Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צריכת דלק גבוהה בקורולה RUN-X 2004


יונה
שימו לב! השרשור הזה בן 459 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 19 דקות, Boltik כתב:

אם הבנתי נכון את הסיפור, המנוע תפקד כראוי, פרט לנזילה (לא צריכה) של שמן. כל הבעיות של עשן, צריכת דלק וכדומה התחילו אחרי שהשמן הוחלף ל-10-60 וזה מה שדפק את המנוע.
אני מכיר סדרות שמנים ל-"מנועים ותיקים", אבל השמנים האלו בעלי אותה צמיגות ועומדים באותם תקנים. ההבדל היחיד הוא בהרגשה הטובה של הקונה ועוד קצת תוספים לניקוי מנוע.
הבדל בצמיגות קיים גם בין 30 ל-90 מעלות ומרגישים את זה כאשר מרוקנים את השמן בהחלפה.
בטמפרטורות עבודה השמן הסמיך יעלה לחץ במערכת, יגרום לנזילות ופריצות אטמים ופשוט לא יגיע למעברים קטנים.

תעבור שוב על השרשור. 

הבחור דיווח על עלייה בצריכת הדלק וגם עישון מהאגזוז. 

כתוצאה מכך המוסכניק המליץ לו על שמן סמיך ולא להיפך. 

מעולם לא היתה אצלי בעיה בשימוש בשמן סמיך יותר,לא באירופה הקפואה ובטח שלא בארץ. 

עישון מהאגזוז שהבחור ציין אינו קשור לנזילת שמן באיזור מכסה השסתומים. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, mike6 כתב:

לא ממש ברור מה הכוונה "לקחת בחשבון" מה הסקת מזה? 

אסביר את דבריו של ידידנו "Boltik" 

א. אין שום קשר בין המצוקה של הבחור למכסה שסתומים ולכן סתם לזרוק דברים לאוויר לא מקדם בכלום

ב.  אפשר גם להתפרנס בכבוד בלי "לעזור"...

 

 

 

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, tamir3000 כתב:

תעבור שוב על השרשור.

הבחור דיווח על עלייה בצריכת הדלק וגם עישון מהאגזוז.

כתוצאה מכך המוסכניק המליץ לו על שמן סמיך ולא להיפך.

מעולם לא היתה אצלי בעיה בשימוש בשמן סמיך יותר,לא באירופה הקפואה ובטח שלא בארץ.

עישון מהאגזוז שהבחור ציין אינו קשור לנזילת שמן באיזור מכסה השסתומים.

קטונתי מלהכניס את ראשי בין שני הרים... (מספיק שהבנתי חלק מהויכוח...😉)

אבל לגופם של דברים:

המוסכניק הנ"ל החליף לי את השמן לאחר שהיתה נזילה מסיבית. לא מעבר לכך.

מאז הספקתי לעשות 30K ק"מ במצב אידיאלי.

העלייה בצריכת הדלק והעישון בתחילת הנסיעה התחילו עם כניסת החורף לארצנו החמה...

כך או כך, מלבד העובדה שלרכב יש קילומטראז' סביר, אני מבין ממה שאני קורא בשירשורים אחרים שלרכב משנת 2004 אין הרבה סיכוי להינצל מהבעיות הללו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, Israel 32 כתב:

אסביר את דבריו של ידידנו "Boltik" 

א. אין שום קשר בין המצוקה של הבחור למכסה שסתומים ולכן סתם לזרוק דברים לאוויר לא מקדם בכלום

ב.  אפשר גם להתפרנס בכבוד בלי "לעזור"...

 

 

 

 

אסביר את עצמי למקרה שחושבים "שזרקתי באוויר" או ש"מנסה לעזור" ולדפוק מישהו.

אני עובד בטויוטה כשכיר ואין לי אינטרס חוץ מלעזור.

יש בבעלותי קורולה 2004 ומכיר את כל התקלות שלהן.

לפי התאורים אמרתי מה שאמרתי ועומד מאחורי זה.

ניקוי מזרקים למי שלא יודע יעיל מאוד ברכבים ותיקין וקמ גבוה,אז איפה ניסיתי לתת עצות סתם?

כל מומחי ומהנדסי המקלדת מבקש לא לפסול עצה על סמך כלום ולהיות צינים ממש לא מכבד.

Boltik,ISRAEL32 אתה מהנדס או מכונאי עם ניסיון לפחות?

 

עריכה אחרונה על ידי mike6

R.I.P -PONTIAC G.P 1994 LPG

MIATA NC

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, Boltik כתב:

תסביר, בבקשה, איך נזילה מאטם מכסה שסתומים יכולה לגרום לצריכת שמן? צריכה, כלומר כניסת שמן לצילינדרים ושריפת שמן, לא נזילה על הרצפה.

