Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הממשלה החליטה: חיבור להטענת רכב חשמלי בלי צורך באישור מוועד הבית


kobi_g
שימו לב! השרשור הזה בן 1029 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 1 דקה, eladts כתב:

 

ברוב המכוניות החשמליות קיימת אפשרות לתכנן את זמן הטעינה.
 

 

 

אם יעברו לתעריפי חשמל התלויים בשעה יהיה תמריץ גדול לטעון רק בשעות השפל.

אתה מדבר על תעו"ז? נראה לי אי אפשר על אדם פרטי, רק על עסק/מפעל.

אני חושב

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 2.8.2021 בשעה 15:36, kobi_g כתב:

ד תחילת 2022 יתוקן חוק המקרקעין כך שאפשר יהיה להקים עמדות טעינה למכוניות חשמליות בבתים משותפים, ללא צורך בהסכמת יתר הדיירים

 

https://www.calcalist.co.il/local_news/car/article/sy2mhsryy

 

 

הכותרת הבומבסטית של הכתבה, מתייחסת רק להעברת קו חשמל לעמדת הטעינה מהדירה דרך הרכוש הציבורי.

לכך אין צורך באישור ועד הבית. על מנת להתחבר למונה המשותף (גם על פי הכתבה)

יש צורך בהסכמת רוב בעלי הדירות. וזה מאוד הגיוני, לי אישית כועד בית אין שום בעיה שיתחברו מהדירות

אבל האמפראז' הציבורי, הוא משאב מאוד מאוד מוגבל, לכן יש צורך בהסכמת רוב בעלי הדירות.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, _DownLoaD_ כתב:

מה דינם של רכבי בנזין - יאושרו להחנות היכן שממוקמת עמדת הטעינה? או שמה החניות הללו יהפכו ל 'חשמלי בלבד' ואז יש פגיעה בזכויות?

מדובר בשטח ציבורי, בהם אין הסדר חנייה.

 

מדובר על מקומות חניה פרטיים בלבד, לא על חניה בשטח ציבורי.

 

לפני 6 שעות, לירון .ה. כתב:

אתה מדבר על תעו"ז? נראה לי אי אפשר על אדם פרטי, רק על עסק/מפעל.

אני חושב

 

כן, אני מדבר על תעו"ז. יש אפשרות כזו לצרכנים פרטיים כבר משנת 2003.

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, eladts כתב:

אם יעברו לתעריפי חשמל התלויים בשעה יהיה תמריץ גדול לטעון רק בשעות השפל

המדינה רוצה לבדוק מה ההעדפות של הציבור מבחינת שעות הטעינה, ויהיה פיילוט לבדיקת הזמנים המועדפים. כתבה מ"כלכליסט".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש 3 אופציות להתקנת מטען לרכב בחניה פרטית בחניון של בית משותף.
1) חיבור מונה חשמל נוסף על שמך דרך חברת חשמל, הבעיה שצריך לתאם בשביל זה שני ביקורים של טכנאי של חברת החשמל, אחד לפני התקנת העמדה והשני אחרי סיום ההתקנה. וחברת החשמל היא גוף איטי ומסורבל והם גם גובים על הביקורים האלה כמה אלפי שקלים.

2) משיכת כבל חשמלי מהדירה שלך דרך פירי הבניין אל החניה. ככה עדיין חשבון החשמל של המטען הוא על השם שלך. אבל יש לזה מגבלות של מרחק של הדירה מהחניה ופירי חשמל פנויים בבניין.

3) התחברות אל החשמל של הבניין, התקנת מונה לא רשמי פרטי, והחזר של החשמל שצרכת לועד הבית על פי קריאת המונה שמחובר לעמדה. לדעתי זאת האופציה הכי פחות מועדפת מכיוון שהיא מוסיפה לועד הבית גם תפקיד של גובה של חובות חשמל. ומרדף אחרי דיירים שלא משלמים, זה כבר עכשיו כאב הראש העיקרי של ועדי הבתים.

בעיקרון יש פסק דין שמרבים לצטט במקרים כאלה לגבי מטענים חשמליים בבתים משותפים, שאומר שאם מדובר בשימוש סביר בתשתית של הבניין, ועד הבית לא יכול להתנגד.
אבל חשוב להבין שלא מדובר בחוק ושאם יש ועד בית עקשן שיוכיח שיגרם נזק לתשתית המשותפת, או הפסד כספי לבניין, או שמדובר בדייר בעייתי שלא עומד בתשלומי ועד הבית ולכן לא ניתן לסמוך עליו שישלם את חשבון החשמל, סביר להניח שבית המשפט יתייצב לצד ועד הבית בכל זאת.
בנוסף פסק הדין מדבר על דייר שרצה למתוח קו חשמל מהמחסן שבבעלותו ולא להתחבר לתשתית הכללית של הבניין.

