Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: ג'יאומטרי C460 - הג'יפון החשמלי של ג'ילי עושה 'טסלה' לקטגוריה המשפחתית


discoTD5
 שיתוף

פוסטים מומלצים

בתחילת חודש דצמבר אביה של בת הזוג שלח לי לינק, "רכב מעניין הגיע" אמר.

קראתי וראיתי מה הרכב מציע בגזרת המחיר הזאת. נסיעה לסוכנות בת"א, נסיעת מבחן של 40 דקות אשר הסתיימה ללא שאלות אלא רק עם הזמנה ביד. התבאסתי לחזור בחזרה עם האיוניק שלי.

 

כמדומני שזה הרכב החשמלי שנותן היום הכי הרבה תמורה לכסף. חד משמעית.

נכון, צריך לומר - יש כל מיני פאולים קטנים כמו אפל קאר פליי שחסר, שימוש מטומטם ב"כוורת" הכפתורים מתחת לקונסולה (ביטול החלקה במדרון במקום שינוי מצבי נהיגה למשל, מה הקטע?) ועוד, אבל הם אינם דיל ברייקרים לטעמי.

 

מחכה בקוצר רוח לאפריל ומקווה שהיבואן ידע להתמודד עם כמות ההזמנות ש"נפלה" עליו.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, discoTD5 כתב:

'Haters will hate

אי אפשר להגיד על בטיחות שזה יחסי אהבה שינאה, כי בטיחות היא לא עניין רגשי, זה דבר רציונאלי. כמו שלא ניתן להגיד דבר כזה על חיסונים. 

Haters will hate 

זה משהו שאפשר להגיד על הנדסת האנוש ברנו, המינימליזם בטסלה או העיצוב של במוו

.ix

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • אהבתי 8
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפרמטר הכי חשוב ברכב שמסיע משפחה הוא הבטיחות, ובמידה והוא לא מסופק, הרכב נפסל במקום מבחינתי.

ולכן ככל טוב שיהיה, אני לא אמליץ למשפחה לרכוש אותו עד שיבחן במבחני הריסוק.

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון להיום בהנתן המיסוי והתמחור השפוי של חלק מהרכבים החשמליים בארץ (thank you elon :)) לפי דעתי כל הרכבים הרכבים החשמליים עם תמחור הוגן נותנים תמורה בלתי פרופורציונאלית ביחס לרכבי בנזין מקבילים וזה נכון גם לאייוייז, אניאק, איוניק 5 וטסלה ואני מנחש שגם סקיוול ואמ ג'י המעודכנת (בשתיים האחרונות לא נהגתי). אבל אני חייב להודות שהייתי מעדיף טויוטה קורולה מקרטעת (והיא באמת כזאת ביחס לרכב חשמלי) עם בטיחות מוכחת מרכב שהבטיחות שלו לא ידועה כי הוא נמכר רק ברוסיה ובלארוס.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שיש אספקט בכתבה הזאת ובכתבות אחרות, גם בכתבה השוואתית בין הג'ילי לקורולה ולאלנטרה ההיברידיות, שבה היא "קרעה" אותן, שלא כתבו עליו.

 

לדעתי סביבת הנהג בג'ילי סוגרת וצפופה וההגה רחוק מדי וגם רמת החומרים נמוכה (את זה זה כן אזכרו אבל כדרך אגב כאילו שזה לא חשוב כלל).

 

כשנכנסתי לקורולה או יונדאי איוניק (את האלנטרה אני לא מכיר באופן אישי)  לאחר הג'לי יצאה לי אנחת רווחה של כניסה לרכב מרווח ואוורירי יותר בעמדת הנהג, עם רמת חומרים עדיפה והנדסת אנוש רגילה וטובה יותר ותנוחת נהיגה עדיפה.

 

תא המטען של הג'ילי אמנם שימושי עקב הדלת החמישית אבל אכן קטן בנפח ולא מתאים לשימוש משפחתי.

 

נושא הבטיחות מהוה סימן שאלה ועד לקבלת תשובה מונע קניה לדעתי (מילא ג'ילי היו מפרסמים תוצאות מבחן מסין).

 

כל הדברים האלה מספיקים לי כדי לא לרכוש את הג'ילי ולדעתי כדאי לההתאמץ ולקנות רכב כמו איוניק 5 או אניאק בעיקר אם הרכב הוא לשימוש משפחתי ולמרות שאר הדברים שבהם הוא נותן תמורה גבוהה.

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי evc
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, elibaba כתב:

איזה סוג מתאם טעינה יש לג׳ילי ובאיזה קצב מקסימלי היא יודעת להיטען ?

יש בה אנדרואיד אוטו ?

 

שקעי הטעינה Type 2 ו-CCS כמו שיש כמעט בכל אוטו חשמלי.

בטעינה איטית קצב של 11kW ובטעינה מהירה קצב של 75kW.

אין אנדרואיד אוטו אבל יש אפשרות לחיבור באמצעות אפליקציה. באוטו יש מערכת מולטימדיה שכוללת Waze מובנה.

 

עריכה אחרונה על ידי Gopher
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כול הכבוד לרכב ולתימחור, יש שלושה דברים בעייתיים בו מבחינתי.

אייכות חומרים פנימיים נמוכה.

הרכב מתנדנד במהירות גבוהה ובלימות. (הרווח הוא נוחות במהירויות נמוכות)

רעש רוח חזק מידי במהירויות מעל 100.

