Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קופסאות ODB לשיפור ביצועים/חסכון בדלק


שימו לב! השרשור הזה בן 672 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

מתוך סקרנות - האם קיים מודול המתחבר ל-odb ומאפשר שינוי ביצועים/חיסכון בדלק לעומת חיבור וצריבת מפה חדשה במחשב ניהול מנוע?

אם כן, אשמח לשמוע על יצרנים/סוגים ששווה לקרוא וללמוד אותם.

 

תודה!

רוכב אופניים בהתהוות, רוכב אופנועים בדימוס ונהג פחנוע בהווה,
BIKEDEALZ.net - מגזין אופניים בגובה העיניים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לOBD יש מחברים שמאפשרים לצרוב מפה.
אם אתה רוצה משהו זמני ובר ניתוק, יש 'קופסאות' בסגנון RACE CHIP, TMC וכו' שמתחברות inline עם כמה חיישנים ושולחות למחשב הרכב מס' 'מתוקנים' מה שגורם לו לפצות.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לך להתנסות בסגנון כזה של מחברים? בעלי חיבור odb ברי ניתוק?

רוכב אופניים בהתהוות, רוכב אופנועים בדימוס ונהג פחנוע בהווה,
BIKEDEALZ.net - מגזין אופניים בגובה העיניים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

OBD זה רק ממשק התחברות למחשבי הרכב, לא מכיר בשוק משהו שכך מאפשר גם להפעיל תוכנה. מה שכן  יש בשוק אלו אפליקציות צריבה בשליטה מלאה שלך כך שאתה בכל רגע יכול להחזיר לסוטק, או לשדרג. זה לא ממש שונה ממה שכל הסדנאות עושות, פשוט הם עובדים על בסיס תוכנה יקרה יותר שמחברת אותם להמון טיונרים שיצרו מפות (ופריצה למחשב הרכב הספציפי) והם בוחרים מפה/טיונר בהתאם לרכב של הלקוח. אפליקציות "לציבור הרחב" הן למותג ספציפי ולא למשהו כללי. 

 

כפי שכתבו לפני יש לך התקנים חיצוניים המתחברים בתא המנוע למספר חיישנים (יותר או פחות בהתאם לדגם) ההתקן מעביר למחשב המנוע קריאה שונה של החיישן ומחשב המנוע מתקן בהתאם וכך משדרגים את הנתונים, זאת לעומת תוכנה שמשנה מראש את מפת ההצתה, הגדישה וכו'. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים צאו מהסרט, שתחבר איזה התקן דרך OBD לרכב דיילי שיצרו בעשור האחרון, ופתאום תשנה את כל התפקוד של הרכב ... נכון לחלום תמיד מותר :cool:
אני לא אכנס להסברים טכניים, אבל תודות לכמה פיתוחים בהחלט אפשר לגעת עם ציוד מתאים ומי שיודע באיזה מפות מה צריך לשנות הרבה דברים אפשר לעשות בנדון.
ברכבי OFF-ROAD/מירוצים מיושנים עם מחשבים 15 שנה +, אכן יש פתרון כמו MOTEC/HALTECH אבל רק תציץ על המחיר :O.
אם רק הייתם יודעים איזה הגנות מעמיסים היצרנים ברמה HW מכל מני שיקולים אולי הייתם יותר מציאותיים בקשר לציפיות שלכם, ובכלל חלקם התחילו להקים חומת אש דרך OBD , שאפילו לא יכול למחוק DTC, תקשורת חד כיווני, SGW....זה קורה בכל רכבי FCA מ-2018+, רנו התחילו בחלק מ-2020, וכל יצרן מתחיל ליישם את זה בצורה כזאת או אחרת.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 20.5.2022 בשעה 11:31, ch2856 כתב:

לא מכיר בשוק משהו שכך מאפשר גם להפעיל תוכנה

זה מאוד תלוי ברכב וביכולות של המחשב ניהול מנוע.

Cobb עושים משהו דומה בסובארו בדגמים מסוימים. ובהחלט במחשבים מסוימים יש מודולים שניתן לכתוב להם בלי לכתוב את כל התוכנה מחדש.

