקח לו קצת זמן להגיע...

 

בכל מקרה אני מאוד מעריך את העזרה שנתתם לי בנושא ואעדכן, בלי נדר, כשיגיע החלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...