Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

SUV חדש לנסיעות ארוכות


golansa
שימו לב! השרשור הזה בן 824 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 4 שעות, golansa כתב:

שלום.  צודק .

עם זאת רמת איבזור בטיחות רק 7 ואין התראה על השארת ילדים.  

דבר נוסף ולא שאני רוצה לזרוק סתם כסף , אבל התקציב הוא 300 אלף . שוב תודה 

 

האמת אני מופתע מהחזרה שלך על ההסתייגות "רמת איבזור בטיחות רק 7". רק 7? אל תשכח שהדרישות הולכות ועולות כל הזמן, ורכב ברמה 8 לפני 4 שנים יכול להיות היום ברמה 5 עם אותו הציוד (וטוב שכך). רמה 7 היא גבוהה מאוד ופירושה הוא לקנות, לא לברוח... נדירים הרכבים עם רמה 8 וההבדלים קטנים ממילא. אם רמה 7 היא דיל ברייקר אתה תישאר עם הסיטרואן...

 

לגופו של עניין, לאיוניק 5 אכן אין התראה על שכחת ילדים. גם אין לה זיהוי תמרורים. חוץ מזה יש לה הכל פלוס 5 כוכבים במבחן ריסוק עדכני. תמונת שטח מת במסך בזמן איתות שווה יותר מהתראה על שכחת ילדים שיש לה פתרונות אחרים. בסעיף הבטיחות תסמן פה "צ'ק".

הדגם של ההנעה הכפולה מביא מומנט מפלצתי של 62 קג"מ. כמו שאמרו הישיבה גבוהה והתאוצה מעולה.

מה שכן, מעבר לרכב חשמלי הוא לא טריוויאלי לכולם ובטח לא למי שנוסע כל שבוע לאילת. אתה צריך עמדת טעינה בבית, זה דבר ראשון. דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא שהטווח מתקצר במהירויות גבוהות ונשמע שאצלך הממוצע הוא תלת ספרתי. במצב כזה לא בטוח שתגיע מת"א לאילת ללא טעינה (ולו של רבע שעה) עם ה-4X4 שהטווח הרשמי שלו 430 ק"מ אבל בבינעירוני פחות מ-400. כמו כן תצטרך כמובן להטעין 70 קוט"ש באילת לפני החזרה צפונה, זמן הטעינה תלוי במהירות העמדה שתבחר ולא תמיד העמדות פנויות ותקינות. אם תצליח להתגבר על המכשולים האלה ותמתין לאספקה באוקטובר... תחסוך עשרות אלפי שקלים, תיהנה מירידת ערך אפסית והעיקר תיהנה מרכב נפלא, נוח, מרווח, מאובזר ו... בטיחותי.

 

 

Ioniq5.JPG

עריכה אחרונה על ידי Oren75
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, yonisi כתב:

2. וזו לדעתי הנקודה היותר קריטית - מדידת צריכה בינעירונית שכולנו מודדים תמיד תכלול בתוכה גם את כל קטעי הנסיעה שכוללים עצירות והאצות (רמזורים, פקקים, האטות לא צפויות והאצות חזרה וכו') - ברכב היברידי כל אלה נעשים כמעט נטו על חשמל, וזה משמעותי.

 

לא, אני מדבר על דרך בינעירונית מהירה, בלי פקקים ובלי רמזורים. זאת בדיוק הנקודה; מה שאתה מתאר לא שונה מצריכה עירונית. זה היה הדגש שלי.

אם לא מוצא חן בעיניך איך שאני נוהג אז רד מהמדרכה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, el-chanan כתב:

לא, אני מדבר על דרך בינעירונית מהירה, בלי פקקים ובלי רמזורים. זאת בדיוק הנקודה; מה שאתה מתאר לא שונה מצריכה עירונית. זה היה הדגש שלי.

 

אני חושב שאתה צודק. בדרך בינעירונית מהירה בלי פקקים ורמזורים ההיברידיות (כולל פלאג אין) מאבדות הרבה מהאפקטיביות שלהן כי אין רגנרציה והטענת הסוללות יכולה להיות רק ממאמץ נוסף של מנוע הבנזין. 

עדיין כנראה שההיברידית תשיג צריכה עדיפה, אבל היא תבוא על חשבון ביצועים. המנוע החשמלי לא יהיה הרבה בשימוש ובפועל המנוע בנזין המסורס (מחזור אטקינסון) יישא בכל העול.

מובן שבחשמלית מלאה זה לחלוטין לא ככה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, el-chanan כתב:

 

לא, אני מדבר על דרך בינעירונית מהירה, בלי פקקים ובלי רמזורים. זאת בדיוק הנקודה; מה שאתה מתאר לא שונה מצריכה עירונית. זה היה הדגש שלי.

בלי פקקים ובלי רמזורים במישור תמידי, רכב היברידי כנראה לא יהיה שונה בהרבה מרכב בנזין, זה נכון. אבל דרך כזו יש רק בתיאוריה, לא במציאות.