יש לציין שחלק לא תומכים בזה - דווקא ברמת הרכבים היותר ישנים. זה מתחיל מדברים פשוטים (כיבוי מוחלט של בקרות אחיזה , הסרת קודי מנוע למערכות פליטה בלי ממירים) ועד דברים מתקדמים יותר (העלאת גדישה שינוי מפות דלק וכו)

 

לפני 12 שעות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

אנשים צאו מהסרט, שתחבר איזה התקן דרך OBD לרכב דיילי שיצרו בעשור האחרון, ופתאום תשנה את כל התפקוד של הרכב

אוקיי , עכשיו שיצאנו מהסרט - אפשר לחזור אליו - כי יש המון רכבים שאפשר לשנות להם תוכנה קומפלט דרך OBD - בדקה / להפעיל ולשנות פיצ׳רים אפילו תוך כדי נסיעה.

מה שאני מסכים שאין - זה איזה פלאג קסמים גנרי שאתה מחבר ופוף...

 

לפני 12 שעות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

אכן יש פתרון כמו MOTEC/HALTECH אבל רק תציץ על המחיר

יש המון פתרונות ביניים בחצי מחיר ומטה שכבר מאוד נפוצים בשוק (לדוגמא megasquirt , ecumaxx ועוד)

אלו לא פתרונות טריוויאלים כי הם מורידים את התמיכה בOBD קומפלט (מסיבות חוקיות) וכוללים בלא מעט פעמים צורך בלחווט מחדש דיי הרבה דברים ולהחליף / להוסיף חיישנים. (למרות שיש גם plug and play עד רמה מסוימת ללא מעט רכבים. כאמור לא לשימוש בכביש)

 

לפני 12 שעות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

אם רק הייתם יודעים איזה הגנות מעמיסים היצרנים ברמה HW

אין כמעט בימינו הגנה ברמת החומרה - כמעט תמיד זה הגנה ברמת התוכנה (לרוב הצפנות כאלו ואחרות , צורך לאשר עם VPN את הגירסא מול החברה וכו) וכל כמה שנים יש התקדמות ו״פותחים״ עוד כמה גירסאות - כמו לפני שנה שנתיים שפתרו את העניין לרכבי BMW עד שנתון 2020. (לדוגמא - לכן אפשר לשפר את אותו מנוע על סידרה 5 של BMW אבל יש עדיין מגבלות על הסופרה - למרות שהבנתי שגם שם יש התקדמות - וכן - כל זה דרך OBD עם מחשב וכבל וזה רק זמן עד שישימו את זה על טאבלט אם יש מספיק דרישה - כמו שעשו לBRZ (יש טאבלט מאוד נפוץ) או לWRX/STI בזמנו (לדוגמא המערכות שציינתי של COBB שעקב חקיקות חדשות סורסו משמעותית בארה״ב).

 

ולשאלה המקורית:

בתאריך 19.5.2022 בשעה 01:33, For Martha כתב:

היי,

מתוך סקרנות - האם קיים מודול המתחבר ל-odb ומאפשר שינוי ביצועים/חיסכון בדלק לעומת חיבור וצריבת מפה חדשה במחשב ניהול מנוע?

אם כן, אשמח לשמוע על יצרנים/סוגים ששווה לקרוא וללמוד אותם.

 

תודה!

בגדול - זה תלוי מאוד ברכב עד רמת השנתון והמנוע ותיבת ההילוכים.

לרוב הרכבים לא קיים דבר כזה כמוצר מדף אבל ברוב הרכבים אפשר לשנות תוכנה - OBD זה סה״כ שקע שמחובר למחשב ניהול מנוע - ובתור סטנדרט מוציא סט נתונים מסוים - משם היצרנים מרחיבים את זה לכל מני יכולות כאלו ואחרות. ככלל אצבע - הרכב במקור מתוכנן להתאים להרבה סוגי דלק ולהיות יחסית על הצד החסכוני - אז רוב הפוקוס של המוצרים האלו ותוכנות מלאות הן סביב העלאת הכ״ס תוך כדי הנחה שתשתמש בדלק טוב יותר.

