Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קידוד/החלפת יחידת ABS פורד פיאסטה (fiesta)


פוסטים מומלצים

קח בחשבון שסה רכיב מערכת בלימה, זה יעצר המכס. רוב הסיכויים שלא יעבור.

 

שוב ממליץ לך לבדוק את אופציית שיפוץ הרכיב. זה אפשרי וככה אין בעיית תאימות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.8.2024 בשעה 04:09, Aviad Mandabi כתב:

קח בחשבון שסה רכיב מערכת בלימה, זה יעצר המכס. רוב הסיכויים שלא יעבור.

 

שוב ממליץ לך לבדוק את אופציית שיפוץ הרכיב. זה אפשרי וככה אין בעיית תאימות.

 

בתאריך 6.8.2024 בשעה 17:18, chrono כתב:

וסביר להניח שגם אותו צריך יהיה לקודד. האם כבר פירקת את החלק מהרכב?

 

כבר הזמנתי את החלק והוא נעצר או הולך להיעצר במכס. קיבלתי הודעה  מ-FedEx (חברת השילוח) שאני צריך למלא איזה טופס ולשלם להם עוד 520 שקל על שחרור מהמכס ואישור תחבורה. כרגע אני די מצטער שפשוט לא הלכתי לקדד את החלק הקודם שקניתי (שבינתיים החזרתי וקיבלתי עליו את הכסף) כי יש מצב שדווקא החלק ההוא היה כמו החלק המקורי לרכב.

 

אני שכחתי לגמרי שלפני שקניתי את הרכב ראיתי בהיסטוריית הטיפולים שלו שהחליפו לו משאבת ABS, אני נוטה להאמין שהחליפו לו את כל היחידה. היחידה ששמו לו היא יחידה משופצת. בגלל זה ובגלל עלות החלק החדש אני לא אלך על שיפוץ עכשיו.

 

דבר נוסף הוא שלפי שיחה שהייתה לי עם מוסך מורשה פורד (מרשימת המוסכים באתר של פורד), לפי מה שהמוסכניק אמר ועוד חשמלאי רכב (אבל של משאיות) הם כולם אמרו לי שאם החלק מתאים לרכב אז זה עובד ישר ולא צריך לקודד. מה שגרם לי לחשוב שעדיף לי חלק בדיוק כמו שלי מאשר להתחיל להתעסק עם הקידוד עכשיו.

 

חבל שאין איזה אתר שמאפשר להכניס מספר שלדה והוא נותן לך את רשימת החלפים שדרושים לרכב. הבנתי שיצאה איזה תקנה בנושא בארץ אבל היא כנראה לא תקפה עבור רכבים ישנים כמו שלי כי לא מצאתי מידע באתר של פורד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, בליינדקאובוי כתב:

חבל שאין איזה אתר שמאפשר להכניס מספר שלדה והוא נותן לך את רשימת החלפים שדרושים לרכב. הבנתי שיצאה איזה תקנה בנושא בארץ אבל היא כנראה לא תקפה עבור רכבים ישנים כמו שלי כי לא מצאתי מידע באתר של פורד.

 

ישנם אתרים כאלה, אבל זה משתנה מיצרנית ליצרנית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי זה יכול לעזור לך:

 

תעדכן כשתקבל את היחידת ABS איך זה עבר וכמה שילמת סה"כ.

גם אני כרגע עם תקלה בABS (מאזדה 3), עדיין מתלבט בין שיפוץ, לפירוק, לחדש מיפן (עכשיו מתחיל שם חג אז האופציה הזאת קצת בעייתית).

 

chrono תודה שחשפת אותי ל-FORScan.

למעוניינים, סרטון שמסביר טוב איך להוריד ולהשתמש בחינם:

*מופיע בסרטון שצריך להירשם לפורום, לא עשיתי את זה והתוכנה עובדת לי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, chrono כתב:

 

ישנם אתרים כאלה, אבל זה משתנה מיצרנית ליצרנית.

 

חיפשתי באתרים שונים, מחו"ל בעיקר. הם לא זיהו את מספר השלדה שלי ולא הצלחתי למצוא את הדגם שלי בדיוק במאגרים שלהם. תמיד יש להם איזה 4 דגמים לפחות של פורד פיאסטה 1.4L אוטומטית. לך תבין עכשיו מה מהן הוא הדגם שלך אם בכלל. ברישיון הרכב לא נותנים את אותו פירוט כמו שם.

 

 

 

 

 

לפני 13 שעות, itzik123 כתב:

אולי זה יכול לעזור לך:

 

תעדכן כשתקבל את היחידת ABS איך זה עבר וכמה שילמת סה"כ.

גם אני כרגע עם תקלה בABS (מאזדה 3), עדיין מתלבט בין שיפוץ, לפירוק, לחדש מיפן (עכשיו מתחיל שם חג אז האופציה הזאת קצת בעייתית).

 

chrono תודה שחשפת אותי ל-FORScan.

למעוניינים, סרטון שמסביר טוב איך להוריד ולהשתמש בחינם:

*מופיע בסרטון שצריך להירשם לפורום, לא עשיתי את זה והתוכנה עובדת לי.