קודם כל אמרתי כנראה, וכן נזילה לתוך תא השריפה מין ההיגיון שתיצור עשן ,צריכת שמן ומנוע שלא עובד עגול.

אבל מי אני שאטען כולה 10שנים בתחום מקוצעית ועוד הרבה כחובב 

R.I.P -PONTIAC G.P 1994 LPG

MIATA NC

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, Boltik כתב:

איך בדיוק אטם מכסה שסתומים מתחבר לתאי שריפה?

image.jpeg.acf4394a33c1a8142f4b8b0f504d6363.jpeg

שים לב לעיגולים, באצמע, זה האטימה של הפלאג

-שנסדק/נקרע/מתבלה נוזל שמן פנימה על הפלאג ומשם פנימה, ונחש מה קורה בהמשך?

מעשן ונשרף ומזייף כי הפלאג מלא בשמן. נתקלתי בהמון כאלה ולא רק בטויוטה.

עריכה אחרונה על ידי mike6

R.I.P -PONTIAC G.P 1994 LPG

MIATA NC

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, mike6 כתב:

כן ברור

כיצד?
ראיתי מה ששלחת בפרטי, מוזמן לשלוח גם כאן, אין בזה שום פאדיחה עבורי.
המאמר לא מסביר כיצד שמן יכול לחדור לחלק ה-"חם" של הפלאג.
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נניח שזו אכן התקלה, אזי היא קלה יחסית לתיקון ובא לציון גואל. 

אך ממה שאני יודע לגבי המנוע הזה בסדרה הזאת בשנים האלה, הבעיה עמוקה יותר. 

בכל אופן הדיון היה מעניין 👍

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה ברצינות שואל? נוזל דרך ההברגה של הפלאג.

 

לפני 50 דקות, tamir3000 כתב:

נניח שזו אכן התקלה, אזי היא קלה יחסית לתיקון ובא לציון גואל. 

אך ממה שאני יודע לגבי המנוע הזה בסדרה הזאת בשנים האלה, הבעיה עמוקה יותר. 

בכל אופן הדיון היה מעניין 👍

אם מציינים שהפלאג מלא בשמן אז ברוב המקרים זה האטם. אולי גם יש בעיה נוספת-לא אמרתי שלא

 

כל תקלות השמן שאני מכיר בקורולה/ראנקס 2003-2004 שזה הדגם הטורקי.

1.נזילת שמן מאטם מותח טיימינג-החלפת אורינג.

2.נזילת שמן מהאטם מכסה שסתומים החוצה ופנימה.

3.נזילת שמן בין המנוע לגיר-מחזיר שמן, שכרוך בהורדת גיר.

4.בדגם הטורקי עד 2004 מעברי השמן צרים ברשתית של המשאבת שמן בקרטר, ונוצרה בוצה ובעית לחץ שמן, והרס מנוע אם לא מטופל בזמן-הפתרון פתיחת קרטר וניקוי

ומעבר לשמן 5W30 ולא 10W30 או 10W40

5.צריכת שמן מוגברת-רינגים שחוקים.

יתכן ופספסתי עוד משהו.

 

עריכה אחרונה על ידי mike6
  • אהבתי 2

R.I.P -PONTIAC G.P 1994 LPG

MIATA NC

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 27 דקות, mike6 כתב:

אתה ברצינות שואל? נוזל דרך ההברגה של הפלאג.

לגמרי! יש לפלאג הברגה די ארוכה + אטם. כמה שמן כבר יכול לחדור דרך שם. בנוסף לזה, הפלאג מאוד חם באיזור הזה והשמן יתקשה במעברים צרים ויתפקד כאטימה נוספת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, Boltik כתב:

לגמרי! יש לפלאג הברגה די ארוכה + אטם. כמה שמן כבר יכול לחדור דרך שם. בנוסף לזה, הפלאג מאוד חם באיזור הזה והשמן יתקשה במעברים צרים ויתפקד כאטימה נוספת.

אני מציין עובדה קיימת ,אתה מוזמן לא להאמין לי. תעשה גוגל ותראה.

גם פותח השרשור בעצמו ציין שהפלאגים מלאים בשמן.

אומר מסביר מנמק לך-מה יותר מזה?

שמן חם אוטם יותר זאת תאוריה מענינת 😀

בהחלט קיימת האפשרות שהשמן עולה גם דרך הבוכנה אבל זה כבר מצב קטסטרופלי של הבוכנה או הרינג.

מזמין אותך ליום התנסות במוסך

 

עריכה אחרונה על ידי mike6

R.I.P -PONTIAC G.P 1994 LPG

MIATA NC

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 459 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...