לא נשמע שזה מה שאתה מחפש. רוב הקשקושים הזולים - הם לא יותר מזה (ואף עלולים לעשות נזק)

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 21.5.2022 בשעה 16:01, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

אנשים צאו מהסרט, שתחבר איזה התקן דרך OBD לרכב דיילי שיצרו בעשור האחרון, ופתאום תשנה את כל התפקוד של הרכב ... נכון לחלום תמיד מותר :cool:
אני לא אכנס להסברים טכניים, אבל תודות לכמה פיתוחים בהחלט אפשר לגעת עם ציוד מתאים ומי שיודע באיזה מפות מה צריך לשנות הרבה דברים אפשר לעשות בנדון.
ברכבי OFF-ROAD/מירוצים מיושנים עם מחשבים 15 שנה +, אכן יש פתרון כמו MOTEC/HALTECH אבל רק תציץ על המחיר :O.
אם רק הייתם יודעים איזה הגנות מעמיסים היצרנים ברמה HW מכל מני שיקולים אולי הייתם יותר מציאותיים בקשר לציפיות שלכם, ובכלל חלקם התחילו להקים חומת אש דרך OBD , שאפילו לא יכול למחוק DTC, תקשורת חד כיווני, SGW....זה קורה בכל רכבי FCA מ-2018+, רנו התחילו בחלק מ-2020, וכל יצרן מתחיל ליישם את זה בצורה כזאת או אחרת.

ועכשיו בעברית 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה לא הבנת?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 22.5.2022 בשעה 04:29, Liviur כתב:

אוקיי , עכשיו שיצאנו מהסרט - אפשר לחזור אליו - כי יש המון רכבים שאפשר לשנות להם תוכנה קומפלט דרך OBD - בדקה / להפעיל ולשנות פיצ׳רים אפילו תוך כדי נסיעה.

מה שאני מסכים שאין - זה איזה פלאג קסמים גנרי שאתה מחבר ופוף...

אוקיי, עוד מעט נחזור לסרט, בינתיים תנשום עמוק, ותקרא שוב את השאלה המקורית
 

בתאריך 19.5.2022 בשעה 08:33, For Martha כתב:

מתוך סקרנות - האם קיים מודול המתחבר ל-odb ומאפשר שינוי ביצועים/חיסכון בדלק לעומת חיבור וצריבת מפה חדשה במחשב ניהול מנוע?

אם כן, אשמח לשמוע על יצרנים/סוגים ששווה לקרוא וללמוד אותם.

 

פות"ש מודע שניתן לעשות את זה דרך צריבת מפות חדשות (לא תמיד אפשרי דרך OBD, לפעמים זה BENCH או בקיצוני BOOT), לא בטוח שהוא מבין מה זה REMAPPING רגיל או הוספת PATCH , שורת קוד לבוטלודר שהיצרן לא תכנן, המאפשר להתקין לאנץ' קונטרול או תוך כדי נסיע לעבור עם לחיצת כפתור בין מפות, אחד למשל ECO TUNING, אבל ממש לא בכל ECU זה ניתן ליישום.
אני חי בישראל ולא בארה"ב, תאמין לי אני יודע מה המקור של השאלה הזאת שלא פעם נשאל במוסכים, אישית שמעתי מישהו מחרטט לקוח מסכן ש-TAZER (להיט ברנגלרים שעושים שיפורים), הוא גם מוסיף כח למנוע יעני סטייג' O_o
אחלה דבר התקן ה-OBD הזה, אכן אפשר לעשות הרבה שינויים בכל מני פרמטרים כולל בזמן אמת.....אבל שינוי מפות דלק/הצתה STG בטוח הוא לא עושה, וכמובן יש עוד כל מני אמולטורים שמחברים ל-OBD שמנסים "לטפל" בכל מני מערכות.
השאלה הייתה כללית לרכב דיילי סטנדרטי, ולא נראה לי לשנייה פות"ש חשב על רכבים מסדנת OFF-ROAD.

 

בתאריך 22.5.2022 בשעה 04:29, Liviur כתב:

יש המון פתרונות ביניים בחצי מחיר ומטה שכבר מאוד נפוצים בשוק (לדוגמא megasquirt , ecumaxx ועוד)

אלו לא פתרונות טריוויאלים כי הם מורידים את התמיכה בOBD קומפלט (מסיבות חוקיות) וכוללים בלא מעט פעמים צורך בלחווט מחדש דיי הרבה דברים ולהחליף / להוסיף חיישנים. (למרות שיש גם plug and play עד רמה מסוימת ללא מעט רכבים. כאמור לא לשימוש בכביש)

 

