Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איוניק 6 vs טסלה מודל 3


Jerusalem100
שימו לב! השרשור הזה בן 354 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

1. מהות התוספות פורטה בכתבה. מכיוון שהן כמו שאמרת קוסמטיות בעיקרן הן לא שוקללו בציוני המבחן. אבל מחיר מלא כולל תוספות צריך להיות מוצג, אין טעם להסתיר את זה. 

 

2. לגבי ההצגה, כן, seriously.

מחפש תשובה רצינית, לא השערות, תאוריות והנחות. כי אם מישהו מציין באופן עקבי שטויות כמו איכות חומרים מעולה בדאצ'יה, ביצועים מצוינים בקורולה, תיבת הילוכים מופלאה באאוטלנדר או צריכת דלק מדהימה ביונדאי טוסון - הרי ברור שהוא מחרטט שטויות ולא מבין כלום, הקוראים האינטיליגנטים לא יישארו שם.

  • אהבתי 1

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 114
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 5 דקות, קרמבו כתב:

1. מהות התוספות פורטה בכתבה. מכיוון שהן כמו שאמרת קוסמטיות בעיקרן הן לא שוקללו בציוני המבחן. אבל מחיר מלא כולל תוספות צריך להיות מוצג, אין טעם להסתיר את זה. 

 

טוב נסכים שלא להסכים. אני רק אומר שטבלת המחיר שציינת, היא מאוד MISLEADING והקורא ההדיוט לא מבין שהמחירים הם 238 אלף לטסלה+תוספות עיצוביות ו-258 לאיוניק. אלא הוא חושב שהסטלה עולה 267 ואיוניק 258. ואגב לא ענית, אם הטסלה שהייתם מקבלים למבחן הייתה מצויידת בכול השידרוגים האפשריים, והמחיר שלה היה 350 אלף, היית מציין את זה גם בכתבה? 

 

לפני 10 דקות, קרמבו כתב:

לגבי ההצגה, כן, seriously.

מחפש תשובה רצינית, לא השערות, תאוריות והנחות.

 

לא רוצה לקרוא בברווז בשמו, שחס וחלילה לא לרמוז על דיבה, אבל יש סיבה מאוד ברורה למה לא לעשות מבחן אובייקטיבי בין 2 רכבים. רק אומר כי שאלת. 

 

ודרך אגב, אם העניין היה רק המחיר, זה עוד ניחא, אבל יש עוד המון דברים מאוד תמוהים שלא ראיתי מעולם בשום מבחן רכב,  שאליהם לא התייחסת בשרשור הזה וציינו אותם עוד לפני. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. מחיר המכונית הבסיסית ומחיר מכונית המבחן היו מוצגים גם אם הייתה מגיעה הטסלה באבזור המלא וגם אם הייתה מגיעה האיוניק 6 בציפוי זהב ושיבוץ יהלומים בכיסויי הונטיל. תוך פירוט מה התוספות שהביאו את המחיר לשם. אלו מחירי המכוניות בבסיס, אלו מחירי המכוניות כפי שנבחנו. זה מאוד מאוד פשוט. 

 

2. אם אתה, או מישהו אחר יודע משהו ויכול לעמוד מאחוריו - קדימה. אם לא -  תשמור את זה לעצמך ובאמת יהיה נכון יותר לא לרמוז על דברים.

למה אתה חושש? זה ממש לא יסבך אותך בדיבה אם יש לך הוכחות מספיק טובות.

 

ובמבחנים השוואתיים תמיד יהיה מפסיד, אז מה? זה תמיד יהיה בגלל איזו מזימה אפלה כנגד מותג? אני מתקשה להיזכר במבחן בו ניצחה סוזוקי - זה כי יש לנו משהו נגדה? את MG EHS שמפסיד בהשוואתי בפער קטלנו כי קשרנו קשר נגדו? טויוטה קורולה קרוס הייבריד שפשוט לא מצאנו סיבה אובייקטיבית טובה לקנות אותה וג'ילי גיאומטרי C של מסיימת מפגש אחד איתנו בלי הערת אזהרה על היעדר מבחני ריסוק מערביים?

