Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוזוקי בלנו 2001 - בעיית הנעה כנראה בגלל תקלה באימובילייזר - דרוש עזרת ממומחה


Eyalos99

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,


מדובר על סוזוקי בלנו 2001 במצב מצויין. הרכב הפסיק להניע, כשנותנים סטרטר יש קרנק אבל אין הצתה.

 

בקצרה:
נורת מנוע מהבהבת, והמחשב נותן קוד תקלה 83 - לפי ספר רכב בעיית תיקשורת סיריאלית עם אמובילייזר.
הרכב נמצא כעת אצל חשמלאי רכב שבדק את כל מערכות החשמל וטען שהכל תקין. הוא אמר שצריך לצרוב מחדש את הקודים של האימובילייזר בבקר. בדקנו את 2 המפתחות והם משדרים תקין.
לחשמלאי אין ציוד לצרוב מחדש את הקודים באימובילייזר / במחשב מנוע. הוא אמר שאנסה לחפש מישהו שיש לו ציוד לכתיבה מחדש של הקודים או לקנות קיט מחשב + אימובילייזר + מפתח מפירוק.
בעזרת מחשב דיאגנוסטיקה של החשמלאי הוא הצליח להניע, כנראה עקף את פקודה של האימובילייזר, אך זה מחזיק רק לאותה ההנעה. לאחר כיבוי המנוע הקודים עדיין לא תקינים ואין הנעה.
לפי מה שהבנתי צריך מישהו שיש לו את הציוד לשכתב מחדש את הקודים ולשמור אותם במערכת האימובילייזר.

 

בפירוט:

הכל התחיל כששטפתי את המנוע עם מכונת לחץ לפני טסט (כן כן לא הכי חכם) השתדלתי לשטוף רק מלמטה אך נתתי כמה שפיריצים גם מלמעלה על החלק האחורי, נזהרתי לא להרטיב את הקופסת פיוזים ודיסטריביוטר (שבהמשך גליתי שזה בכלל עם חיישן מגנטי והוא סגור טוב).

לאחר השטיפה הניע בקלות, הכל היה תקין.

יום למחרת הרכב הפסיק להניע, נותן קרנק אך לא מניע אפילו לשניה.

בדקתי כל הממסרים, כל הפיוזים, הכל תקין (בדיקתי מתח עם רב מודד ולא רק בדיקת רציפות עם מנורה כדי לראות שאכן מגיע 12V ולא פחות עקב עליית התנגדות בגלל קורוזיה או משהו דומה).

הוצאתי כבלים של הצתה ובדקתי ואכן אין הצתה בכלל בכל 4 הבוכנות.

נורת check engine מהבהבת בקצב קבוע כשהמפתח על מצב ON.

חיברתי את הג'מפר בקופסת הממסרים לפי הנחיות של ספר רכב לדיאגנוסטיקה ללא מחשב ואז נורת המנוע מהבהבת מספר פעמים כדי לסמן מספר תקלה. הרכב ציין תקלה מספר 83.

לפי ספר רכב 83 - "תקלה בתקשורת סיריאלית עם האימובילייזר".

 

גררתי את הרכב לחשמלאי רכב שעד היום מורח אותי (כבר 3 שבועות) אמר שבדק את כל מערכות החשמל והכל תקין.

בהתחלה הוא היה בטוח שחיישן קרנק מלמטה התקלקל, החליף אותו בחדש ואין שינוי.

את המפתח + המפתח ספייר בדקנו וראינו שנותן קוד זהה ותקין.

לבסוף הוא התחיל לשחק עם המחשב דיאגנוסטיקה שלו, התחבר למחשב רכב ניסה לשכתב את הקודים של האימובילייזר והרכב הצליח להניע כל עוד המחשב שלו מחובר. לאחר ניתוק המחשב וכיבוי מנוע שוב לא מניע.

החשמלאי טוען שצריך מחשב / תוכנה שאין לו בשביל לצרוב מחדש את הקודים של האימובילייזר שיהיו תואמים בכל חלקי המערכת - מחשב + קופסת אימובילייזר + מפתחות.

אז הוא עכשיו מחפש לקנות מפירוק את כל הסט הזה מחשב + קופסת אימובילייזר + מפתח במקום לאפס ולשכתב את הקודים במערכת הקיימת כי אין לו את הציוד לכך.

בימים האחרונים אני מתקשר לכל מני מנעולנים שמתמחים בפריצה ותיקון אימובילייזרים אך ללא מענה, חלק לא חוזרים אליי וחלק לא רוצים להתעסק.

 

יש למישהו פה ניסיון בתחום / יכולת לעזור / יודעים להמליץ על מישהו ?

אשמח לכל עזרה ובמיוחד כזו שלא תעלה כמו הרכב..

 

אנסה לספק כל מידע שידרש.

 

תודה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איני מכיר את מכוניתך, אבל בהרבה מכוניות שיטת פעולת האומיבילייזר הנה ששידור אות מהמפתח לאנטנה שנמצאת לרוב סביב מתג ההתנעה (מסומן בחץ אדום בדוגמת התמונה)

ומהאנטנה משודר אות ליחידת בקר האימובילייזר ששולחת ממנה אות איפשור התנעה למחשב ניהול המנוע.

כלומר, שצריך לבדוק גם את כל מה שבין המפתח לבין מחשב ניהול המנוע.

בברכה  -  רפי לין

image.png.bf3926e61523dbb6cae4b2a8d5339bec.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רפי, 

 

בעיקרון חשמלאי הרכב טען שבדק את כל חלקי המערכת. מפתחות - אנטנה - חוטים - ומחשב ניהול מנוע.

לגבי הבקר של האימובילייזר עצמו אין לו את הציוד לבדוק אותו.

הבוקר העברתי את הרכב לחשמלאי רכב אחר בעיר בתקווה שיש לו את הציוד לשכתב את הקודים של האימובילייזר.

אציין שלשם כך החשמלאי הראשון התחבר עם המחשב דיאגנוסטיקה שלו ל-OBD2 ועקף את פקודת האימובלייזר ואיפשר לי להניע כדי להגיע לחשמלאי השני בנסיעה. מה שמרמז על כך שהמחשב ניהול כנראה תקין.

אני מקווה שהוא יפתור את הבעיה ובכל מקרה אעדכן כאן. 

בינתיים אם למישהו יש עוד רעיונות אשמח לשמוע.

אפילו יעזור לי לדעת מהם השמות או ההגדרות המקצועיות של מה שלדעתכם הבעיה עלולה להיות כדי שזה יעזור לי להגדיר את הבעיה בצורה ממוקדת לשם מציאת הפיתרון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, הנושא הסתיים, העברתי את הרכב לחשמלאי רכב אחר שיש לו ציוד כתיבת קודים.

הוא כתב את הקודים מחדש (טען שיצר קשר עם נציגות סוזוקי כדי שיספקו לו את הקודים המתאימים) וזהו.

על זה ביקש 1000 ש"ח.. 😵

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...