שוב פעם אתה נכנס להסבר שלא קשור. 2 שמות זרקתי, כי אולי את אלו שמעו בארץ אנשים רגילים, גם זה לא בטוח. שוק של מחשבי ניהול מנוע AFTERMARKET אצלך בטוח יותר מפותח, בישראל זה מזערי עד לא קיים, ומסכים אם אתה רוצה לבנות רכב OFF-ROAD אמיתי למירוצים זה הפתרון הכי אידיאלי, מחשב כזה מותאם למנוע ספציפי שלך, tactrix openport 2.0 בגרושים, לא חסר תוכנות חינמיות "קוד פתוח" לדטה לוגינג ופלאשינג, יש לך מפה בסיסית, לוחץ על טאבים של מפת הצתה,דלק ...... יאללה בלאגן.
נראה אותך עושה משהו דומה במנוע עם הזרקה ישירה, במחשבי ניהול מנוע עם בקרים  CAN-FD/FLEXRAY/DOIP בהצלחה :D
 

 

בתאריך 22.5.2022 בשעה 04:29, Liviur כתב:

אין כמעט בימינו הגנה ברמת החומרה - כמעט תמיד זה הגנה ברמת התוכנה (לרוב הצפנות כאלו ואחרות , צורך לאשר עם VPN את הגירסא מול החברה וכו) וכל כמה שנים יש התקדמות ו״פותחים״ עוד כמה גירסאות - כמו לפני שנה שנתיים שפתרו את העניין לרכבי BMW עד שנתון 2020. (לדוגמא - לכן אפשר לשפר את אותו מנוע על סידרה 5 של BMW אבל יש עדיין מגבלות על הסופרה - למרות שהבנתי שגם שם יש התקדמות - וכן - כל זה דרך OBD עם מחשב וכבל וזה רק זמן עד שישימו את זה על טאבלט אם יש מספיק דרישה - כמו שעשו לBRZ (יש טאבלט מאוד נפוץ) או לWRX/STI בזמנו (לדוגמא המערכות שציינתי של COBB שעקב חקיקות חדשות סורסו משמעותית בארה״ב).

 

אוקיי, הגענו לסרט האמריקאי שאתה חי, וטוב לך עם הפי אנד.
בכל חתיכת HW "גולם" מן הסתם יש תוכנה משובצת בוטלואדר, קושחה (הסבר מופשט) והנעילות/הצפנות -ECU חדשים נעשים שם, וזה יכול להיות ברמה של יצרן של מיקרופרוססור, או ברמה של יצרן מחשב בוש,דלפי,סימנס,ACDELCO או ברמה של OEM, לרוב זה שילוב של כמה !
זה שאתה איש תוכנה בדיילי ג'יוב עם תחביב בעולם הספורט המוטורי, לא בטוח שאתה מבין את ההבדלים ברמה חומרה בין רכבים אירופיים ואמריקאיים (יפני זה אותו דבר) ולא יודע כמה זמן אתה חיי בארה"ב, כי אם אתה מנסה להסביר משהו על סמך מה שאתה זוכר פה לפני 10 שנים, זה ממש לא רלוונטי, ואני חוזר, זה דיון על מכוניות דיילי סטנדרטיות, ואני רוצה לגעת במחשב של יצרן ולשנות רק מה שאני רוצה במפות/סוויצ'ים ספציפיות, בלי לנתק כלום ולעשות חיווט מחדש, בלי לוותר על התפקוד המלא של יתר החלקים ADAS, נוחות ...  
בארה"ב בכלל אתם אוהבים להשתמש ב-EFILIVE/HPTUNER , ו-COBB שאתה מזכיר בלי סוף....באירופה ממש לא רלוונטים.
BMW מזמן יש פתרון גם ל-07.2020+ הרוסים FEMTO מזמן עקפו את mission tuning , אבל הפתרון בסגנון כמו L5P/E41 או ZR1/E99 מצריך שליחת פיזית של המחשב, וזה הכיוון גם בבושים החדשים MD1/MG1 אצל יתר היצרנים שלאחרונה נוסף פתרון למרצדס.
סופרה יש פתרונות, אם היה בארץ יאריס GR גם יש פתרון מזמן.
תאמין לי אני יודע בדיוק מה קורה בסצנה הזאת, איפה/מה /איזה כלים / כמה זמן...אנחנו חיים בזכות יצרנים כלים שיודעים איך לעקוף את OTP בחומרה, ואנשים מוכשרים שיודעים לעשות Reverse Engineering , אין פה קסמים !
אבל בארץ רובם מסתובבים עם כלים סיניים ב200-300$ וחיים בלה לה לנד ;)  

 

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 672 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...