Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אופניים חשמליים, מה קורה עם זה?


Sparrow420
שימו לב! השרשור הזה בן 921 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא רוצה להכנס לפוליטיקה אבל אין ברירה (אפשר לצנזר). זה התחיל בתקופה של ישראל כץ, וכנראה הסיבה שההפקרות הזאת חוגגת היא כנראה קשורה לשחיתות פוליטית("חברים של" הם גם הנהנים מהרווחים של רכבים אלה, לכאורה).

כפי שקרה בחו"ל, קל מאד למשרד התחבורה ולרשויות לתקן תקנות (למשל, שצריך מספר רישוי, לעשות טסט), וקל להם מאד להוריד את הכלים האלה מהכביש, לו רצו.

 

אולי עכשיו משהו יזוז בתחום הזה לכיוון חיובי.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, BoazB11 כתב:

2. חיוב במספר זיהוי כמו שהיה בשנות ה-70 לאופניים בכלל.

 

אפשר יותר פירוט?   

אשמח לתמונות

  • רעיון טוב! 1

ליעד

2007 TOYOTA Corolla 1.6L Runx

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצ"ב את התקנות באופן כללי

https://www.gov.il/he/departments/legalInfo/electric_bike_regulations_change

חבל שאין רישוי 

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3858411,00.html

כבר הוצע תיקון חוק ללוחיות רישוי וחבל שזה לא קרה

https://www.nevo.co.il/law_html/law04/5757_20_lst_518330.htm

יש לוחיות רישוי אבל רק לכלי רכב השיתופיים

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001313164

עוד כתבה על הפרק בנוגע לאופנים חשמליים של מבקר המדינה מ2018

https://www.bike2work.co.il/state-comptroller-on-electric-bicycles-052018/

קריית מוצקין הראשונה נראה לי שיש לה חוק רישוי אופניים

https://www.archives.gov.il/archives/Archive/0b0717068002297d/File/0b07170680dbfbe8

מצטער אבל היו עוד לפני קריית מוצקין, פשוט מאוד לחפש "חוק עזר רשיונות לאופניים - שם העיר\יישוב"

רק בשביל הצחוקים הייתי פונה לראש עיר מסוים ומבקש ממנו רישיון. לך תדע אולי זה יגרום להם להוציא רישיונות לכל דורש.

  • אהבתי 1
Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, BoazB11 כתב:

לא יקרה. גם בגלל שלא תמיד הנהג ברכב צדיק תמים, וחקיקה כזו עלולה לדרבן נהגים מסויימים 'להוריד מהכביש' רוכבי דו"ג בכלל.

 

מה שלדעתי צריך לעשות הוא יישור קו חוקי בכמה שלבים:

 

1. פיקוח על מוכרי האופניים האלה. כל מי שמסדר מצערת או פותח הגבלות - יחטוף קנס כבד, נניח 5000₪ בפעם הראשונה וכפול בשנייה.

 

2. חיוב במספר זיהוי כמו שהיה בשנות ה-70 לאופניים בכלל.

 

3. פרסום נרחב וברור של התקנות - חובת דיווש להפעלת סיוע המנוע, מגבלת וואט ומהירות, מגבלת גיל, וחובת ציות לחוקי התנועה.

 

4. מתן תקופת "גרייס" של כמה חודשים לכל בעלי האופניים החשמליים להחזיר את הכלי שלהם שלמצב חוקי.

 

5. אחרי תקופת החסד - מבצעים עירוניים (ע"י פקחי הרשויות המקומיות שיוכשרו לכך) בהם ייבדקו האופניים ותינתן התראה לתיקון.

 

6. במקביל - כל רוכב שקיבל התראה ולא התייחס ונתפס שוב - החרמת האופניים ותשלום קנס.

 

7. הסדרה של "חוק הקלנועיות" שדרכו מסתננים כל ה"טנדר אופניים" רכבי גולף, טרקטורונים חשמליים וכו'.

 

8. חיוב הרשויות העירוניות למצוא פתרונות תשתית לכלי ה"קילומטר האחרון"

 

9. אכיפה על גיל הרוכבים ע"י הסברה וקנסות/שלילת רשיון להורים שמפקירים את ילדיהם בכבישים.

