Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1329 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

מתלבט בין שתי קטגוריות שונות לחלוטין.

עבור (לרוב) 2 ילדים מאחורה, כרגע אחד עם כיסא ושני בוסטר גב. כנראה כיסא יוחלף. לבוסטר גב בקרוב. יחסית מעט נסיעות - בעיקר עירוני ובסופ"ש בין עירוני לטיולים ופעם בחודש-חודשיים נסיעה יותר ארוכה (כ300 ק"מ). מעדיף רכב אמין, בטיחותי, עם גיר רגיל וללא טורבו. זקוק לרכב בזמן היחסית קרוב (לא יכול להמתין להגעת איזה דגם בשנה הבאה).

 

בתקציב מתאים רכב פנאי מרווח רק מיד 2. ניסיתי ספורטאג' 2019 ופחות אהבתי. ראיתי את האח טוסון 2019 ממגרש (מפרטי יד 1) -  נחמד ומרווח, נוחות נסיעה סבירה (סביבות 120K). מבחינת בטיחות חסרה התראת שטח מת במראות ובקרת שיוט אדפטיבית. תמיד הייתי נגד רכבי הפנאי, אבל יכול להבין את הרצון לתנוחת הנהיגה הגבוהה ומרווח הפנים. חשבתי גם על קיה סלטוס חדשה, אבל פחות מתלהב מהגיר הרציף.

 

אופציה נוספת, שונה לחלוטין, היא מאזדה 3 סדאן חדשה (סביבות 140K). היא היחידה עם קצת מלאי אצל היבואן. לעומת מבחני דרך שראיתי היא דווקא הפתיעה אותי לטובה במרווח הפנים, אבל עדיין זה לא משתווה לרכבי פנאי, למרות האורך ובסיס הגלגלים. נוחות נסיעה סבירה אם כי היא נוקשה יחסית (נסעתי בספיריט). כרגע נוהג במאזדה 6 ישנה אז זה לא יהיה חדש לי. מבחינת בטיחות, היא כוללת הכל כבר בגרסת הבסיס. 

 

עריכה אחרונה על ידי shaq2
פורסם

דעות? הערות?

די מתלבט לגבי המאזדה 3, בעיקר בגלל נוקשות הנסיעה, אפילו בהשוואה למאזדה 6 ישנה..

יש הצעות אחרות לרכבים שקיימים כיום במלאי?

 

פורסם

ה-3 החדשה לא נוקשה ואפילו נוחה. מציע לך לעשות נסיעת מבחן. אם נוחות הנסיעה ממש חשובה אז תחסוך כמה גרושים וקח את הקומפורט שמגיעה עם חישוקים קטנים.

גם מאזדה CX30 נוח ובחריגה קטנה אתה יכול לרכוש כזה חדש.

  • רעיון טוב! 2
פורסם
לפני 5 שעות, Mike808 כתב:

ה-3 החדשה לא נוקשה ואפילו נוחה. מציע לך לעשות נסיעת מבחן. אם נוחות הנסיעה ממש חשובה אז תחסוך כמה גרושים וקח את הקומפורט שמגיעה עם חישוקים קטנים.

גם מאזדה CX30 נוח ובחריגה קטנה אתה יכול לרכוש כזה חדש.

cx30 יהיה גם נוח יותר לחגירת הילדים בכיסאות ויש לא מעט ממנו בשוק היד שניה. 

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 12 שעות, Mike808 כתב:

ה-3 החדשה לא נוקשה ואפילו נוחה. מציע לך לעשות נסיעת מבחן. אם נוחות הנסיעה ממש חשובה אז תחסוך כמה גרושים וקח את הקומפורט שמגיעה עם חישוקים קטנים.

גם מאזדה CX30 נוח ובחריגה קטנה אתה יכול לרכוש כזה חדש.

תודה. עשיתי נסיעת מבחן על הספיריט ולפחות כך התרשמתי. אולי זה קשור למסלול הנסיעה ומצד שני אין לי המון בסיס להשוואה עם רכבים מודרניים אחרים. בנסיעה בכביש בין עירוני תקין היה בסדר. לא ניסיתי את הקומפורט - הם טענו שההבדל מינורי בהרגשה.

לגבי מאזדה cx30 - דווקא הופעתי לרעה מהמרווח הפנימי שלה שבעיני מרגיש אפילו קצת יותר צפוף מה-3 ולכן לא נסעתי עליה. המתלים ב-cx30 מכויילים בצורה אחרת?

