Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פניות/עיקולים בהילוך גבוה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 979 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

אני נוהג ברכבים ידניים כבר המון שנים, וההרגל שלי מאז ומתמיד הוא לעבור פניות ועיקולים בהילוכים נמוכים (כמובן, כשהמטרה שלי לעבור את הפניה במהירות ולהנות מזה, לא להוריד הילוכים לפני כל עיקול קל בכביש מהיר). הכוונה בהילוך נמוך היא הורדת הילוך כך שהמנוע יהיה באזור השמח שלו, במקרה שלי - 4K-5K (מדובר במיאטה דור 3, עם קו אדום ב-6.5K סל"ד). אני מבצע את הורדת ההילוך לפני הכניסה לפניה, ע"מ לא לטלטל את איזון הרכב עם בלימה פתאומית של המנוע, ובהתאם גם משתדל לשמור על מהירות קבועה לאורך הפניה עד לשלב היציאה ממנה. מעבר הפניה בהילוכים נמוכים יותר תמיד הרגיש לי כדבר נכון, שכן אז השליטה שלי במהירות הרכב עם המצערת היא המדויקת ביותר (ולא רק בגלל היכולת לצאת מהפניה בקלות, מבלי להוריד הילוך כדי להאיץ).

 

מרבית הפניות המדוברות הן רמפות בכבישים מהירים, ואני יודע בדיוק מה המהירות שאיתה אני מרגיש בנוח בכל אחת מהן. וכבר הרבה זמן מטריד אותי דבר אחד: יצא לי לעבור את אותן הפניות ברכבים אחרים (קיה פיקנטו ידנית שבה לא טרחתי להוריד הילוך לפני פניות אלה, ורנו קליאו אוטומטית), ושתי המכוניות האלה הרגישו יציבות להפליא במהירות בה במיאטה שלי הרגשתי שאני מתקרב למבגלת האחיזה. המיאטה עם צמיגים טובים, כיוון פרונט תקין, וגם נוסעת מצוין במסלול (שם אני מרגיש בנוח לקחת עיקולים כאלה במהירות גבוהה יותר, ולא מאבד שום אחיזה).

 

לאחרונה, אחרי שנים שהנושא מטריד אותי, החלטתי לנסות לעבור את אותן פניות מבלי להוריד הילוך (כך שבפועל המנוע נשאר בטווח של 2K-3K סל"ד), ובאופן מפליא - המהירות בה עברתי את הפניות גברה והרכב הרגיש יציב יותר. אני מנסה להבין מה קורה פה, ולא מצליח - האם למישהו יש הסבר לזה, או שהכל בראש?

עריכה אחרונה על ידי chrono
פורסם

2 המילים האחרונות שלך מסכמות את זה טוב (לדעתי): הכל בראש.

לדעתי, זה עניין פסיכולוגי בעיקרו. הרעש מהמנוע בסלד גבוה נותן לך את התחושה שאתה נוסע יותר מהר ממגבלות הרכב וזה מכניס אותך למצב דרוך יותר וקצת מטעה אותך. עובדתית אתה מצאת בעצמך שכל עוד אתה נכנס לסיבוב כאשר הרכב מאוזן מבחינת משקל (אתה לא מאיץ ולא מאט בסיבוב עצמו) אתה עובר אותו בקלות.

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

אני דווקא מתחיל לחשוב שזה ממש לא בראש. בחנתי את הנושא בסימולטור נהיגה היום, ובהחלט מהירות הפניה המתאפשרת בהילוך גבוה גבוהה יותר - וזה לא עניין של תחושה, בהילוך הנמוך יותר אני פשוט מחליק החוצה. אבל ממש לא ברור לי מה פיזית גורם לזה.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

המומנט להערכתי, בסל''ד הנמוך הרכב נשען על הצמיגים והשלדה, כשאתה נמצא בטווח רצועת הכוח, המומנט מקשה על אחיזת הצמיגים, בדיוק כפי שאתה מעוניין לשחק עם הזנב אתה בוחר בהילוכים נמוכים על מנת לשבור אחיזה.

