Jump to content
  • ג'יאומטרי C460 - הג'יפון החשמלי של ג'ילי עושה 'טסלה' לקטגוריה המשפחתית


    discoTD5
     שיתוף

    עיקרי המבחן לג'יאומטרי C בשיתוף car-pad

     

    לג'ילי ג'יאומטרי C התוודעתי כמו כולם עם השקת הרכב בארץ, והמחשבה שעברה לי בראש היתה 'נו, עוד ג'יפון סיני more of the same', יאללה, נתאם לו מבחן כשיסתדר. מספר ימים לאחר מכן אני פוגש חבר בעל נסיון רב בתחום והוא אומר לי 'תשמע יואב, הג'ילי הזו אתה חייב לקחת אותה בדחיפות למבחן, היא לא game changer אלא היא game over', כלומר היא לא משנה את חוקי המשחק מעכשיו ואילך אלא היא סוף סוף רכב חשמלי בשל וראוי.

     

    20211201_081158.jpg.df5a84dba3875a19a2e450be50220eec.jpg

     

    בסופם של שלושה ימי מבחן עם הג'ילי ג'יאומטרי C, אני יכול לומר כי אם אתם מתעניינים ברכישה של רכב משפחתי כלשהו בטווח המחירים שבין 120.0 אש"ח ל 160.0 אש"ח, הג'יאומטרי C צריכה להיות גבוה מאוד ברשימת העדיפויות שלכם, עד כדי כך, מילה שלי.

     

    ג'ילי הוא תאגיד רכב סיני גדול. כמה גדול? הוא היצרן הפרטי הגדול ביותר בסין, ומוכר מעל 2.0 מיליון מכוניות בשנה. כדי שניישר קו – ג'ילי הוא הבעלים של וולוו, של לוטוס, סמארט, ועוד מותגים רכב מובילים. ג'יאומטרי הוא אחד המותגים של ג'ילי, והוא מתמחה בכלי רכב חשמליים.

     

    אחרי ההקדמה ההכרחית, אנחנו כאן כאמור עם הג'יאומטרי C. ג'יפון בקטגוריית C-Suv (כלומר ג'יפון משפחתי לא מהקטנים כמו סיאט ארונה או פיג'ו 2008 ולא מהגדולים כמו קודיאק או אאוטלנדר). העיצוב החיצוני החביב מטעה לחשוב שמדובר בקטגוריה קטנה יותר, אבל עם בסיס גלגלים של 2.7 מטר (כמו קורולה / יונדאי איוניק / קיה נירו, וס"מ בודדים יותר מספורטאז') הוא משפחתי לחלוטין.

     

    העיצוב, איך לומר גנרי משהו, בעיקר בחזית האטומה. חיפויים שחורים לבתי הגלגלים ולסף הרכב להקנות מראה גבוה, אבל אל תטעו, מרווחה גחון כאן הוא 14 ס"מ בלבד, ומוכתב על ידי הסוללה שבתחתית הרכב. ידיות הדלתות נסתרות, ונשלפות החוצה עם פתיחת הרכב. החלק האחורי כבר נאה למדי, עם פס לד אדום לרוחב כל הרכב, משתלב עם יחידות התאורה האחוריות ובקצה נחלק לשלושה פסי לד אדומים, 'צורת נוצה' כדברי המשורר שכתב את ברושור הרכב. 

     

    20211201_081350.jpg.571760b9d720e629d746cb8eaca36627.jpg

     

    בתוך הרכב מקבל אותנו ריפוד בד אפור בהיר, נעים מאוד למגע. הדשבורד שטוח  ואופקי לחלוטין, במרכזו צג מולטימדיה בגודל 12.3'' עם ווייז מובנה, השולט גם על המיזוג, השמע, מצלמות 360 ועוד ועוד. 

