Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 958 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

רכשתי לאחר המלצה כאן קליאו סטיישן דיזל 18 (K9K) 

התייעצתי עם חבר שגם מחזיק ברכב עם המנוע הזה

 

שורה תחתונה הוא המליץ לי לעשות טיפול כל 10-15 אלף. הוא טוען שכשמפנקים את הרכב בטיפולים הרכב יעשה פחות בעיות...

 

וככה אני עושה. כל 15 אני מטפל.

 

בדקתי, ולפי המלצת היצרן צריך טיפול כל 30 אלף. האם יש בסיס לענין הקטנת מרווח הטיפולים או שזה בזבוז כסף?

 

אם אני יעשה כל 25 לדוגמא, שזה גם מעבר לדרישת היצרן, זה בסדר?

 

הנסועה שלי מחולקת חצי מהזמן עירוני וחצי בינערוני

תודה

פורסם

דבר ראשון, רק לוודא - אנחנו מדברים על מרווח להחלפת שמן ופילטר שמן בלבד, כן? כל שאר הטיפולים צריכים להתבצע על פי הזמן/קילומטרז' המצוינים אצל היצרן.

 

דבר שני, אם אתה לא עושה יותר מ-15 אלף קילומטר בשנה, אז השאלה לא רלוונטית, כי צריך לעשות החלפת שמן ופילטר כל שנה. למרות שאני מתאר לעצמי משאלתך ומכך שקנית רכב דיזל, שאתה עושה לפחות 25 אלף קילומטר בשנה :)

 

אם בנסיעות הבינעירוניות אתה עומד בפקקים, ובנסיעות העירוניות אתה עומד בפקקים וברמזורים, אז יש הילה להחליף שמן בתדירות גבוהה יותר מהדרישה הרגילה של היצרן (ככלל, פי 2 יותר).

 

הקונצנזוס כיום (משאלות דומות ברחבי האינטרנט) הוא שהחלפת שמן כל 20 אלף קילומטר ומעלה היא טריק שיווקי של יצרניות, ופוגע באורך החיים של המנוע. פשוט הפגיעה היא לא בטווח תקופת האחריות, אז זה לא מעניין את היצרניות. ולפיכך עדיף לך להחליף כל 15 אלף, בפרט אם אתה רוצה להשאיר את הרכב אצלך לאורך זמן רב.

 

עם זאת, צריך גם לקחת בחשבון שפעם טיפולים כל 12-15 אלף קילומטר נשמעו כמרווחים מדי, ואם היית שואל על מרווח כזה לפני 20 שנה - היו אומרים לך להחליף שמן כל 5-7.5 אלף קילומטר. היום אנחנו כבר יודעים שהכל בסדר, ואפשר להחליף שמן כל 15 אלף קילומטר והמנוע ישרוד הרבה שנים. יכול להיות שבעוד 5-10 שנים יהיה ברור שהיצרן צודק ואפשר בלי בעיה להחליף שמן ברנו שלך אחת ל-30 אלף ק"מ :)

 

×
×
  • תוכן חדש...