Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: ג'יאומטרי C460 - הג'יפון החשמלי של ג'ילי עושה 'טסלה' לקטגוריה המשפחתית


discoTD5
 שיתוף

פוסטים מומלצים

אין באמת מקום להשוואה בין הג'ילי לאיוניק 5 ואניאק לאור הפרש המחירים הגדול ביניהם.

 

אבל הנקודה שלי היא שבכל מקום כותבים לגבי הג'ילי שהנה הגיע רכב חשמלי שמהווה תחליף לרכב משפחתי רגיל באותה סביבת מחיר ללא פשרות ואפילו עדיף עליו.

 

אז זה לא בדיוק ככה לדעתי, לא בגלל שג'ילי לא יכלו אלא בגלל שככה הם החליטו, ולכן המחשבה שלי לפזול לרכבים החשמליים היקרים יותר.

 

אבל יש לקוחות שהג'ילי מתאימה להם ולא יודעים על מה אני מדבר ולראייה מספר ההזמנות הגבוה.

 

עריכה אחרונה על ידי evc
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, discoTD5 כתב:

לגבי היעדר מבחני ריסוק - כרגע לדעתי המבחנים הסיניים מהימנים בדיוק כמו 'לא מצאנו שום וירוס חדש בוואהן' לפני כשנתיים. 

 

עד כמה שידוע לי בסין יש מבחני ריסוק של C-NCAP שממודלים אחרי הEuroNCAP ויש גם את ארגון C-IASI שמקביל לIIHS האמריקאי כולל מבחן small overlap.

על פניו נראה שהם לא פחות יסודיים מהמבחנים המערביים ואישית לא רואה סיבה משמעותית לא לסמוך עליהם.

לא נראה שהם עושים הנחות לרכבים הסיניים ויש רכבים סיניים שמציגים רמת בטיחות מרשימה, הרכב הספציפי בסרטון מיוצר ע"י חברת בת של Geely ומבוסס על אותה פלטפורמה הסינית של הוולבו XC40 החדש, אבל לא חושב שיש קשר לפלטפורמה של הג'יאומטרי.

אז אם היה מבחן ריסוק סיני לג'יאומטרי C עוד מילא, הבעיה היא שלא הצלחתי למצוא מבחן ריסוק ונראה שהרכב פשוט לא נבחן בשום מקום (אולי חוץ ממבחנים פנימיים של ג'ילי).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, Michaelr כתב:

לא נראה שהם עושים הנחות לרכבים הסיניים 

אני כבר רואה איך בא מישהו ממשרד התחבורה הסיני (שבמקרה גם דירקטור בג׳ילי/FAW/BYD) ואומר "את זה תעבירו", גם אם מבחני ריסוק מראים תוצאה שלילית.

  • מצחיק 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, vadim6385 כתב:

אני כבר רואה איך בא מישהו ממשרד התחבורה הסיני (שבמקרה גם דירקטור בג׳ילי/FAW/BYD) ואומר "את זה תעבירו", גם אם מבחני ריסוק מראים תוצאה שלילית.

 

תראה הכל יכול להיות, אבל יש סרטונים של מבחני הריסוק ודיי בקלות אפשר להבין אם הציון שהרכב מקבל הגיוני או לא. 

חוץ מזה לא רואה סיבה שיזייפו תוצאות בנושא הזה ברכבים שמיועדים לייצוא למערב, הרי שקר כזה יחשף מהר ויעלה להם ביוקר בפגיעה במכירות ובמוניטין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הבעיה, קחו רכב אחר שניבדק אצלם והוא גם ניבדק אצל NCAP ושות' ותשוו את הפערים.

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

MG3 קיבלה 3 כוכבים בציון EURO NCAP  בזמן שהC-NCAP העניק לה 5 כוכבי בטיחות מלאים.


 

 

לפני 8 שעות, Michaelr כתב:

 

תראה הכל יכול להיות, אבל יש סרטונים של מבחני הריסוק ודיי בקלות אפשר להבין אם הציון שהרכב מקבל הגיוני או לא. 

חוץ מזה לא רואה סיבה שיזייפו תוצאות בנושא הזה ברכבים שמיועדים לייצוא למערב, הרי שקר כזה יחשף מהר ויעלה להם ביוקר בפגיעה במכירות ובמוניטין.

 
אז צריך לצלצל לחברה בEURO NCAP ובIIHS ולהגיד להם לפטר את מאות המהנדסים ואנשי הרפואה שמפעילים את בובות הבחינה, מתחזקים מאות\אלפי חיישנים אוספים נתונים ועושים חישובים.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 28.1.2022 בשעה 03:02, discoTD5 כתב:

לגבי ההשוואה לאניאק / איוניק 5 - בגירסתם הבסיסית, אני מבין מאיפה היא באה, וגם אני התלבטתי באותה ההתלבטות בדיוק.

רק שההבדל הוא פלוס מינוס 50.0 אש"ח. הוא רלוונטי כמו שתגידו שבנאדם מתלבט בין טויוטה קורולה ליונדאי סונטה. 

