Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מתי מחליפים רכב?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1255 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מתי מחליפים רכב? ולאיזה?

יש לי כרגע רכב שקניתי בצורה לא טובה (קניתי מסוחר, הייתי קצת בלחץ, ועשיתי הרבה טעויות), ואני צריך כרגע למכור אותו ולקנות חדש.

 

אין לי סבלנות לביקורים תכופים במוסך.

להבנתי הקטנה מאד, רכבים (מדגמים אמינים) עד גיל 10 בערך לא אמורים לבקר במוסך יותר מדי, מלבד לטיפולים תקופתיים. 

אני רוצה למזער עד כמה שניתן את ה"הפתעות" בקניית הרכב ואני מתלבט אם לקנות רכב חדש או רכב בן 3 (מיד בתום תקופת האחריות). כמו"כ, מתלבט כמה שנים כדאי להחזיק את הרכב? מבחינת שילוב של ירידת ערך, קלות למכור, ועלות החלפה לרכב אחר.

מבחינת הרכב עצמו, זה יהיה דגם משפחתי סטנדרטי, סטייל טויוטה קורולה/ מאזדה 3.

 

בקיצור, מנסה למצוא אסטרטגיה יעילה להחלפת רכבים בימי חיי.. משהו שיקח בחשבון את הנושא של עלות וכאב ראש בתיקונים.

הכנתי לעצמי Google Sheets עם כמה חלופות, אשמח שתסתכלו ותגידו לי איפה אני טועה או מניח דברים לא סבירים.

 

אם אני בכלל לא בכיוון ולדעת מישהו כאן, הכי בטוח וחסכוני זה לקנות רכב בן 7 או 15 משום מה, גם על זה אשמח לשמוע.

 

תודה רבה מראש,

איתי

 

פורסם

האסטרטגיה הכי טובה היא להתאים את הרכב לצרכים, רצונות וליכולות שלך. ספר לנו מהם ויוכלו לעזור לך…

 

יש לך מגבלת תקציב?

כמה ק״מ אתה הולך לסוע בשנה?

מי עוד ישתמש ברכב?

צריך מקום לעגלת תינוק?

וכו׳ וכו׳

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)
לפני 54 דקות, stx כתב:

 

יש לך מגבלת תקציב? 

 

נגיד 150k, אבל יש לי רצון לשאוף להוציא כמה שפחות, וממש לא דחוף לי להוציא את זה על רכב.

 

לפני 54 דקות, stx כתב:

כמה ק״מ אתה הולך לסוע בשנה?

15,000

לפני 54 דקות, stx כתב:

מי עוד ישתמש ברכב?

 

מכונית למשפחה, כרגע זוג + 2, בעתיד אולי יצטרף שלישי

לפני 54 דקות, stx כתב:

צריך מקום לעגלת תינוק?

כן

 

הצרכים שלי הם (בסדר הזה): אמינות, ירידת ערך איטית במידת האפשר, כל השאר זה בונוס.

צריך רכב משפחתי, לא קטן מדי.

 

המטרה שלי אבל הייתה יותר לתהות האם כדאי לקנות חדש או יד 2, ותוך כמה זמן למכור, בהנחה שאני לא מעוניין להתעסק בתקלות. ראית את הקישור שצירפתי?

תודה

עריכה אחרונה על ידי sItais
פורסם

לטעמי שילוב של אמינות ועלות לצרכים כאלה יהיה לרכוש רכב בן 2-4 מדגם שנחשב לאמין,מעט ק"מ ורצוי גם אחד שפחות גונבים(מוותר על הביטוח מקיף בשלב מסויים) ולהחזיק אותו 6-9 שנים.