אבל גם אם לא מדובר באותו המקרה, שווה לנסות, כי אם הם יפסידו ויקבע תקדים חדש שמרחיב את הפסיקה הישנה, הם יצטרכו לשלם אלפי שקלים בהוצאות המשפט. שווה לנסות להפחיד אותם.
בקרב משפטי יש שתי דרכים לזכות. להוכיח שאתה צודק במשפט, או שהצד השני יחליט שמבחינה כלכלית לא שווה לו ללכת להילחם בבית המשפט.

https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3827511

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקנות החדשות שמתכוונים להכניס לא ממש יעזרו למגדלי המגורים הנפוצים מאוד באזור המרכז (לא רק).

הבעיות במגדלים האלו הן לא עם ועד הבית או עם ההתחשבנות לגבי החשבון החודשי....הבעיות הן תשתיות חשמל שאינן מתאימות ל 50% חניות עם עמדת טעינה (גם לא ל-25%).

בבנייני מגורים רבי קומות יש חלוקה בין חשמל דירתי, וחשמל לשטחים הציבוריים.

החשמל לשטחים הציבוריים נותן מעלה למעליות, תאורה, משאבות, מערכות חירום, דחסנית וכו'. חיבור עמדות טעינה לחשמל הציבורי נותנת מענה לכמות קטנה מאוד של עמדות, ולא בטוח שהיא תקנית (יש דעות סותרות).

הפתרון הוא הגדלת האספקה מחברת החשמל, אבל מדובר בהוצאה של עשרות אלפי ש"ח שלא כל הדיירים מוכנים לקחת חלק בה.

משיכה של קו חשמל מהמונה הדירתי לחניה לא תמיד רלבנטית בבניינים של 10 קומות ומעלה, ובכל מקרה מצריכה הגדלת אספקה לארון חשמל הדירתי שעולה עוד כסף.

 

 

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Ynet לא הצליחו להתאפק ושוב פצחו בתעמולה נגד רכב חשמלית תוך התעלמות מהעובדה שהסיכוי לשרפה ברכב חשמלי נמוך מזה ברכב עם מנוע בעירה פנימית.

 

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 3.8.2021 בשעה 20:03, teyal כתב:

הכותרת הבומבסטית של הכתבה, מתייחסת רק להעברת קו חשמל לעמדת הטעינה מהדירה דרך הרכוש הציבורי.

לכך אין צורך באישור ועד הבית. על מנת להתחבר למונה המשותף (גם על פי הכתבה)

יש צורך בהסכמת רוב בעלי הדירות. וזה מאוד הגיוני, לי אישית כועד בית אין שום בעיה שיתחברו מהדירות

אבל האמפראז' הציבורי, הוא משאב מאוד מאוד מוגבל, לכן יש צורך בהסכמת רוב בעלי הדירות.

כנ"ל 

כבר פנה אלי דייר מתעניין , אמרתי לו שעקרונית אין לי בעיה אם יעבירו כבל מהדירה שלו בפיר עד לחניה ושזה יבוצע בצורה טובה מבלי לפגוע בתשתיות של הבניין.

מה שבטוח לא אסכים בשלב זה שמישהו יתקין עמדה שמחוברת לחשמל הציבורי , יש לי מספיק כאב ראש גם ככה, היום מישהו אחד , מחר עוד ירצו ואין מספיק אמפראז' לכולם.

 

אני מניח שבעתיד יהיו חברות שיציעו לבניינים שירותים של גביה לפי צריכה , כל דייר יוכל להתחבר לעמדה ציבורית (נניח כמה עמדות מפוזרות בחניון)

ואז מעביר אמצעי זיהוי וזה יהיה כמו דלקן, הגביה תבוצע ע"י החברה דרך כ. אשראי נניח והכסף (בניכוי עמלות) יועבר לועד בית לצורך תשלום החשמל.

זה אומנם אומר שתדרש השקעה מצד כל בעלי הדירות , אבל בעתיד שרוב הרכבים יהיו חשמלים זה יתבקש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם דיירים יעביר כבילה מהדירה לחניון, יהיה בלאגן של כבלים שרצים לאורך כל הבניין והחניון יראה כמו קורי עכביש של כבלים שעוברים אחד על השני. בנוסף האם אין בזה סיכון בטיחותי? במקרה שמישהו ירצה לנתק את החשמל בחניון, נגיד לעבודות תחזוקה של תשתית חשמל, הוא יוריד את השאלטר לחניון, אבל לא ידע שעדיין יש כבלים חיים שיורדים מהדירות.

