Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אופניים חשמליים, מה קורה עם זה?


Sparrow420
שימו לב! השרשור הזה בן 921 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני צריך שמישהו יעשה לי סדר ממה שקורה פה חוקית, מאז שהתחיל הטרנד הזה לפני כמה שנים אני לא מבין איך אופניים חשמליות לא נחשב אופנוע\קטנוע\טוסטוס חשמלי ומחייב רישוי ורישיון

 

שהייתי בבית ספר בתחילת שנות ה2000 היה קטע של להלביש מנוע בנזין קטן על אופניים, זה לא היה חוקי בכלל, אסור היה לסוע על זה או לעשות לזה שום רישוי(זתומרת שאפשר להשתמש בזה רק ב"שטחים"), איך זה לא אותו דבר?

 

מה ההבדל בין אופניים חשמליות לאופנוע חשמלי, הדוושות? אם אני שם אפשרות הנעה עצמית(שהכוח הנעה מגיע מהנהג, כמו דוושות באופניים) ברכב חשמלי - אני יכול לסוע עליו עם המנוע חשמלי בלי רישיון?

 

 

איך אף אחד ממשרד התחבורה לא עושה עם זה כלום? יש פה גם מלא מס ואגרות שאפשר לאסוף אז אני באמת לא מבין למה אף אחד בממשלה לא מסדיר את העניין הזה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלתי ניתן לאכיפה כשיש לך כמויות אופניים חשמליים כמו שיש לך היום. 

ולכן, אף אחד לא יפתח פה מערך רישוי ענק וכל מה שכרוך בזה.. 

 

עריכה אחרונה על ידי MercedesLove
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Sparrow420 כתב:

מה ההבדל בין אופניים חשמליות לאופנוע חשמלי

הספק מנוע עד 250 וואט ומהירות עד 25 קמ"ש, מעל זה הסיוע החשמלי אמור להתנתק. המנוע מופעל באמצעות הדוושות. משקל עד 30 קילו. כלי כזה לא דורש רישום ורישוי. 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, MercedesLove כתב:

בלתי ניתן לאכיפה כשיש לך כמויות אופניים חשמליים כמו שיש לך היום. 

ולכן, אף אחד לא יפתח פה מערך רישוי ענק וכל מה שכרוך בזה.. 

וחבל, כי אפשר לגבות על זה מיסים מפה עד הודעה חדשה.

כנ"ל קורקינטים.

 

לפני 55 דקות, Buki כתב:

הספק מנוע עד 250 וואט ומהירות עד 25 קמ"ש, מעל זה הסיוע החשמלי אמור להתנתק. המנוע מופעל באמצעות הדוושות. משקל עד 30 קילו. כלי כזה לא דורש רישום ורישוי. 

על הנייר לא, אבל ב99% מהמקרים כבר בחנות מתקינים מצערת שמבטלת את ההגבלה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נכון שרוב הכלים האלו מגיעים לאיזור 40 קמ"ש ולא 25.  

 

אבל שאלה הייתה מה ההגדרה החוקית לאופניים חשמליים שלא דורשים רישוי אז זה הנ"ל. 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפקרות מוחלטת. ואת ההשלכות של זה אנחנו עוד נראה בעתיד.

אין שום התייחסות של גורמי האכיפה לכלים החשמליים,

כאילו מנוע חשמלי הוא לא באמת מנוע.

הרעה החולה הראשית היא אכן האופניים החשמליים שעוד לפני שהם יוצאים מהחנות

מותקנת בהם מצערת שמבטלת את הצורך בפידול

שלא לדבר על האופניים החזקים יותר מ-250W שהם כבר ממש גובלים באופנוע.

מעבר לזה יש את ה"טנדרים" החשמליים שמציפים את דרום ת"א ועוד מקומות.

זה כלי רכב לכל דבר, אבל משום מה אין לזה רישוי ולא אכיפה, והבלגן בכבישים חוגג.

עוד הצטרפו לטרנד כל מיני טרקטורונים חשמליים - שהם אשכרה כלים מוטוריים לכל דבר,

וגם עליהם אין שום אכיפה. הורים חסרי בינה ודעת נותנים לילדים קטנים ממש לרכב עליהם

ואם זה לא האמא של ההפקרות אז אני לא יודע מה כן...