     

    מתחת לצג המולטימדיה שני פתחי מיזוג מרכזיים (ושנים נוספים בצדדים) ומתחתם פקדים פיזיים למערכת המיזוג. הקונסולה המרכזית בנויה משתי קומות ובאמצע חלל פתוח ושימושי. משטח הטענה אלחוטי בקדמת קומה השניה של הקונסולה, פקדים לקיצורי דרך לחלק מהפונקציות, חוגת הילוכים, כפתור התנעה ומעצור יד חשמלי.  לחובתו של משטח הטעינה האלחוטי, ברגע שתעברו לנהיגה אגרסיבית יותר, הדבר הראשון שיעוף בחלל הרכב הוא הסלולרי שלכם. אל תשאלו אותי איך אני יודע.

     

    20211201_081757.jpg.ba79f37a9d033b3408e8f793c23b8abe.jpg

     

    מול הנהג הגה עם שני חישורים, עליו מותקן צג קטן חלף לוח מחוונים. אני חייב להודות שהצג הזה על אף מידותיו הזערוריות, מספק לחלוטין, וניכר כי הושקעה בו מחשבה רבה. עוד אביזר שימושי מאוד זה שיקוף 'תצוגה עילית -  HUD' על השמשה הקדמית, שמספקת את כל המידע הנדרש. מושב הנהג מצויין, נוח, נעים למגע ואוחז את הגוף היטב. 

     

     

    על הצד הדינמי אחראי מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ. הג'יאומטרי C משווק עם שתי גירסאות סוללה – הקטנה בקיבולת של 53 קוט"ש המספקת טווח של 350 ק"מ, והגדולה בקיבולת 70 קוט"ש המספקת טווח של 460 ק"מ (גירסת המבחן). המשקל הכולל של הג'יאומטרי עומד על 1630 ק"ג לגירסת הסוללה הקטנה ו 1685 ק"ג לגירסת הסוללה הגדולה.

     

    20211201_081130.jpg.3767619c053225386b81363929abec62.jpg

     

    התאוצה הרשמית מעמידה ל 100 קמ"ש אורכת 7.7 שניות קצרות, והמהירות המירבית 150 קמ"ש.

    לג'יאומטרי C שלושה מצבי נהיגה – רגיל (ECO), ספורט וחסכוני (ECO+), עם אפשרות לבחירה בין שלושה מצבי בלימה רגנרטיבית.

     

    מתניעים ונוסעים. יש מכוניות שאחרי מטרים ספורים אתה אומר לעצמך 'וואו'. זה אחד מהמקרים האלה, ואז המחשבה השניה שעוברת לך בראש זה 'מה אתה מתפלא? ג'ילי הם הבעלים של וולוו ולוטוס'. ממש ככה. הג'יאומטרי C מספקת רמת נוחות גבוהה מאוד, וסוג של בשלות ובגרות שאתה פשוט לא מצפה לקבל מרכב כזה.

     

    העמדתי בפני הג'יאומטרי C מבחן לא פשוט לרכב חשמלי – נסיעה משפחתית בהרכב מלא לשלושה ימים לרמת הגולן. אני בהחלט מודה שחששתי. בחניה נח לו הלנדקרוזר הארוך הפרטי – הרכב הקבוע לנסיעות משפחתיות – מרווח, גדול, תא מטען ענק ונטול חרדת טווח. אולי אני מגזים בציפיות של מהג'יאומטרי C?

     

    אנחנו מעמיסים את הרכב במזוודות לחמישה אנשים לשלושה ימים, ואני מופתע לגלות שתא מהטען קטן מדי למשימה.  כביש 6, מנהרות יקנעם, מחלף גולני, ואנחנו עוצרים בתצפית על הארבל על כביש 65, רק כדי לגלות שדרך של 123 ק"מ הורידה לנו מהטווח רק 121 ק"מ! מפתיע מאוד ונוסך בטחון ברכב.

     

    התוצאה הזו של קיטון טווח הנסיעה הנותר ביחס דומה מאוד עד כדי זהה לחלוטין לדרך שעברת בפועל תחזור על עצמה כל פעם שבחנתי אותה, פעם אחר פעם, בעקביות מעוררת בטחון.

     

    מגיעים למחניים ומטעינים בעמדה מהירה, בדיוק כדי לסיים פרוזן יוגורט מאוד לא מומלץ.