 

 

פורסם

אני חושב שככה מהחברה זה בזבוז כסף 

הירידת ערך ב3 שנים הראשונות היא דרסטית 

תמצא לך רכב בן 3-4 למשפחה הייתי מעדיף האצ'בק יש גם לקורולה וגם ל3 שציינת דגמים כאלה 

 

רכב מחליפים מתי שמתחלף הבסיס לקניה 

המשפחה גדלה/קטנה עם הזמן 

רכב לצורכי עבודה/פנאי וכו'

תמצא לך רכב שמתאים לך 

הייתי הולך לחפש בטרייד של היבואנים בד''כ מה שנמצא שם במצב יחסית סביר למרות שגם שם יש נבלות וצריך לבדוק ב10 עיניים

בהצלחה

  • רעיון טוב! 1
פורסם

קורולה בטרייד אין של היבואן עם נתונים טובים עולה כמעט כמו אחת חדשה.

כבר עדיף לקנות אחת חדשה בהתחשב במחירים שראיתי שם.

 

ירידת הערך ב-3 שנים לא כזו דרסטית, זה די תלוי. יש גם אחריות ששווה כסף.

דרך אגב, בטויוטה יש אפשרות להאריך לשנה רביעית וחמישית שזה גם יכול להועיל.

  • אהבתי 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
לפני 2 דקות, dorsht כתב:

קורולה בטרייד אין של היבואן עם נתונים טובים עולה כמעט כמו אחת חדשה.

אני לא מבין את המשפט הזה.

אתה מתכוון שקורולה יד 2 של יבואן עולה כמו חדש?

פורסם (נערך)

קורולה זה רכב מיוחד במדינה שלנו יש ביקוש אנישם אוהבים אותו ועוד מיד פרטית ולא ליסינג או השכרה 

 

לפי דעתי זה רכב בנאלי כן? 

 

אני במקומך הייתי מרים טלפון בודק מה העלות של חדש ושל בן 3-4 

עוד עניין זה שאל תשכח שזה "הפסד" כפול כי גם קנית רכב במחיר גבוה יותר וגם אתה זה שתספוג את הירידת ערך הראשונית 

 

גם הגרסה האחרונה של הקורולה יצאה לפני שנתיים/שלוש(תקנו אותי?)

וכשתצא גרסה חדשה זה יתן עוד בעיטה למחיר כלפי מטה 

 

*התמונה המצורפת ממגזין אוטו 2020 זה התוצאה הראשונה שהייתה בגוגל ושמתי אותה להמחשה 

גם 20-25 אחוז מ150kזה הרבה כסף והירידה אח''כ מתמתנת משמעותית

 

 

 

 

 

Screenshot_2023-01-16-22-22-22-742_com.android.chrome.jpg

עריכה אחרונה על ידי _-?
פורסם (נערך)
לפני כשעה, _-? כתב:

אני חושב שככה מהחברה זה בזבוז כסף 

הירידת ערך ב3 שנים הראשונות היא דרסטית 

תמצא לך רכב בן 3-4 למשפחה הייתי מעדיף האצ'בק יש גם לקורולה וגם ל3 שציינת דגמים כאלה 

 

זה לא בהכרח נכון. 

עוד לפני עליית המחירים של השנה וחצי האחרונות, לקנות סיאט איביזה בת 3 ב-3-4 מעל המחירון היה משימה קשה, רובם היו 7-8 מעל. מה שגורם לזה שהירידת ערך של איביזה חדשה הייתה כמעט זהה. 

כנ"ל לגבי 0 קילומטר - יש לי חבר שקנה ב-2019 יונדאי I10 אפס קילומטר ב-64 אלף. אתה יודע מה המחירון שלה היום? 64 אלף (משוקלל שאף אחד לא באמת משקלל הוא 60 אלף)

לצורך העניין אם הוא בזמנו היה קונה כזאת בת 3 ב-48 אחרי 4 שנים היא הייתה שווה במחירון בערך 32. 

ככה שהפרדיגמה הזאת של חדש= מאבד הרבה מהערך, לא תמיד נכונה. 

עריכה אחרונה על ידי davemustaine87
פורסם

אני ממליץ לך לקנות רכב חדש 0 ק"מ, יהיה לך שקט, אחריות ומחיר יחסית טוב. 