 

ובאמת שאפשר לשבת עם המפרטים הטכניים וכל הניירת ולעשות השוואות ולהגיד A, B, C, אבל רגע לפני שלוש שאלות שתמיד עוזרות לי להבין משהו על בסיס הדיון:
1. נהגת בטסלה מודל 3 LR?

2. נהגת ביונדאי איונק 6?

3. נהגת בשתיהן יחד באותו זמן ואותם תנאים?

 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 1

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, קרמבו כתב:

1. מחיר המכונית הבסיסית ומחיר מכונית המבחן היו מוצגים גם אם הייתה מגיעה הטסלה באבזור המלא וגם אם הייתה מגיעה האיוניק 6 בציפוי זהב ושיבוץ יהלומים בכיסויי הונטיל. תוך פירוט מה התוספות שהביאו את המחיר לשם. אלו מחירי המכוניות בבסיס, אלו מחירי המכוניות כפי שנבחנו. זה מאוד מאוד פשוט. 

 

מבטיח לך שפשוט לא היית לוקח רכב כזה לבחינה, כי זה לא מייצג נכונה את ההשוואה בין הרכבים. 

 

לפני 9 שעות, קרמבו כתב:

2. אם אתה, או מישהו אחר יודע משהו ויכול לעמוד מאחוריו - קדימה. אם לא -  תשמור את זה לעצמך ובאמת יהיה נכון יותר לא לרמוז על דברים.

למה אתה חושש? זה ממש לא יסבך אותך בדיבה אם יש לך הוכחות מספיק טובות.

 

אתה שאלת מה האינטרס התיאורתי לפלוני שיכול להיות כשלא לפרסם השוואה הוגנת, ועניתי לך. אתה לא מעוניין לשמוע, אל תשאל. 

 

לפני 9 שעות, קרמבו כתב:

במבחנים השוואתיים תמיד יהיה מפסיד, אז מה? זה תמיד יהיה בגלל איזו מזימה אפלה כנגד מותג?

 

שוב, אמרתי את זה עוד לפני, לא מעניין אותי מי ניצח. אין לי שום העדפה או מניות במותג כלשהו. יש לי רק בעיה בהצגת הנתונים בצורה שהיא מטעה. 

 

לפני 9 שעות, קרמבו כתב:

1. נהגת בטסלה מודל 3 LR?

2. נהגת ביונדאי איונק 6?

3. נהגת בשתיהן יחד באותו זמן ואותם תנאים?

 

אם תעבור על הטענות שלי, ושל חלק מהמשתתפים , תיראה שהם לא רלוונטיות כלל לנהיגה או ישיבה ברכבים. יכולת להחליף את בכתבה על טסלה ויונדאי במייבאך ורולס רויס, והסיפא של הטענות שלי לא הייתה משתנה. 

 

בכול מקרה, לדעתי אתה מאוד מיתמם בטענות שלך, ולי אין רצון ללכת סחור סחור. אז פה אני עוצר. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, קרמבו כתב:

1. מחיר המכונית הבסיסית ומחיר מכונית המבחן היו מוצגים גם אם הייתה מגיעה הטסלה באבזור המלא וגם אם הייתה מגיעה האיוניק 6 בציפוי זהב ושיבוץ יהלומים בכיסויי הונטיל. תוך פירוט מה התוספות שהביאו את המחיר לשם. אלו מחירי המכוניות בבסיס, אלו מחירי המכוניות כפי שנבחנו. זה מאוד מאוד פשוט. 

 

זה מאוד פשוט, וזה נכון לעולם הרכב ה"ישן", אבל במקרה של טסלה זה לא נותן מידע אוביקטיבי לקורא הפשוט, ולקורא הבקיא זה נראה כמו השוואה שאינה תפוחים לתפוחים.