עריכה אחרונה על ידי yonisi

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, el-chanan כתב:

לא, אני מדבר על דרך בינעירונית מהירה, בלי פקקים ובלי רמזורים. זאת בדיוק הנקודה; מה שאתה מתאר לא שונה מצריכה עירונית. זה היה הדגש שלי.

 

אין דרך בינעירונית שבה אתה לא מאט. גם אם תיסע ב-3 לפנות בוקר בכביש הערבה או מצפה רמון - תמיד תגיע לרכב שקצת יותר איטי ממך או לצומת ותצטרך להאט . יש לך ירידות שמטעינות את המצבר ויש עליות שמרוקנות אותו. בכל מקרה רכב היברידי קרוב לוודאי לא יעשה פחות מ-20 ק"מ לליטר גם בבין-עירוני.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, גור אדם כתב:

 

אין דרך בינעירונית שבה אתה לא מאט. גם אם תיסע ב-3 לפנות בוקר בכביש הערבה או מצפה רמון - תמיד תגיע לרכב שקצת יותר איטי ממך או לצומת ותצטרך להאט . יש לך ירידות שמטעינות את המצבר ויש עליות שמרוקנות אותו. בכל מקרה רכב היברידי קרוב לוודאי לא יעשה פחות מ-20 ק"מ לליטר גם בבין-עירוני.

 

נהיה פה סלט ממה שכתבתי במקור. הטענה שלי היתה ונשארה שרכב היברידי חסכוני יותר ממנוע בנזין גם בדרכים בינעירוניות ולא רק בדרכים עירוניות. הדגשתי לאחר מכן שאני מדבר גם על דרכים *רגועות* בלי רמזורים ופקקים, כי אם הן כן פקוקות, אין שום הבדל ביניהן לדרכים עירוניות. 

 

איכשהו נהיה מזה סלט רציני. אחד כתב לי שאין דרך בינעירונית שבה אני לא מאט (לא כתבתי אחרת). שני בכלל לא הבין את הנקודה ו"הסכים" איתי שרכב בנזין לא יהיה שונה בדרך כזו ברכב היברידי (מה? טענתי בדיוק את ההיפך). בכל מקרה, אני מדבר מניסיון אישי: כשרכב בנזין צריך האצה הוא יוריד הילוך ויעלה סל"ד, הרכב ההיברידי לא אלא יספק חשמל מהמנוע החשמלי (שאגב נטען לאט אבל בטוח ממנוע הבנזין באותן דרכים רגועות, עד שלעיתים הוא התמלא והסיע את הרכב לבדו לאורך כמה קילומטרים טובים. אבל זה לדעתי חוסך פחות מהסיוע בזמני מאמץ).

אם לא מוצא חן בעיניך איך שאני נוהג אז רד מהמדרכה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, Uri-G כתב:

יש התראת ילדים למיטב ידיעתי באיוניק 5 , ולא ידוע לי על שום מחסור באביזרי בטיחות ברכב. אם התקציב הוא 300 ואתה ממש רוצה להשקיע אותם תוכל לרכוש את הגרסה המאובזרת ב 218 אלף או להוסיף ולקנות ב 238 את גרסת ה 4 על 4 שיש לה כבר 305 כ"ס וביצועים של רכב ספורט חזק והרכב יחסוך לך המון כסף בדלק והוצאות.

טוב נכנסתי לעומק עם  איוניק 5 ,. רכב מרשים .הבעיה היא שהוא חשמלי לגמרי והטענה בבית לא תספיק להלוך חזור מאילת מה שיחייב אותי לבלות זמן רב בעמדת טעינה . נראה לי יותר פלג אין או היברידי . לא כן ? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקסוס nx350 הוא כל מה שאתה מחפש. 

משאיר עודף ברמת גימור הבסיסית. ודורש מתיחה קלה של התקציב ברמת הגימור הגבוה. 

 

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 00׳,לאנסר 04׳,סוזוקי קרוסאובר 14'

kia sportage 2000 top '17

היום corolla cross 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה נוסע רצוף ואין לך זמן/איפה (הפסקות קפה או אוכל) לטעון באילת או בדרך, אז האיוניק 5 לא תתאים.

לפי דעתי אם לא חשמלית אז היברידית עדיפה לך מפלאג אין. כי ביתרונות הפלאג אין לא תשתמש 90% מהזמן ו 100% מהזמן הרכב יהיה יותר כבד ובזבזני, כי הסוללה והמטען הם חלק מהרכב.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לא לחסוך חלק גדול מהכסף וללכת על הקיה ספורטאג' דיזל החדש ב175K?

לפי מבחנים מדובר ברכב איכותי מאוד, פרימיומי למרות שמדובר בקיה, ודי נוח בעיקר בבינעירוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, el-chanan כתב:

 

שני בכלל לא הבין את הנקודה ו"הסכים" איתי שרכב בנזין לא יהיה שונה בדרך כזו ברכב היברידי (מה? טענתי בדיוק את ההיפך).

