Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יונדאי i20N - בקרוב מאד החל מ-169900 ש"ח


PriceDevil
שימו לב! השרשור הזה בן 315 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתאריך 16.7.2023 בשעה 08:39, print כתב:

כשאני קורא תשובה ודעה כזו אני עצוב. עצוב כי התרגלנו למחירים יקרים, שעושקים אותנו ויורקים עלינו ואנחנו חושבים שזה גשם ושמחים.  תמחור הרכב לדעתי לא סביר: נמכר בבריטניה ב25 אלף פאונד (שהם לרגע זה 118 אלף שח). למה אנחנו צריכים לשלם 175??

https://www.hyundai.co.uk/new-cars/i20n

הלוואי שמישהו יצליח לגרום לממשלת ישראל להוריד מיסים באופן דראסטי.

הבעיה היא היתכנות פוליטית: כדי להוריד מיסים בצורה משמעותית באמת, חובה להוריד גם את הוצאות הממשלה בצורה משמעותית מאוד.

האמירות הקבועות של הימניים ("הבימה" / "הקאמרי" / "משכורות ענק של..." וכו') ושל השמאלניים ("החרדים" / "ההתנחלויות" וכו') ושל כולם ("ייעול אמיתי של משרדי הממשלה והחברות הממשלתיות") כולן ביחד לא מספיקות כדי לעשות הורדה רצינית באמת. ואגב אני לא מזלזל באמירות האלה, באמת יש הרבה שומן מיותר בכל הדוגמאות שהזכרתי ולא רק בהן.

 

כדי להוריד את הוצאות הממשלה באמת באופן משמעותי של עשרות אחוזים ולשנות יסודית את כל מערכת המס בישראל, אתה נדרש לרעידת אדמה של 12 בסולם ריכטר שאף ממשלה ואף כנסת לא חולמת לאשר, זאת תהיה התאבדות פוליטית. 

כל מחאת השמאל שיש עכשיו וכל מחאות הימין והשמאל היו מאז ימי בן גוריון עד היום לא מתקרבות לרמת המחאה שתהיה על שינוי כזה.

 

הדבר המשמעותי היחיד שאפשר בכל זאת לעשות זה שינוי זוחל לטובה, וחלק מהשינוי הזה מתקיים בזכות אפליית המס המשמעותית מאוד לטובת כלי רכב חשמליים, שגם אחרי ההעלאות המתוכננות עדיין שוה הרבה כסף.

יונדאי i-20 ,  שמח שלא הקשבתי לשונאי הגיר הרובוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 157
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מי אמר שהמחיר 175 הוא תוצאה של מסים בלבד? מישהו מאיתנו יודע מה נתח הרווח של היבואן על כל רכב? גם בבריטניה יש מיסים, והמון, אז מדוע שם עולה 25 אלף פאונד? זאת ועוד, לפני חודש-חודשיים היית ניגש לקנות רכב חדש היו צוחקים עליך אם היית מבקש הנחה. היום כולם עושים הנחות, מה קרה?? הממשלה הורידה מיסים? לצערי לא, מה שקרה-כנראה- זה בעקבות המצב והאינפלציה אנשים ממעטים לרכוש והיבואנים מתחילים להוריד מחירים ולצמצם קצת את הרווחים שלהם. ברגע שנפסיק להטיל אחריות על אחרים, כולל על הממשלות השונות (הם לא יעשו לנו את העבודה), נשיג מחירים טובים יותר בהרבה, באלפי שקלים.

מזכיר לכם שרק לפני 3 שנים ניתן היה לרכוש רכב משפחתי בכ125-135 אלף שח (היום 150-160), והמס היה אותו מס כמו שהיום. אז נוסיף 4 אחוזי אינפלציה נקבל 130-140 אלף שח, לא 150-160!! ויותר. 