מבחינת טווח, הוא ממש טוב לעומת מחירו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Haters will hate זה משהו שאפשר לכתוב על, נגיד, כיון של המזגן דרך המולטימדיה בלבד (היי פז'ו!!) או על מושב נהג שלא זז מספיק אחורה לאנשים מעל 1.90 - לא על רמת בטיחות של רכב שאמור להסיע משפחה, להפך, זה אולי הפרמטר הראשון שבדקתי כשקניתי את הרכבים שלי.

 

בהחלט יתכן שזה non issue ושהג'ילי הזו תקבל 5 כוכבים, אבל לזלזל בכתבה בשיקול מרכזי כמו בטיחות של רכב משפחתי קצת מוריד בעיני את רמת האוביקטיביות של המבחן.

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מחפש רכב, ומשום ששוק יד ה 2 השתגע חשבתי לקנות חדשה, אז והלכתי לבדוק את הג'ילי.

 

בטיחות:

כאשר שאלתי, אמרו לי שקיבל 5 כוכבים במבחן הסיני שמאוד מחמיר, אך כאשר הקשתי ןביקשתי פירוט לא יכלו לספק (סוג המבחן, תוצאות להולכי רגל, לנהג, לנוסעים)

 

מרווח:

היא קטנה ופחות מרווחת ממה שציפיתי. 

 

מהירות:

קצת מוזר לי המהירויות. היום בנסיעות בכביש 6 אני יכול להגיע ל 130 + באופן קבוע והייתי מצפה מרכב חדש שידע לעמוד במשימה בצורה טובה. 

 

והערת צד, באופן מוזר נתקלתי במומחה שהיה מאוד לא תקשורתי.

לא שאל כלום, לא הסביר כלום. 

רק הסתכל וחיכה לשאלות שלי, וגם עליהם ענה בחוסר סבלנות.

 

ה ioniq 5 עשה עלי רושם טוב. 

רק שהיה מוזר הדרישה לטיפול כל 15000 קילומטר, תג המחיר ושלא כל תוספות הבטיחות מגיעות בגרסאת הבסיס, שזה מעצבן.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר ג'ילי, לא מכיר איוניק 5, גם לא אניאק, אבל כן מכיר איך קוראים מספרים ואלה אומרים שהראשון זול משמעותית מהאחרים, ומדובר בהרבה עשרות אלפים והרבה עשרות אחוזים. מכאן שלצפות ממנו להתחרות באלו מבחינת איכות חומרים או גודל וכיו"ב, קצת לא לענין. אבל יש עוד מספר שאותי מאוד מרשים וזה טווח הנסיעה ובענין הזה שהוא לטעמי בליבת החשש של הקליינטים הפוטנציאליים מרכב חשמלי באופן עקרוני, הוא עושה בית ספר לא רע גם ליקרים האלו. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה המדוייקת יותר היא לא רק מה עלות הרכישה (שהC זולה מ2 המתחרות הבכירות איוניק וטסלה ב50k וצפונה), אלא מה תהיה ירידת הערך לאורך x שנים שבהם הרוכש הפוטנציאלי מתעתד להחזיק את הרכב

 

אף אחד לא נביא, אבל בהערכה גסה אני מרשה לעצמי לנחש שבאחוזים הטסלה והאיוניק יאבדו פחות מערכן מה שיגזור ירידה נומינלית די דומה לc, למרות מחירי הפתיחה השונים

עריכה אחרונה על ידי avargel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי ההשוואה לאניאק / איוניק 5 - בגירסתם הבסיסית, אני מבין מאיפה היא באה, וגם אני התלבטתי באותה ההתלבטות בדיוק.

רק שההבדל הוא פלוס מינוס 50.0 אש"ח. הוא רלוונטי כמו שתגידו שבנאדם מתלבט בין טויוטה קורולה ליונדאי סונטה. 

ואם כבר רוצים להשוות - למה לא אותן רמות איבזור, ואז הפער יגדל משמעותית. 

לגבי נבואות על ירידת ערך, היו ציפיות בשוק שה MGZSEV תחווה ירידת ערך כמו ה MG3. בפועל, ה EV שומרת על ערכה מצוין.

 

התחרות האמיתית של הג'יאומטרי C היא מה ZSEV החדשה ומהקונה החשמלית. היתרונות שלה הם שהיא מרווחת מהן משמעותית, ובהשוואה ליונדאי קונה גם בעלת טווח גדול ב 50%. 

 

לגבי היעדר מבחני ריסוק - כרגע לדעתי המבחנים הסיניים מהימנים בדיוק כמו 'לא מצאנו שום וירוס חדש בוואהן' לפני כשנתיים. 

אבל אם לוקחים בחשבון שיש ליצרן הרבה ידע פנימי בקבוצה (מוולוו)  וכשיושבים ונוהגים ברכב זה מאוד מורגש, אני מקווה שחלק מהידע הבטיחותי של וולוו זלג גם לג'יאומטרי C. 

 האם זו סיבה לפסול - כל אחד עושה את השיקולים שלו, זה בוודאי עוד שיקול בעל משקל, אבל הוא לא היחיד.   

 

  • אהבתי 1
כמו שאומרים ברוסית, כל אדם הוא הפיזדץ של המזל שלו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...