 

 

זה נראה מדריך מעולה ואולי יהיה לי שימושי כשהחלק "החדש" יגיע מחו"ל. לפי מרכז השירות של פורד. אם החלק שהזמנתי כמו החלק הישן אז זה צריך לעבוד ישר בלי קידוד, אבל מצד שני כולם שם גם הכחישו שאפשר לקדד חלקים לא תואמים ואני יודע בוודאות שאפשר.

 

לגבי המצב שלך עם הרכב שלך אני לא בטוח מה לענות לך. כמו שציינתי, ברכב שלי התקינו משאבת ABS משופצת לפני שקניתי אותו. אני לא יודע אם זאת אותה משאבת ABS המקורית של הרכב שהגיע מהמפעל או משאבה שמישהו שיפץ והרכיב ברכב. מה שכן, לפי זה, אני פחות התלהבתי מהאפשרות של שיפוץ.

יש איזה בחור ישראלי שמספר שיחידה משומשת יכולה לצבור מן סוג של משקעים בפנים ולסבול מתקלות שאי אפשר לתקן בכלל - כמו שהיחידה לא תתריע על תקלות ב-ABS אם יש (כלומר לא תידלק לך נורת ABS אם יש בעיה ביחידה).

אני בעצמי גיליתי שזה לא בהכרח נכון כי הרכבתי יחידה מפירוק וכן נדלקה לי הנורה. זה לא אומר בהכרח שכל היחידה עבדה כמו שצריך אבל זה כן אומר שכנראה יש יחידות מפירוק שווה להתקין. אני מניח שאם חשמלאי בודק את היחידה לפני שהוא מתקין אותה אז הכל בסדר.

 

האפשרות שנראת לי הכי טובה היא לקנות יחידה חדשה. לי אישית אין אפשרות כזאת כי כבר לא מייצרים כאלה לרכב שלי (ככל הידוע לי) וגם אם כן לא בטוח ששווה להשקיע סכום של יחידה חדשה ברכב ששווה 12,000 שקל כמו במקרה שלי.

 

לכן, במקרה שלך, אם מחיר חלק חדש כולל הכל לא עולה על נגיד 2,000 שקל אז אני חושב שעדיף לך חדש. אם זה עולה מעבר אז עדיף יחידה מפירוק, אבל זאת דעתי האישית בלבד וכפי שאתה כבר מבין אני לא איש מקצוע בתחום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, בליינדקאובוי כתב:

לכן, במקרה שלך, אם מחיר חלק חדש כולל הכל לא עולה על נגיד 2,000 שקל אז אני חושב שעדיף לך חדש. אם זה עולה מעבר אז עדיף יחידה מפירוק

2,000 שח זה בערך מחיר החלק (חדש) והמשלוח.

לכן רציתי לדעת כמה מיסים תשלם, וגם אם הטופס אישור מעבדה (זה?) יתקבל בלי בעיות.

לפני 13 שעות, itzik123 כתב:

chrono תודה שחשפת אותי ל-FORScan

גם aviad, עכשיו שמתי לב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 55 דקות, בליינדקאובוי כתב:

 

חיפשתי באתרים שונים, מחו"ל בעיקר. הם לא זיהו את מספר השלדה שלי ולא הצלחתי למצוא את הדגם שלי בדיוק במאגרים שלהם. תמיד יש להם איזה 4 דגמים לפחות של פורד פיאסטה 1.4L אוטומטית. לך תבין עכשיו מה מהן הוא הדגם שלך אם בכלל. ברישיון הרכב לא נותנים את אותו פירוט כמו שם.

תכניס מספר שלדה בCatcar. הוא זיהה מספרי שלדה של כמה פיאסטות שונות שניסיתי להכניס.

פורד פיאסטה 1.25 ידנית 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 12.8.2024 בשעה 13:53, itzik123 כתב:

2,000 שח זה בערך מחיר החלק (חדש) והמשלוח.

לכן רציתי לדעת כמה מיסים תשלם, וגם אם הטופס אישור מעבדה (זה?) יתקבל בלי בעיות.

 

קודם כל מתנצל על התגובה באיחור. אני לא סגור על העלות הסופית שתהיה לך. אם המשלוח נתפס במכס אז הוא יתעכב כי החלק גם יחוייב במע”מ וגם צריך אישור של בודק ממשרד התחבורה.

הבודק לוקח אגרה של 80 שקל, למיטב הבנתי (זה מה שחברת השליחויות אמרה לי) ומע”מ לקחו לי 17%. עכשיו בגלל ש-"התמזל מזלי” שהחלק נשלח לי באמצעות FedEx, נוספה לי, כנראה, עלות נוספת של עוד 500 שקל בערך על השירות שלהם. שירות שכולל בתוכו, מסים של המדינה (כמו מע”מ והאגרה לנציג משרד התחבורה) והשירות שלהם. היתרון הוא שלא אצטרך לשחרר את המשלוח בעצמי....