     

    בנסיעה בכביש מהיר, עם קרוז קונטרול אדפטיבי שנקבע על 100 קמ"ש הרכב נוח למדי ושקט. קצת רעשי רוח ואיזה 'סקוויק' מוזר מכיוון המראה החיצונית השמאלית, אבל רוב הזמן אנחנו עם מזגן והנסיעה נעימה ושקטה. הילדים מאחורה מדווחים על נוחות גבוהה, אבל לא היה מזיק עוד קצת מקום.

     

    20211201_081616.jpg.4bab5530d4f4c6520a88a85d8ac83797.jpg

     

     

    אני מדלג יומיים קדימה, אני לבד ברכב, ללא מזוודות, ומציב את בורר מצבי הנהיגה על ספורט. לחיצה על דוושת התאוצה מביאה את הרכב לפרפר במקום, וזה חוזר על עצמו גם בלחיצה נחושה תוך כדי תנועה. הרכב מקבל חיים אחרים לחלוטין, ומואר פתאום באור שונה לגמרי. אני מוצא את עצמי נוהג בו באגרסיביות גבוהה מזו שאני נוהג בGTI הפרטית שלי. לא צריך להוריד הילוכים, לא צריך לחכות לסל"ד אופטימלי כדי לקבל את כל המומנט. הג'יאומטרי C יכולה להיות גם די מופרעת, ועם מרכז כובד נמוך מאוד בזכות הסוללות, היא מצליחה לעיתים לאבד קצת אחיזה על הכביש.

     

    הרכות של המתלים אולי לא כזו שתגרום לכם לחפש כבישים מפותלים, ומהירות מירבית של 150 קמ"ש, היא  מהירות נמנום ב GTI הפרטית, אבל אם זה המצב למה לא יורד לי החיוך מהפרצוף?

     

    כמובן שנהיגה אגרסיבית שכזו שותה חשמל מהסוללה בקצב מהיר מאוד, אבל טוב לדעת שלפעמים גם המשפחתית המשעממת שלך יכולה לשלוף ציפורניים ולהתגלות כחתולת בר שורטת. כיף.

     

    20211202_071537.jpg.12796d530dbda3fdc18584fde7f74f6d.jpg

     

    לג'יאומטרי C מערכות בטיחות מלאות, והיא מקבלת ציון 7 במפרט הבטיחות של משרד התחבורה. היא כוללת בלימה אוטומטית בחירום, בקרת שיוט אדפטיבית (שגם היא מאיצה עצמית כשמאותתים שמאלה), תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, זיהוי כלי רכב בשטח מת ועוד.

     

    החיסרון הגדול ביותר של הג'יאומטרי C נכון להיום הוא העדר מבחני ריסוק של ה Euro Ncap האירופאי או של ה NHTSA המקביל מארה"ב.

     

    הג'יאומטרי C נהנית מאחריות מלאה ל 5 שנים או 150,000 ק"מ, ואחריות על הסוללה ל 8 שנים או 150,000 ק"מ.

    המחירים – החל מ 133,900 ₪ לגירסת ה 350 ק"מ והחל מ 142,900 ₪ לגירסת ה 460 ק"מ. עבור צביעה דו גוונית תצטרכו להוסיף 1500 ₪, ולא פחות חשוב אגרה שנתית רק 530 ₪. 

     

     יש 'אס' מנצח עם כוכבית של העדר מבחני ריסוק. אומרים ש 'Haters will hate' – כלומר אם אתם מחפשים סיבה למה לפסול את הג'יאומטרי C, אז הנה נתתי לכם סיבה. לכל האחרים אומר בצורה נחרצת – אם אתם שוקלים רכישת רכב משפחתי בטווח המחירים של בין 120.0 אש"ח ל 160.0 אש"ח – תעשו לעצמכם טובה גדולה, ותכניסו את הג'יאומטרי C הזו עמוק לרשימת ההתלבטויות שלכם.

     

    הג'יאומטרי C היא רכב חשמלי משפחתי ראוי ובשל לחלוטין.

     

    המבחן המלא (המסקנה ללא שינוי) מפורסם באתר car-pad.