 

לגבי חיבור לחשמל של הבניין והתקזזות חודשית, גם ככה כבר עכשיו רוב כאב הראש של ועדי בית זה לרדוף אחרי דיירים שלא משלמים בזמן את ועד הבית, אז עכשיו גם ועד הבית יצטרך להוסיף לעצמו מטלה של גביית חשבונות חשמל?

עריכה אחרונה על ידי bobi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה עוד תחום בו אין חשיבה על עוד 10 שנים או 20 שנה. האם באמת יש צורך בעמדת טעינה בכל חור (שהוא לא בית פרטי כמובן)? לא רק בישראל, זה בכל העולם המערבי כך. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה אחד היתרונות הגדולים של רכב חשמלי שהוא נטען בזמן שהוא עומד ללא שימוש בחניה ובשימוש יום יומי רגיל לא צריך לנסוע במיוחד, או לעצור בדרך כדי "לתדלק אותו".

עריכה אחרונה על ידי bobi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שני פתרונות נדרשים/מתבקשים:

-טעינה מנוהלת תפתור את בעיית המיקרו והמאקרו. הווה אומר, טעינה המתחשבת במגבלות האמפרז' אותו מקבל הבניין וגם ניהול רשת החשמל הארצית למניעת עומס בשעות מסויימות וישום V2G. סביר שהרכבים המיובאים בשנים הקרובות ידרשו לתמוך בטעינה מנוהלת ברמת היצרן, הרכבים הקיימים יקנסו במס דיזל טעינה (אופס, ברח לי..) למעט אם לבעל הרכב ישנה עמדת טעינה מנוהלת.

-העברת התקנה וניהול עמדות הטעינה לחברה חיצונית (אולי יהיה ניתן לעבוד בצורת BOT) שתתמשק מול הבניין/חברת חשמל/דיירים. יתרון נוסף הוא שלמעשה עמדת הטעינה תוכל להיות מוחכרת למשתמש, מה שיוזיל את עלותה הראשונית למשתמש ותאפשר גמישות במעבר דירה/השבתת רכב/נסיעה לחו"ל וכו'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, Haim_gds כתב:

שני פתרונות נדרשים/מתבקשים:

-טעינה מנוהלת תפתור את בעיית המיקרו והמאקרו. הווה אומר, טעינה המתחשבת במגבלות האמפרז' אותו מקבל הבניין וגם ניהול רשת החשמל הארצית למניעת עומס בשעות מסויימות וישום V2G. סביר שהרכבים המיובאים בשנים הקרובות ידרשו לתמוך בטעינה מנוהלת ברמת היצרן, הרכבים הקיימים יקנסו במס דיזל טעינה (אופס, ברח לי..) למעט אם לבעל הרכב ישנה עמדת טעינה מנוהלת.

-העברת התקנה וניהול עמדות הטעינה לחברה חיצונית (אולי יהיה ניתן לעבוד בצורת BOT) שתתמשק מול הבניין/חברת חשמל/דיירים. יתרון נוסף הוא שלמעשה עמדת הטעינה תוכל להיות מוחכרת למשתמש, מה שיוזיל את עלותה הראשונית למשתמש ותאפשר גמישות במעבר דירה/השבתת רכב/נסיעה לחו"ל וכו'

 

כל רכב חשמלי שנמכר כיום כבר תומך בטעינה מנוהלת. עמדת הטעינה מודיעה לרכב איזה זרם היא יכולה לספק לכל היותר והזרם הזה יכול להשתנות דינמית. יש פתרונות לויסות עומסים כזה כבר היום שעובדים בשטח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, eladts כתב:

ידרשו לתמוך בטעינה מנוהלת ברמת היצרן

הכוונה היא שלא תוכל לטעון אותם אלא בטעינה מנוהלת בלבד, זה יפתור חששות מפני כבל שנמשך מחלון בבניין והעמסת התשתית הקיימת. 

כפי שכתבתי, טעינה מנוהלת תוכל לפתור את הבעייה הצפוייה בבניין נטול עודפי חשמל ללא צורך בהוספת תשתית חדשה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, T_A כתב:

, מחר עוד ירצו ואין מספיק אמפראז' לכולם.

 

וזה בלשון המעטה שבהמעטה. עמדת טעינה תקנית היא תלת פאזית  3X16A , 

וממש לא חסרים היום בניינים עם  60 - 80 דירות. 

כיום: סקודה קודיאק 1.5, פיג'ו 108 1.2
לפני: סקודה אוקטביה  *  סיטרואן C2VTS ❤️ *  פיג'ו 206  *  מזדה 3 * רובר 214SI ידנית ❤️ * מזדה לנטיס  * פורד אריקה ידנית
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1029 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...