אני מציע שתתיחס לזה כביקורת בונה, העתיד עוד לפנינו :)

 

עריכה אחרונה על ידי GTאי
  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

בדיוק שכן קנה איוניק 6 שחורה. חייב לציין שהיא הרבה יותר מרשימה בסרטונים ותמונות מאשר במציאות. 

במציאות היא פיהוק גדול. לגמרי מעדיף את האיוניק 5 על פניה. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקח לי קצת זמן להבין מה מפריע לי בעיצוב של האיוניק 6 ומה אני אוהב מאוד בזה של ה-5 ובמידת מה בזה של המודל 3. 

הבעיה, בעיני לפחות באיוניק 6 שלא היה מבוגר אחראי שנכנס לסטודיו ואמר למעצבים "די! אין צורך להתעסק בזה יותר" יש בה כל כך הרבה אלמנטים ועוד פרט, וקו כזה וחיתוך שם, וספוילר וחצאית וסנפיר ושמשה כזו וקו מותניים מפה וגג שהולך ככה - אוהו - אכלת את הראס!

באיוניק 5 לעומת זאת יש עיצוב שהוא בולט, שונה אבל גם מאוד מאופק, לא מופרז מדי - לא מדובר באסטטיקה קלאסית אלא במוצר שנעשתה בו עבודת עיצוב בדיוק במידה. יפה או לא זה עניין של טעם. 

המודל 3 (ויש כאלו שזה מאוד מפריע להם בה) היא דוגמה לעיצוב "אורגני" עם קווים זורמים, סוג של אנטיתזה לאיוניק 5 בצורות העגולות והטבעיות שלה. 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 2.7.2023 בשעה 23:40, קרמבו כתב:

יש בה כל כך הרבה אלמנטים ועוד פרט, וקו כזה וחיתוך שם, וספוילר וחצאית וסנפיר ושמשה כזו וקו מותניים מפה וגג שהולך ככה

אז מכונית גיימרים? אבל איפה ה-RGB LEDs.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
בתאריך 9.5.2023 בשעה 19:51, Jerusalem100 כתב:

אתמול הושקה ה- iOniq 6 באחת ההשקות המאכזבות שנתקלתי בהן, עם תג מחיר יומרני להחריד והרבה מאוד הייפ מבויים ומנותק מהמציאות.

 

האיוניק הוצגה בכל הסקירות כמתחרה ישירה ל- Tesla model3, למרות שכמעט בכל פרמטר היא נחותה משמעותית לטסלה.

 

בהשוואה של גרסאות הבסיס לאיוניק טווח נמוך משמעותית בהשוואה לטסלה 3 (429 ק״מ לעומת 490), פחות מומנט (32.6 קג״מ לעומת 42.8), תאוצה איטית יותר (8.8 שניות לעומת 6.1), פחות כ״ס (151 לעומת 275) - ולמרות זאת, מחירהּ גבוה משמעותית (214 אלף ש״ח לעומת 193).

 

נוסיף לכך את עלויות האחזקה הזולות יותר בטסלה (באיוניק נדרש טיפול כל שנתיים, למה?), הביטוח הזול יותר בטסלה, מערכות הבטיחות המתקדמות יותר בטסלה, מערכת הסאונד המתקדמת יותר בטסלה (בוס 14 רמקולים), העובדה שסוללות ה- LFP של טסלה מחזיקות לאלפי מחזורי טעינה (יונדאי לא ציינו מהו סוג הסוללות), תא מטען גדול יותר בטסלה, מותג יוקרתי יותר ועוד ועוד…

 

אני באמת לא מצליח להבין - למה שמישהו יסכים לשלם עוד 21 אלף שקלים בתמורה לרכב נחות משמעותית? מה אני מפספס?

אני לא מבין איך אתה משווה בין תפוחים לאשכוליות.
לאיוניק 6 מצבר 77 KW ונותן 640 ק"מ טווח. השוותה בין הדגם הנחות של האיוניק לדגם המשופר של הטסלה  שמופיעה עם 2 מנועים.

  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 354 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...