לכן אני בספק שהעלות כנראה לא מסתכמת ב-2000 שקל כולל הכל, אלא אם האתר ממנו אתה מזמין את החלק הוא כזה שעובד הרבה עם הארץ ויודע להעריך מראש את עלות כל המסים והשירותים וידע לחשב לך כבר הכל (כמו אמזון). זה אפשרי.

בכל אופן, אני ממליץ לבקש מהמוכר שאם אפשרי אז שלא ישלח לך דרך FedEx או UPS כי הן ידועות בעלויות הנוספות היחסית גבוהות שהן גובות ונטייה של משלוחים להעתכב אצלם יותר ממה שצריך.

 

בתאריך 12.8.2024 בשעה 14:19, שחר 1 כתב:

תכניס מספר שלדה בCatcar. הוא זיהה מספרי שלדה של כמה פיאסטות שונות שניסיתי להכניס.

מכיר את האתר, לצערי הוא לא זיהה את המספר שלדה של הרכב שלי.

עריכה אחרונה על ידי בליינדקאובוי
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 49 דקות, בליינדקאובוי כתב:

מכיר את האתר, לצערי הוא לא זיהה את המספר שלדה של הרכב שלי.

מתי ניסית? אני ניסיתי לפני כמה חודשים והוא לא זיהה, אבל כנראה שעדכנו שם משהו בשבועות האחרונים ואז הוא כן זיהה.

פורד פיאסטה 1.25 ידנית 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, בליינדקאובוי כתב:

אני לא סגור על העלות הסופית שתהיה לך. אם המשלוח נתפס במכס אז הוא יתעכב כי החלק גם יחוייב במע”מ וגם צריך אישור של בודק ממשרד התחבורה.

הבודק לוקח אגרה של 80 שקל, למיטב הבנתי (זה מה שחברת השליחויות אמרה לי) ומע”מ לקחו לי 17%.

האמת שבדקתי קצת בינתיים.

 

מכס אין על חלקי חילוף בעלות של עד 1000$, גם ממדינות שאין איתן הסכמי סחר.

 

מס קנייה יש על הרבה מהחלקי חילוף שעלותם מעל 75$. בד"כ המס הוא 12% מ-160% מעלות החלק כולל משלוח.

על יחידת ABS (ואם אני לא טועה גם על צלחות ורפידות) אין מס קנייה.

 

נשארנו עם 17% מע"מ.

 

מה שעדיין לא ברור לי זה בעניין האישור מעבדה:

האם חלק שיש עליו תקן או חלק מקורי (שלא בטוח יש עליו תקן), אמור לקבל אישור מעבדה בלי בעיות או ששום דבר לא בטוח.

 

בנוסף, מה העלויות של זה בחברות הפרטיות ומה ב-ems, והאם צריך למלא עצמאית את הטופס בקשת ייבוא או לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 15.8.2024 בשעה 16:49, itzik123 כתב:

האמת שבדקתי קצת בינתיים.

 

מכס אין על חלקי חילוף בעלות של עד 1000$, גם ממדינות שאין איתן הסכמי סחר.

 

מס קנייה יש על הרבה מהחלקי חילוף שעלותם מעל 75$. בד"כ המס הוא 12% מ-160% מעלות החלק כולל משלוח.

על יחידת ABS (ואם אני לא טועה גם על צלחות ורפידות) אין מס קנייה.

 

נשארנו עם 17% מע"מ.

 

מה שעדיין לא ברור לי זה בעניין האישור מעבדה:

האם חלק שיש עליו תקן או חלק מקורי (שלא בטוח יש עליו תקן), אמור לקבל אישור מעבדה בלי בעיות או ששום דבר לא בטוח.

 

בנוסף, מה העלויות של זה בחברות הפרטיות ומה ב-ems, והאם צריך למלא עצמאית את הטופס בקשת ייבוא או לא.

 

חשבתי שכבר עניתי על ההודעות האלה אבל מסתבר ששכחתי ללחוץ "שלח"...

 

אני לא יודע להגיד מה העלויות של EMS לעומת חברות פרטיות אבל אני מאמין שב-EMS כן תצטרך למלא בקשת ייבוא וחברות פרטיות הן הרבה פעמים שולחות לך את הטפסים הרלוונטים לחתום עליהם.

עכשיו בנוגע לתקן, לצערי הרב, זה לא נראה לי מעניין את בוחן משרד התחבורה אם החלק מקורי או לא כי הם עדיין רוצים לעשות את הבדיקה שלהם ואם אפשר לגבות ממך על זה עוד קצת מסים  בדרך אז למה לא?

איך אני יודע? כי לא מוכנים להכניס את החלק שלי לארץ כי הוא משומש. כאילו שבארץ אני יכול לקנות חלק חדש...

 

 

בתאריך 15.8.2024 בשעה 12:40, שחר 1 כתב:

מתי ניסית? אני ניסיתי לפני כמה חודשים והוא לא זיהה, אבל כנראה שעדכנו שם משהו בשבועות האחרונים ואז הוא כן זיהה.

 

ניסיתי ממש כמה ימים לפני שהצעת את האתר וגם באותו יום. גם במקרה שלך חשבתי שכבר סיפרתי לך על זה אבל ששכחתי ללחוץ "שלח"...

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...