 

פורסם

לדעתי יש הבדל יותר ממינורי בין הספיריט לקומפורט. בכל מקרה אני הרגשתי נוח גם בספיריט, זה בוודאי לך נוח מרחף בסגנון סיטרואן אלא על הצד המרוסן יותר אבל בסך הכל היא לא מתרסקת ובבין עירוני הוא ממש בסדר.

ה-CX30 קצת יותר נוח אבל אין הבדלים גדולים.

פורסם

אולי אשקול את זה שוב.

מה אומר בהשוואה לטוסון גימור בסיסי (prime plus) 2019 , קילומטרז באיזור 30-35K, מחיר סביבות 120K? מודע לזה שהשוואה אולי בין דברים שונים לגמרי.

פורסם

הטוסון גדול ומרווח יותר, נוחות הנסיעה לא רעה ומדובר ברכב דיי סביר בסך הכל, אין בו שום דבר מיוחד.

מאזדה CX30 נמוך וקטן ממנו אבל יהיה נוח יותר, התנהגות הכביש עדיפה, צריכת הדלק עדיפה, תא הנוסעים איכותי ונעים יותר וגם רמת האבזור עדיפה כולל אבזור בטיחות עדיף.

שקלת מאזדה CX5 משומש? רצוי רמות גימור מאובזרות מאמצע 2018 או קומפורט מ-2019 שהגיעו עם אבזור בטיחות מלא ללא מובילאיי. הוא בגודל של הטוסון אבל עדיף עליו.

פורסם (נערך)

ה 3 ספיריט מגיעה למיטב ידיעתי עם חישוקים בגודל 18'', והקומפורט עם 16''. ובשל כך, צודק Mike808 שבקומפורט אמור להיות יותר נוח. דבר מאוד מאוד חשוב - בנסיעות מבחן שביצעתי הן עם ה 3 והן עם ה CX30, ובכלל בכל נסיעת מבחן שמישהו מבצע - אני ממליץ בחום לקחת מד לחץ אויר קטן, ולוודא מה לחץ האויר שנתון באותו הרגע ברכב המבחן. מנסיוני גיליתי שהרכבים האלה מנופחים או יתר על המידה, או בחסר, או שכל צמיג בלחץ אויר שונה. ומיד זה משפיע כמובן על נוחות הנסיעה.
לצורך העניין, מצאתי את המבנה ה "קופסתי" של ה CX30 יותר מרווח מה 3, ולכן רכשתי אותה. מוזר - כי ב 3 בסיס גלגלים ארוך יותר בכמה סנטימטרים.
למשפחה אולי בכל זאת עדיפה ה 3, כי תא המטען שלה אמור להיות גדול יותר. בשתיהן, הגישה למושב האחורי מבחוץ מעט נמוכה, וחגירת ילדים במושב בטיחות אולי מעט פחות נוחה. כך או כך, שתיהן מכוניות שובבות, כיפיות לנהיגה. והקורת מתח אחורית, לדעתי, רק תרמה להתנהגות הכביש שלהן. וכן, בתור בעלים גם של CX5 - לדעתי היא יותר מומלצת כרכב משפחתי. שיהיה בהצלחה!

עריכה אחרונה על ידי BassDriver
פורסם

תודה לשניכם.

לפי לוח יד 2, מה שאני רואה המחירון הבסיסי של CX5 קומפורט 2019 גבוה מהטוסון בכ-10K, אבל בפועל לא נראה שיש הרבה היצע מיד 1 עם קילומטרז' נמוך ומה שיש הוא במחירים של 140K וצפונה.

לא בדקתי במגרשים, אבל זה יהיה קשה להצדיק לעצמי רכישה של רכב משומש בן כמה שנים במחיר כזה.

ההבדל במחירים מול טוסון למשל הוא בגלל ביקוש ספציפי בשוק משומשות או בגלל הפרשי המחירים ביניהם כחדשים ב-2019?

ההפרש בין שתי רמות הגימור הבסיסיות של שניהן ב-2019 מוצדק מבחינת היתרונות של CX5 (במפרט היבש ראיתי של-CX5 יש בקשת שיוט אדפטיבית בגרסה הבסיסית)? פשוט נראה לי שהם לא באותה קטגוריית מחירים.

