Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רנו גראנד סניק או סטרואן c4 ( 7 מקומות )


יצחק 43
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני 8 שעות, אליהו שבת כתב:

ובפועל עולה לא זול להחזיק אותם גם כחדש

לא בטוח שאתה צודק.

 

להחזיק גרנד סניק לא זול ולא יקר יותר מכל רכב אחר בקטגוריה - למעט אולי עניין מחשב הגיר/קלאצ'ים (שעדיין לא נתקלתי בהם).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Fazer כתב:

לא בטוח שאתה צודק.

 

להחזיק גרנד סניק לא זול ולא יקר יותר מכל רכב אחר בקטגוריה - למעט אולי עניין מחשב הגיר/קלאצ'ים (שעדיין לא נתקלתי בהם).

חוזר בי, בטח שאחד כמוך שיודע דבר או שניים על הרכב הזה.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, zvit כתב:

גרנד סניק יכול להיות מצוין אם תמצא אחד לא טחון (ותחושתי שיבקשו יותר מהמחירון עבור אחד כזה אם קיים)

 

עצתי לך: רד מהעץ וחפש אאוטלנדר 2013 (למרות שבתקציב הנתון זה יהיה די מאתגר)

קודם כל תודה לכולכם על כל העזרה וההכוונה!!

לגבי קנייה של רכב חדש הלוואי וזה היה אופציה עבורי...

לענייננו ראשית אני אנסה לברר גם על האאוטלנדר באמת.

דבר נוסף מכל השרשור כאן אני מבין שגראנד סניק הכי נורמלי, רק אשמח להבין:

א. מה זה אומר "לא טחון" (יש סניק 2015 עשה כמדומני 150 או 130 ק"מ יד 2 ב 53,000 ש''ח זה נקרא טחון? זה טוב?)

ב.  האם יש משהו מיוחד שכדאי לברר על סניק לפני הקנייה שלו?

תודה לכל המגיבים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, יצחק 43 כתב:

א. מה זה אומר "לא טחון" (יש סניק 2015 עשה כמדומני 150 או 130 ק"מ יד 2 ב 53,000 ש''ח זה נקרא טחון? זה טוב?)

ב.  האם יש משהו מיוחד שכדאי לברר על סניק לפני הקנייה שלו?

1. לברר שהקילומטראז' אמיתי.

2. לברר איך ואיפה האוטו טופל - טיפולים סדירים במוסך מורשה הם חיוניים.

3. לראות היסטוריית טיפולים מסודרת ולוודא שלא היו הפתעות מיוחדות.

4. לבדוק אם הוחלף מחשב הגיר ואם הוחלפו קלאצ'ים (רואים את זה בהיסטוריית הטיפולים).

 

מעבר לזה המנוע די bullet proof עד כמה שאני יודע, וצריכים לבדוק מה שבודקים בכל רכב אחר - מצב הרכב (פנים וחוץ), תאונות, וכדומה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי  C4 פיקאסו, שנת 2017 (על הכביש מ-2018 -- קניתי חדש יד 1 מהיבואן 0 ק״מ);  דגם ה-5 מקומות, לא ה-7, אבל עד כמה שאני יודע אין הבדלים במערכות המכניות או החשמליות, וגם במרכב כמעט שאין הבדלים. מנוע THP 165 כ״ס (שכבר לא קיים בדגם באירופה כמה שנים קודם) ותיבה אוטומטיה Aisin.
אני אישית מאד מרוצה ב-3 שנים שהמכונית אצלי.

לקחתי בחשבון קצת יותר תקלות מהסקודה שהיתה לי קודם -- אבל קיבלתי את הרכב בהנחה גדולה למדי, והכוונה היא להחזיק אותו הרבה זמן, ושאר הקריטריונים שהיו לי מתקיימים (ביצועים טובים, נוחות מירבית לכל הנוסעים כולל במושב האחורי בכל סוגי הנסיעות, יכולת מטען גדולה וגמישה -- אפשר לקחת ארבעה מבוגרים ו-3 זוגות אופניים בתוך המכונית ועדיין לסגור את דלת תא המטען.) צריכת דלק סבירה: כביש מהיר 1:15, בין-עירוני 80-90 קמ״ש 1:16-17, בתוך העיר 1:10-12 .
בינתיים התקלות שהיו:
-- פעמיים נעילת פתיחת הדלתות ע״י השלט הפסיקה לעבוד יומיים-שלושה, ובינתיים היה צריך לפתוח עם המפתח המכני בתוך השלט. התופעה נעלמה לבד.
-- 3-4 פעמים מע׳ בקרת האקלים איבדה את הכיוונים שלה והיה צריך להגדיר מחדש.
-- בערך פעם ב-10-15 שילובים להילוך אחורי,  מצלמת הרוורס לא מופעלת, וצריך להוציא מרוורס ולהכניס שוב. אני מאשים את ההתקנה המקומית של צד ג׳ (שלא הייתי מודע לה כשקניתי).
כלומר -- זניח.