 

אם כן, לדעתי מחירי הרכבים היום הם תוצאה של חזירות היבואנים (כך זה עם חופשות ומלונות בארץ ועם מוצרים שונים של יבואנים שונים).  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, print כתב:

מי אמר שהמחיר 175 הוא תוצאה של מסים בלבד? מישהו מאיתנו יודע מה נתח הרווח של היבואן על כל רכב? גם בבריטניה יש מיסים, והמון, אז מדוע שם עולה 25 אלף פאונד? זאת ועוד, לפני חודש-חודשיים היית ניגש לקנות רכב חדש היו צוחקים עליך אם היית מבקש הנחה. היום כולם עושים הנחות, מה קרה?? הממשלה הורידה מיסים? לצערי לא, מה שקרה-כנראה- זה בעקבות המצב והאינפלציה אנשים ממעטים לרכוש והיבואנים מתחילים להוריד מחירים ולצמצם קצת את הרווחים שלהם. ברגע שנפסיק להטיל אחריות על אחרים, כולל על הממשלות השונות (הם לא יעשו לנו את העבודה), נשיג מחירים טובים יותר בהרבה, באלפי שקלים.

מזכיר לכם שרק לפני 3 שנים ניתן היה לרכוש רכב משפחתי בכ125-135 אלף שח (היום 150-160), והמס היה אותו מס כמו שהיום. אז נוסיף 4 אחוזי אינפלציה נקבל 130-140 אלף שח, לא 150-160!! ויותר. 

 

אם כן, לדעתי מחירי הרכבים היום הם תוצאה של חזירות היבואנים (כך זה עם חופשות ומלונות בארץ ועם מוצרים שונים של יבואנים שונים).  

ברור שזה לא רק מיסים.

ברור לגמרי.

 

אבל גם ברור שהגורם העיקרי והראשי למחיר הגבוה של מכוניות בישראל הוא מס הקניה הישראלי הגבוה על מכוניות, במיוחש כאשר מדובר על מכוניות דלק.

יונדאי i-20 ,  שמח שלא הקשבתי לשונאי הגיר הרובוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, harhanegev כתב:

ברור שזה לא רק מיסים.

ברור לגמרי.

 

אבל גם ברור שהגורם העיקרי והראשי למחיר הגבוה של מכוניות בישראל הוא מס הקניה הישראלי הגבוה על מכוניות, במיוחש כאשר מדובר על מכוניות דלק.

 

אני תוהה מה היה קורה אילו כשהיינו קונים רכב, אנחנו היינו אלה שמשלמים את מס הקנייה ישירות למדינה.

הרי במצב הנוכחי בו המס מגולם במחיר הרכב הסופי, אי אפשר לדעת בתור צרכן כמה ממה שמשלמים זה באמת המס וכמה היבואן מקבל וזה משחק לטובת היבואן.

  • אהבתי 2
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, print כתב:

מי אמר שהמחיר 175 הוא תוצאה של מסים בלבד? מישהו מאיתנו יודע מה נתח הרווח של היבואן על כל רכב? גם בבריטניה יש מיסים, והמון, אז מדוע שם עולה 25 אלף פאונד? זאת ועוד, לפני חודש-חודשיים היית ניגש לקנות רכב חדש היו צוחקים עליך אם היית מבקש הנחה. היום כולם עושים הנחות, מה קרה?? הממשלה הורידה מיסים? לצערי לא, מה שקרה-כנראה- זה בעקבות המצב והאינפלציה אנשים ממעטים לרכוש והיבואנים מתחילים להוריד מחירים ולצמצם קצת את הרווחים שלהם. ברגע שנפסיק להטיל אחריות על אחרים, כולל על הממשלות השונות (הם לא יעשו לנו את העבודה), נשיג מחירים טובים יותר בהרבה, באלפי שקלים.

מזכיר לכם שרק לפני 3 שנים ניתן היה לרכוש רכב משפחתי בכ125-135 אלף שח (היום 150-160), והמס היה אותו מס כמו שהיום. אז נוסיף 4 אחוזי אינפלציה נקבל 130-140 אלף שח, לא 150-160!! ויותר. 

 

אם כן, לדעתי מחירי הרכבים היום הם תוצאה של חזירות היבואנים (כך זה עם חופשות ומלונות בארץ ועם מוצרים שונים של יבואנים שונים).  

נדמה לי שהיו כמה כתבות בגלובס בנושא בזמנו.