שאלה  אחרת - ראיתי במפרט של CX5 קומפורט 2019 שהוא תומך ב-apple carplay אבל לא מוזכר Android Auto - זה נתמך?

 

 

פורסם

הקומפורט נמכר בכמויות קטנות, האקזקיוטיב המשופר הרבה יותר נפוץ בשנתונים האלה שאחרי השדרוג.

אני דיי בטוח שהפער בין הטוסון ל-CX5 היה דומה גם כשהיו חדשים ואפשר להגיד שהיה מוצדק בגלל אבזור עדיף במאזדה שכלל בקרת שיוט אדפטיבית, ריפודי עור, מושב נהג חשמלי, בלם יד חשמלי עם אוטו הולד ואולי גם מפתח חכם.

אנדרואיד אוטו לא מוזכר במפרטים כי רשמית הוא לא נתמך בישראל על ידי גוגל, בפועל עובד ברכבים שתומכים. יש עדיין יצרניות כמו ב.מ.וו שתומכת רק באפל קאר פליי.

פורסם
לפני 19 שעות, shaq2 כתב:

תודה. עשיתי נסיעת מבחן על הספיריט ולפחות כך התרשמתי. אולי זה קשור למסלול הנסיעה ומצד שני אין לי המון בסיס להשוואה עם רכבים מודרניים אחרים. בנסיעה בכביש בין עירוני תקין היה בסדר. לא ניסיתי את הקומפורט - הם טענו שההבדל מינורי בהרגשה.

לגבי מאזדה cx30 - דווקא הופעתי לרעה מהמרווח הפנימי שלה שבעיני מרגיש אפילו קצת יותר צפוף מה-3 ולכן לא נסעתי עליה. המתלים ב-cx30 מכויילים בצורה אחרת?

 

תשקול שוב לבצע נסיעה על הcx30. מכיוון שאין לך צורך במקום למבוגרים במושב האחורי, המרחב שלה אמור להספיק. 

CX5 תדרוש ממך לרדת בשנתון ולרכוש רכב עם נסועה גדולה יותר. הוא גם פחות נוח לתמרון בעיר ולחניה. 

ה3 סדאן יספק תא מטען גדול יותר אבל בגודל הוא מתקרב יותר ל6, נמוך יותר מבחינת הטענת ילדים ולדעתי במכירה יתן הכי פחות שמירת ערך אלא אם תרכוש את ההצ'בק. 

פורסם
לפני 4 שעות, Mike808 כתב:

הקומפורט נמכר בכמויות קטנות, האקזקיוטיב המשופר הרבה יותר נפוץ בשנתונים האלה שאחרי השדרוג.

אני דיי בטוח שהפער בין הטוסון ל-CX5 היה דומה גם כשהיו חדשים ואפשר להגיד שהיה מוצדק בגלל אבזור עדיף במאזדה שכלל בקרת שיוט אדפטיבית, ריפודי עור, מושב נהג חשמלי, בלם יד חשמלי עם אוטו הולד ואולי גם מפתח חכם.

אנדרואיד אוטו לא מוזכר במפרטים כי רשמית הוא לא נתמך בישראל על ידי גוגל, בפועל עובד ברכבים שתומכים. יש עדיין יצרניות כמו ב.מ.וו שתומכת רק באפל קאר פליי.

 

כן, כנראה שזה גם בגלל ההפרש ב-2019. על פי Carzone, ה-CX5 קומפורט עלה 170K כחדש וטוסון עלה 150K  (עבור CX5 אקזקיוטיב מול טוסון Elite המחיר כבר היה דומה).

עדיין, כנראה ארד ממנו בעיקר בגלל שזה מעבר לגבול שאני מוכן להוציא על משומשת. אמנם התקציב מאפשר את זה בלחץ, אבל נראה לי שאעדיף כבר חדשה במחירים כאלה.

גם 120K נשמע לי הרבה למשומשת, אבל מצב השוק בעייתי. המחירון של CX5 קומפורט 2019 הוא כ-125K, אבל לא נראה לי שקיים במחיר זה משהו נורמלי. 🙁

 

לפני 3 שעות, Moshe c כתב:

תשקול שוב לבצע נסיעה על הcx30. מכיוון שאין לך צורך במקום למבוגרים במושב האחורי, המרחב שלה אמור להספיק. 