תוסיפו את שלל הכלים שנראים כמו הכלאות בין קורקינט לסקייטבורד וטרקטורון,

חלקם גדולים חזקים ומסיביים, אבל היי... זה חשמלי אז זה בטח צעצוע תמים, ואף אחד לא מתעסק איתם.

 

אני מסתכל בעיר על רוכבי האופניים החשמליים, שלומדים מההורים שלהם שבנהיגה חייבים סלולרי ביד,

ובשביל להיות "קול" רצוי גם לרכב בשלל תנוחות מוזרות, וכמובן לשים 'ז' על חוקי התנועה,

ואני רק חושב מה יקרה כשהם יוציאו רישיון נהיגה - איזה מין נהגים הם יהיו?!?

אם הייתי מאמין הייתי אומר אלוהים ישמור...

אבל אז אני רואה בפארק את ה'דורסים' - ילדים/ות קטנים על כלים חשמליים ללא השגחה הורית

ומבין שגם מהגיזרה הזו לא תבוא ישועה. ההיפך.

אני כבר נפגעתי כשילדה בת 10 על קורקינט חשמלי נכנסה בי כשרכבתי על אופניים בפארק.

נעלה עלי מבט והעיפה אותי לקיבינימט. למזלי ולמזלה היא לא נפגעה.

לא טרחתי לחפש את הוריה. פשוט ליקקתי את פצעי וסחבתי את האופניים המעוקמים ברגל הביתה.

לתפארת מדינת ישראל.

או שלא.

עריכה אחרונה על ידי BoazB11
  • אהבתי 5
  • מבאס 2
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרכב דו גלגלי בהנעה חשמלית יש לא מעט יתרונות וכל מי שעובר בת"א מיד מבחין בהם:

מותר לעבור באור אדום

מותר לנסוע נגד כיוון התנועה ולהפתיע את הנהגים שבאים מהכיוון הנגדי בדיוק בעיקול הרחוב

מותר לנסוע על המדרכה

מותר לפנות שמאלה מהנתיב הכי ימני תוך חצייה של שניים או שלושה מסלולים

מותר להשתולל ולזגזג ככל העולה על רוחך

ובגדול - אין שום חוקי תנועה שחלים עליך ושום שוטר לא יפצה פה ויצפצף גם אם תבצע בדיוק מולו בצורה בוטה עבירות תנועה  שלא יעלו על הדעת.

עריכה אחרונה על ידי traka64
  • אהבתי 4
  • מצחיק 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי כמו כל דבר בישראל רעיון שבבסיסו טוב יושם בשטח בשילוב של חמדנות וחובבנות. מאחר והרכבת יצאה מהתחנה שינוי יתחיל רק כאשר מספר הנפגעים/מתים מהכלים האלה יגיע למאסה קריטית.  

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, traka64 כתב:

לרכב דו גלגלי בהנעה חשמלית יש לא מעט יתרונות וכל מי שעובר בת"א מיד מבחין בהם:

מותר לעבור באור אדום

מותר לנסוע נגד כיוון התנועה ולהפתיע את הנהגים שבאים מהכיוון הנגדי בדיוק בעיקול הרחוב

מותר לנסוע על המדרכה

מותר לפנות שמאלה מהנתיב הכי ימני תוך חצייה של שניים או שלושה מסלולים

מותר להשתולל ולזגזג ככל העולה על רוחך

ובגדול - אין שום חוקי תנועה שחלים עליך ושום שוטר לא יפצה פה ויצפצף גם אם תבצע בדיוק מולו בצורה בוטה עבירות תנועה  שלא יעלו על הדעת.

 

אין להם לוחית רישוי ואני אתפלא אם ל-5% מהרוכבים האלה יש בכלל רישיון נהיגה. בנוסף הם בורחים משוטרים/פקחים ואף שוטר לא יקח על עצמו את הסיכון שתוך כדי מרדף אותו רוכב יהרג בתאונה.  

 

בכל אופן מי שעושה את דברים האלה המפגש שלו עם מכונית/אופנוע/מדרכה כמעט בלתי נמנע. זה יכול לקחת שבוע או חודש או 10 שנים, אבל בסופו של דבר צריך רק נהג אחד שלא היה 100% בפוקוס בשביל לסיים את החיים בכיסא גלגלים.

 

מה שכן צריך לעשות זה תיקון חקיקה שבמקרה ונהג מכונית מוריד רוכב אופניים שחוצה צומת באור אדום/נוסע נגד כיון התנועה האשמה תהיה על הרוכב ולא על הנהג. 