לגבי הגראנד סניק, אמנם לא עשיתי את התחשיב לגביו (כי שני האנשים שהיכרתי שהיה להם אותו -- לא הדיזל, ולפני 2010 -- כל כך סבלו מהרכב שנשבעו לעולם לא לקנות עוד רנו) אבל בהרבה מקרים גירסת דיזל משתלמת רק בנסועה שנתית גבוהה יחסית. כמה פעמים שקלתי את זה עבור מכונית חדשה, ובגלל מחיר הקניה ועלות טיפולים גבוהים, יצא כדאי עבור 25000 ומעלה ק״מ שנתיים  -- אם זה נכון גם בסניק דיזל, כדאי שפות״ש יקח את זה בחשבון .

שתי הערות נוספות:
-- ההתייחסות לשנות מודל נראית לי הרבה פחות רלוונטית מהקילומטראז׳ שרכב עבר, כסמן כללי למידת הבלאי של מכונית (כמובן, אלא אם בדיוק היצרן הכניס שיפורים משמעותיים באותה שנה). בנסיון שלי מארה״ב, כמעט בכלל אין שם התייחסות לשנת דגם בתימחור בשוק המשומשות הפרטיות. ודאי ש
-- לא ראיתי התייחסות לתקציב אחזקה. מנסיוני בכלי רכב משומשים, תקציב הקניה משנה הרבה פחות מתקציב האחזקה שלוקחים בחשבון.
את המושג ״אמינות״ אני מבין בתור ההסתברות שתהיה בכלי רכב תקלה לא צפויה שמשביתה, או מספר גדול יחסית של תקלות לא צפויות שלא משביתות (שאז זה מתחיל להיות מעצבן). 
אין הגיון בעיני שתהיה רגישות ברמה של 10000-15000 ש״ח בתקציב קניה, בהינתן סה״כ העלויות של להחזיק רכב (כולל ירידת ערך, תיקונים צפויים ולא צפויים, השתתפות עצמית בתאונות  קלות וכו׳) -- אם אמינות חשובה, צריך לשים לה תג מחיר.

עריכה אחרונה על ידי PinkDolphin
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

בתאריך 28.10.2021 בשעה 18:36, Fazer כתב:

1. לברר שהקילומטראז' אמיתי.

2. לברר איך ואיפה האוטו טופל - טיפולים סדירים במוסך מורשה הם חיוניים.

3. לראות היסטוריית טיפולים מסודרת ולוודא שלא היו הפתעות מיוחדות.

4. לבדוק אם הוחלף מחשב הגיר ואם הוחלפו קלאצ'ים (רואים את זה בהיסטוריית הטיפולים)

אני לא יודע בדיוק איך מבררים אם קילומטראז אמיתי אבל אנסה ואשתדל לבדוק את יתר הפרטים שכתבת.

 

אני מודה לך מאוד!

 

במידה ויש למישהו עוד רעיונות עצות וכו' אשמח תמיד לשמוע.

 

רק שאלה לגבי האאוטלנדר:

יש דגם עדיף? ראיתי שיש את הדגם 4X4 Elite אוט' 7 מק' 2.0  ויש את הדגם שהוא לא 4×4 האם זה משנה ? (אני לא נוסע בשטח השאלה מבחינת עלות החזקה תקלות דלק וכו')

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, PinkDolphin כתב:

כי שני האנשים שהיכרתי שהיה להם אותו -- לא הדיזל, ולפני 2010 -- כל כך סבלו מהרכב שנשבעו לעולם לא לקנות עוד רנו

אתה משווה שני דורות שונים של הסניק - שונים מאוד גם ברמת האמינות. אצלי הסניק דור 2 היתה בסה"כ סבירה לשנתון שלה מבחינת אמינות, אבל מכיר גם אנשים שקיללו את הרגע שקנו אותו, הרבה תלוי בהיסטוריה ובאופן התחזוקה (התקמצנות בתחזוקה עולה בהרבה קללות). הדור השלישי שונה מאוד מהקודם. לגבי מחיר רכישה, כחדש היבואנית תמחרה את הבנזין והדיזל זהה לגמרי, כשבהמשך היא פשוט הורידה את הבנזין והמשיכה רק עם הדיזל. מבחינת עלויות אחזקה אני לא רואה הבדל.