    20211201_081516.jpg

     שיתוף


    User Feedback

    Recommended Comments



    בתחילת חודש דצמבר אביה של בת הזוג שלח לי לינק, "רכב מעניין הגיע" אמר.

    קראתי וראיתי מה הרכב מציע בגזרת המחיר הזאת. נסיעה לסוכנות בת"א, נסיעת מבחן של 40 דקות אשר הסתיימה ללא שאלות אלא רק עם הזמנה ביד. התבאסתי לחזור בחזרה עם האיוניק שלי.

     

    כמדומני שזה הרכב החשמלי שנותן היום הכי הרבה תמורה לכסף. חד משמעית.

    נכון, צריך לומר - יש כל מיני פאולים קטנים כמו אפל קאר פליי שחסר, שימוש מטומטם ב"כוורת" הכפתורים מתחת לקונסולה (ביטול החלקה במדרון במקום שינוי מצבי נהיגה למשל, מה הקטע?) ועוד, אבל הם אינם דיל ברייקרים לטעמי.

     

    מחכה בקוצר רוח לאפריל ומקווה שהיבואן ידע להתמודד עם כמות ההזמנות ש"נפלה" עליו.

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני שעה, discoTD5 כתב:

    'Haters will hate

    אי אפשר להגיד על בטיחות שזה יחסי אהבה שינאה, כי בטיחות היא לא עניין רגשי, זה דבר רציונאלי. כמו שלא ניתן להגיד דבר כזה על חיסונים. 

    Haters will hate 

    זה משהו שאפשר להגיד על הנדסת האנוש ברנו, המינימליזם בטסלה או העיצוב של במוו

    .ix

    עריכה אחרונה על ידי Uri-G
    • אהבתי 8
    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    הפרמטר הכי חשוב ברכב שמסיע משפחה הוא הבטיחות, ובמידה והוא לא מסופק, הרכב נפסל במקום מבחינתי.

    ולכן ככל טוב שיהיה, אני לא אמליץ למשפחה לרכוש אותו עד שיבחן במבחני הריסוק.

    • אהבתי 3
    • רעיון טוב! 5
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    נכון להיום בהנתן המיסוי והתמחור השפוי של חלק מהרכבים החשמליים בארץ (thank you elon :)) לפי דעתי כל הרכבים הרכבים החשמליים עם תמחור הוגן נותנים תמורה בלתי פרופורציונאלית ביחס לרכבי בנזין מקבילים וזה נכון גם לאייוייז, אניאק, איוניק 5 וטסלה ואני מנחש שגם סקיוול ואמ ג'י המעודכנת (בשתיים האחרונות לא נהגתי). אבל אני חייב להודות שהייתי מעדיף טויוטה קורולה מקרטעת (והיא באמת כזאת ביחס לרכב חשמלי) עם בטיחות מוכחת מרכב שהבטיחות שלו לא ידועה כי הוא נמכר רק ברוסיה ובלארוס.

    עריכה אחרונה על ידי Uri-G
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אני חושב שיש אספקט בכתבה הזאת ובכתבות אחרות, גם בכתבה השוואתית בין הג'ילי לקורולה ולאלנטרה ההיברידיות, שבה היא "קרעה" אותן, שלא כתבו עליו.

     

    לדעתי סביבת הנהג בג'ילי סוגרת וצפופה וההגה רחוק מדי וגם רמת החומרים נמוכה (את זה זה כן אזכרו אבל כדרך אגב כאילו שזה לא חשוב כלל).

     

    כשנכנסתי לקורולה או יונדאי איוניק (את האלנטרה אני לא מכיר באופן אישי)  לאחר הג'לי יצאה לי אנחת רווחה של כניסה לרכב מרווח ואוורירי יותר בעמדת הנהג, עם רמת חומרים עדיפה והנדסת אנוש רגילה וטובה יותר ותנוחת נהיגה עדיפה.

     

    תא המטען של הג'ילי אמנם שימושי עקב הדלת החמישית אבל אכן קטן בנפח ולא מתאים לשימוש משפחתי.