ואם כבר רוצים להשוות - למה לא אותן רמות איבזור, ואז הפער יגדל משמעותית. 

לגבי נבואות על ירידת ערך, היו ציפיות בשוק שה MGZSEV תחווה ירידת ערך כמו ה MG3. בפועל, ה EV שומרת על ערכה מצוין.

 

התחרות האמיתית של הג'יאומטרי C היא מה ZSEV החדשה ומהקונה החשמלית. היתרונות שלה הם שהיא מרווחת מהן משמעותית, ובהשוואה ליונדאי קונה גם בעלת טווח גדול ב 50%. 

 

לגבי היעדר מבחני ריסוק - כרגע לדעתי המבחנים הסיניים מהימנים בדיוק כמו 'לא מצאנו שום וירוס חדש בוואהן' לפני כשנתיים. 

אבל אם לוקחים בחשבון שיש ליצרן הרבה ידע פנימי בקבוצה (מוולוו)  וכשיושבים ונוהגים ברכב זה מאוד מורגש, אני מקווה שחלק מהידע הבטיחותי של וולוו זלג גם לג'יאומטרי C. 

 האם זו סיבה לפסול - כל אחד עושה את השיקולים שלו, זה בוודאי עוד שיקול בעל משקל, אבל הוא לא היחיד.   

 

לא מכיר את ה zs והגיאומטרי (הן לא כוס התה שלי'). אבל לפי המבחן הזה:

אני לא רואה משהו שימנע מה mg שימוש משפחתי שונה. בהנתן וה mg היא מתיחת פנים של הקודמת שקיבלה 5 כוכבים, קשה  להעדיף דווקא את הגיאומטרי בטח לא לפני השוואה ישירה.

 

לגבי זליגת ידע. הרכב תוכנן ב 2016 לשוק הסיני. מה האינטרס שלהם להשקיע בבטיחות הרכב אם הוא לא יבחן במבחנים מערביים?! מנסיון שלי חברות רכב הן  לא פילנתרופיות, איפה שאפשר לחסוך חוסכים ומספיק לראות איך הודבקה הסוללה כדי להבין שחיסכון היה שיקול בתכנונו. אני מאוד מקווה שהרכב אכן בטיחותי, אבל אני לא חושב שרוכש מכונית משפחתית צריך לקחת סיכון כזה על רכב סיני ללא היסטוריה מערבית מוכחת מספיק בייחוד שיש את ה mg ולמען האמת אפילו האייוייז על שלושת כוכביו עדיף בעיני כאשר עבור תוספת המחיר מקבלים רכב יותר גדול משמעותית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 47 דקות, Gavrik כתב:

MG3 קיבלה 3 כוכבים בציון EURO NCAP  בזמן שהC-NCAP העניק לה 5 כוכבי בטיחות מלאים.


אז צריך לצלצל לחברה בEURO NCAP ובIIHS ולהגיד להם לפטר את מאות המהנדסים ואנשי הרפואה שמפעילים את בובות הבחינה, מתחזקים מאות\אלפי חיישנים אוספים נתונים ועושים חישובים.

 

הMG3 נבחנה בc-ncap לפני 2012, אז התקן שלהם היה נמוך יותר מהeuroNcap עם מהירות ריסוק נמוכה יותר. חוץ מזה עבר מאז עשור ותעשיית הרכב הסינית התקדמה המון, כוונתם היא להיות אחד הכוחות המרכזיים בשוק הרכב החשמלי העולמי ואני מאמין שהם מספיק חכמים ומבינים שכדי להגיע למטרה הזאת הם חייבים להוציא רכבים איכותיים ובטוחים בלי זיופים במבחני ריסוק.

ובהחלט ניתן להבין מהסרטונים של המבחנים אם הרכב לא בטיחותי גם בלי כל הציוד והחיישנים. כמובן שאי אפשר להבדיל ככה בין רכב עם ציון 95% בהגנה על מבוגרים לבין 80% אבל אם רואים קריסה של קורת A, קריסה של רצפת הרכב, חדירה פנימה של הדאשבורד ו/או ההגה, חבטה של ראש הבובה בהגה דרך כרית האוויר, חדירה מוגזמת בריסוק צידי וכ"ו... אז ברור שהרכב לא ישיג ציוד גבוה במבחן.

וזה לא שהסינים לא יודעים לייצר רכבים בטוחים, לראייה יש לך את הMG ZS EV עם חמישה כוכבים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יודעים יודעים... עם זאת לא מעט רכבים סיניים חדשים מקבלים ציון לא משביע בEuro ncap. למשל Aiways u5 קיבלה רק 3 כוכבים ציון מאוד נמוך לרכב שמיוצר כיום.

איך שלא תסובב את זה המבחן הסיני מקל הרבה יותר ותמיד נמצא כמה שנים אחורה לראיה כיום רכבים מקבלים ציון בeuro ncap גם על מערכות בטיחות אקטיביות ומורידים להם כוכבים על מחסור בהן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...