 

לגבי ה C4 שלך, בסה"כ לא נשמעת אחזקה טראומטית מדי, והבעיה במצלמה בהתקנה מקומית כמובן לא מעידה כלום על אמינות הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, יצחק 43 כתב:

אני לא יודע בדיוק איך מבררים אם קילומטראז אמיתי אבל אנסה ואשתדל לבדוק את יתר הפרטים שכתבת.

כמה דרכים שאני מכיר:

1. לבדוק היסטוריית טיפולים במוסך מורשה. מוסכים רושמים את הקילומטראז' בכל טיפול, וניתן לראות שהוא עולה בצורה סבירה (ולא, למשל, יורד...).

2. לראות את הרישיונות הישנים (יש כאלו שמחזיקים אותם) ולבדוק שרישום הקילומטראז' שם סביר.

 

אני מעריך שיש דרכים נוספות, אבל כיון שמזמן לא קניתי רכב יד שניה אני פחות מתמצא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, PinkDolphin כתב:

יש לי  C4 פיקאסו, שנת 2017 (על הכביש מ-2018 -- קניתי חדש יד 1 מהיבואן 0 ק״מ);  דגם ה-5 מקומות, לא ה-7, אבל עד כמה שאני יודע אין הבדלים במערכות המכניות או החשמליות, וגם במרכב כמעט שאין הבדלים. מנוע THP 165 כ״ס (שכבר לא קיים בדגם באירופה כמה שנים קודם) ותיבה אוטומטיה Aisin.
אני אישית מאד מרוצה ב-3 שנים שהמכונית אצלי.

לקחתי בחשבון קצת יותר תקלות מהסקודה שהיתה לי קודם -- אבל קיבלתי את הרכב בהנחה גדולה למדי, והכוונה היא להחזיק אותו הרבה זמן, ושאר הקריטריונים שהיו לי מתקיימים (ביצועים טובים, נוחות מירבית לכל הנוסעים כולל במושב האחורי בכל סוגי הנסיעות, יכולת מטען גדולה וגמישה -- אפשר לקחת ארבעה מבוגרים ו-3 זוגות אופניים בתוך המכונית ועדיין לסגור את דלת תא המטען.) צריכת דלק סבירה: כביש מהיר 1:15, בין-עירוני 80-90 קמ״ש 1:16-17, בתוך העיר 1:10-12 .
בינתיים התקלות שהיו:
-- פעמיים נעילת פתיחת הדלתות ע״י השלט הפסיקה לעבוד יומיים-שלושה, ובינתיים היה צריך לפתוח עם המפתח המכני בתוך השלט. התופעה נעלמה לבד.
-- 3-4 פעמים מע׳ בקרת האקלים איבדה את הכיוונים שלה והיה צריך להגדיר מחדש.
-- בערך פעם ב-10-15 שילובים להילוך אחורי,  מצלמת הרוורס לא מופעלת, וצריך להוציא מרוורס ולהכניס שוב. אני מאשים את ההתקנה המקומית של צד ג׳ (שלא הייתי מודע לה כשקניתי).
כלומר -- זניח.

לגבי הגראנד סניק, אמנם לא עשיתי את התחשיב לגביו (כי שני האנשים שהיכרתי שהיה להם אותו -- לא הדיזל, ולפני 2010 -- כל כך סבלו מהרכב שנשבעו לעולם לא לקנות עוד רנו) אבל בהרבה מקרים גירסת דיזל משתלמת רק בנסועה שנתית גבוהה יחסית. כמה פעמים שקלתי את זה עבור מכונית חדשה, ובגלל מחיר הקניה ועלות טיפולים גבוהים, יצא כדאי עבור 25000 ומעלה ק״מ שנתיים  -- אם זה נכון גם בסניק דיזל, כדאי שפות״ש יקח את זה בחשבון .

שתי הערות נוספות:
-- ההתייחסות לשנות מודל נראית לי הרבה פחות רלוונטית מהקילומטראז׳ שרכב עבר, כסמן כללי למידת הבלאי של מכונית (כמובן, אלא אם בדיוק היצרן הכניס שיפורים משמעותיים באותה שנה). בנסיון שלי מארה״ב, כמעט בכלל אין שם התייחסות לשנת דגם בתימחור בשוק המשומשות הפרטיות. ודאי ש
-- לא ראיתי התייחסות לתקציב אחזקה. מנסיוני בכלי רכב משומשים, תקציב הקניה משנה הרבה פחות מתקציב האחזקה שלוקחים בחשבון.
את המושג ״אמינות״ אני מבין בתור ההסתברות שתהיה בכלי רכב תקלה לא צפויה שמשביתה, או מספר גדול יחסית של תקלות לא צפויות שלא משביתות (שאז זה מתחיל להיות מעצבן). 
אין הגיון בעיני שתהיה רגישות ברמה של 10000-15000 ש״ח בתקציב קניה, בהינתן סה״כ העלויות של להחזיק רכב (כולל ירידת ערך, תיקונים צפויים ולא צפויים, השתתפות עצמית בתאונות  קלות וכו׳) -- אם אמינות חשובה, צריך לשים לה תג מחיר.