     

    נושא הבטיחות מהוה סימן שאלה ועד לקבלת תשובה מונע קניה לדעתי (מילא ג'ילי היו מפרסמים תוצאות מבחן מסין).

     

    כל הדברים האלה מספיקים לי כדי לא לרכוש את הג'ילי ולדעתי כדאי לההתאמץ ולקנות רכב כמו איוניק 5 או אניאק בעיקר אם הרכב הוא לשימוש משפחתי ולמרות שאר הדברים שבהם הוא נותן תמורה גבוהה.

     

     

     

     

     

    עריכה אחרונה על ידי evc
    • אהבתי 1
    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    איזה סוג מתאם טעינה יש לג׳ילי ובאיזה קצב מקסימלי היא יודעת להיטען ?

    יש בה אנדרואיד אוטו ?

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לפני 40 דקות, elibaba כתב:

    איזה סוג מתאם טעינה יש לג׳ילי ובאיזה קצב מקסימלי היא יודעת להיטען ?

    יש בה אנדרואיד אוטו ?

     

    שקעי הטעינה Type 2 ו-CCS כמו שיש כמעט בכל אוטו חשמלי.

    בטעינה איטית קצב של 11kW ובטעינה מהירה קצב של 75kW.

    אין אנדרואיד אוטו אבל יש אפשרות לחיבור באמצעות אפליקציה. באוטו יש מערכת מולטימדיה שכוללת Waze מובנה.

     

    עריכה אחרונה על ידי Gopher
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    עם כול הכבוד לרכב ולתימחור, יש שלושה דברים בעייתיים בו מבחינתי.

    אייכות חומרים פנימיים נמוכה.

    הרכב מתנדנד במהירות גבוהה ובלימות. (הרווח הוא נוחות במהירויות נמוכות)

    רעש רוח חזק מידי במהירויות מעל 100.

    מבחינת טווח, הוא ממש טוב לעומת מחירו.

    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    Haters will hate זה משהו שאפשר לכתוב על, נגיד, כיון של המזגן דרך המולטימדיה בלבד (היי פז'ו!!) או על מושב נהג שלא זז מספיק אחורה לאנשים מעל 1.90 - לא על רמת בטיחות של רכב שאמור להסיע משפחה, להפך, זה אולי הפרמטר הראשון שבדקתי כשקניתי את הרכבים שלי.

     

    בהחלט יתכן שזה non issue ושהג'ילי הזו תקבל 5 כוכבים, אבל לזלזל בכתבה בשיקול מרכזי כמו בטיחות של רכב משפחתי קצת מוריד בעיני את רמת האוביקטיביות של המבחן.

    • אהבתי 4
    • רעיון טוב! 3
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אני מחפש רכב, ומשום ששוק יד ה 2 השתגע חשבתי לקנות חדשה, אז והלכתי לבדוק את הג'ילי.

     

    בטיחות:

    כאשר שאלתי, אמרו לי שקיבל 5 כוכבים במבחן הסיני שמאוד מחמיר, אך כאשר הקשתי ןביקשתי פירוט לא יכלו לספק (סוג המבחן, תוצאות להולכי רגל, לנהג, לנוסעים)

     

    מרווח:

    היא קטנה ופחות מרווחת ממה שציפיתי. 

     

    מהירות:

    קצת מוזר לי המהירויות. היום בנסיעות בכביש 6 אני יכול להגיע ל 130 + באופן קבוע והייתי מצפה מרכב חדש שידע לעמוד במשימה בצורה טובה. 

     

    והערת צד, באופן מוזר נתקלתי במומחה שהיה מאוד לא תקשורתי.

    לא שאל כלום, לא הסביר כלום. 

    רק הסתכל וחיכה לשאלות שלי, וגם עליהם ענה בחוסר סבלנות.

     

    ה ioniq 5 עשה עלי רושם טוב. 

    רק שהיה מוזר הדרישה לטיפול כל 15000 קילומטר, תג המחיר ושלא כל תוספות הבטיחות מגיעות בגרסאת הבסיס, שזה מעצבן.