(כבעל מיאטה nc בעצמי אני יכול להעיד).

 

פורסם
לפני 3 שעות, chrono כתב:

אני דווקא מתחיל לחשוב שזה ממש לא בראש. בחנתי את הנושא בסימולטור נהיגה היום, ובהחלט מהירות הפניה המתאפשרת בהילוך גבוה גבוהה יותר - וזה לא עניין של תחושה, בהילוך הנמוך יותר אני פשוט מחליק החוצה. אבל ממש לא ברור לי מה פיזית גורם לזה.

גם כשאני נוהג בסימולטור ונכנס לפנייה בהילוך נמוך אני נכנס לתת היגוי

פורסם
לפני 39 דקות, GTI33 כתב:

המומנט להערכתי, בסל''ד הנמוך הרכב נשען על הצמיגים והשלדה, כשאתה נמצא בטווח רצועת הכוח, המומנט מקשה על אחיזת הצמיגים, בדיוק כפי שאתה מעוניין לשחק עם הזנב אתה בוחר בהילוכים נמוכים על מנת לשבור אחיזה.

(כבעל מיאטה nc בעצמי אני יכול להעיד).

 

 

אבל למה יש פה השפעה של מומנט? אם אני עובר את הפניה במהירות קבועה (פחות או יותר), כל שהמומנט עושה הוא להתנגד להאטת הרכב, לא? ואז הכוחות שפועלים על הצמיג הם בגדול אותם כוחות בשני המקרים (ובעיקר, כוחות הצידה המנסים לזרוק את הרכב החוצה). ברור לי שבתוך רצועת הכוח, השינויים במצערת משפיעים יותר - אבל הקלט ממני די קבוע, זה לא שאני פתאום נותן הרבה גז (או עוזב בפתאומיות את הגז), ואז נזכר לתקן כשהרכב יוצא מאיזון...

 

או במילים אחרות: אם אני נוסע בקו ישר ושומר על מהירות קבועה של 90 קמ"ש, האם יש הבדל בכוח שעובד על הצמיגים כתלות בהילוך שבו אני נמצא?

פורסם

ייתכן כפי שצויין שישנה השפעה פסיכולוגית המתלווה.

אופציה נוספת ייתכן ואתה לא יציב כמו שאתה חושב על דוושת הגז בעת מהמורות ומפגעים בכביש? (אחרי הכל היא דורשת מינון שונה מאשר מחוץ לרצועת הכוח).

סיקרנת אותי ושווה בדיקה...

פורסם
לפני 7 שעות, chrono כתב:

אני דווקא מתחיל לחשוב שזה ממש לא בראש. בחנתי את הנושא בסימולטור נהיגה היום, ובהחלט מהירות הפניה המתאפשרת בהילוך גבוה גבוהה יותר - וזה לא עניין של תחושה, בהילוך הנמוך יותר אני פשוט מחליק החוצה. אבל ממש לא ברור לי מה פיזית גורם לזה.

יריה באפלה.

בסל"ד גבוה המאסה של המנוע משנה את איזון המשקל של הרכב.

העומס על הצמיגים לא משתנה, המאסה של החלק הקדמי עולה.

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

פורסם

לאוטו ״משתלם״ להמשיך קדימה עם החיכוך הפחות ולא לצאת מהסיבוב. 

אתה חונק את הקדימה על ידי בלימת מנוע אז הוא עסוק לצאת החוצה

ואולי גם מערכת בקרת יציבות מגבילה. אני לא מבין במערכת הזו אבל מעלה אפשרות

פורסם
לפני 7 שעות, GTI33 כתב:

ייתכן כפי שצויין שישנה השפעה פסיכולוגית המתלווה.

אופציה נוספת ייתכן ואתה לא יציב כמו שאתה חושב על דוושת הגז בעת מהמורות ומפגעים בכביש? (אחרי הכל היא דורשת מינון שונה מאשר מחוץ לרצועת הכוח).

