Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוקי תנועה מענינים באירופה


yehuda-k
 שיתוף

פוסטים מומלצים

צרפת: ניתן לשלם קנס  חניה בחנויות טבק . אם תשלם מאוחר יותר, זה יהיה יקר יותר.

כשיורד גשם חלות מגבלות מהירות שונות : מחוץ לעיר בכבישים מהירים 100 במקום 110 קמ"ש, מחוץ לעיר בכבישים מרובי נתיבים עם הפרדה מבנית 80 במקום 90 קמ"ש ובכבישים מהירים 110 במקום 130 קמ"ש.

 

איטליה: לנהג שיכור  הקנס הוא  עד 6000 יורו, ולפעמים אפילו מאסר. במקרה הגרוע, ניתן להחרים את המכונית ולעקל אותה, בתנאי שהבעלים והנהג זהים.

אם אתה נוסע לתוך אזור עירוני מוגבל בתנועה (" Zona a traffico limitato ") הקנסות הם של 100 יורו או יותר.

אם האופנוען לא חובש קסדה, האופנוע  מוכנס למעצר מונע למשך 60 יום.

 

אוסטריה: אם המשטרה הוזעקה ע"י שני צדדים לתאונה של נזק לרכוש, במקום להחליף פרטים ביניהם, הצדדים ישלמו  קנס של 36 יורו.

 "האזור הכחול": כאשר איזורים מוכרזים כאזורי חניה לטווח קצר, הם ניתנים לזיהוי רק על ידי שלטים בתחילת האזור ובסוף.

מי שנוהג ללא התוית שמרשה נסיעה בכבישים מהירים, ישלם אגרה חלופית של 120 יורו. מי שלא יעשה זאת ייקנס בין 300 ל-3000 יורו.


שוויץ: אם נהגת מהר מדי, אתה עלול לשלם עד 10,000 פרנק שוויצרי (כ-9,300 יורו).

אם תתווסף לכך מה שמכונה "עבירת מירוצים", קיים גם סיכון של שנת מאסר לפחות והחרמת הרכב. נהגים מהירים הם אלה שהיו מהירים יותר מ-40 קמ"ש באזור של 30 קמ"ש או יותר מ-80 קמ"ש בכביש המהיר. מי ש יצא מגבולות שוייץ, כאשר יבקר שוב בשוייץ , ישלם קנס (עד 3 שנים). לפני כשנתיים, נהג מהיר גרמני נאלץ לרצות עונש מאסר, אבל בגרמניה.

 

בספרד: יש הנחה על קנסות תנועה  : 50 אחוז אם משלמים תוך 20 יום.

הספרדים דורשים שני משולשי אזהרה בכל מכונית.

 

יוון: שלט של אין עצירה,  עם קו אנכי באמצע תקפים בחודשים אי-זוגיים ואלו עם שני קוים בחודש זוגי. קנסות מוכפלים אם לא ישולמו תוך עשרה ימים, למשל, 700 במקום 350 יורו בגין עבירת אור אדום .

 

אנגליה: אין כרטיס בלי מדים

קנס חניה בתוקף רק אם  הפקח לבוש כראוי במדים מתאימים וכובע

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל מוכר וידוע.

הסיפור מיוון - חניה במחצית החודש - היה קיים בעבר בלוח התמרורים הישראלי, אבל איני זוכר שראיתי את התמרורים האלה בשטח. נראו כתמרור איסור חניה המיכר עם הספרה הרומית I או II בלבן.

 

מהירויות תלויות מז"א מוכרות, בגרמניה רואים הרבה תמרורי הגבלת מהירות בעת ערפל.

 

בגרמניה יש מערכת של מעקפים מסומנים מראש למקרה חסימות באוטובאהן. כמוכן מערכת שידורים להתראה מפני פקקי ץנועה (STAU). 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, yehuda-k כתב:

כשיורד גשם חלות מגבלות מהירות שונות : מחוץ לעיר בכבישים מהירים 100 במקום 110 קמ"ש, מחוץ לעיר בכבישים מרובי נתיבים עם הפרדה מבנית 80 במקום 90 קמ"ש ובכבישים מהירים 110 במקום 130 קמ"ש.

בגרמניה יש משהו דומה באוטובהאן בחלק מהקטעים.

כשיורד גשם ו\או בשעות מסוימות (לא זוכר בדיוק, נראה לי 22 עד 6) צריך לנסוע לאט יותר.

 

בחלק מאירופה מותר לפנות שמאלה כשיש לך ולתנועה מולך רמזור ירוק (ישר) בתנאי שאין תנועה מהכיוון הנגדי. זוכר את זה מסלובקיה.

לא זוכר איפה באירופה נתקלתי במצב שבו נהג מונית פנה ימינה ברמזור אדום. זה גם משהו שמותר בחלק מהעולם.

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic  Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיפור הפניה שמאלה ברמזור מול רצזור ירוק בכיוון הנגדי מקובל ברוב העולם, למעשה ישראל היא החריגה בעניין. הסימון הוא האם יש או אין חץ על העדשה הירוקה.

 

פניה ימינה ברמזור אדום (התיחסות כתמרור עצור) קיימת בכמה וריאציות בעולם. הוריאציה שלנו - נתיב נפרד עם 301 וללא רמזור - לא פחות טוב, חוץ מזה שתופס יותר מקום.

 

@Sparrow420טעות. אלה קטנועני שליחויות, לכ נהגי מוניות. לשליחים יש ספר תקנות יחודי.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, sperial כתב:

סיפור הפניה שמאלה ברמזור מול רצזור ירוק בכיוון הנגדי מקובל ברוב העולם, למעשה ישראל היא החריגה בעניין. הסימון הוא האם יש או אין חץ על העדשה הירוקה

 

 

נכון מאוד. 