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

פורסם
לפני 10 שעות, sItais כתב:

אני לא מבין את המשפט הזה.

אתה מתכוון שקורולה יד 2 של יבואן עולה כמו חדש?

כן, אני מתכוון שהמחיר קרוב יחסית ובעיניי לא מצדיק רכישה של יד 2.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

אז הסתכלתי קצת על מחירים של קורולה היברידי.

יש ירידת ערך של בערך 20% בשנתיים +.

אני חושב שזה מצדיק רכישה מיד 2 ולא חדש לגמרי (קורולה 2023 היברדי הכי זול באתר זה 156,000, לעומת 125,000 לשנת 2020 משומשת)

אני חושב חושב אולי לקנות יד 2 דרך טויוטה ואז זה מגיע עם אחריות שלהם.

וגם על הדרך אני אוכל להיפטר בצורה נוחה יחסית מהרכב הנוכחי שלי.

התכנון הוא להחזיק ברכב סדר גודל של 8 שנים (עד שהוא צפוי להתחיל לעשות בעיות).

 

הגיוני סה"כ?

פורסם

לדעתי המהלך הנכון הוא לקנות רכב בן 3 שנים שהוא עדיין יחסית חדש אבל כבר קיבל את ירידת הערך שלו, אני אישית חושב שקורולה זה רכב שהוא קטן מידי למשפחה עם 3 ילדים, הוא גם נמוך מה שמקשה את כל ההתנהלות עם ילדים, לפי דעתי תתמקד בג׳יפונים למיניהם, במידה וחשוב לך רכב נמוך אז תתמקד בסטיישנים שיהיו הרבה יותר פרקטיים למשפחה.

 

אני מציע לך לבדוק את האופציה של קיה נירו.

 

סתם עוד הערה:

אם אתה חושב בכיוון של טויוטה היברידי אל תשכח לעשות אחריות על הסוללה ההיברידית, אפשר לעשות את האחריות הזו לעשר שנים בעלות של 300 ש״ח לשנה, זה ימנע מימך להוציא אלפי שקלים במידה ותצטרך להחליף את הסוללה.

 

 

Peugeot 5008 1.6T Active 2020

פורסם
לפני שעה, sItais כתב:

אז הסתכלתי קצת על מחירים של קורולה היברידי.

יש ירידת ערך של בערך 20% בשנתיים +.

אני חושב שזה מצדיק רכישה מיד 2 ולא חדש לגמרי (קורולה 2023 היברדי הכי זול באתר זה 156,000, לעומת 125,000 לשנת 2020 משומשת)

אני חושב חושב אולי לקנות יד 2 דרך טויוטה ואז זה מגיע עם אחריות שלהם.

וגם על הדרך אני אוכל להיפטר בצורה נוחה יחסית מהרכב הנוכחי שלי.

התכנון הוא להחזיק ברכב סדר גודל של 8 שנים (עד שהוא צפוי להתחיל לעשות בעיות).

 

הגיוני סה"כ?

שים לב שהקורולה שעולה 120 אלף שח בלינק ששלחת היא 1.6 שאינה היברידית.

ההיברידית עולה 128 אלף ש"ח כמעט, לרכב בן 3 (מ-2020) ולא לרכב בן שנתיים.

  • רעיון טוב! 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

זה שיקול כלכלי גרידא 

לגבי הדוגמא של הi10 זה לא קיים ברכבים עם ביקוש 

2019 הייתה שנה קשה עם הקורונה והכל שכולם חשבו שהגיע סוף העולם וזה גם השפיע על המכירות בכל התחומים 

 

לפות"ש 

אם אתה מתכנן להחזיק ברכב 10 שנים +- אז אולי כן כדאי לשקול לקנות חדש 

כי הירידת ערך בשנתונים הראשונים יחסית גבוהה אבל אחר כך זה מתמתן ככה שזה לא כזה קריטי אחרי 10 שנים 

מרגישים את הירידה הקריטית כשמוכרים אחרי 3-4שנים 

 

 

×
×
  • תוכן חדש...