סיקרנת אותי ושווה בדיקה...

לדעתי המצב בדומה בסימולציה פוסל את שתי האפשרויות... ובפרט האפשרות השניה, שכן ניתן לראות שאין כמעט שינוי באחוז הלחיצה על הגז (מופיע על המסך), ואין מהמורות.

לפני 5 שעות, רוןS כתב:

יריה באפלה.

בסל"ד גבוה המאסה של המנוע משנה את איזון המשקל של הרכב.

העומס על הצמיגים לא משתנה, המאסה של החלק הקדמי עולה.

מסה של מנוע זה משהו קבוע, למה שיהיה הבדל בסל"ד גבוה? גם אם לוקחים בחשבון את משקל הדלק (נשמע לי זניח), זה מתקזז, כי כמות הזמן הכוללת שבה המנוע מלא בדלק שווה ללא תלות בסל"ד...

לפני 5 שעות, דובצע כתב:

לאוטו ״משתלם״ להמשיך קדימה עם החיכוך הפחות ולא לצאת מהסיבוב. 

אתה חונק את הקדימה על ידי בלימת מנוע אז הוא עסוק לצאת החוצה

ואולי גם מערכת בקרת יציבות מגבילה. אני לא מבין במערכת הזו אבל מעלה אפשרות

אם הייתי משחרר את הגז לגמרי בשני המקרים, אז לגמרי ברור שבהילוך נמוך תהיה יותר בלימת מנוע. במצב כזה הייתי מצפה להיגוי יתר דווקא, שכן המשקל עובר קדימה, אבל זה לא משנה - כי אני על הגז והאוטו לא מאט.

 

ומערכת בקרת היציבות מנוטרלת.

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)

אם אתה באמת לא משנה את הלחץ על המצערת תוך כדי הסבוב - לא אמור להיות הבדל.

אבל כנראה שזה לא המצב ושינויים קטנים שקורים תוך כדי הסבוב בלחץ על המצערת בהרבה יותר משפיעים בהילוך נמוך.

 

יש פה גם שאלה האם תפקוד של דיפרנציאל (אלקטרוני) ובקרת יציבות מושפעים אולי מההילוך.

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
פורסם
לפני שעה, מיץ פטל כתב:

אם אתה באמת לא משנה את הלחץ על המצערת תוך כדי הסבוב - לא אמור להיות הבדל.

אבל כנראה שזה לא המצב ושינויים קטנים שקורים תוך כדי הסבוב בלחץ על המצערת בהרבה יותר משפיעים בהילוך נמוך.

 

יש פה גם שאלה האם תפקוד של דיפרנציאל (אלקטרוני) ובקרת יציבות מושפעים אולי מההילוך.

 

הדיפרנציאל במיאטה הוא לא אלקטרוני, ובקרת היציבות מבוטלת.

 

יכול להיות שאכן הלחיצה על הגז לא אחידה כפי שנראה לי, אבל לפי הסימולטור זה כן אחיד (ובהחלט קיים הבדל האחיזה).

פורסם (נערך)

התייחסות לדיפ לא הייתה למיאטה. זה ידוע.

לגבי סימולטור...נו טוב, הוא רק סימולטור. מה היה הראש של מי שתכנן אותו...? 

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
פורסם

תעשה סיבוב על אופניים...

למה דווקא אופניים?

כי שם אתה גם הנהג וגם המנוע

 

כאשר אתה רוכב בהילוך הנכון לתוואי השטח באופניים

בפניה במהירות מסוימת -  אתה תרגיש בודאות איבוד אחיזה, שליטה ויציבות במידה והיתה עושה את זה בהילוך נמוך יותר

 

הנושא שאתה מעלה מעניין,

לדעתי אתה שם דגש על הפניה עצמה ולא על השיפוע

אם אין שינוי משמעותי בשיפוע במהלך הפניה - אין סיבה להוריד הילוך.

 

×
×
  • תוכן חדש...