 

בטיול שעשיתי בלטביה ראיתי שידרוג לשיטה הזו. זה לא נפוץ, ראיתי רק בכמה צמתים.

 

הפלוס האדום לצד הרמזור, כשהוא מואר אומר לנהג שלתנועה ממול יש אדום ואפשר לפנות שמאלה חופשי.

 

כשהפלוס האדם לא מואר, אפשר לפנות שמאלה תוך מתן זכות קדימה לתנועה ממול.

Screenshot_20220727-141136_(1)_(1).thumb.png.5839979e7d432a4254af5260546c9833.png

 

 

ההבדל בין זה לבין חץ ירוק שמאלה ביחידת רמזור נוספת הוא בכך שפלוס כבוי לא אוסר פניה, חץ ירוק כבוי כן אוסר פניה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקנדה במקום החץ שמאלה יש פנס ירוק נוסף (רביעי) שכאשר הוא מהבהב הבהוב מהיר הוא מסמל פניה "מוגנת" שמאלה. אבל הם בתהליך של מעבר לשיטת החיצים.

 

בכלל, מערכת התמרורים בקנדה היא שעטנז מוזר של המערכת האמריקאית, המערכת האירופית וכמה המצאות מקומיות.

 

דרך אגב, תמרור ה"עצור" עם היד (המייצגת יד של שוטר המסמן לעצור הוא עיצוב ישראלי יחודי, אם כי תמרורים עם רעיון דומה שימשו בעבר בפינלנד, אתיופיה ופקיסטן.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 28.7.2022 בשעה 21:08, sperial כתב:

בקנדה במקום החץ שמאלה יש פנס ירוק נוסף (רביעי) שכאשר הוא מהבהב הבהוב מהיר הוא מסמל פניה "מוגנת" שמאלה. אבל הם בתהליך של מעבר לשיטת החיצים.

 

בכלל, מערכת התמרורים בקנדה היא שעטנז מוזר של המערכת האמריקאית, המערכת האירופית וכמה המצאות מקומיות.

 

דרך אגב, תמרור ה"עצור" עם היד (המייצגת יד של שוטר המסמן לעצור הוא עיצוב ישראלי יחודי, אם כי תמרורים עם רעיון דומה שימשו בעבר בפינלנד, אתיופיה ופקיסטן.

ואם כבר הגענו לצפון אמריקה, בטקסס (ורק שם) יש מגבלות מהירות שונות ביום ובלילה בכבישים מהירים. ההבדל לא גדול, רק  5 מילים לשעה (8 קמ״ש).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בהולנד יש מגבלת מהירות שונה ביום ובלילה (100/130 קמש)

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 28.7.2022 בשעה 16:16, yehuda-k כתב:

הספרדים דורשים שני משולשי אזהרה בכל מכונית.

 

אני מניח שזה תלוי מחוז, כי בקטלוניה אני לא מכיר דרישה כזאת. כמו כן, מ-2020 יש המלצה לוותר על המשולש(ים) לטובת פנס צהוב מהבהב בתקן מיוחד, אשר מ-2025 כבר יהפוך לחובה. 

 

אם חשבתם שרק בישראל יש את הבולשיט התקופתי של אפוד זוהר/קודן/מובילאיי כדי להוציא עוד קצת כסף מהנהגים בדרכים עקיפות - אז הנה, גם באירופה למדו את השיטה. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה שאני זוכר, פורסם ששימוש באפוד צימצם במידה שאפשר היה לראות סטטיסטית את מס׳ הנפגעים הולכי הרגל בשנה בצד כבישים בין עירוניים (שכמעט כולם היו נוסעים במכוניות שנתקעו). האם זה לא המצב?
ולגבי פנס מהבהב, הניראות של משולש אדום רגיל היא  100 מ׳ בלילה, שזה לא הרבה בכביש בין-עירוני, ודאי שלא כביש מהיר, מבחינת מרחק תגובה ועצירה.

תוספת נורות לד למשולש, דבר זול למדי בימינו, מגדילה את הניראות בלילה לכ-500 מ׳. שימושי במיוחד בארץ כמו אצלנו שבה השול בחלק גדול של הכבישים פחות רחב ממכונית ממוצעת.
משולש באיכות סבירה עם לדים עולה סה״כ כ-$20, במקום כ-$10 למשולש ללא, ומחזיק לילה שלם על שתי סוללות AA.
 

עריכה אחרונה על ידי PinkDolphin
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Derishהאיפוד הזוהר, והמובילאיי כדור מוקדם של אמצעי בטיחות מתקדמים, ממש אינם בולשיט ואינם אמצעי סחיטה. את האפוד הזוהר בתא הכפפות הכרתי באיזו נסיעה לאירופה -דומני איטליה - מספר שנים לפני שהתקנה הותקנה בישראל. גם הדרישה לאמצעי הבטיחות החדשים אינה מיותרת, גם אם ישראל הקדימה את אירופה בשנה - שנתיים, ולא בפעם הראשונה.

  • אהבתי 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיומו של האפוד הוא לא הבעיה בארץ, הבעיה נובעת מכך שההגדרה הישראלית לאפוד תיקני היא רק כזה שיוצר ע״י חברה שבבעלות מקורב לאחד השרים לשעבר.

 

בעניין חוקי התנועה:

בפולין יש נוהג שאנשים יורדים לשוליים כדי לאפשר עקיפה בכבישים עם מסלול אחד לכל כיוון. לא בטוח לגבי החוקיות של זה אבל זה דבר נפוץ ובשגרה, כלומר לא תופעת שוליים (pun intended)

  • אהבתי 1

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...