CX5 תדרוש ממך לרדת בשנתון ולרכוש רכב עם נסועה גדולה יותר. הוא גם פחות נוח לתמרון בעיר ולחניה. 

ה3 סדאן יספק תא מטען גדול יותר אבל בגודל הוא מתקרב יותר ל6, נמוך יותר מבחינת הטענת ילדים ולדעתי במכירה יתן הכי פחות שמירת ערך אלא אם תרכוש את ההצ'בק. 

 

לגבי ה-CX5, אולי תמרון בחניה הוא פחות קריטי מאחר ואני גר מחוץ לתל אביב, אבל לגבי המחיר/שנתון/קילומטרז', כנראה צודק כמו שרשמתי למעלה.

לגבי CX30, מבחינת מימדים:

1. מבין שיש פה הפרש גובה לעומת ה-3 סדאן, שגם ראיתי בעיניים, אבל הוא לא מרגיש גבוה. הוא נמוך מטוסון  בכ-12 ס"מ עם אותו מרווח גחון (אולי המסילות גג מצמצמות לטיפה פחות).

הוא גבוה מה-3 בכ-10 ס"מ, עם מרווח גחון של 4 ס"מ יותר אז לא יודע בכמה בפועל הוא מגביה את תא הנוסעים.

2. הוא קצר באורך מה-3 בכ-26 ס"מ וברוחק סרנים ב-7 ס"מ. אני מניח שב-3 הרבה מהאורך הולך לתא מטען וכנראה לעיצוב חלק קדמי.

אמנם לרוב ישבו ילדים מאחורה, אבל ניסיתי לשבת בעצמי והייתה שם הרגשה קצת קלסטרופובית, אולי בגלל מבנה החלונות האחוריים (מניח שזה חלק מהעיצוב).

מבחינת מרווח מאחור, ה-3 מרגיש מרווח יותר והטוסון הרבה יותר משניהם, על אף שהנתונים על הנייר לא בהכרח מראים את זה.

 

לגבי שמירת ערך, ממה נובע ההבדל מול ה-3 סדאן? הפרשי הגובה וביקוש לרכבי פנאי/דמוי פנאי? ל-3 סדאן יש הרבה פחות שוק מה-CX30 ?

ה-3 האצ'בק בכלל מחוץ לתמונה מבחינתי.

בגדול, עבור רכב חדש מתכנן להחזיק אותו 5-8 שנים. עבור משומש, תלוי בשנתון, מאמין שלא אחזיק מעבר ל-5 שנים עבור רכב מ-2019 (כלומר עד 8-9 שנים לגיל הרכב).

 

פורסם

מבחינת שוק ושמירת ערך, סגמנטי ה SUV למיניהם נחשבים יותר מבוקשים מהסדאן, שהוא סגמנט בהיכחדות (למרות שיש יוצאי דופן - טסלה למשל). מבחינת רכב משפחתי, המושב האחורי ב CX30 לדעתי יותר מרווח מה 3, כי הישיבה שם יותר זקופה. התא מטען ב CX30 קטן יחסית. ב 3 יותר גדול, וב CX5 עוד יותר גדול.
אם אני היום הייתי קונה למשפחה - הייתי בכל מקרה לוקח CX5, ויורד בשנתון. לתשומת לב - ה CX5 אקזקוטיב מגיע עם חישוקים 17'' והלקשורי עם 19''.
מצרף המפרטים של ה 3 סדאן, ה CX30, ו CX5 להתרשמות (משנת 2022 - בשנים קודמות איבזור מעט שונה במיוחד ב CX5).

32948 Mifrat Mazda CX-5.pdf 32947 Mifrat mazda CX-30.pdf 32943 Mifrat mazda 3 Sedan.pdf

פורסם

ב-CX5 לגמרי יש סלט. במקור האקזקיוטיב היה הדגם הכי בסיסי והגיע עם ג'אנט 17. אחר כך נוספה גרסת כניסה חדשה - קומפורט, כמעט עם אוטו אבזור אבל עם מערכות בטיחות מלאות ללא מובילאיי. בהמשך שודרגה הקומפורט לפני לד קדמיים מלאים וג'אנט 19. אקזקיוטיב הפכה לרמת גימור אמצעית עם גג נפתח וג'אנט 19. היו גם ממש מעט אקזקיוטיב פלוס שהגיעו עם חיישני חניה היקפיים ועוד כמה קטנות.

×
×
  • תוכן חדש...