עריכה אחרונה על ידי TaxGuy
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחי היה נוהג באוטובוס ברשל"צ עד לפני שנה בערך וכל הזמן היה אומר לי: אתה לא יודע מה הולך עם הכלים האלה שם, זה הזיה שלא עושים כלום עם זה, וזה לא שאין נפגעים, להפך כל כמה ימים יש תאונה קשה או כמעט תאונה קשה בין כלי כזה לאוטובוס. שלח לי אז גם סרטון של אדם בוגר (נראה באזור ה 50, וכנראה גם אפוי חלקית) שפשוט "יצא" בפראות מהמדרכה אל הכביש בין 2 מכוניות חונות עם קורקינט חשמלי כזה, לאוטובוס שלקח אותו לא היה שום סיכוי לעצור בזמן...

 

לא מבין איך לא עושים עם זה כלום. כאן בבאר-שבע זה עדיין נסבל אבל בפעמים המעטות שיוצא לי להגיע למרכז אני רואה בעצמי ולא מבין איך אף אחד לא מטפל בזה. כנראה באמת רק עד שכמות ההרוגים תהפוך לקריטית.

עריכה אחרונה על ידי yonisi
  • אהבתי 2

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, TaxGuy כתב:

 

מה שכן צריך לעשות זה תיקון חקיקה שבמקרה ונהג מכונית מוריד רוכב אופניים שחוצה צומת באור אדום/נוסע נגד כיון התנועה האשמה תהיה על הרוכב ולא על הנהג. 

לא יקרה. גם בגלל שלא תמיד הנהג ברכב צדיק תמים, וחקיקה כזו עלולה לדרבן נהגים מסויימים 'להוריד מהכביש' רוכבי דו"ג בכלל.

 

מה שלדעתי צריך לעשות הוא יישור קו חוקי בכמה שלבים:

 

1. פיקוח על מוכרי האופניים האלה. כל מי שמסדר מצערת או פותח הגבלות - יחטוף קנס כבד, נניח 5000₪ בפעם הראשונה וכפול בשנייה.

 

2. חיוב במספר זיהוי כמו שהיה בשנות ה-70 לאופניים בכלל.

 

3. פרסום נרחב וברור של התקנות - חובת דיווש להפעלת סיוע המנוע, מגבלת וואט ומהירות, מגבלת גיל, וחובת ציות לחוקי התנועה.

 

4. מתן תקופת "גרייס" של כמה חודשים לכל בעלי האופניים החשמליים להחזיר את הכלי שלהם שלמצב חוקי.

 

5. אחרי תקופת החסד - מבצעים עירוניים (ע"י פקחי הרשויות המקומיות שיוכשרו לכך) בהם ייבדקו האופניים ותינתן התראה לתיקון.

 

6. במקביל - כל רוכב שקיבל התראה ולא התייחס ונתפס שוב - החרמת האופניים ותשלום קנס.

 

7. הסדרה של "חוק הקלנועיות" שדרכו מסתננים כל ה"טנדר אופניים" רכבי גולף, טרקטורונים חשמליים וכו'.

 

8. חיוב הרשויות העירוניות למצוא פתרונות תשתית לכלי ה"קילומטר האחרון"

 

9. אכיפה על גיל הרוכבים ע"י הסברה וקנסות/שלילת רשיון להורים שמפקירים את ילדיהם בכבישים.

 

10. ליווי של כל הנ"ל בקמפיין תקשורתי ברור וענייני שיבהיר לציבור שנגמרה ה"חגיגה".

 

 

  • אהבתי 3
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 29 דקות, BoazB11 כתב:

לא יקרה. גם בגלל שלא תמיד הנהג ברכב צדיק תמים, וחקיקה כזו עלולה לדרבן נהגים מסויימים 'להוריד מהכביש' רוכבי דו"ג בכלל.

 

להפך זה יתקן את העיוות שנהג מכונית/אוטובוס/משאית אשם אוטומטית גם אם הרוכב נסע נגד כיוון התנועה ב-50 קמ"ש, חצה צומת באור אדום וחתך את הרכב מימין.  

עריכה אחרונה על ידי TaxGuy
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי המציאות בההכל מיני כלים חשמליים נעים בכל מקום, לא מבין למה מי שרוצה לנהוג ברכב כמו טסלה, איוניק 5 או mg zs ev צריך רישיון נהיגה, לוחיות רישוי וביטוח...

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 921 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...