 

10. ליווי של כל הנ"ל בקמפיין תקשורתי ברור וענייני שיבהיר לציבור שנגמרה ה"חגיגה".

 

 

מותק אתה חולמת... 

לא אפשרי ליישום כיום עם כמות הכלים על הכביש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לתת קנסות על מסכות אפשר, ולאכוף שימוש בכלים חשמליים אי אפשר?

 

לפני 14 שעות, mottis כתב:

לפי המציאות בההכל מיני כלים חשמליים נעים בכל מקום, לא מבין למה מי שרוצה לנהוג ברכב כמו טסלה, איוניק 5 או mg zs ev צריך רישיון נהיגה, לוחיות רישוי וביטוח...

תכלס, לא מבין למה אני לא יכול להזמין חיקוי של טסלה מעליאקספרס, ולנסוע בה 150 על 531 נגד כיוון התנועה.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 9.8.2021 בשעה 12:47, TaxGuy כתב:

 

אין להם לוחית רישוי ואני אתפלא אם ל-5% מהרוכבים האלה יש בכלל רישיון נהיגה. בנוסף הם בורחים משוטרים/פקחים ואף שוטר לא יקח על עצמו את הסיכון שתוך כדי מרדף אותו רוכב יהרג בתאונה.  

 

בכל אופן מי שעושה את דברים האלה המפגש שלו עם מכונית/אופנוע/מדרכה כמעט בלתי נמנע. זה יכול לקחת שבוע או חודש או 10 שנים, אבל בסופו של דבר צריך רק נהג אחד שלא היה 100% בפוקוס בשביל לסיים את החיים בכיסא גלגלים.

 

מה שכן צריך לעשות זה תיקון חקיקה שבמקרה ונהג מכונית מוריד רוכב אופניים שחוצה צומת באור אדום/נוסע נגד כיון התנועה האשמה תהיה על הרוכב ולא על הנהג. 

אני גם נוהג וגם נוסע לפעמים בקורקינט בעיר/לוקח לתל אביב.

הסיבה היא לא כי אין לי רישיון וכנראה שאני מה5% מבחינתך. הסיבה היא כי זה ייתר נוח מלנסוע באוטו ולחפש חנייה/להיתקע בפקקים ואני לא אשקר לעלות על מדרכה ולעבור במעבר חצייה בזמן שבכביש אדום זה נחמד מאוד.

אבל לעולם לא לעבור באדום, לחתוך רכבים, נגד כיוון התנועה או עברות מסכנות חיים כי אם אני אעשה תאונה עם רכב לו יהיה מכה קטנה בטמבון ואני אמרח על הכביש.

 

נכון שיש המון ילדים שעושים מה שבא להם וצריך להוריד אותם אבל שתדע לך שכן יש רישיון לדבר הזה וזה נקרא A3 שאפשר לעשות או לקבל אוטומטית אם יש לך רישיון כלשהו לרכב או אופנוע וכולי.

אז לא לשנוא את כל מי שרוכב על קורקינט בגלל ילדים קטנים.

 

אגב,שימו קסדה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Shab00 כתב:

אני לא אשקר לעלות על מדרכה ולעבור במעבר חצייה בזמן שבכביש אדום זה נחמד מאוד.

אבל לעולם לא לעבור באדום, לחתוך רכבים, נגד כיוון התנועה או עברות מסכנות חיים כי אם אני אעשה תאונה עם רכב לו יהיה מכה קטנה בטמבון ואני אמרח על הכביש.

כשאתה עולה על המדרכה עם הקורקינט אתה הופך אותה מהמקום המוגן שהיא אמורה להיות להולכי רגל בכלל ולילדים בפרט (שלא לדבר על הולכי רגל השקועים בטלפון שלהם).
כשאתה רוכב על קורקינט על הכביש ומחליט בצומת "להפוך" להולך רגל ולנסוע במעבר חציה אתה מסכן את הולכי הרגל (שגם במעבר חציה חלקם שקועים במסך הטלפון) וכשאתה חליט שוב "להפוך" לכלי רכב אתה מפתיע את הנהג שחוצה את הצומת ולא מצפה שרוכב אופניים יצטרף לכביש כשיש לנהג אור ירוק.