הגורם מס' 1 ובפער הוא המס.
ל"חזירות" היבואנים יש גבול משום שהם מתחרים אחד בשני. 
ל"חזירות" המדינה אין כל כך גבול. עובדה שהמס על מכוניות חשמליות נמוך משמעותית ויכול לעלות (וכנראה יעלה)

עריכה אחרונה על ידי mcshmupi
  • אהבתי 1

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, nadavd4 כתב:

 

אני תוהה מה היה קורה אילו כשהיינו קונים רכב, אנחנו היינו אלה שמשלמים את מס הקנייה ישירות למדינה.

הרי במצב הנוכחי בו המס מגולם במחיר הרכב הסופי, אי אפשר לדעת בתור צרכן כמה ממה שמשלמים זה באמת המס וכמה היבואן מקבל וזה משחק לטובת היבואן.

לצורך יישום ההצעה המצויינת שלך, דרוש :

שר אוצר עם ב***ם מפלדה מגולוונת.

  • מצחיק 1

יונדאי i-20 ,  שמח שלא הקשבתי לשונאי הגיר הרובוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, mcshmupi כתב:

 

הבנתי אותכם,

יש משהו במה שאתם אומרים. 

אולי קינן פשוט כל כך עסוק עם האלפין שלא היה לו פנאי לאיזו יונדאי?

 

מעניין מה עם ה I30N?

השמועות על נבצרותי היו מוקדמות מדי, 

הכל תקין, גם אני מבכה את זה שלא הספקתי לנהוג ב-i20N (פער בר צמצום).

זה פשוט לא הסתדר עם הנסיעה לגודווד השנה. שנראה לי שווה שרשור שלם בנפרד.

  • רעיון טוב! 2

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, קרמבו כתב:

השמועות על נבצרותי היו מוקדמות מדי, 

הכל תקין, גם אני מבכה את זה שלא הספקתי לנהוג ב-i20N (פער בר צמצום).

זה פשוט לא הסתדר עם הנסיעה לגודווד השנה. שנראה לי שווה שרשור שלם בנפרד.

שווה שווה

Subaru BRZ 2023 | Citroen C5 Aircross 2019

Hyundai i20 2013 - SOLD | SEAT Leon 2011 - R.I.P | Mitsubishi Lancer 2001 - R.I.P

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, print כתב:

מי אמר שהמחיר 175 הוא תוצאה של מסים בלבד? מישהו מאיתנו יודע מה נתח הרווח של היבואן על כל רכב? גם בבריטניה יש מיסים, והמון, אז מדוע שם עולה 25 אלף פאונד? זאת ועוד, לפני חודש-חודשיים היית ניגש לקנות רכב חדש היו צוחקים עליך אם היית מבקש הנחה. היום כולם עושים הנחות, מה קרה?? הממשלה הורידה מיסים? לצערי לא, מה שקרה-כנראה- זה בעקבות המצב והאינפלציה אנשים ממעטים לרכוש והיבואנים מתחילים להוריד מחירים ולצמצם קצת את הרווחים שלהם. ברגע שנפסיק להטיל אחריות על אחרים, כולל על הממשלות השונות (הם לא יעשו לנו את העבודה), נשיג מחירים טובים יותר בהרבה, באלפי שקלים.

מזכיר לכם שרק לפני 3 שנים ניתן היה לרכוש רכב משפחתי בכ125-135 אלף שח (היום 150-160), והמס היה אותו מס כמו שהיום. אז נוסיף 4 אחוזי אינפלציה נקבל 130-140 אלף שח, לא 150-160!! ויותר. 

 

אם כן, לדעתי מחירי הרכבים היום הם תוצאה של חזירות היבואנים (כך זה עם חופשות ומלונות בארץ ועם מוצרים שונים של יבואנים שונים).  

בבריטניה, כמו ברוב המוחלט של המדינות שמעמידות פנים שהן מכבדות את האזרחים שלהן, מכוניות חדשות נדרשות בתשלום של מע״מ (כ20% בבריטניה). בנוסף, יש שם איזה מס שחיתות רגרסיבי, תלוי פליטות, בגובה ממוצע של כמה מאות ליש״ט, שזניח ביחס למע״מ (כ650 ליש״ט לi20n). אפשר למצוא פירוט מלא באתר של היבואן הבריטי (https://mobile.hyundai.co.uk/new-cars/i20n/prices - ללחוץ על choose an engine)

 

לעומת בריטניה הקטנה, בדרום הלבנט הגדולה, המשטר דוגל במספרים עגולים ולכן תשלום המס הכולל עומד על 100% (17% מע״מ + 83% מס גזל).