    • רעיון טוב! 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לא מכיר ג'ילי, לא מכיר איוניק 5, גם לא אניאק, אבל כן מכיר איך קוראים מספרים ואלה אומרים שהראשון זול משמעותית מהאחרים, ומדובר בהרבה עשרות אלפים והרבה עשרות אחוזים. מכאן שלצפות ממנו להתחרות באלו מבחינת איכות חומרים או גודל וכיו"ב, קצת לא לענין. אבל יש עוד מספר שאותי מאוד מרשים וזה טווח הנסיעה ובענין הזה שהוא לטעמי בליבת החשש של הקליינטים הפוטנציאליים מרכב חשמלי באופן עקרוני, הוא עושה בית ספר לא רע גם ליקרים האלו. 

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    השאלה המדוייקת יותר היא לא רק מה עלות הרכישה (שהC זולה מ2 המתחרות הבכירות איוניק וטסלה ב50k וצפונה), אלא מה תהיה ירידת הערך לאורך x שנים שבהם הרוכש הפוטנציאלי מתעתד להחזיק את הרכב

     

    אף אחד לא נביא, אבל בהערכה גסה אני מרשה לעצמי לנחש שבאחוזים הטסלה והאיוניק יאבדו פחות מערכן מה שיגזור ירידה נומינלית די דומה לc, למרות מחירי הפתיחה השונים

    עריכה אחרונה על ידי avargel
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    לגבי ההשוואה לאניאק / איוניק 5 - בגירסתם הבסיסית, אני מבין מאיפה היא באה, וגם אני התלבטתי באותה ההתלבטות בדיוק.

    רק שההבדל הוא פלוס מינוס 50.0 אש"ח. הוא רלוונטי כמו שתגידו שבנאדם מתלבט בין טויוטה קורולה ליונדאי סונטה. 

    ואם כבר רוצים להשוות - למה לא אותן רמות איבזור, ואז הפער יגדל משמעותית. 

    לגבי נבואות על ירידת ערך, היו ציפיות בשוק שה MGZSEV תחווה ירידת ערך כמו ה MG3. בפועל, ה EV שומרת על ערכה מצוין.

     

    התחרות האמיתית של הג'יאומטרי C היא מה ZSEV החדשה ומהקונה החשמלית. היתרונות שלה הם שהיא מרווחת מהן משמעותית, ובהשוואה ליונדאי קונה גם בעלת טווח גדול ב 50%. 

     

    לגבי היעדר מבחני ריסוק - כרגע לדעתי המבחנים הסיניים מהימנים בדיוק כמו 'לא מצאנו שום וירוס חדש בוואהן' לפני כשנתיים. 

    אבל אם לוקחים בחשבון שיש ליצרן הרבה ידע פנימי בקבוצה (מוולוו)  וכשיושבים ונוהגים ברכב זה מאוד מורגש, אני מקווה שחלק מהידע הבטיחותי של וולוו זלג גם לג'יאומטרי C. 

     האם זו סיבה לפסול - כל אחד עושה את השיקולים שלו, זה בוודאי עוד שיקול בעל משקל, אבל הוא לא היחיד.   

     

    • אהבתי 1
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים

    אין באמת מקום להשוואה בין הג'ילי לאיוניק 5 ואניאק לאור הפרש המחירים הגדול ביניהם.

     

    אבל הנקודה שלי היא שבכל מקום כותבים לגבי הג'ילי שהנה הגיע רכב חשמלי שמהווה תחליף לרכב משפחתי רגיל באותה סביבת מחיר ללא פשרות ואפילו עדיף עליו.

     

    אז זה לא בדיוק ככה לדעתי, לא בגלל שג'ילי לא יכלו אלא בגלל שככה הם החליטו, ולכן המחשבה שלי לפזול לרכבים החשמליים היקרים יותר.

     

    אבל יש לקוחות שהג'ילי מתאימה להם ולא יודעים על מה אני מדבר ולראייה מספר ההזמנות הגבוה.

     

    עריכה אחרונה על ידי evc
    שיתוף קישור לתגובה
    שיתוף באתרים אחרים




    הצטרף לדיון

    ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

    Guest
    הוסף תגובה...

    ×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

    ×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...