בכלל, רוכב קורקינט ואופניים חשמליים צריך לחשוב שעל כל רכב מודבקת המדבקה שמופיעה על הרבה משאיות "אל תעקוף אותי מימין, אני לא רואה אותך" ולהבין שגם קורקינט או אופנים חשמליים נמצאים בשטח ה"מת" של רכב פרטי.

בדיוק כמו שנהג רכב פרטי לא ייסע על המדרכה כי הוא מרגיש מאויים ופגיע ממשאיות ואוטובוסים - כך רוכב קורקינט לא יכול לנסוע על המדרכה כי הוא מרגיש מאויים מרכבים על הכביש. 

החוק קובע שלכלים ממונעים אסור לנסוע על המדרכה - הם צריכים לנסוע בשבילי אופניים או על הכביש... אם הם צריכים לעבור מדרכה - הם צריכים לרדת מהכלי...

לאורך הטיילת בת"א יש שביל אופניים עם רמזורים לרוכבי האופנייים, כאשר להולכי רגל יש אור ירוק לחצות את הכביש - לרוכבי האופניים יש אור אדום. הרוב המוחלט של רוכבי הקורקינטים והאופניים החשמליים מתעלם מהאור האדום והם מסכנים את הולכי הרגל החוצים את שביל האופניים בדרך לחצות את הכביש.
גם בשדרות רוטשילד על שבילי האופניים משורטטים מעברי חציה להולכי רגל, וגם שם התעלמות מולחלטת מרוכבי הכלים החשמליים (ובנוסף, הם כמובן גם רוכבים על השביל להולכי רגל בשדרה).

לדעתי, אופניים וקורקינטים חשמליים הם בדיוק כמו קטנועים, צריך לחייב אותם בלוחיות רישוי קדמיות ואחוריות עם תאורה, בהתקנת מראות צד (כדי שייראו מה קורה כשהם מזגזגים בין רכבים), במבחן רישוי, אגרת רישוי וביטוח חובה!

ועוד לא דיברנו על כל הריקשות החשמליות של מטעיני הקורקינטים החשמליים, שליחים, רכבי גולף שונים וה"בימבות" החשמליות שגם הם נוסעים על המדרכה ולא משאירים מקום להולכי הרגל... נראה לי שכלים כאלה אמורים לנוע רק בשטח תפעולי סגור, אבל אין שום אכיפה והם מרגישים חופשי להסתובב על המדרכות ובכבישים.

הכלים החשמליים האלה נפלו בין הכסאות לפני עשור וחצי, בהתחלה הם היו בכמות זניחה והמחוקק התעלם מהם. כשכבר הפכו לנפוצים מאוד קשה מאוד להשתלט על הבלגאן.
עיריית ת"א חייבה את מפעילי הכלים השיתופיים להתקין מספרי רישוי, אך הלוחית מופיעה רק מאחור. במקרים רבים לוחית המתכת מעוקמת ובכלל הלוחית ממוקמת נמוך מאוד וקשה לקרוא את האותיות והספרות בתנועה.

לפני שעה, Shab00 כתב:

אגב,שימו קסדה.

אל תסתפקו בלשים קסדה - חיבשו אותה והתאימו אותה היטב

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

עוד סימפטום של ההפקרות, המחדל ואי ההסדרה של אופניים חשמליים.
 

אפקט וולט: "הצרכן אולי נהנה, אבל מי שנמצא בכביש ובמדרכה סובל - ומסתכן"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרוכבי אופניים לא אכפת לי. מי שרוכב כמו שהם רוכבים דמו בראשו. אבל כן צריך להגן על הולכי רגל על המדרכות. הבעיה בארץ היא כרגיל אפס אכיפה. עד שלא יהיו קנסות של 1,500 - 2,000 שקל בגין רכיבה על המדרכה + החרמה של הכלי שום דבר לא ישתנה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 921 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...