תשובה אחת להכל

 

קנית רכב חדש מהניילון, כמעט אין תקלות ברכב חדש מהניילון, לא משנה של מי

התקלות בפיקאסו מגיעים סביב ה100K.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Fazer כתב:

כמה דרכים שאני מכיר:

1. לבדוק היסטוריית טיפולים במוסך מורשה. מוסכים רושמים את הקילומטראז' בכל טיפול, וניתן לראות שהוא עולה בצורה סבירה (ולא, למשל, יורד...).

2. לראות את הרישיונות הישנים (יש כאלו שמחזיקים אותם) ולבדוק שרישום הקילומטראז' שם סביר.

 

תודה אחי תותח אתה!! 

לגבי האאוטלנדר מישהו יודע לומר לי האם 

יש דגם עדיף? כפי שכתבתי למעלה ראיתי שיש את הדגם 4X4 Elite אוט' 7 מק' 2.0  ויש את הדגם שהוא לא 4×4 האם יש הבדל ביניהם? (אני לא נוסע בשטח השאלה מבחינת עלות החזקה תקלות דלק וכו')

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 31.10.2021 בשעה 20:23, אליהו שבת כתב:

תשובה אחת להכל

 

קנית רכב חדש מהניילון, כמעט אין תקלות ברכב חדש מהניילון, לא משנה של מי

התקלות בפיקאסו מגיעים סביב ה100K.

אם כך אני הרבה פחות מודאג. אני עושה פחות מ-10K ק״מ בשנה. חרשתי פורומים אירופיים לפני הקניה (נמכרים שם הרבה יותר יחידות, אז המידע יותר סטטיסטי, אם כי כמובן לא מתייחס לתנאים הספציפיים שיש בארץ של חום ואבק), ודווקא היו לא מעט תקלות מעצבנות במערכות הנוחות למיניהן (פנסים ומגבים אוטומטיים, כיוונוני כיסאות חשמליים וכו׳), אבל גם כמה עניינים בטיחותיים (מספר מקרים שבלם היד, שהוא כידוע חשמלי בלבד, שפעל פתאום באמצע נסיעה בכביש סואן, בגיל שנתיים-שלוש).
הזכיר לי את הפיז׳ו 306XT שהיתה לי 7 שנים (עד שהיתה בת 10) -- אפס תקלות במנוע, גיר, מע׳ הגה, בולמים ובלמים, אבל הרבה תקלות במע׳ מיזוג, חלונות חשמליים, צבע וכו׳.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אפשר להצטרף לשאלה:

צמצמנו את האפשרויות שלנו לגראנד פיקאסו דיזל 2000 משנת 2015 וק"מ של 90K וגרנד סניק דיזל משנת 2014 עם ק"מ של 220K.

הגרנד סניק זולה משמעותית וטיפולים יקרים של החלפת רצועת טיימינג ומחשב גיר נעשו יחסית לאחרונה. יש לה 7 מקומות, שזה מאוד עדיף מבחינתנו.
יש לנו נסיון ממש טוב עם האמינות של סניק 2 ואם הק"מ של הגרנד סניק היה קצת פחות לא היינו מהססים - טופלה בקביעות במוסך מורשה.

הגרנד פיקאסו יקרה יותר, יש לה רק 5 מקומות (והכנה ל-2, שזה די חסר משמעות, וייתכן שיצריך שנחליף לרכב גדול יותר בשנים הקרובות) אבל הק"מ הנמוך, טיפול קבוע במורשה, שנתון טוב יותר ומחיר טוב מאוד לז'אנר- מפתים מאוד.

 

האם לדעתכם גרנד סניק מטופלת עם 220 ק"מ זו קניה סבירה שתחזיק עוד 5-6 שנים קדימה? או שעדיף להתאמץ על הפיקאסו 2015 למרות שגם שם יש ענייני אמינות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גרנד פיקאסו בד"כ עם 7 מקומות. רכבים שנמכרו עם 5 אי אפשר לשנות ברשיון ל7 

אולי שוטר ממוצע לא יידע להבחין אבל משער שבמקרה ביטוחי זו תהיה בעיה קשה.

 

יש מספיק 7 מקומות מקוריים......

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...