התגובה שלי הייתה לגבי ה"סיבה" שאתה חושב שבגללה רכב היברידי יהיה יותר חסכוני גם בבינעירוני, שככל הנראה לא נכונה.

 

ואם כבר דיון על המילים שלי אז צריך לדייק, שים לב שכתבתי "בלי פקקים ובלי רמזורים במישור תמידי, רכב היברידי כנראה לא יהיה שונה בהרבה מרכב בנזין, זה נכון"

מישור תמידי - אלה מילות המפתח במשפט הזה, וזה אכן הגיוני לגמריי - במישור תמידי ללא עצירות, הסוללה תגמר די מהר ומשם והלאה לרכב היברידי אין איך לאגור אנרגיה מהסוללה כי זה מישור תמידי אז הוא לעולם לא מאט (ז"א ברקסים לא יטענו את הסוללה) ואין שום ירידה אז גם זה לא יעזור.

אבל אין דבר כזה מישור תמידי במציאות ולכן רכב היברידי כן יהיה חסכוני יותר מרכב בנזין, בהכרח.

את הסיבות העיקריות למה רכב היברידי בפועל יהיה יותר חסכוני פירטתי למעלה, ושוב, הסיבה העיקרית היא השניה שמניתי - האצות ויציאות מהמקום.

 

לגבי השרשור עצמו - הייתי קונה רק חשמלי, לדעתי רק הקטע של ה"אין מנוע" שווה את זה. שקט, כוח זמין מ 0, חוויה אחרת. מה רע בסקודה אניאק למשל? זאת שמוצהר עליה 517 ק"מ WLTP? בטח בפועל זה יהיה באזור ה 450 ק"מ לא? תפור עליך בול אני חושב. רכב מצוין, יש לגיסי את הגרסה עם הטווח היותר קצר, אין תלונות.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הייתי רץ לקנות רכב חשמלי או היברידי, בגלל שעם קילומטראג' שפות"ש הולך לטחון הרכב אחרי 3 - 4 שנים כבר לא יהיה באחריות, ואם הסוללה תיגמר, זה לזרוק את כל הכסף בפח,

אני הייתי הולך על דיזל, לטווח ארוך זה יתן הכי הרבה שקט.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 50 דקות, wildlands2019 כתב:

לא הייתי רץ לקנות רכב חשמלי או היברידי, בגלל שעם קילומטראג' שפות"ש הולך לטחון הרכב אחרי 3 - 4 שנים כבר לא יהיה באחריות, ואם הסוללה תיגמר, זה לזרוק את כל הכסף בפח,

אני הייתי הולך על דיזל, לטווח ארוך זה יתן הכי הרבה שקט.

4 שנים זה כלום בשביל סוללה... אם כבר מדובר על 6-8 שנים בד"כ.

וחוץ מזה גם רכב דיזל בן 6 עם 300K ק"מ בערך כבר לא יהיה שווה הרבה בשוק...

עריכה אחרונה על ידי yonisi

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, yonisi כתב:

התגובה שלי הייתה לגבי ה"סיבה" שאתה חושב שבגללה רכב היברידי יהיה יותר חסכוני גם בבינעירוני, שככל הנראה לא נכונה.

 

ואם כבר דיון על המילים שלי אז צריך לדייק, שים לב שכתבתי "בלי פקקים ובלי רמזורים במישור תמידי, רכב היברידי כנראה לא יהיה שונה בהרבה מרכב בנזין, זה נכון"

מישור תמידי - אלה מילות המפתח במשפט הזה, וזה אכן הגיוני לגמריי - במישור תמידי ללא עצירות, הסוללה תגמר די מהר ומשם והלאה לרכב היברידי אין איך לאגור אנרגיה מהסוללה כי זה מישור תמידי אז הוא לעולם לא מאט (ז"א ברקסים לא יטענו את הסוללה) ואין שום ירידה אז גם זה לא יעזור.

אבל אין דבר כזה מישור תמידי במציאות ולכן רכב היברידי כן יהיה חסכוני יותר מרכב בנזין, בהכרח.

את הסיבות העיקריות למה רכב היברידי בפועל יהיה יותר חסכוני פירטתי למעלה, ושוב, הסיבה העיקרית היא השניה שמניתי - האצות ויציאות מהמקום.

 

נו, אבל התייחסתי לזה, וכאמור, אני מדבר מידיעה מניסיון אישי תוך בדיקה תמידית של מצב זרימת האנרגיה: הבטריה לא נטענת רק מהאטות (ע"י הברקסים) אלא גם מפעולתו של מנוע הבנזין. זאת אמנם טעינה איטית, אך בשקלול הסופי יעילה מאד גם במישורים ועוזרת מאד לחסוך בדלק. חד משמעית.

אם לא מוצא חן בעיניך איך שאני נוהג אז רד מהמדרכה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 824 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...