אם אתה עושה את החישוב של המחיר לפני מס יוצא שהוא נמוך יותר בישראל מאשר בבריטניה (משהו כמו 10% פחות בישראל).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלומר, אם הבנתי נכון, אתה כותב כי בבריטניה המס גבוה מהארץ. אם זה נכון הרי שזו עוד הוכחה לכך שהמחיר הגבוה הוא תוצאה של יבואן ולא ממשלה, שהרי עם כל המס הגבוה שם  היא עולה הרבה פחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, omerkot כתב:

לעומת בריטניה הקטנה, בדרום הלבנט הגדולה, המשטר דוגל במספרים עגולים ולכן תשלום המס הכולל עומד על 100% (17% מע״מ + 83% מס גזל).

אם אתה עושה את החישוב של המחיר לפני מס יוצא שהוא נמוך יותר בישראל מאשר בבריטניה (משהו כמו 10% פחות בישראל).

 

במידה והמס חל רק על ה"מחיר בנמל" (ללא רווח של היבואן) קשה לעשות את החישוב כי המחיר הסופי מורכב ממחיר הרכב ליבואן, מס, ורווח של היבואן ובלי לדעת לפחות אחד מהם אתה לא תוכל לחשב את השניים האחרים.

 

**עריכה** - אם מניחים שהרכב עולה באירופה כ 30000 יורו כולל מס, אפשר לנסות לשער כמה היבואן מרוויח (ברוטו) על כל מכונית לפחות. רק לשים לב להוסיף עוד מס, המחשבון הזה מחשב עבור חשמליות. כוח המיקוח שלו מול היצרנים וגופי השילוח גדול יותר מן הסתם ולכן סביר להניח שהרווח גדול יותר, רק שלעולם לא נדע בכמה.
https://carstory.co.il/tax-calculator/

 

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, print כתב:

כלומר, אם הבנתי נכון, אתה כותב כי בבריטניה המס גבוה מהארץ. אם זה נכון הרי שזו עוד הוכחה לכך שהמחיר הגבוה הוא תוצאה של יבואן ולא ממשלה, שהרי עם כל המס הגבוה שם  היא עולה הרבה פחות.

הבנת לא נכון. בישראל 100% מס. בבריטניה 20% מס. בקניית מכונית, המשטר בישראל עושק אותך פי חמישה מהמשטר בבריטניה.

 

לפני 16 דקות, nadavd4 כתב:

 

במידה והמס חל רק על ה"מחיר בנמל" (ללא רווח של היבואן) קשה לעשות את החישוב כי המחיר הסופי מורכב ממחיר הרכב ליבואן, מס, ורווח של היבואן ובלי לדעת לפחות אחד מהם אתה לא תוכל לחשב את השניים האחרים.

 

**עריכה** - אם מניחים שהרכב עולה באירופה כ 30000 יורו כולל מס, אפשר לנסות לשער כמה היבואן מרוויח (ברוטו) על כל מכונית לפחות. כוח המיקוח שלו מול היצרנים וגופי השילוח גדול יותר מן הסתם ולכן סביר להניח שהרווח גדול יותר, רק שלעולם לא נדע בכמה.
https://carstory.co.il/tax-calculator/
image.thumb.png.358318910f7692fd4cb7f9ece78b9264.png

אני יודע את המחיר לפני מס, כמו שרשמתי. את המס אתה משלם על הסכום הכולל בלי קשר לתמהיל החלקים השונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, omerkot כתב:

אני יודע את המחיר לפני מס, כמו שרשמתי. את המס אתה משלם על הסכום הכולל בלי קשר לתמהיל החלקים השונים.

במידה ואתה צודק, אם מחיר הרכב בנמל הוא 100 אש"ח והיבואן לוקח עוד (נגיד) 30 אש"ח, המס שנשלם הוא 104 אש"ח (80 אחוז מ 130).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 315 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...